טוען...

הוראה לחשוד 1 להגיש הפקדת ערבות

רפי ארניה21/01/2016

לפני כבוד השופט רפי ארניה

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

החשודים

1. זוהיר בטיחאת

2. חוסין אבו עריבאן

3. מחמוד אבו עריבאן

4. אנסטסיה גולדנגורן

5. עבד אלנאצר אלפתילי

2#>

נוכחים:

נציג המבקשת רס"ב דימיטרי שנקר

החשודים באמצעות שב"ס

ב"כ החשוד 1 עו"ד משה אלון

ב"כ החשוד 2 עו"ד נעמי כהן

ב"כ החשוד 3 עו"ד הגר אמר

ב"כ החשוד 4 עו"ד ניסים לוי

ב"כ החשוד 5 עו"ד דרבשי

פרוטוקול

נציג המבקשת:

מגיש הצהרת תובע. מוגשת ומסומנת במ/1. נוכח האמור בהצהרת התובע, מבוקש להאריך את מעצרם של החשודים עד ליום שני לצורך הגשת כתב אישום.

ב"כ החשוד 3:

המדובר ברכב אחד. אין כאן סיבוך מיוחד. אינני מבינה מדוע יש צורך במעצרם של החשודים עד ליום שני. הם עצורים מיום 12.01.16 בבוקר.

ב"כ החשודים:

מצטרפים לדברי חברתנו.

נציג המבקשת:

התובעת הודיעה לי כי יש חומר רב בתיק ולכן מבוקשת הארכה עד ליום שני שכן לא ניתן יהיה להגיש כתב אישום עד ליום ראשון.

ב"כ החשוד 1:

מדובר בחשוד שמהבקשה פה נראה כי עברו הפלילי אינו מכביד. מדובר במי שמסר את גרסתו. הוא מסר שעלה על הרכב בטרמפ. נכון או לא – היו למבקשת 10 ימים תמימים לבצע את כל הפעולות והתרגילים שהם רק חלמו עליהם והם ביצעו כל מה שיכלו, היום לבוא ולהגיד שדרושים להגשת כתב אישום לא פחות ולא יותר מ-5 ימים. בנסיבות של תיק זה נראה לי מופרז לחלוטין. אני יכול להציע להם זמן לא מוגבל, שישחררו את החשוד ויגישו כתב אישום עוד חודשיים. אין שום שיבוש הטענה היחידה שיכולה ותיטען כנגדו היא מסוכנות. עם כל הכבוד, עבר פלילי לא מכביד שיש בו שתי עבירות בלבד ואחת מהן החמורה "החזקת כלי פריצה באזור מגורים בשעות לילה" שבה דרך אגב הודה החשוד, לא מקימה מסוכנות כזו שמצדיקה מעצר וניתן לאיין אותה בחלופה. נמצאים כאן חבריו של החשוד שיכולים לחתום עליו ולשחרר אותו וכך יקיץ הקץ על הסאגה הזו. ביהמ"ש יכול לעיין בפרוטוקולים קודמים מה שאמר כב' הושפט מיכלס. מגיעים להצהרת תובע ומבקשים 5 ימים, אני סבור שזו העת לשחרר את החשוד ממעצר לחלופה.

ב"כ החשוד 2:

אני אבקש את שחרורו. יש כאן משפחה, נמצאת ביתו. בכל הארכות המעצר התייצבו משפחתו מוכנים לערוב לו. מדובר באדם מבוגר המשטרה יכולה להגיש כתב אישום. זה לא חייב להיות הליך מהיר אם יש תנאים טובים. עברו 10 ימים הם נמצאים במעצר פרק זמן מאוד ממושך שעסקינן לחשד בעבירה בגין קשירת קשר לגניבת רכב אחד בלבד. זה לא תיק מורכב. זה לא שיש לעמול עליו פרק זמן רב. למשיב הזה לא מיוחסים עבירות של שיבוש ומעלה. בית המשפט כבר נתן את דבר בשתי הארכות המעצר האחרונות כאשר איפשר למשטרה ימי חקירה נוספים ויתייחס לכך שהוא ביקש מהיחידה החוקרת להעביר את החומר לתביעות ושיגעו היום מוכנים ומגובשים לכתב אישום. אנחנו מבקשים את שחררו.

