טוען...

פסק דין שניתנה ע"י רונית רוזנפלד

רונית רוזנפלד10/04/2016

ניתן ביום 10 אפריל 2016

משה מזרחי

המבקש

-

המוסד לביטוח לאומי

המשיב

בשם המבקש

-

עו"ד אופיר בילו

בשם המשיב

-

עו"ד רועי שביט

פסק דין

השופטת רונית רוזנפלד

1. לפני בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי בנצרת (השופט תומר סילוורה; בל' 47842-03-15). בפסק הדין, דחה בית הדין האזורי את ערעור המבקש על החלטת הוועדה הרפואית לעררים (נפגעי עבודה) מיום 25.2.15 (להלן גם: הוועדה). בהחלטתה קבעה הוועדה למבקש דרגת נכות בשיעור 19.25% בגין הליקוי האורטופדי והנוירולוגי ממנו הוא סובל בגבו. בבקשתו טוען המבקש כנגד סעיף הנכות הנוירולוגי המותאם שנקבע לו, שלטענתו אינו משקף את מצבו הרפואי.

2. לאחר עיון בבקשת רשות הערעור ובנספחים המצורפים לה, הוצע לצדדים בהחלטה מיום 23.2.16 להגיע להסכמה, לפיה עניינו של המבקש יוחזר אל הוועדה, על מנת שתשוב ותיזקק לסעיף הליקוי המתאים לפגיעה הנוירולוגית ממנה סובל המבקש. הוועדה תיתן דעתה לטענותיו של המבקש בתחום הנוירולוגי, ולממצאי בדיקתה הקלינית את המבקש ותנמק היטב את החלטתה. כל זאת בשים לב לטענת המבקש כי סעיף ליקוי 29(6)(I-II), העוסק בעצבים הקרניאליים, אינו מתאים להחלה על פגיעה בעצבי הגפיים התחתונות, להם מיועד סעיף ליקוי אחר, כפי שהוצע על ידי פרופ' סלעי. הוועדה תנמק החלטתה באופן שגם מי שאין מקצועו בתחום הרפואה יוכל לרדת לסוף דעתה. הוועדה תזמן את המבקש ובא כוחו לדיון שיתקיים לפניה, ותאפשר להם לטעון טיעוניהם.

3. תשובת המוסד לביטוח לאומי התבקשה מאחר שהוועדה אינה מבהירה באופן מספק מדוע הסעיף שנקבע למבקש בתחום הנוירולוגי מתאים למצבו. הנמקה זאת דרושה במיוחד נוכח המלצת פרופ' סלעי בחוות דעתו לקבוע למבקש דרגת נכות בשיעור 10% לפי סעיף 32(1)(א)(I), בגין פגיעה בעצב הסיאטי, "ששורשיו הפגועים מרכיבים את רכיבי פגיעתו העצבית" של המבקש. משכך נדרשת התייחסות נוספת של הוועדה לסעיף הליקוי הנוירולוגי שקבעה למבקש.

4. המוסד לביטוח לאומי הודיע ביום 13.3.16 כי הוא מסכים להחזרת עניינו של המבקש לוועדה הרפואית לעררים כאמור בהצעת בית הדין. בתשובתו לתגובת המוסד מיום 10.4.16 הסכים המבקש להצעת בית הדין.

5. נוכח הסכמת הצדדים בדבר החזרת הדיון לוועדה הרפואית נדונה הבקשה לרשות ערעור כאילו ניתנה הרשות, והוגש ערעור על פי הרשות, בהתאם לקבוע בתקנה 82 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), תשנ"ב-1991.

6. אשר על כן, ניתן בזה תוקף של פסק דין להסכמת הצדדים, לפיה יוחזר עניינו של המבקש אל הוועדה הרפואית לעררים. הוועדה תשוב ותיתן דעתה לעניינים המפורטים בסעיפים 2 ו-3 לעיל.

אין צו להוצאות.

ניתן היום, ב' ניסן תשע"ו (10 אפריל 2016) בהעדר הצדדים ויישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/02/2016 הוראה למשיב 1 להגיש תגובת המוסד רונית רוזנפלד צפייה
10/04/2016 פסק דין שניתנה ע"י רונית רוזנפלד רונית רוזנפלד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 - מבקש משה מזרחי אופיר בילו
משיב 1 המוסד לביטוח לאומי ליאת אופיר