טוען...

פסק דין שניתנה ע"י יובל שדמי

יובל שדמי14/08/2016

לפני כבוד השופט עמית יובל שדמי

התובע

מוחמד אלסייד עלי

נגד

הנתבעים

.1 גט סל בע"מ

.2 הוט מובייל בע"מ

נוכחים :

התובע: בעצמו

הנתבעים: באמצעות גב' גל ענבל

פרוטוקול

כב' הש' שדמי : תביעה קטנה 3325-03-16. אני מזהיר את כל מי שמדבר בבית משפט לומר אך ורק אמת . מי שמדבר עומד , סיים לדבר התיישב . לא מדברים ביחד . משום שאנחנו מקליטים את הדיון , כל מי שמדבר בפתח דבריו יציג את עצמו עם השם המלא . בבקשה , התובע מתחיל . בוא תעמוד , תגיד את שמך .

מר אלסייד עלי : אני מוחמד אלסייד עלי , כאילו בעצם אני לקוח של חברת הוט מובייל , חברת מכשירי סלולארי ,

כב' הש' שדמי : האם ראית את כתב ההגנה ?

מר אלסייד עלי : כן .

כב' הש' שדמי : יש להם טענה אחת מרכזית , הם אחר כך אולי יתקנו אותי , הם באים ואומרים , אני אשאל אותך לפני כן , כל הסיפור הזה היה במסגרת ביטוח של המכשיר ? המכשיר שלך היה מבוטח?

מר אלסייד עלי : כן , על ידי הוט מובייל אבל הם עובדים עם גט סל .

כב' הש' שדמי : הקנייה , דרך איפה קנית את המכשיר?

מר אלסייד עלי : דרך חול , לא קניתי דרך גט סל , לא יודע מי המציא את זה , ראיתי את זה בכתה הגנה . הם אומרים שהמכשיר ששלחתי לתיקון זה לא אותו מכשיר שרכשתי , לא יודע מאיפה המציאו את זה בכלל כי אני אף פעם לא ציינתי שרכשתי את זה מגט סל בכלל , אז לא יודע .

כב' הש' שדמי : אז את המכשיר קנית בחול.

מר אלסייד עלי : כן .

כב' הש' שדמי : איך קיבלת עליו ביטוח?

מר אלסייד עלי : לא קיבלתי עליו ביטוח , כאילו אני עשיתי ביטוח דרך הוט מובייל , בנפרד , שילמתי תשלום חודשי .

כב' הש' שדמי : אבל הביטוח הוא בדרך כלל , לפי הניסיון שלי , שאני בא לאיזה חברת סלולר , קונה ממנה מכשיר ובהזדמנות זו אתם עושים ביטוח על המכשיר המסוים שהם מכרו לי.

מר אלסייד עלי : נכון , אבל זה בסלקום , פלאפון , אבל הוט מובייל אפשר לרכוש ביטוח בלבד , בלי לרכוש את המכשירים אצלם .

כב' הש' שדמי : אז רגע , שב רגע , נשמע את הגברת , תציגי את עצמך . ,

גב' גל : כבוד השופט שמי ענבל גל , אני נציגה של החברה . מאחר ואני מאורע בכל רזי העסקה , מה שקורה היום לקוח לרכוש מכשיר בכל מקום בארץ ולהגיע להוט מובייל ולבטח את המכשיר . יש רשימה שהיא סגורה ובאמצעותה הלקוח משלם תשלום חודשי ושהמכשיר יש לו תקלה ,

כב' הש' שדמי : מה רשימה סגורה של מה?

גב' גל : מכשירים , דגמים של מכשירים , התנאי שהמכשיר נרכש בארץ כי אם אתה קונה בחול התדרים שם הם שונים , אז הפני של המכשיר הוא פשוט שונה ואין פה את החלפים בארץ . ממה שאני יודעת , זה מה שקרה לאדון מוחמד . מתי אנחנו גילינו את זה? שהלקוח הפקיד את המכשיר לתיקון , כי המכשיר ויזואלית נראה אותו דבר ואז שהוא הפקיד את המכשיר לתיקון , זה התחיל מתקלת מסך , אני צודקת ? אם אני טועה אני אשמח שהוא יתקן אותי.

