טוען...

החלטה שניתנה ע"י ערפאת טאהא

ערפאת טאהא31/05/2016

בפני

כבוד השופט ערפאת טאהא

המבקשת

האחים חוסיין עלי אחמד לפיתוח וצנרת בע"מ

נגד

המשיבה

דב פרנקל בע"מ

החלטה

בפניי בקשה להארכת מועד להגשת בקשת רשות ערעור על החלטת בית משפט השלום בנצרת (כב' השופטת עינב גולומב) מיום 18.1.2016, בגדרה ניתנה למבקשת רשות להתגונן מפני תביעה כספית שהגישה נגדה המשיבה, בכפוף להפקדת סכום של 370,000 ₪ בקופת בית המשפט.

1. בבקשה להארכת מועד טענה המבקשת, כי ההחלטה התקבלה במשרד בא כוחה בתאריך 15.2.2016, ומיד הוגשה על ידה בקשה לעיכוב ביצוע ובקשה לעיון חוזר. לטענתה, בסוף חודש 2/2016 הותקפה מערכת המחשוב של משרד ב"כ המבקשת על ידי "האקר", דבר שגרם להשבתת המשרד במשך כחודש ימים. לטענת ב"כ המבקשת הוא נדרש על ידי אותו "האקר" לשלם כופר בסך 1,000 דולר לשחזור כל קובץ. לבקשת המשטרה הוא סירב לנהל משא ומתן עם ה"האקר" ופנה לבעלי מקצוע על מנת לשחזר את הקבצים ומשלא הצליח, הוא רכש מערכת מחשוב חדשה. ב"כ המבקשת הוסיף וטען, כי במהלך חודש מרץ 2016 נפטרו שניים מקרובי משפחתו והדבר גרם להיעדרותו מן המשרד. בשל מכלול נסיבות אלה, לא עלה בידו להגיש את בקשת רשות הערעור.

2. המשיבה התנגדה לבקשה והגישה תגובה ארוכה למדי הנפרשת על פני 10 עמודים ללא כל הצדקה עניינית לאורך הבלתי סביר של התגובה. בתגובתה טענה המשיבה, כי המבקשת לא צירפה כל המסמך שיש בו כדי לתמוך בטענותיה לעניין מתקפת הסייבר במערכת המחשוב של בא כוחה. עוד נטען, כי ההחלטה ניתנה ביום 18.1.2016, כך שהיה על המבקשת להגיש בקשת רשות הערעור עד 18.2.2016 ועד מועד זה, גם לשיטת המבקשת עוד לא ארעה מתקפת הסייבר במשרד בא כוחה. לטענתה, כבר ביום 24.2.2016 הגישה המבקשת לבית המשפט קמא בקשה לעיכוב ביצוע ההחלטה מהטעם כי בכוונתה להגיש בקשת רשות ערעור על ההחלטה ועל כן, היה עליה להגיש את הבקשה בסמוך לאחר מכן ולא היה מקום להמתין עם הגשת הבקשה עד 13.4.2016, כחודשיים לאחר שחלף המועד להגשתה. בעניין זה טענה המבקשת, כי בהתאם להלכה הפסוקה הגשת בקשת רשות ערעור ביום האחרון להגשתה או במסוך לפני כן יכולה להוות טעם המצדיק דחיית הבקשה. המבקשת הוסיפה וטענה, כי המבקשת לא פקידה ערובה כנדרש להבטחת הוצאותיה בערעור וכי סיכויי בקשת רשות הערעור ממילא נמוכים ואינם מצדיקים הארכת המועד.

3. דין הבקשה להתקבל.

