טוען...

החלטה שניתנה ע"י אורן כרמלי

אורן כרמלי09/03/2017

בפני

כב' הרשם הבכיר אורן כרמלי

תובע

ניסים מסיקה

נגד

נתבעים

1.ב.ג.צ קדימה בע"מ

2.נפתלי גולן

החלטה

בפניי בקשה למחיקת כותרת ובצידה בקשה ליתן רשות להתגונן.

כדי שהתובע יהיה זכאי לנהל התביעה בדרך הדיונית של סדר דין מקוצר, על היתרונות הדיוניים הגלומים בהליך כזה לגביו, ובכלל זה העדר אפשרות להתגוננות אוטומטית אלא לאחר מתן רשות, עליו לעמוד באופן דווקני בתנאים הנדרשים (משה קשת הזכויות הדיוניות וסדר הדין במשפט האזרחי (כרך ב') 995-996 (מהדורה 15, 2007).

אחד התנאים - הרלוונטי לענייננו - הוא כי לצורך הגשת תביעה במסגרת ההליך הרי שמדובר יהיה בתביעה לסכום קצוב "מכוח חוזה או התחייבות [...], ובלבד שיש עליהן ראיות בכתב" (סע' 202(1)(א) לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984). עילת החבות והראיה בכתב צריך שיהיו כלפי כל אחד מהנתבעים.

כלפי הנתבע הציג התובע כתב ערבות של הנתבע. כלפי הנתבעת הוצגה תעודת משלוח שלא הוכחש כי זו חתומה בידי מי מהנתבעת. זאת ועוד אושר כי הטובין התקבלו אצל הנתבעת.

בנסיבות אלה אין מקום להורות על מחיקת כותרת.

הבקשה למחיקת כותרת איפוא נדחית.

טענות הנתבעים כי מדובר בעסקת קונסיגנציה, שגובתה לכאורה בהתכתבות במסרונים, היא טענה הראויה להתברר, באופן שיש בה להצדיק מתן רשות להתגונן מפני התביעה ללא תנאי.

אשר על כן,

1. ניתנת בזאת רשות להתגונן מפני התביעה ללא תנאי, אשר על-פי סכומה תידון בסדר דין מהיר; ובאופן שהתצהיר התומך בהתנגדות ישמש כתב הגנה.

2. התובע ימציא לבית המשפט ולצד שכנגד את המסמכים שיש לצרף לכתב התביעה בהתאם לתקנות 214ג' ו-214ח' בתוך 30 ימים מהיום. הנתבעים יעשו כן בתוך 45 ימים מהיום.

3. תצהירי עדות ראשית מטעם העדים יוגשו תוך 90 ימים מהיום על-ידי הצדדים במקביל. לתצהירים יצורפו כל המסמכים שעליהם מסתמך העד בעדותו. תצהיר אשר לא יוגש במועד, לא יוגש אלא ברשות בית המשפט.

עד שלא יגיש תצהיר לא יוכל להעיד, אלא ברשות בית המשפט ומטעמים מיוחדים שירשמו.

4. מועבר למזכירות לצורך קביעת ישיבה מקדמית.

ניתנה היום, י"א אדר תשע"ז, 09 מרץ 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/03/2017 החלטה שניתנה ע"י אורן כרמלי אורן כרמלי צפייה
16/11/2017 פסק דין שניתנה ע"י מרים קראוס מרים קראוס צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 ניסים מסיקה צפריר ג' פז
נתבע 1 ב.ג.צ קדימה בע"מ
נתבע 2 נפתלי גולן