כב' הש' שדמי : אבל איך הוא ידע , העסקה של הביטוח לא נעשתה מולכם , מול הוט מובייל ,

גב' גל : צריך להדגיש שהמכשיר לא נקנה בארץ .

כב' הש' שדמי : זה כאילו דגם אחר , איך נרשם הדגם שהוא לא של המכשיר ,

גב' גל : הלקוח צריך להצהיר שהמכשיר לא נקנה בארץ ואז אנחנו אומרים לו שזה לא אפשרי לבטח . אתה מבין? כי אז , התדרים הם שונים , אתה קונה מכשיר , כשאתה קונה מכשיר מחול , כבוד השופט , שואלים אותך לאיזה מדינה המכשיר מיועד , צריך לעשות איזה משהו שהוא שונה כדי שהמכשיר יעבוד בארץ . כי התדר לדוגמא מארצות הברית והתדר פה הוא שונה ולכן המכשיר פה בארץ לא היה עובד . עכשיו מה שקורה הויזואליות של המכשיר היא דומה, הפנים הוא שונה ואז מתחילה הבעיה שיש תקלה שהיא פנימית.

כב' הש' שדמי : איפה הסכם הביטוח ?

גב' גל : אין לי אותו ככאן אבל אם כבוד השופט יבקש אני אבקש שישלחו לי אותו לכל אמצעי שתבקש כרגע , אין בעיה לשלוח .

כב' הש' שדמי : הינה , למה , מה חיפשתי ? אתם כותבים , או הם זה לא חשוב , לאחר שהוא נכשל בבדיקות האיכות התברר כי המכשיר הינו מסוג G9250 ולא מסוג G925, אז צריך לראות את ההסכם , כן .

גב' גל : ההסכם מין הסתם לא מונח פה לפניי אבל ההסכם הוא נדבך של מה שהלקוח אומר , המכשיר הוא איקס לצורך העניין אבל התוך איקס יש דגמים ,

כב' הש' שדמי : אז השאלה היא אם התובע , יכול היות שהתובע באמת אמר , כתב שהמכשיר הוא G9250.

גב' גל : אני מניחה שהוא לא יודע להגיד את זה , כמו אדם מהישוב . אבל הוא צריך להגיש שהמכשיר נקנה בחול .

כב' הש' שדמי : אוקיי.

גב' גל : ואז זה היה פותר את כל התעלומה . עכשיו כל עוד זה החלפה של רכיבים חיצוניים כמו המסך שהוא זהה או הדגים מבחוץ אז אין בעיה , הבעיה זה רכיבים פנימיים . אני מניחה שאתה רואה גם את הדו שיח , ניסינו לעשות כל מה שביכולתנו ואפילו גם הצענו לו לעשות מימוש , מימוש זה אומר שאנחנו לוקחים את המכשיר , אנחנו משלמים 40 אחוז , האדון משמלם 60 אחוז מערך המכשיר והוא מקבל מכשיר מחודש מאותו דגם של פה בארץ , והאדון לא רצה.

כב' הש' שדמי : אז מה אתה אומר ? מה הם לא בסדר חוץ מזה שאתה אומר שהשירות שלהם לא היה טוב או של הוט מובייל ? מה אתה אומר?

מר אלסייד עלי : שלהם בעצם .

כב' הש' שדמי : שלהם ? אומר שהשירות שלכם איום ונורא .

גב' גל : אני אשמח לדעת , אני מכירה אבל בכתב הגנה גם תיארנו בדיוק את הדו שיח שהיה . אם הוא מתקשר בבוקר ואנחנו אומרים לו מנהל אל יכול לחזור אלייך כרגע והוא יחזור יותר מאוחר אז יש חזרה , ממש רשמנו מתי חזר ותוך כמה זמן , אני אשמח אם אדוני יפרט מעבר לזה כי כל סעיף שהוא טען ,

כב' הש' שדמי : זה מוקלט ? כל השיחות מוקלטות?

גב' גל : בהחלט.

