טוען...

החלטה מפרוטוקול

יעקב גולדברג17/05/2016

לפני כבוד השופט יעקב גולדברג

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

החשודה

מזל חרתי

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת: רס"ב אלפסי

החשודה: מובאת באמצעות שב"ס

ב"כ החשודה: עו"ד יוסי רז – ס. ציבורי

פרוטוקול

נציג המבקשת:

מוזהר כי עליו לומר את האמת, שאם לא כן צפוי הוא לעונש הקבוע בחוק. משיב כי הבין האזהרה ומתחייב לומר את האמת:

חוזר על תוכן הבקשה ומצהיר שכל האמור בה הוא נכון ואמת. מציג את תיק החקירה לעיונו של בית המשפט.

החקירה בתיק הסתיימה. מגיש הצהרת תובע , לפיה עומדים להגיש כנגד החשודה כתב אישום בצרוף בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

לשם כך נדרשת הארכת מעצר. אבקש להיעתר לבקשה במלואה, שלושה ימים לצורך העברת התיק לתביעות והכנת כתב אישום. אני מבקש לציין כי בוצע עימות כפי שהובטח בישיבה הקודמת.

ב"כ החשודה:

המשטרה מבקשת להאריך את מעצרה של החשודה בשלושה ימים לצורך הגשת בקשה למעצר עד תום ההליכים. מהצהרת התובע אני למד שלוקח למשטרה להגיש כתב אישום שלושה ימים ואני סבור שצריך עד מחר. בית המשפט התרשם מהנסיבות המשפחתיות והבריאותיות של המשיבה. אתמול לא היתה לנו חלופה להציע אלא לחזור לבית של אביה. היום נמצאת בתה של המשיבה. אני שומע מהבת שהיו תלונות הדדיות והאב גם נעצר וגם היו מעשים של החשודה כלפי אביה ואני לא אפרט מצנעת הפרט. יש כאן נסיבות מיוחדות ואני לא סבור שזה המקום להגיש בקשה למעצר עד תום ההליכים. העבירות הן לא מהחמורות ביותר כולן עבירות מסוג עוון ואני חושב שבמקרה זה הנסיבות הקשות שבית משפט עד אליהם הן גוברות. מה שיש לנו להציע היא חלופת מעצר מאוד מוגבלת אבל נוכח זאת שמדובר בעבירות שהן לא מהחמורות. הבת שלה יכולה לקחת אותה אליה הביתה אך לא יכולה לפקח עליה כי הוא עובדת ויש לה בן זוג אבל היא מוכנה לחתום על ערבות. החשודה תצהיר בפני בית המשפט כי אינה מתכוונת להתקרב לבית אביה.

(ו.ש.)

(ב.ב.)

הגב' גל עמירמוב ת.ז. 204558563 מוזהרת לומר אמת ומשיבה לביהמ"ש:

אני גרה בבית אליעזר. סבא שלי גר בגבעת אולגה. אני פשוט ניתקתי קשר. אני לא יודעת איך נאמר מצד משטרת חדרה שהאבא לא נעצר, אני לא יודעת מה קורה. יש עוד דירה בגינה שחי שם עוד אח שלה. אני לא מבינה את המשמעות של מה שביהמ"ש אומר לי לגבי ערבות שלי. אני מוכנה שאמא תגור אצלי. אני מוכנה שהיא לא תהיה שם. אני לא יכולה לשמור, אני עובדת. אני יכולה להגיד שהיא אצלי.

לשאלת ביהמ"ש, אני אומרת שאני יכולה לסמוך על אמא שלי שלא תפר את תנאי השחרור.

משיבה לשאלות ב"כ המבקשת:

ש: בת כמה את?

ת: 22. אני עובדת בחברה של כרטיסי תדלוק, חברה פרטית, בין השעות שמונה עד שש בערב.

ש: מה תעשי כשאמא אמורה להיות אצלך בימים האלה?

ת: בן זוגי בשתיים נמצא בבית.

ש: אבל ידוע לך שאת זו שערבה עליה ולא בן זוגך.

ת: ידוע לי.

ש: ואת הצהרת בפני ביהמ"ש קודם שתעמדי בכל התנאים.

ת: בית המשפט לא אמר את התנאים.

ש: את לא תוכלי לעמוד בכך שתשגיחי עליה באופן ישיר כמו שהצהרת קודם.

