טוען...

החלטה שניתנה ע"י מירון שוורץ

מירון שוורץ26/11/2017

לפני:

כב' הנשיא מירון שוורץ

התובע:

סרגיי פופלובסקי, ת.ז. 317445583

ע"י ב"כ: עו"ד מאור אביטל

-

הנתבע:

המוסד לביטוח לאומי

ע"י ב"כ: עו"ד אורנית פיכמן

החלטה

1. בהחלטת בית הדין מיום 19.10.17, מונה ד"ר דרייפוס אוריאל, כמומחה רפואי בתחום האורטופדיה מטעם בית הדין.

2. ביום 29.10.17 הוגשה מטעם ב"כ התובע בקשה למינוי מומחה אחר, וזאת על בסיס הנימוק ולפיו ד"ר דרייפוס מספק לב"כ התובע ייעוץ רפואי בנושאים שונים בנוגע ללקוחותיו של האחרון. על כן נטען, "כי מבחינה אתית אין מקום להותיר את המינוי על כנו".

כמו כן, התבקש להעביר למומחה הרפואי החדש את המסמכים הרפואיים שצורפו לכתב התביעה בתיק זה, כמו גם העתקי תמונות של ברזלים שהתובע מרכיב ואשר צורפו לכתב התביעה.

3. בתגובתו לבקשה, השיב ד"ר דרייפוס כי אומנם לבקשת ב"כ התובע נבדקו על ידו מספר לקוחות, ואולם אין המדובר בקשרי עבודה יומיים ו/או מתן ייעוץ רפואי בנושאים שונים.

4. ב"כ הנתבע, במסגרת התייחסותה לבקשה, הביעה הסכמה למינוי מומחה אחר. לטענתה, "הגם שלא מטעמי התובע, אלא בשל כך שמהרישומים הרפואיים עולה כי התובע טופל בשעתו על ידי המומחה שמונה".

אשר לתמונות, הודיעה ב"כ הנתבע כי מאחר והתמונות אינן ברורות, הוסכם בין הצדדים שלא להעבירן למומחה. על כן, התבקש בית הדין לתקן את החלטת המינוי מיום 19.10.17, באופן שיימחק מסעיף 2(ב) להחלטה המלים הנוגעות לצירוף התמונות.

5. בהתאם לסעיף 9(ג) להנחיות נשיא בית הדין הארצי לעבודה, מיום 26.06.17 בדבר מינוי מומחים יועצים רפואיים, ועל מנת למנוע מצב של ניגוד עניינים, יש מקום לבטל את מינויו של דר' דרייפוס, ולמנות במקומו את דר' אבישר ארז כמומחה רפואי בתחום הכירורגיה האורטופדית וכירוגיה של היד.

6. החלטת בית הדין מיום 19.10.17 תחול על מינויו של ד"ר אבישר בשינויים המחויבים, ושכרו ישולם מקופת בית הדין כמקובל.

יש לשגר לדר' אבישר את ההחלטה האמורה על הנספחים המוזכרים בה, והוא מתבקש להשיב על השאלון המצורף אליה בהקדם האפשרי, ובמידת האפשר תוך 30 יום ממועד קבלת עותק החלטה זו.

כמו כן, יש להמציא יחד עם החלטה זו, את התיעוד הרפואי שצורף לכתב תביעת התובע.

7. אשר לעניין התמונות, בהסכמת הצדדים, הנני מורה על תיקון ההחלטה מיום 19.10.17, באופן שיימחקו מתוך סעיף 2(ב) להחלטה המילים "רצ"ב תמונות של המוצרים שהתובע מייצר".

8.         להמשך טיפולה של המזכירות.

ניתנה היום, ‏ח' כסלו תשע"ח, ‏26 נובמבר 2017, בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

מירון שוורץ, נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/10/2017 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת מירון שוורץ צפייה
26/11/2017 החלטה שניתנה ע"י מירון שוורץ מירון שוורץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 סרגיי פופלובסקי מאור אביטל
נתבע 1 המוסד לביטוח לאומי חגי פרנקל