מר אלסייד עלי : כל מה שכתוב בכתב הגנה זה בדיוק היה הפוך למה שקרה . כאילו נגיד הם טוענים בכתב הגנה שהם היו יוצרים איתי קשר שזה לא נכון , אני הייתי יוצר איתם קשר כל הזמן , זה דבר ראשון . לגבי המכשיר , כאילו הם פשוט זה עובדה, שומעים מהדברים שלה , הם פשוט מזלזלים בלקוחות , מה זאת אומרת שאני לא יודע להגיד שהמכשיר שלי מחול ? אני יודע להגיד אבל מאיפה אני אמור לדעת שאני צריך לציין את זה ? הם לא שאלו אותי בכלל אם רכשתי את המכשיר בחול או לא . הם אומרים שאני חייב להגיד את זה שרכשתי בחול אבל מאיפה אני אמור לדעת את זה ? עובדה שהמכשיר עבד רגיל , זה מכשיר אוניברסאלי שהשתמשתי בו כל הזמן , השתמשתי בו 10 חודשים באץ ועובדה שהוא עובד כאן . מאיפה אני אמור לדעת שאני צריך לציין שרכשתי את זה מחול ? לא ציינו את זה , לא שאלו אותי ,

כב' הש' שדמי : כמה שילמת כל חודש על הביטוח?

מר אלסייד עלי : או 25 או 30, משהו כזה .

כב' הש' שדמי : אם נניח לרגע שהוא לא ידע שהוא אמור , שאי אפשר לבטח מחול ,

גב' גל : אז זה 39 שקלים כפול עד נקודה שהוא החזיר את המכשיר , אני הצעתי לו יותר מזה , 40 אחוז שלי בהשתתפות זה יותר מערך ממה שהוא שילם . כבוד השופט החלנו לו גם מסך , רק העלות של המסך זה מעל 600 שקלים , רגע תרשה לי ברשותך , חלילה לא רוצה , באמת לא רק שאין פה זלזול , אנחנו כל כך נותנים שירות טוב , אני יודעת את זה מבפנים שקשה לי עם מה שהוא אומר אבל אתה יודע זה בעיני המתבונן ואני לא יכולה לחלוק על מה שהוא אומר אבל השירות שלנו מצוין , מצוין , לא טוב , מצוין . במקרה הספציפי הזה יש לנו בעיה שאנחנו לא יכולים לתקן את מה שהאדון מבקש . עכשיו , אם אתה מסתכל האדון הכניס את המכשיר לביטוח בחודש 5, בחודש שני לשנה לאחר מכן , תשים , 7 חודשים ועוד חודשיים , זה 9 חודשים כפול 39 שקלים , אנחנו הצענו לו הרבה יותר בעלות כספית .

כב' הש' שדמי : אני חושב על עצמי . אם הם היו מציעים לי מכשיר כזה מחודש , כמה הוא היה צריך לשלם?

גב' גל : 1596 שקלים במקום 2700, 2800.

כב' הש' שדמי : וכמה מכשיר חדש של זה עולה ? נו אז מה רע בזה ? זה מחיר פנטסטי.

מר אלסייד עלי : למה אני ארכוש מכשיר חדש ? למה אני משלם בכלל ביטוח?

כב' הש' שדמי : אתה הבאת מכשיר מחוץ לארץ , אי אפשר לתקן אותו .

מר אלסייד עלי : מאיפה אני אמור , אז למה חייבו אותי 39 שקלים?

כב' הש' שדמי : אז יחזירו לך את זה .

מר אלסייד עלי : לא החזירו לי.

כב' הש' שדמי : יחזירו לך את ה40 שקלים האלה לחודש .

מר אלסייד עלי : מה זה עוזר לי ? כאילו שילמתי סתם , הפסדתי את המכשיר שלי ,

כב' הש' שדמי : נכון ,

מר אלסייד עלי : שנייה , מאיפה , מאיפה התקלה הזאת הגיע בכלל ? ששלחתי את המכשיר לתיקון עבד רגיל , עבד בצורה תקינה , בך הכול היה פס בצבע ורוד במסך . שלחתי אותו לתיקון החזירו לי אותו לא עובד בכלל , לא עובד , ממש , אני מדליק אותו נכבה באופן אוטומאטי ובעצם , אגב אני שחתי אותו לתיקון , הוא כרגע נמצא בתיקון , אמרו לי שהמסך שהתקינו לי בכלל , שהתקינו לי , בכלל לא תואם למכשיר שלי , אז זה גם , זה גם אילו הלך לאיבוד סתם .

כב' הש' שדמי : עכשיו הוא בתיקון?