4. מעיון במערכת נט המשפט עולה, כי ההחלטה עליה מבקשת המבקשת לערער הומצאה לידי בא כוחה רק ביום 8.2.2016 ועל כן, הבקשה לעיכוב ביצוע שהוגשה לבית המשפט קמא ביום 24.2.2016, שבה גילתה המבקשת את כוונתה להגיש בקשת רשות ערעור על אותה החלטה, הוגשה לפני שחלף המועד להגשת בקשת רשות ערעור. טענת המשיבה, כי המועד להגשת בקשת רשות ערעור נמנה מיום מתן ההחלטה אינה נכונה ומתעלם ממועד המצאתה לידי המבקשת או בא כוחה. משגילתה המבקשת את כוונתה להגיש בקשת רשות ערעור עוד לפני שחלף המועד להגשת הבקשה, לא ניתן לקבל את טענת המשיבה, כי ההחלטה הפכה לחלוטה וכי הארכת המועד תפגע בסופיות הדיון ובצפייה שלה שהעניין הסתיים.

נוכח מועד ההמצאה כאמור, היה על המבקשת להגיש בקשת רשות ערעור עד 9.3.2016. ברם כפי שעולה מתצהיר ב"כ המבקשת, בסוף חודש 2/2016 אירעה מתקפת סייבר במשרדו כאשר "האקר" השתלט על מערכת המחשוב, גרם למחיקת כל הקבצים, והתנה את שחזורים בתשלום כופר. אירוע זה הינו אירוע בלתי צפוי מבחינתו של ב"כ המבקשת שלא יכול היה לצפות אותו מראש. בשל אירוע זה, היה על ב"כ המבקשת להגיש תלונה במשטרה, לשכור את שירותיהם של בעלי מקצוע על מנת לנסות ולהתגבר על התקלה ובסופו של דבר ומשלא הצליח לשחזר את הקבצים הוא נאלץ לרכוש מערכת מחשוב חדשה. אירועים אלה הצריכו ממנו טיפול רציף שאורך זמן ועל כן, סבירה בעיניי טענתו, כי הוא לא יכול היה להתפנות באותה תקופה להגשת הבקשה. אמנם לא צורפו מסמכים התומכים בטענה כי אירעה מתקפת סייבר כנטען, ברם די תצהירו של ב"כ המבקשת כדי להוות בסיס לקבלת טענות אלה, שכן אין זה סביר בעיניי שעורך דין יסתכן במסירת תצהיר שיקרי במטרה לאפשר ללקוח שלו לזכות באורכה להגשת בקשת רשות ערעור.

5. לטענת המבקשת לעניין אי הפקדת עירבון אין כל בסיס. מאחר שטרם ניתנה החלטה בבקשה להארכת מועד, הרי שלא ניתן להורות על הפקדת עירבון. הדרישה להפקדת עירבון נשלחת למבקשת רק לאחר שהמועד מוארך ורק לאחר שהמותב שהתיק ינותב אליו יקבע כי הבקשה מצריכה תשובה. גם לטענה כי יש להורות על מחיקת הבקשה על הסף מאחר שהוגשה לאחר חלף הזמן להגשת בקשת רשות ערעור אין בסיס והיא אף מופרכת, שכן זו היא בדיוק הסיבה להגשת הבקשה להארכת מועד – חלוף המועד להגשת בקשת רשות ערעור. אין גם בסיס לטענות המשיבה, כי אין כל סיכוי לבקשת רשות ערעור. מעיון בבקשת רשות ערעור לא ניתן לומר כי מדובר בבקשה מופרכת על פניה שהסיכויים שלה הם אפסיים או קלושים.

6. סיכומם של דברים, הנסיבות שפורטו בבקשה ובתצהיר ב"כ המבקשת כמפורט לעיל מהוות טעם מיוחד המצדיק הארכת המועד להגשת בקשת רשות ערעור. על כן, הנני מורה על הארכת המועד להגשת בקשת רשות ערער עד הגשתה בפעול.

7. אין צו להוצאות.

ניתנה היום, כ"ג אייר תשע"ו, 31 מאי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
31/05/2016 החלטה שניתנה ע"י ערפאת טאהא ערפאת טאהא צפייה
07/06/2016 החלטה שניתנה ע"י רננה גלפז מוקדי רננה גלפז מוקדי צפייה