טוען...

החלטה על תגובת התובע

שרון צנציפר הלפמן12/07/2017

מספר בקשה:9

בפני

כבוד השופטת שרון צנציפר הלפמן

מבקשים

פלוני

נגד

משיבים

הכשרת הישוב חב' לביטוח בעמ

החלטה

לפני בקשת הנתבעת להביא ראיות לסתור נכות שנקבעה על-פי דין בהתאם לסעיף 6ב לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975.

התובע, יליד 1964, נפגע ביום 10.7.2013 בתאונת דרכים. התאונה הוכרה על-ידי המוסד לביטוח לאומי (להלן: המל"ל) כתאונת עבודה.

ועדה רפואית של המל"ל קבעה בהחלטתה מיום 24.8.2014 כי החל מיום 1.8.2014 נותרה לתובע נכות צמיתה בשיעור של 10% בגין מגבלות מזעריות בצוואר ובגב התחתון, בהתאם לסעיף 35(1) ב' לתקנות המוסד לביטוח לאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1965.

הנתבעת עתרה להבאת ראיות לסתור. הנתבעת פירטה בבקשתה, בין השאר, כי הוועדות הרפואיות שדנו בעניינו של התובע לא ציינו כי עמד בפניהן תיקון המלא של התובע; כי לא צוינו פגימות או ליקויים שהיו לפני התאונה בסעיף המיועד לכך, הגם שלתובע נקבעה בשנת 1993 על ידי וועדה רפואית של המל"ל, נכות צמיתה בשיעור 10% בגין הגבלת תנועת עמ"ש מותני; כי לא עמד בפני הוועדה מלוא התיעוד הרפואי מעברו של התובע ומשכך לא הוצגה בפני הוועדה התמונה המלאה בכל הנוגע למגבלות במותן, בעמוד שדרה צווארי ומותני וכאבים בגב תחתון; וכי הוועדה לא התייחסה למצבו הרפואי הקודם של התובע ולא ניכתה בגין מצב רפואי קודם ובגין קביעת נכות קודמת החופפת לפגיעה הנוכחית.

התובע ציין בתשובתו כי הוא "מסכים לבקשה אך אינו מסכים לנימוקי הבקשה". התובע פירט לעניין זה כי נכון שימונה מומחה בתחום האורתופדיה, אשר יחווה דעתו, בין היתר, בדבר הצורך במינוי מומחה בתחומי הנוירולוגיה ובתחום רפואת הכאב.

הנתבעת מתנגדת לבקשת התובע להורות למומחה לחוות דעתו בדבר הצורך במינויים נוספים. בתגובתה לתשובה נטען כי התובע לא נימוק כלל את בקשתו; כי המסמכים שצורפו לבקשה אינם תומכים בה וכי הדרך למנות מומחים בתחומים נוספים היא על דרך של הגשת בקשה להבאת ראיות לסתור גם בתחומים אלה.

לאחר עיון בטענות הצדדים, לאור הסכמת התובע ומן הטעמים שפורטו בבקשת הנתבעת, שוכנעתי כי יש מקום להתיר לנתבעת לסתור את קביעת המל"ל בכל הנוגע לנכותו של התובע בתחום האורתופדי. לפיכך, אני מורה על מינויו של פרופ' אברהם גנאל כמומחה רפואי מטעם בית המשפט בתחום האורתופדיה.

בשים לב לתיעוד הרפואי, יתבקש המומחה להתייחס בחוות דעתו, בין השאר, למצבו הרפואי הקודם של התובע ולשיעור הנכות, אם הייתה כזו, אותה יש לייחס למצבו הרפואי הקודם.

היחידה המשפטית תמציא למומחה כתב מינוי.

שכר המומחה יעמוד על סך של 5,000 ₪ בצירוף מע"מ ותשא בו הנתבעת.

בשלב זה, בהיעדר הנמקה לבקשת התובע, לא מצאתי מקום להורות למומחה לחוות דעתו בדבר הצורך במינוי מומחים נוספים.

נקבע לתזכורת פנימית (חוות דעת המומחה) ליום 1.1.18.

ניתנה היום, י"ח תמוז תשע"ז, 12 יולי 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/07/2017 החלטה על תגובת התובע שרון צנציפר הלפמן צפייה
07/06/2018 הוראה לבא כוח תובעים להגיש תחשיב נזק דב גוטליב צפייה
20/12/2018 הוראה לבא כוח תובעים להגיש תצהיר דב גוטליב צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני מרדכי בן מיכאל
נתבע 1 הכשרת הישוב חב' לביטוח בעמ אריה כרמלי