מר אלסייד עלי : עכשיו הוא בתיקון , כן .

כב' הש' שדמי : אצל מי?

מר אלסייד עלי : חנות בנצרת . בעצם אז מאיפה , מאיפה הגיעה התקלה בכלל הזאת?

כב' הש' שדמי : אני לא יודע , אדוני לא יכול לשכנע אותי שהם קלקלו את המכשיר בלי להביא לי לפחות איזה חוות דעת של מישהו רציני שיגיד שהם קלקלו את המכשיר , זה , יש לי הנחה שמבוססת על ניסיון החיים שהחברה האלה לא מקלקלים מכשירים . אני אין לי מושג בכול המכשירים האלה , מי עובד שם ? חברה שהם מתמצאים בזה .

מר אלסייד עלי : אבל אם אתה תראה את המכשיר רואים את זה שהתיקון לא היה מקצועי בכלל , יש בכול הסביב של הטלפון היה שריטות וזה , בכלל זה לא היה מקצועי בכלל ואפילו הנציג , הם טועני שהתקשרו אלי ואמרו ליש בעצם המכשיר לא ימשיך לעבוד בצורה תקינה , כאילו שהוא ימשיך להיכבות , בעצם להידלק ולהיכבות לסירוגין באופן אוטומאטי וזה לא אמרו לי בכלל ואני לא ידעתי , תקלה קיימת . סך הכול , סך הכול אמרו לי שצריך לעדכן גרסה חדשה . כאילו ,

כב' הש' שדמי : בשלב הראשון הם לא ידעו עד שהם תפסו לקח להם זמן להבין שזה מחול ,

מר אלסייד עלי : הם רשמו את זה בכתב הגנה , הם רשמו את זה בכתה הגנה שבשלב ראשון זה מה שאמרו לי , שזה מה שצריך לעשות .

גב' גל : מוחמד , מוחמד , אני לא רוצה להתפרץ לדברייך אבל אני רוצה שתבין . אתה לא מבין , לא אתה ולא אני טכנאים ואני מתוך הניסיון שלי שם שאני כעט שנתיים אני רואה דברים אז יש לי רק ניסיון , לא של טכנאי אבל מישהי בתוך העניין . תבין , זה באמת כמו להגיע לרופא ולהגיד שכואב הראש , אז מתחילים בהתחלה עם איזה כדור , עושים כל מיני שלבים עד שמגלים מה הבעיה , אז בהתחלה אתה התלוננת על איזה משהו בתוך המסך וזה גם מתואר , אז אחר כך החלפנו לו את המסך ואמרנו לך שלא יכולנו לבדוק את המכשיר כי היה חסר קוד , אמת ? אם אני טועה במשהו בבקשה תעדכן אותי , רגע , רגע , ברשותך. אחר כך שלחנו את זה אלייך ואחר כך יש לנו את הקוד ואז בודקים ואז רואים שיש בעיה ואז פותחים , כל פעם מנסים להחליף משהו עד שמבינים שאין מה לעשות , בתוך המכשיר יש בעיה שאי אפשר לתקן.

כב' הש' שדמי : הוא שואל איך פתאום צצה הבעיה של הכיבוי שלא הייתה לפני שזה נשלח אליכם.

גב' גל : כי שפותחים את המכשיר אז שאתה מתקן משהו מסוים אתה יכול לגעת גם במשהו אחר תוך כדי תנועה , כי יש רכיב שאי אפשר לתקן אותו וכל פעם ניסו לעשות , כמו פלסטר במקומות אחרים , ברור שזה , זה ממש מחוסר ברירה אבל כן ניסינו למצוא איזה שהוא פתרון ,

כב' הש' שדמי : מה אדוני רוצה ? אדוני חושב שאני אתן לו עשרת אלפים שקל?

מר אלסייד עלי : שנייה , קודם כל זה בעצם מה שגרם לנזק של הרכיב , שבעצם הם התקינו לי מסך שלא תואם למכשיר בכלל , זה מה שגרם לרכיב הזה להישבר או בעצם , זה מה שגרם למכשיר שיפסיק לעבוד , בעצם , גם בנוסף לזה הם ציינו בעצם שהם לא היה להם את הקוד בגלל זה החזירו לי אותו בלי שיבדקו אותו , אז למה לא ביקשו ממני את הקוד על מנת לבדוק אותו ? החזירו לי אותו בלי שיבדקו אם הוא עובד או לא?

