טוען...

הוראה למומחה בית משפט להגיש תשובת המומחה

סיגל דוידוב-מוטולה13/11/2016

ניתנה ביום 13 נובמבר 2016

עירן צלר

המערער

-

המוסד לביטוח לאומי

המשיב

בשם המערער – עו"ד דן גנון

בשם המשיב – עו"ד שרית דימרי

החלטה

השופטת סיגל דוידוב-מוטולה

1. המומחה הרפואי, פרופ' אנדרי קרן, מתבקש להשיב על שאלות הבהרה בהמשך לחוות הדעת שנתן בעניינו של המערער ביום 2.11.14 ו – 31.7.15, כדלקמן:

א. רצ"ב דיסק הצנתור שנערך למר צלר בסמוך לאחר האוטם בו לקה, וכן חוות דעת של פרופ' אריאל בוגין מיום 9.7.12, וכן סיכום אשפוז מיום 8.6.15 בהתייחס לאשפוז מאוחר יותר ובו התייחסות חוזרת לצנתור מחודש מאי 2012.

האם לאור מסמכים חדשים אלה, שטרם הועברו אליך עד כה, יש שינוי בחוות דעתך? האם אתה מוצא שיש הבדלים בין ממצאי הצנתור לאור מסמכים חדשים אלה לבין ממצאי הצנתור כפי שפוענחו בבית החולים בחודש מאי 2012? האם הבדלים אלה, ככל שקיימים, משפיעים על חוות דעתך לפיה מר צלר סבל ממחלה קשה ומשמעותית בשניים משלושת העורקים הכליליים טרם האוטם?

ב. בחוות דעתך ציינת כי מר צלר סבל מתעוקת לב טרייה ובלתי יציבה עוד טרם האירוע החריג בעבודה. האם ביססת מסקנה זו על ממצאי הצנתור או על דברים נוספים? ככל שביססת את המסקנה האמורה על דברים שנכתבו מפי מר צלר בבית החולים לפיהם חש כאבים בבית החזה מזה כיומיים – האם נכון שבסיכום המחלה נרשם בנוסף שהכאבים הדוקרים בקדמת החזה הופיעו כ- 6 שעות לפני פנייתו למיון ובזמן העבודה? לתשומת ליבך שלפי העובדות המוסכמות, מר צלר חש בטוב בבוקר האירוע ואף נסע לצורך ביצוע עבודה פיזית קשה מבלי להתלונן על תחושה רעה המונעת ממנו לעשות זאת. בנוסף, מר צלר סבל מחום גבוה, נזלת ושיעול ב- 4 הימים שקדמו לאוטם. האם לאור כל האמור לעיל ובהתחשב במסמכים החדשים, יש שינוי בחוות דעתך? אנא נמק ופרט.

ג. בחוות דעתך ציינת כי האוטם היה מתרחש בכל מקרה "בשעות, בימים או לכל היותר בשבועות הסמוכים למועד בו התרחש בפועל...". האם – לאור כל החומר הרפואי, לרבות המסמכים החדשים והאמור לעיל – סביר יותר להניח שהאוטם היה מתרחש במועד בו אירע גם אלמלא האירוע החריג או שאלמלא האירוע החריג מועד התרחשותו היה נדחה למועד מאוחר יותר? האם סביר יותר שמועד התרחשותו היה נדחה בשבועות, או שסביר יותר שמועד התרחשותו היה נדחה בשעות?

2. המזכירות תמציא למומחה החלטה זו, בצירוף תיקו הרפואי של המערער; המסמכים הרפואיים המפורטים בסעיף 4 להחלטת בית הדין האזורי מיום 20.10.14; והמסמכים המפורטים בסעיף 1 א' לעיל.

3. התיק יובא לעיוני ביום 20.12.16.

ניתנה היום, י"ב י"ב חשוון תשע"ז (13 נובמבר 2016) בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/12/2015 הוראה למערער 1 להגיש נימוקי ערעור כאמל אבו קאעוד לא זמין
13/11/2016 הוראה למומחה בית משפט להגיש תשובת המומחה סיגל דוידוב-מוטולה צפייה
27/08/2018 פסק דין שניתנה ע"י סיגל דוידוב-מוטולה סיגל דוידוב-מוטולה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 עירן צלר יונה סירוטה
משיב 1 המוסד לביטוח לאומי ליאת אופיר