ב"כ החשוד 3:

אני מצטרפת לדברי חברי, אני רק אדגיש ואומר שלגבי חשוד 3, מדובר באדם צעיר, יליד 1994 שלחובתו הרשעה אחת ועוד רישום ללא הרשעה, אני אומרת את זה על סמך החלטתו של כבוד השופט מיכלס שראה את התיק. אני מבינה שמדובר בעבירת רכוש אבל צריך לראות באיזה עבירה מדובר. גם אם יש חשד סביר אנחנו מדברים על גניבת רכב אחד, אדם צעיר, שוהה במעצר כל כך הרבה זמן. היא הייתה צריכה לסיים את החקירה לפני כמה ימים. אין כל הצדקה להמשך המעצר בטח ובטח לא לצורך כתיבת כתב אישום. אני ערה לכך שאנחנו לקראת סוף השובע ומחלקת התביעות לא עובדת סוף השבוע אבל החשוד לא אשם בכך. נמצאת פה אחותו, חלופה נורמטיבית. וכתב האישום לא חייב להיות בהליך מהיר. אבקש לשחררו.

ב"כ החשודה 4:

אני אצטרף לדברי חברי, סוף השבוע לא אמור להיות רועץ למשיבים. ניתן ליחידה החוקרת די זמן והותר. ראה את בית המשפט הנכבד לכבוד השופט מיכליס ששם הוא מצין שהחוקרת אמורה לסיים את החקירה. אני מניח שהתביעות בעובי הקורה, מכירים את הראיות מכירים את התיק. לא מדובר בתיק כל כך מורכב אלא בתיק של גניבת רכב. מדובר בעבירת רכוש, סביר להניח שהם ישוחררו במהלך כזה או אחר. המשיבה נמצאת בשיקום, היא אמרה שהיא כנראה נמצאה במקום הלא הנכון והיא כופרת בזה. אין טעם להשאיר אותה מאחורי סורג ובריח כאשר אפשר לאין עם ערבים ומעצר בית מלא.

ב"כ החשוד 5:

אין לו עבר פלילי, מדובר בשב"כ. אם הייתה לי חלופה הייתי מציע אותה, אין לי חלופה כרגע ולכן הייתי מבקש לצמצם משמעותית, עד יום ראשון את מכסת הימים על מנת שיוגש כבר האישום. אבקש לתת לו שיחות טלפון. ובטח שאין צורך להארכת מעצר.

ב"כ החשוד 2:

הוא בן 58, לפני הנתונים הא שוחרר ב2012, חלפו 3 שנים. אין אינדקציה כלשהו שהוא עשוי להימלט. יש משפחה עם הרבה ילדים, הרבה נכדים יודעים איפה הוא גר איפה הוא נמצא.

אנחנו מדברים על אירוע של רכב אחד, בית המעצר דחוס, זה לא התיק שבו אנחנו צריכים להשאיר את כל החלופה, ערבים טובים יבואו.

<#3#>

החלטה

בפני בקשה למעצרם של החשודים למשך 5 ימים וזאת מחמת הגשת הצהרת תובע על פיה מאשרת יחידת התביעות כי יש מקום לכאורה להגיש כנגדם כתב אישום בגין עבירות של גניבת רכב בצוותא חדה, אחזקת כלי פריצה, שיבוש מהליכי משפט, הסעת שב"ח ועבירה של כניסה לישראל שלא כדין בעניינו של המשיב 5 בלבד.

אדגיש כי המדובר על פי חומר הראיות בחבורה שחברה יחד ואולם גנבה אך ורק רכב אחד.

עבר פלילי:

1. המשיב 1 בן 22 לחובתו 2 הרשעות, האחרונה בהן בגין אחזרת כלי פרצה.

2. המשיב 2 בן 58 ולחובתו 13 הרשעות קודמות בעבירות רכוש לרבות עבירות כנגד רכב ושוחרר ממאסר בן 30 חודשים באוקטובר 2012.

3. המשיב 3 בן 21 ועמד לדין בבית משפט לנוער בגין עבירות רכוש, ומיוחסת לו עבירת שיבוש.

4. המשיבה 4, צעירה בת 23 לחובתה עבר פלילי בעבירת פריצה לרכב. קיים מע"ת תלוי ועומד.

5. המשיב 5, ללא עבר פלילי –שב"ח

אין ספק כי התשתית ראייתית קיימת בתיק והינה משמעותית, ואולם השאלה שעל בית המשפט לשאול את עצמו הינה, האם לא ניתן לאין את החשש לשיבוש הינו העילה המרכזית בנסיבות תיק זה באמצעים אחרים. בעניין זה מצאתי לנכון לעשות הבחנה בין המשיב 2 והמשיב 5, לבין יתר החשודים.

