טוען...

החלטה על תגובה מטעם הכונס הרשמי

חגי ברנר17/06/2017

מספר בקשה:6

לפני

כבוד השופט חגי ברנר

מבקש

בנק הפועלים בע"מ

נגד

משיבים

1. עו"ד אורי לוונטר

2. כונס הנכסים הרשמי

החלטה

במחלוקת שנתגלעה בין החייב מזה לבין הנושה מזה בענין זהותו של בעל התפקיד שימונה לחייב, מקובלת עליי עמדתם של הנושה והכנ"ר.

ככלל, בהליכי פש"ר שנפתחו לבקשת נושה, אין מניעה למנות כבעל תפקיד את בא כוחו של הנושה, ואין הכרח למנות דווקא בעל תפקיד שאין לו כל היכרות מוקדמת עם החייב. לכלל זה יש אמנם חריגים, אלא שהמקרה הנוכחי איננו נמנה עליהם, ולא עלה בידי החייב להצביע על אותן נסיבות מיוחדות בהן תידחה בקשתו של הנושה למנות כבעל תפקיד את בא כוחו.

היכרותו המוקדמת של בעל התפקיד המוצע על ידי הנושה, עם החייב, מהווה בדרך כלל יתרון ולא חסרון, שכן באופן כזה קל יותר לבעל התפקיד למלא כהלכה את תפקידו, עקב היכרות עם אופן יצירת החוב, עם נכסיו ורכושו של החייב ועם אורחותיו בדרך כלל. זאת ועוד, בעל התפקיד המוצע במקרה דנן הוא עתיר נסיון בהליכי חדלות פרעון, ומידת מקצועיותו אינה יכולה להיות מוטלת בספק.

יודגש כי מרגע המינוי, בעל התפקיד משמש כקצין בית המשפט והוא פועל אך ורק לפי הוראות בית המשפט, ולא לפי הוראות לקוחו לשעבר. כך גם מוטלת עליו החובה לפעול לקידום האינטרסים של כלל הנושים, תוך שמירה על זכויותיו של החייב. ראה ע"א 8410/06 אהובה נקש נ' בנק לאומי לישראל למשכנתאות בע"מ (פורסם בנבו, 28.12.2008):

"[בעל התפקיד- ח.ב.] אינו סוכנו או שלוחו של הנושה אשר הציע או ביקש את מינויו, ולפיכך מחויבותו היא כלפי בית המשפט ולא כלפי מי מבעלי הדין; הוא אינו מהוה שלוחו של בעל הדין שביקש למנותו ... וכיוון שכונס הנכסים הוא קצין בית המשפט ופועל בשמו, עליו למלא את תפקידו באופן אובייקטיבי, תוך נאמנות למשימה שהטיל עליו בית המשפט, בנוסף לחובות האמון והזהירות כלפי הזולת לסוגיו, נושים ואחרים ..."

העובדה שבעל התפקיד המוצע אינו נמנה על רשימת בעלי התפקיד מטעם הכנ"ר, אינה מעלה או מורידה, שכן רשימה זו נועדה בראש ובראשונה למינוי בעלי תפקיד בבקשות פש"ר מטעם חייבים, ולא בבקשות פש"ר מטעם נושים, כמו בעניננו.

בנוסף, לא קיים חשש מפני ניגוד עניינים בפעילותו של בעל התפקיד, שכן לצורך בדיקתה של תביעת החוב מטעם הנושה אותו הוא מייצג כיום, ימונה בעל תפקיד אחר, כמוצע על ידי הכנ"ר.

משכך, עו"ד ישראל בכר מתמנה לתפקיד מנהל מיוחד, בכפוף להפקדת התחייבות עצמית בסך 75,000 ₪. עו"ד רן מסיקה מתמנה לבעל תפקד לצורך בדיקת תביעת החוב של הנושה בנק הפועלים בע"מ.

המזכירות תשלח את ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, כ"ג סיוון תשע"ז, 17 יוני 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/06/2017 החלטה על תגובה מטעם הכונס הרשמי חגי ברנר צפייה
03/08/2019 פסק דין שניתנה ע"י חגי ברנר חגי ברנר צפייה
03/05/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 תשובה מטעם הנאמן - מחיקת סעיפים חגי ברנר צפייה
14/07/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה לאישור מכר זכויות החייב בקרקע חקלאית באבן יהודה חגי ברנר צפייה
06/09/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה למינוי עו"ד רן מסיקה חגי ברנר צפייה
09/09/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה למינוי בעל תפקיד להכרעה בתביעות חוב חגי ברנר צפייה
14/09/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה דחופה למתן פסיקתה להסרת צו המניעה מיום 12.10.2008 חגי ברנר צפייה
17/09/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 הודעת הנאמן בדבר הסכמת בנק הפועלים בע"מ למחיקת צו המניעה חגי ברנר צפייה
09/05/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 הודעת הבהרה מטעם הנאמן ובקשה מתוקנת לחלוקת דיבידנד שני לנושים חגי ברנר צפייה