טוען...

החלטה שניתנה ע"י כרמית פלד

כרמית פלד07/12/2018

07 דצמבר 2018

לפני:

כב' השופטת כרמית פלד

התובע:

CHIHIUBA JOSEPH

ע"י ב"כ: עו"ד תמיר שטיינוביץ

-

הנתבע:

חצבני שי חצבני אמנון

ע"י ב"כ: עו"ד חנה גרופר -שגיא

החלטה

לאחר שעיינתי בבקשה לתיקון פרוטוקול (הלן – הבקשה) ובתגובה לבקשה להלן החלטתי:

  1. סעיף 4 לבקשה (מתייחס לעמ' 20 שורה 13) – חרף התנגדות התובע מצאתי מקום להורות על תיקון הפרוטוקול כמבוקש. קריאת הפרוטוקול בנוסחו טרם התיקון מעלה כי אכן יש טעות הקלדה בפרוטוקול (אין היגיון שהנתבע הסתפק בשאלת התובע וברי כי הוא הסתפק – כך לדבריו – בתשובתו). התיקון מתיישב גם עם זכרונו של בית הדין בהקשר זה. עמ' 20 ש' 13 הפרוטוקול מתוקן כמבוקש.
  2. סעיף 5 לבקשה (בקשה להוסיף הערת בית הדין בעמ' 22 ש' 5) – התובע מתנגד לתיקון. בנוסף, לא זכור לבית הדין כי הנתבע השיב באנגלית ובית הדין תרגם את תשובתו (למעט המילה "סמיילי" שהנתבע אמר והקלדנית הדפיסה בסימן). משכך לא מצאתי מקום להתיר את התיקון המבוקש.
  3. סעיפים 6,7,8 לבקשה – התובע מתנגד לתיקונים המבוקשים. בית הדין אינו זוכר האם אכן נאמרה המילה "פרוטוקול" במקום המילה "תצהיר" בעמוד 22 ש' 24 (סעיף 6 לבקשה). באשר לסעיפים 7-8 לבקשה - בית הדין אינו זוכר את השתלשלות הדברים המדוייקת הנטענת ע"י הנתבע (אשר ביחס אליה מבוקש להוסיף הערות בית הדין לפרוטוקול). התובע מתנגד לתיקונים. יובהר כי פרוטוקול הדיון משקף נאמנה את מהלך הדיון. ככלל, ככל שמתרחשת באולם בית הדין התנהלות כלשהי מצד באי כוח הצדדים המצדיקה תיעוד באמצעות הערות בית הדין – בית הדין אינו נמנע מלציין הערותיו לפרוטוקול. באשר לעניינינו - עיון בפרוטוקול מעלה שהערות בית הדין שמבוקש להוסיף מתייחסות לשאלה שבסופו של דבר כלל לא נשאלה שכן ב"כ התובע ויתר עליה. בנוסף בית הדין אינו זוכר באופן מדוייק האם אכן אירעה ההתנהלות שמבוקש לשקף ובאיזה אופן (כך למשל ביחס להערה שמבוקש להוסיף לפיה ב"כ התובע הצביע על מסמך שבידיו אך לא הציגו לעיון וכיוצ"ב). בנסיבות אלה, לאור התנגדות התובע לתיקון, מאחר ובית הדין אינו זוכר כי ארעו/נאמר הדברים המצויינים בסעיפים 6-8 לבקשה ומשאין בכך משום גרימת נזק או עיוות למי מהצדדים ובנוסף ברור לבית הדין כי לא הושמטה מהפרוטוקול כל הערה שנסובה על מחלוקת הנוגעת ללב הענין– הבקשה נדחית.
  4. סעיף 9 לבקשה (המתייחס לעמ' 24 ש' 4) – בהסכמת הצדדים מתוקן כמבוקש.
  5. סעיף 10 לבקשה – למיטב זכרונו של בית הדין ב"כ התובע אכן אמר את המשפט שמיוחס לו. יחד עם זאת, נטען על ידי ב"כ התובע כי הדברים נאמרו במהלך שיחה שהתנהלה לפשרה. בנסיבות אלה, מאחר והדברים אינם נוגעים ללב המחלוקות בין בעלי הדין בהליך ולמיטב זכרונו של בית הדין הדברים אכן נאמרו במהלך שיחה שהתנהלה לפשרה, איני מוצאת מקום לתקן את הפרוטוקול כמבוקש.


ניתנה היום, כ"ט כסלו תשע"ט, (07 דצמבר 2018), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
26/07/2017 הוראה לנתבע 1 להגיש תצהיר נ אלעד שביון צפייה
07/12/2018 החלטה שניתנה ע"י כרמית פלד כרמית פלד צפייה
18/09/2019 פסק דין שניתנה ע"י כרמית פלד כרמית פלד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 CHIHIUBA JOSEPH תמיר שטינוביץ
נתבע 1 חצבני שי חצבני אמנון חנה גרופר שגיא