כב' הש' שדמי : בהתחלה הבעיה של הבדיקה לא הייתה קשורה בקוד אלא במשהו אחר שהם אמרו שיכול להיות שימחק לך את הכול ואתה לא הסכמת.

מר אלסייד עלי : הם אמרו לי שבעצם צריך לעשות עדכון גרסה חדשה למכשיר , סירבתי בגל זה ימחק לי את הכול אבל לא אמרו לי שלא בדקו את המכשיר ויש תקלה של המכשיר נדלק ונכבה באופן אוטומאטי לסירוגין , לא אמרו לי את זה , החזירו לי את המכשיר . שהחזרתי אותו לתיקון בחזרה אמרו , בעצם טוענים שאחרי שעשו לו איפוס הצליחו לבדוק אותו אבל על מנת לעשות לו איפוס ביקשו ממני את הקוד , אז למה לא ביקשו ממני את הקוד בהתחלה בפעם הראשונה?

כב' הש' שדמי : אתה יודע למה ? כי הם לא מושלמים , ככה זה , אף אחד לא עובד בצורה מושלמת.

מר אלסייד עלי : גם בנוסף לזה הם לא התקשרו אלי לבקש את הקוד , אני הייתי צריך לרדוף אחריהם כל הזמן , להתקשר אליהם כל פעם , כמעט כל יום הייתי מתקשר , מעל 10 דקות , י שלך פירוט שיחות נראה לי , יש לך נספח , כל פעם הייתי מתקשר בשיחות איתם מעל 10 דקות , מעל 20 דקות .

גב' גל : אני רוצה להציע הצעה ברשותך , אני מבחינתי לקוח שמסתובב בארץ לא מרוצה מאיתנו זה לא בסדר , באמת , ועבדנו קשה כדי שהשם שלנו יצא טוב , אני באה עם ,

כב' הש' שדמי : מה עוד אתם מתקנים ? רק הוט מובייל?

גב' גל : אנחנו כרגע רק בהוט מובייל והמטרה שלנו זה לצמוח ולגדול , אנחנו נמצאים תחת המותג הזה קצת למעלה משנה . אתה לא שומע אותנו כי שאתה מגיע להוט מובייל זה תחת הוט מובייל , אז לכן אתה לא . אבל באמת אנחנו עובדים, אני אומרת לך ,

כב' הש' שדמי : אני כבר עזבתי את כל חברות הסלולר מתוך מחאה על השירות שלהם , אני כבר לאי ודע לאן להגיע . אגב , אתה נשאר בהוט מובייל ?

מר אלסייד עלי : ברור שלא .

כב' הש' שדמי : מה?

מר אלסייד עלי : ברור שלא.

כב' הש' שדמי : איפה אתה?

מר אלסייד עלי : אני בסלקום.

כב' הש' שדמי : עברת לסלקום.

מר אלסייד עלי : אני הייתי בסלקום כל הזמן אבל עשיתי ביטוח דרך הוט מובייל.

כב' הש' שדמי : רק הביטוח היה?

מר אלסייד עלי : רק הביטוח , כן .

כב' הש' שדמי : נו אז מה את מציעה לו?

גב' גל : יש לי אופציות , שהוא יבחר , אלא אם כן ,

מר אלסייד עלי : שנייה , את נציגה שם ?

גב' גל : אני לא נציגה , אני קצת יותר , נציגה של החברה .

כב' הש' שדמי : נו תשמע את ההצעה שלה .

גב' גל : מה זה משנה מי אני ,

מר אלסייד עלי : כי גם דיברתי עם נציגה בשם ענבל . כי היא גם נתקה לי את השיחה בפנים , חשוב לי לציין את זה , רשמתי את זה גם .