ת: לא הצהרתי את זה. זו פעם ראשונה שלי שאני אעמוד בתנאים של בית משפט. שאל אותי עורך הדין בחוץ ואמרתי לו שאני עובדת, אמי אישה בוגרת והיא אחראית, עצמאית, אני מאמינה שהיא רוצה את החיים שלה בחוץ.

ש: כפי שנראה על פניו, לא נראה שאת תוכלי לעמוד בתנאים. אם היא תצא את יכולה להשתלט עליה?

ת: יש לי שליטה עליה, ביני לבינה היא נותנת לי מילה שהיא לא יוצאת אז היא לא יוצאת. בשעות העבודה אין לי מצלמה.

לשאלת ביהמ"ש, בזמן העבודה אני יכולה לדבר איתה בטלפון. לשתינו יש טלפונים ונהיה בקשר.

החשודה:

לשאלת ביהמ"ש, אני אוכל לעמוד בתנאים שביהמ"ש יקבע. אני בקשר טוב עם הבת שלי. זאת הילדה שלי. ברור שלא אסבך אותה. אני אעמוד בתנאים שבית המשפט יקבע.

ב"כ המבקשת:

על פניו החלופה שהוצגה כפי שעלה בחקירה נגדית אינה עולה דיה וזאת כשאנו עדיין עומדים על בקשתנו להיעתר לבקשה במלואה.

ב"כ החשודה:

כפי שאמרתי בהתחלה, אנחנו הצענו מלכתחילה חלופה שהיא חלקית. יחד עם זאת אני סבור שעוצמת החלופה צריכה להלום את חומרת התיק ואת הנסיבות. בנסיבות תיק זה בהעדר כל חלופה אחרת נוכח הנסיבות המשפחתיות הקשות שיש כאן, יש מקום להיעתר לחלופה שהוצעה שהיא חלקית. אני אציג החלטה של בית המשפט השלום בעכו במ"ת 50795-08-15 שם כב' השופט יעקב בכר שחרר נאשמת בחלופה בפיקוח עצמי בלבד לאור העדר כל חלופה אחרת, נאשמת בעלת עבר פלילי ומסוכנות גבוהה כפי שנקבע בהחלטה. בתי המשפט השונים לא אחת נעתרים לבקשות לשחרור גם כשחלופה אינה הדוקה ואינה מלאה. בית המשפט העליון קבע שעל החלופה לאיין את המסוכנות בצורה סבירה ואין שום קביעה שכל תיק צריך חלופה הדוקה של שני מפקחים במעצר בית מלא. כל תיק ונסיבותיו. במקרה הזה בית המשפט התרשם מהרצינות של המפקחת המוצעת, מכנותה, מהאופן בו השיבה לשאלות ביהמ"ש, לכך שהתחייבה גם לפקח טלפונית על החשודה בשעות בהן נמצאת בעבודה. אבקש להורות על שחרורה של החשודה.

<#3#>

החלטה

בפני בקשה להארכת מעצר של החשודה ב -3 ימים, וזאת בהתבסס על הצהרת תובע לפיה בכוונת לשכת התביעות להגיש כתב אישום וכן בקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד החשודה וזאת בעבירות של איומים, תקיפה סתם והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

לאחר ששמעתי טענות הצדדים ואת דברי בתה של החשודה, אני סבור כי אין מקום להאריך את מעצרה של החשודה מאחורי סורג ובריח וניתן להסתפק בחלופת מעצר ולו חלקית כפי שהוצעה על ידי ב"כ החשודה. בהגיעי למסקנה זו הסתמכתי על כך שהמסוכנות המיוחסת לחשודה אינה ברף הגבוה.

אכן מיוחס לחשודה איום על אביה ותוך הצגת סכין, אולם ככל שניתן להתרשם מחומר החקירה, קיים מרחק רב, בנסיבות הענין הנוכחי, בין הצגת הסכין לבין חשש לשימוש בו. ככל שניתן להבין מהתיק, בין החשודה ובין אביה מערכת יחסית טעונה, רווית כאב, אולם ככל שהתרשמתי, הצגת הסכין נועדה לשם ההצגה בלבד ואינני מתרשם כי קיים חשש ממשי שהחשודה תפגע באביה.

