טוען...

החלטה שניתנה ע"י ערפאת טאהא

ערפאת טאהא21/12/2015

בפני

כבוד הרשם ערפאת טאהא

העותר

ראיף שיבלי

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

החלטה

לפני בקשה לפטור את העותר מתשלום אגרה.

העותר הגיש עתירה מנהלית נגד החלטת המשיבה שלא להעניק לו רישיון להחזיק בנשק פרטי מסוג אקדח. בעתירה טען העותר, כי הוא אזרח שומר חוק, נאמן למדינה ולחוקיה ואין בפי המשיבה כל נימוק ענייני המצדיק אי היענות לבקשתו. הוא הוסיף, כי בשל גל הטרור מהתקופה האחרונה, ריבוי השוהים הבלתי חוקיים בתחומי המדינה, הוא ואשתו מרגישים מאוימים ומכאן נובעת בקשתו לקבלת רישיון להחזיק נשק.

לעניין מצבו הכלכלי טען המבקש, כי הוא סובל מנכות בשיעור של 75%, ומקבל קצבת נכות מהמוסד לביטוח הלאומי. לתמיכה בטענותיו אלה צירף העותר דפי חשבון מחשבון הבנק שלו, אישורים של המוסד לביטוח הלאומי בדבר גובה הנכות שנקבעה לו וגובה הקצבה המשולמת לו וכן פסק דין שניתן על ידי בית משפט זה המקבל ערעור על החלטת רשם בית המשפט שלא להעניק לו פטור מתשלום אגרה בהליך אחר שהוא הגיש.

המדינה התנגדה לבקשה. לעניין מצבו הכלכלי של המבקש טענה המדינה, כי אמנם צורפו מסמכים שמהם ניתן ללמוד על מצבו, אך אין באלה כדי להעיד שאין ביכולתו לשלם את האגרה או חלק ממנה, שכן הוא לא צירף מסמכים הנוגעים לנכסים שבבעלותו ולא צירף אישור על פיקדונות או חסכונות, וטענותיו לעניין הרכוש שבבעלותו הן כלליות ואיננן מפורטות. לעניין טיב העילה טענה המדינה, כי החלטת המשרד לביטחון פנים שלא להעניק למבקש רישיון לשאת נשק היא החלטה מנומקת היטב, והמבקש לא הצביע על עילה המצדיקה ביטול ההחלטה או שינויה.

דין הבקשה להתקבל.

מעיון במסמכים שצופרו לבקשה עולה, כי התובע סובל מנכות בשיעור של 75%, וכי הוא מקבל קצבת נכות מלאה מהמוסד לביטוח הלאומי. מדפי החשבון הבנק שצופרו עולה, כי אין לעותר הכנסות נוספות כלשהם מלבד קצבת הנכות המשמשת לפרנסתו ופרנסת בת זוגו. העותר אף הצהיר, כי מלבד רכב ששוויו כ- 3,000 ₪ ודירת המגורים בה הוא מתגורר אין לו נכסים כלשהם, שבאמצעותם ניתן לגייס את סכום האגרה. הוא אף הצהיר, כי אין באפשרותו לגייס את סכום האגרה מגורמים אחרים כגון מכרים, וכי הוא אינו מחזיק בניירות ערך, בחסכונות או בנכס אחר שבאמצעותו ניתן לגייס את סכום האגרה. טענות אלה של המבקש לא נסתרו והן אף גובו במסמכים רלבנטיים. על כן, הוכח להנחת דעתי, כי אין באפשרות המבקש לשלם את האגרה.

באשר לטיב העילה, על אף שנראה לכאורה כי סיכויי העתירה אינם גבוהים ואף ניתן להגדירם כנמוכים, לא ניתן לומר כי העתירה משוללת כל יסוד וכי מדובר בהליך סרק. למבקש טענות שונות לעניין סבירות ההחלטה שלא להעניק לו רישיון להחזיק בנשק ובאשר לכללים שעל פיהם נבחנות בקשות לקבלת רישיון להחזיק נשק, ואין לחסום את דרכו מלהעלות טענות אלה בפני בית המשפט רק בשל דלות אמצעיו הכספיים ואי יכולתו לשלם את האגרה.

אשר על כן, הנני מקבל את הבקשה ופוטר את העותר מתשלום אגרה.

אין צו להוצאות.

ניתנה היום, ט' טבת תשע"ו, 21 דצמבר 2015, בהעדר הצדדים.

ערפאת טאהא ,שופט

רשם בית המשפט המחוזי-נצרת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/12/2015 החלטה שניתנה ע"י ערפאת טאהא ערפאת טאהא צפייה
21/12/2015 הוראה לבא כוח משיבים להגיש תגובה אברהם אברהם צפייה
11/02/2016 החלטה שניתנה ע"י ד"ר אברהם אברהם אברהם אברהם צפייה
01/03/2016 פסק דין שניתנה ע"י ד"ר אברהם אברהם אברהם אברהם צפייה