גב' גל : אין לנו נציגה בשם ענבל , אולי התקשרת להוט מובייל ,

כב' הש' שדמי : נו קדימה ,

גב' גל : לא משנה , יש לך 2 אופציות , אופציה אחת זה לממש את המכשיר , זאת אומרת לשלם את ה1500 שקל ולקבל מכשיר מחודש והצענו לך בעבר אם תרצה זה עדיין עומד 1500 אני אפילו קצת מעגלת . אופציה שנייה זה להחזיר לך את כל עלות האחריות ששילמת , אני מעגלת 40 שקלים , אפילו לשנה , אופציה שלישית וכאילו הכי לארג'ית שיכולה להיות זה לסגור את זה ב2000 שקלים , שייקח את ה2000 שקלים , שיקנה איזה מכשיר שהוא רוצה , ביד 2 הוא יכול להשיג יופי של דברים אבל שאנחנו סוגרים את הפינה וזהו , מה הכוונה ? שאתה יוצא מפה לפחות עם חיוך ואחר כך לא אומר זה לא היה שווה.

כב' הש' שדמי : נו , מה אדוני אומר ?

מר אלסייד עלי : אחרי כל הטרטורים שעברתי ובעצם כל השיחות הטלפונים , אפילו בפניות ציבור שלהם עברתי ,

כב' הש' שדמי : מציעים לך 2000 שקל פיצוי.

מר אלסייד עלי : לדעתי זה לא מספיק תמורת כל ,

כב' הש' שדמי : אם אדוני , אם אני אכתוב פסק דין אתה תקבל פחות .

מר אלסייד עלי : מה שאדוני מחליט אבל לדעתי אני לא רואה שזה מספיק אחרי כל הטרטורים שעברתי בעצם כל הזלזול שבעצם עברתי ,

כב' הש' שדמי : אדוני רוצה שאני אכתוב פסק דין או שהוא מסכים להצעה של ה2000 שקל ?

מר אלסייד עלי : כאילו , 2000 שקל בנוסף למה ?

גב' גל : בנוסף לכלום , 2000 שקלים צ'ק אתה מקבל , עד סוף חודש הבא הצ'ק יהיה אצלך , תעשה איתו מה שאתה רוצה . ואני רק רוצה להגיד לך שתדע שאם אנחנו נכנסים לכול הניואנסים הקטנים אנחנו ברמה של להגיד אדוני תודה רבה , נחזיר לך את כל מה ששילמת לנו ואנחנו אפילו רוצים הוצאות על היום , אבל אני לא חושבת שזה יפתור את הבעיה.

כב' הש' שדמי : כן מוחמד , קדימה . אני יכול להגיד לפרוטוקול שאתה מסכים להצעה הזאת ?

מר אלסייד עלי : זה אפילו לא חצי מהמחיר של המכשיר שרכשתי בזמנו . כאילו המכשיר כרגע לא עובד , כאילו סתם ,

כב' הש' שדמי : אבל זה לא , מה זה קשור ? כן ,

מר אלסייד עלי : זה כן קשור , אם אתה מחשב את העלות , העלות של המכשיר ,

כב' הש' שדמי : מוחמד שאלתי אותך שאלה , אם אני אכתוב פסק דין אתה תקבל חצי .

מר אלסייד עלי : למה חצי ? אבל כאילו אם נתייחס רק על השירות שעברתי , על עוגמת הנפש שלהם , אני רואה שמגיע לי מעבר 2000 שקל , בלי שום קשר למכשיר.

כב' הש' שדמי : זה מה שאדוני חושב , שאני מסתכל על עצמי , שאני שואל את עצמי מה הפיצוי שאני הייתי רוצה על כל מה שעברת אני חושב שאלף שקל זה נדיב מאוד . אם אדוני רוצה ,

מר אלסייד עלי : זה על כל מה שעברתי אבל זה בלי שום קשר למכשיר גם שכרגע לא עובד .

<#2#>

החלטה

פרוטוקול ישלח לצדדים כאשר המזכירות תקבל אותו . פסק דין יינתן בתוך מספר ימים ויועבר לצדדים

<#3#>

ניתנה והודעה היום, י"ט בתמוז תשע"ו, 25 יולי 2016, במעמד הנוכחים.

יובל שדמי , שופט עמית

-ההקלטה הסתיימה-

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/07/2016 החלטה שניתנה ע"י יובל שדמי יובל שדמי צפייה
14/08/2016 פסק דין שניתנה ע"י יובל שדמי יובל שדמי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מוחמד אלסייד עלי
נתבע 1 גט סל בע"מ
נתבע 2 הוט מובייל בע"מ