טוען...

החלטה שניתנה ע"י ריבי למלשטריך-לטר

ריבי למלשטריך-לטר22/11/2016

בפני

כבוד השופטת ריבי למלשטריך-לטר

עותרים

1. יהודה יזרעאלי

2. רינת טרכטנברג

נגד

משיבים

1. מועצה מקומית קרית טבעון-חוק עזר

2. שאול ארצי (צורף כעותר)

3. דליה ארצי (צורפה כעותרת)

החלטה

1. עניינה של עתירה זו בקשה להורות על ביטול הפקעה במקרקעי העותרים בגוש 11398 חלקה 2 בקרית טבעון מכח תוכנית טב/62 .

2. בדיון מקדמי שהתקיים ביום 30.10.16 נתתי הזדמנו לעותרים לצרף כמשיב נחוץ את הועדה המקומית לתכנון ובניה, הוריתי על צירופם של משיבים 2,3, כעותרים, וכן הוריתי על צירוף בעלי הזכות בחלקה 1 הגובלת בשטח ההפקעה. בנוסף, בקשו העותרים לתקן את כתב עתירתם על דרך הוספת טענות נוספות, ונתבקשו להגיש בקשה מנומקת נתמכת בתצהיר.

3. העותרים הגישו את בקשה מס' 6 ,במסגרתה בקשו להוסיף התייחסות לטענת המשיב כי מדובר ב"גן כיס" שכן באזור שטחים ציבוריים רבים (להלן "נושא גן הכיס"), להתייחס לטענת המשיב כי גן המשחקים הציבורי הסמוך "גן שקד" עתיד לשמש ככזה בקרוב (להלן " נושא גן שקד"), וכן התייחסות לטענת המשיבה כי השצ"פ אמור לשמש מעבר ליער הסמוך או לחוות המיכלים "אלרואי".(להלן "נושא המעבר"). (ס' 2א-ג לבקשה).

4. כמו כן נטען כי המשיבים 2,3 שצורפו כעותרים לעתירה, מבקשים להוסיף טיעונים "נוספים ומשלימים ביחס להתנהלות המשיבות בכל הנוגע למימוש מטרות ההפקעה וביחס לויתור על שטחי ציבור אחרים לטובת גורמים פרטיים במועצה", וגם העותרים מבקשים להוסיף על טענותיהם כי המשיבה אמרה בתגובתה כי "מדובר בצורך ציבורי".

5. המשיבות 1,2, מבקשות לדחות את הבקשה לתיקון העתירהשכן תגובת העמשיבות לא העלו טענות חדשות בפני העותרים והם ידעו קודם להגשת העתירה כי מטרת ההפקעה לא נזנחה מעולם והיא ממומשת ביעוד של שצ"פ שאין לבטלו וכן תוכנית המתאר מפורסמת וידועה ודרך פרשנותה איננה יכולה להיחשב כטענה חדשה המועלית לראשונה. הנושא של הצורך במעבר ליער ולחוות המיכלים או לשטח הפתוח מאחור עלה כבר בנספח ט' לעתירה המקורית, וכן בתמלול שיחה שקדמה לעתירה וצורפה לעתירה המקורית.

5. דיון והכרעה

5.1 אקדים ואציין כי לא מצאתי כל פסול בהוספת טענות לגבי המפורט בס' 2 א-ג לבקשת העותרים, הגם שלפחות חלק מהטענות שנטענו בכתב התגובה והעותרים מתייחסים אליהם כטענות חדשות, היו בידיעתם עוד קודם לכן. לפיכך, יותר לעותרים לתקן את כתב עתירתם באופן שיוספו הטענות לגבי ס' 2א-ג , (נושאי גן הכיס, גן שקד והמעבר),ורק לגבי נושאים אלו (ובהיקף כפי שפורט בבקשה לתיקון שהגיש ב"כ העותרים). הטענות יהיו ממוקדות לנושאים אלו לא יהיה בכך משום פלטפורמה להרחבה לטענות נוספות .

5.2 המשיבים 3,4 בקשו ביום 15.9.16 להצטרף לעתירה, כשהם מיוצגים על ידי ב"כ העותרים עצמם. בקשה זו מוזגה עם בקשה לתיקון כתב העתירה בשם העותרים שהגיש ב"כ העותרים. הבקשה כוללת טיעונים לגבי נושא גן הכיס, נושא גן שקד, ונושא המעבר שכבר אישרתי תיקון כתב העתירה בהוספתם. הבקשה כוללת טענה נוספת באשר לביטולי שצ"פ או שב"צ על ידי הועדה המקומית בשטחים סמוכים. טענה אחרונה זו, שעניינה "ויתור על שטחי ציבור אחרים לטובת גורמים פרטיים במועצה" (להלן "טענת אפליה"), הינה טענה חדשה, לא היתה כל הצדקה שלא לכלול אותה מלכתחילה, הוספתה תגרור צורך להתייחסות ממוקדת חדשה מצד המשיבות,ואני מתנה את הוספתה בתשלום מראש של 3,500 ₪ הוצאות למשיבה שהיא המועצה המקומית קרית טבעון, שכבר הגישה תגובה מפורטת מקדמית, ותאלץ להגיש תגובה מחודשת.

5.3 יש לזכור שבמהלך הדיון המקדמי , ניתנה לעותרים הזדמנות, לפנים משורת הדין , להוסיף משיבים נחוצים והכרחיים לדיון כמו הועדה המקומית לתכנון ובניה וכן בעלי חלקה סמוכה, שמלכתחילה לא צורפו על ידי העותרים, וגם לא צורפו על ידם עד למעמד הדיון המקדמי. בפני בית המשפט עמדה גם האפשרות להורות על מחיקת העתירה בשל אי צירוף בעל דין נחוץ. ממילא, טענות לשינוי יעוד או ביטול שצ"פ , אם היו לעותרים, אמורות להטען כנגד הועדה המקומית, שהעותרים כלל לא חשבו לצרפה כמשיבה להליך. לפיכך, בכפוף לתשלום הסכום בסך 3,500 למועצה המקומית, יותר תיקון כתב העתירה על מנת שתכלל בו טענת האפליה הנטענת.

5.4 מעבר לכך לא יותר כל תיקון בכתב העתירה.

5.5 העותרים יתקנו את כתב עתירתם כקבוע בהחלטה זו בתוך 14 יום מהיום ויבצעו מסירתו למשיבים , לרבות המשיבים החדשים, בתוך 15 יום מהיום. למשיבים תהיה שהות של 30 יום לאחר מכן, ליתן כתב תשובתם לעתירה כשהוא נתמך בתצהיר. הכללת טענת האפליה מותנית בתשלום מראש הסך של 3,500 ₪ למועצה המקומית קרית טבעון (באמצעות בא כוחם).

6. המזכירות תודיע לצדדים על החלטה זו.

ניתנה היום, כ"א חשוון תשע"ז, 22 נובמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/06/2016 הוראה למשיב 2 להגיש תגובה ריבי למלשטריך-לטר צפייה
22/11/2016 החלטה שניתנה ע"י ריבי למלשטריך-לטר ריבי למלשטריך-לטר צפייה
17/05/2017 פסק דין שניתנה ע"י ריבי למלשטריך-לטר ריבי למלשטריך-לטר צפייה