טוען...

הוראה למערער 1 - נתבע להגיש תיקון ערעור

ישראלה קראי-גירון01/11/2017

לפני כבוד השופטת ישראלה קראי-גירון

בעניין:

אוראי ניר אל (חדד אורה), ת"ז 057351207

המערערת

- נגד -

א.י.איור בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד ג'קי ברקוביץ

המשיבה

פסק דין

בהמשך לדיון שהתקיים ביום 1/11/17, ולאחר שעיינתי בבקשה לתיקון כתב הערעור שהוגשה על ידי המערערת, בתגובה שהוגשה מטעם המשיבה, ולאחר ששמעתי השלמת טיעון בעניין זה הן מפי המערערת והן מפי ב"כ המשיבה, אני סבורה כי יש מקום להיעתר לבקשה ולאפשר תיקון כתב הערעור. זאת אני עושה בהתחשב בעובדה כי עסקינן במערערת שאיננה מיוצגת ובמסגרת טיעוניה בפני עולה כי היעדר הייצוג מנע ממנה להעלות במסגרת הערעור את כל הסוגיות הרלוונטיות השנויות במחלוקת בין הצדדים.

אני סבורה שמתן היתר לתיקון הערעור יאפשר לבית משפט זה להכריע ביתר יעילות בכל הסוגיות השנויות במחלוקת בין הצדדים.

אני סבורה כי במאזן שראוי להיעשות בין הצורך לתת למתדיין את יומו בבית המשפט, במיוחד כאשר הוא איננו מיוצג, ומנגד הנזק שייגרם למשיבה בשל הצורך לדחות את ההכרעה בערעור ולקיים דיון נוסף במעמד הצדדים, עדיפה זכותה של המערערת. מה גם שנזק שיכול וייגרם למשיבה בגין הימשכות ההליכים יכול לבוא על פתרונו בתשלום הוצאות, גם מתוך הכספים אשר הופקדו כבר על ידי המערערת בקופת בית המשפט.

עיינתי בתגובה שהוגשה מטעם המשיבה לבקשה לתיקון כתב הערעור ולא מצאתי בה די כדי להצדיק נעילת דלתות בית המשפט בפני המערערת בשלב זה. כמובן, שאין בהחלטה זו כדי לאפשר העלאת טיעונים או לקבלם, שאין ראוי לעשות כן על פי דין.

אשר על כן, אני מורה למערערת לתקן כתב הערעור בתוך 30 יום ממועד המצאת החלטה זו ולא יאוחר מיום 1/12/17. היה ולא יוגש כתב ערעור בתוך אותו מועד, יהיה בכך הסכמה כי המערערת מוותרת על הזכות לתקן את כתב הערעור, וכן כי שני הצדדים מסכימים למתן פסק דין על סמך כל החומר בתיק מבלי שיהיה צורך בהגשת עיקרי טיעון, והכל אם לא תינתן החלטה אחרת.

אני קובעת המשך דיון בערעור ליום 1/1/18 בשעה 11:30.

יש להגיש עיקרי טיעון בהתאם לחוק בהתאמה.

בשלב זה, אני אומדת בהוצאות ישיבת היום בסך של 2,000 ₪.

מכיוון שהמערערת הפקידה כספים מעל סכום זה בקופת בית המשפט תינתן החלטה סופית לעניין ההוצאות בערעור ביום 1/1/18 או במועד שלאחר מכן, עם מתן פסק דין סופי בתיק זה.

ניתן היום, י"ב חשוון תשע"ח, 01 נובמבר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/07/2016 החלטה על בקשה של נתבע 1 התנגדות לביצוע שטר ודאד יונס גנאים צפייה
25/07/2017 החלטה על בקשה של מערער 1 עיכוב ביצוע / התליית הליכים מנחם רניאל צפייה
01/11/2017 הוראה למערער 1 - נתבע להגיש תיקון ערעור ישראלה קראי-גירון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 א.י. איור בע"מ ג'קי ברקוביץ
נתבע 1 אוראי ניר-אל