לגבי המשיב 5 סבורני כי נוכח היותו שב"ח ונוכח היעדר חלופה מוצעת הרי שאין מנוס אלא להיעתר לבקשה.

באשר למשיב 2, נוכח עברו הפלילי העשיר הרי שלעת זו לא ניתן להיעתר לבקשת השחרור ומן הראוי כי הדבר יבחן לעומק במסגרת הליכי המ"ת

באשר למשיבים 1,3,4, סבורני כי ניתן כבר בעת זו להורות על שחרורם בתנאים מגבילים.

אשר על כן אני קובע כי חשודים אלה ישוחררו בתנאים הבאים:

1. המצאת הבטוחות הבאות:

א. התחייבות עצמית על סך של 20,000 ₪ כ"א.

ב. ערבות צד ג' בסך של 10,000 ₪. מאשר כערבים :

לחשוד 1 את מר בטיחאת פואד ת.ז 305017550

לחשוד 3 את הגברת שירין בראנסי ת.ז 037166709

לחשודה 4 את הגברת אבו עריבאן ת.ז 054830211

ג. הפקדה כספית בסך של 3,000 ₪ כ"א.

2. מעצר בית: החשודים ישהו במעצר בית מלא לתקופה של 14 יום מלא בביתם של הערבים כדלקמן:

החשוד 1 - ברח' תל שבע שכונה 9 בית 40 בטלפון 0549820502 ובפיקוחו של הערב.

החשוד 3 – ברח' מסגד עומר בן אלהטאב אצל משפחת בראנסי ובפיקוחו של הערב בטלפון 0526501662.

החשודה 4 – בטייבה ליד בית ספר עמל אצל משפחת אבו עריבאן, במענו של הערב ובפיקוחו ובטלפון 0525038700.

  1. איסור יצירת קשר: נאסר על החשודים ליצור קשר עם המתלונן/ת ועם המעורבים האחרים בפרשה, כולל איסור ליצור קשר טלפוני ואיסור ליצור קשר עקיף, וזאת לתקופה של 30 יום.

לא ימלא החשודים אחר תנאי השחרור, יובא בפני שופט תורן מחר, לא יאוחר מהשעה 12:00.

השחרור יכול להיעשות בתחנת המשטרה. המשטרה תאפשר לחשודים 5 שיחות טלפון על מנת לארגן את הערבויות.

אני מזהיר את החשודים כי כל הפרה של איזה מתנאי השחרור, בנוסף להיותה עבירה פלילית בפני עצמה, תביא לחילוט הפקדון ולמימוש הערבויות וכן עלולה להביא למעצרם המיידי בכפוף לכל דין.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"א שבט תשע"ו, 21/01/2016 במעמד הנוכחים.

רפי ארניה , שופט

נציג המבקשת:

מדובר בחבורה שקשרו קשר לביצוע פשע, אני מבקש בעקבות כך לא להפריד בין החשודים ואבקש עיכוב ביצוע. אני מציג לבית המשפט הודעת SMS שקיבלתי מראש צוות החקירה. על פיה יוגש ערר.

ב"כ החשוד 1:

אנחנו מתנגדים כמובן. ככל שבית המשפט יראה לנכון כן לאפשר אני אבקש ימסרו הודעה לא מאוחר מהשעה 17:00 ואם כן שהערר יוגש מחר על הבוקר.

<#5#>

החלטה

ניתן בזאת צו עיכוב ביצוע עד למחר 22.01.2016 בשעה 10:00. אלא אם כן צו זה יוארך על ידי בית המשפט המחוזי.

ניתן להתחיל בהליכי שחרור לרבות הפקדת בטוחות.

באשר לחשודים 2,5 מאריך המעצר כמבוקש עד ליום 25.01.2016.

ככל שמעצרם של החשודים 1,3,4 לא יוארך על ידי בית המשפט המחוזי, החשודים יתייצבו לישיבת ראשונה בתיק העיקרי ותיק המ"ת בבית משפט זה ביום 25.01.2016 בשעה 11:00.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י"א שבט תשע"ו, 21/01/2016 במעמד הנוכחים.

רפי ארניה , שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/01/2016 הוראה לחשוד 1 להגיש הפקדת ערבות רפי ארניה צפייה
23/11/2017 החלטה שניתנה ע"י ארז מלמד ארז מלמד צפייה