אכן חלופת המעצר המוצעת אינה מלאה. בפני בית המשפט הופיעה בתה של החשודה אשר עשתה עלי רושם מהימן ורציני והודיעה לביהמ"ש כי היא מוכנה שאמה תתגורר בביתה וכן כי היא נכונה לפקח על אמה לאחר שעות העבודה ובכל יום מן השעה שש בערב ועד למחרת בשמונה בבוקר. כמו כן, הבינה הבת כי הפרת התנאים על ידי האם תגרור הפעלת התחייבות כספית שעליה תחתום.

התרשמתי גם כי החשודה עצמה מבינה את משמעות הדבר וכי לא תרצה לפגוע בבתה.

בנסיבות הענין ונוכח מידת המסוכנות שאינה גבוהה, אני סבור כי חלופת מעצר זו גם אם היא חלקית, תוכל לענות על חשש המסוכנות העולה מן החשודה.

לאור כל זאת, אני מורה על שחרור החשודה בתנאים הבאים:

א. החשודה תשהה במעצר בית מלא בבית בתה גל עמירמוב ת.ז. 204558563 ברח' מורדי הגטאות 23, בית אליעזר, חדרה, עד יום 19.5.16 בשעה 13:00.

אם יתעורר צורך דחוף של החשודה לצאת מהבית במשך התקופה הנ"ל, עליה לקבל בכל יציאה כזו אישור טלפוני מראש של הקצין התורן או החוקר התורן או רכז המודיעין במשטרת חדרה, והיציאה מוגבלת רק לזמנים, למקום ולסיבה שבגינה ניתן האישור.

ב. להבטחת תנאי שחרורה תפקיד החשודה פקדון בסך 2,000 ₪ במזומן או בערבות בנקאית.

ג. החשודה תחתום על התחייבות בסך 5,000 ₪, ובתה תחתום על ערבות בסך 5,000 ש"ח להבטחת תנאי השחרור.

ד. מובהר בזאת לחשודה ולערבה כי המשטרה תהא זכאית להיכנס לבית בו שוהה החשודה לצורך בדיקת קיומם של תנאי השחרור.

ה. החשודה תימנע מיצירת כל קשר ישיר או עקיף עם אביה, המתלונן וכל אדם הקשור לביצוע העבירה נשוא תיק זה, וכן מכל שיבוש של הליכי המשפט.

ו. החשודה תתייצב במשטרה ובביהמ"ש כל אימת שתוזמן, ומשלוח הזמנה לבית בתה תחשב כקבלת הזמנה זו 72 שעות לאחר משלוח ההזמנה.

אם לא יתקיימו התנאים הנ"ל, תיעצר החשודה ותובא בפני השופט התורן ביום 18.5.16 בשעה 10:00.

למעלה מן הצורך, מוזהרת החשודה כי כל הפרה של איזה מתנאי שחרורה, לבד מהיותה עבירה פלילית בפני עצמה, תביא למימוש הערבויות וכן עלולה להביא למעצרה המיידי בכפוף לכל דין.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ט' אייר תשע"ו, 17/05/2016 במעמד הנוכחים.

יעקב גולדברג , שופט

ב"כ המבקשת:

אבקש עיכוב ביצוע למשך 24 שעות. בית המשפט מכיר את הפסיקה, כדי לערור על החלטת ביהמ"ש.

ב"כ החשודה:

אני מתנגד לבקשה. סבור שהחלטת בית המשפט מאוזנת וראויה בנסיבות הענין ואין מקום להיעתר לבקשה לעיכוב ביצוע. למצער בקשה ל – 24 שעות, אני מבקש הודעה תוך שעה שעתיים אם אכן המשטרה מגישה ערר ולהודיע עד שעות הבוקר.

ב"כ המבקשת:

אנחנו מגישים ערר.

<#5#>

החלטה

מורה על עיכוב ביצוע ההחלטה עד מחר 18.5.16 בשעה 10:00.

פרוטוקול זה מהווה צו מעצר/פקודת שחרור.

<#6#>

ניתנה והודעה היום ט' אייר תשע"ו, 17/05/2016 במעמד הנוכחים.

יעקב גולדברג , שופט

ו.ש.+ב.ב.

הוקלד על ידי ורדה שגן

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/05/2016 החלטה מפרוטוקול יעקב גולדברג צפייה
17/05/2016 הוראה לחשוד 1 להגיש הפקדת ערבות יעקב גולדברג צפייה
17/05/2016 החלטה מפרוטוקול יעקב גולדברג צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
חשוד 1 מזל חרתי