טוען...

החלטה שניתנה ע"י ליאת דהן חיון

ליאת דהן חיון25/05/2017

לפני

כב' הרשמת הבכירה ליאת דהן חיון

תובעת

במרום הפקות 2004 בע"מ

נגד

נתבעת

מיכל זלצר

החלטה

עסקינן בבקשת המבקשת להפקדת ערבות אישית חלף הפקדת ערבות בהתאם לסעיף 353א לחוק החברות , בזיקה להחלטה מיום 19.4.17.

בבקשתה, מציינת התובעת , את אימתנותו הכלכלית של בעליה, מר בן אופק.

הנתבעת מתנגדת לבקשה וטוענת כי שעה שמדובר במנהל חברה שהיא חדלת פירעון, ולה תיקי הוצל"פ רבים וכן חובות, אין בטחון בערבותו של מנהלה, שכן תדפיסי חשבון הבנק אינם מעידים דיו על מצבו הפיננסי ויכולותיו להתחייב למתן ערובה כחלופה למתן עירבון של החברה. הגם שמתן ערובה מאת מנהל התובעת אינו ממלא את תכלית הערבון שנועד על מנת להיפרע ממנו בקלות וללא הוצאות וטרחה נוספת.

לאחר שעיינתי בבקשות ובתגובות להן, מצאתי כי אין מקום לסטות מהחלטתי שניתנה ביום 19.4.17, לפיה על התובעת להפקיד ערבון לקופת ביהמ"ש, לטובת הבטחת הוצאותיה של הנתבעת, ככל וייפסקו כאלה ומכאן שדין הבקשה להידחות ;

הפקדת הערבון נועדה לבטח את הנתבעת בהליך כגון דא מפני תביעות סרק אשר יגרמו הוצאות ללא כל ערבות לשיפוייה בגינם, באם יהיה הצורך בכך בתום ההליך. מרגע שנפתח ההליך, עם הגשת כתב התביעה, ניתן להחיל את סעיף 353 א' לחוק, שהרי קמה לנתבעת מסכת הוצאות, כבר בשלב בקשת הרשות להתגונן, אשר יש להבטיחן במידה וייקבע כך בית המשפט בתום ההליך.

לאחר עיון בטענות ואסמכתאות התובעת, נראה כי לא נמצאה כל טענה אודות יכולתה הכלכלית של החברה ואף נתקבלה בקשה אודות רצונו של מר בן אופק, מנהל החברה, ליתן ערובה כחלופה לעירבון החברה, ככל הנראה כחלק מחוסר יכולתה הכלכלית של החברה להפקיד את הסכום בקופת בית המשפט. נוסף על כן, מציגה הנתבעת אסמכתאות רבות אודות חובות המשיבה בהוצל"פ שנפתחו כנגדה בשל אי עמידה בתשלומי הוצאות שנפסקו לה. עוד המבקשת לצרף פרוטוקול חקירת מר בן אופק באומרו:

"אני כבר לא מנהל החברה, החברה נסגרה ואין אף מנהל..

יש חובות לחברה, בין היתר הפעילות של החברה הופסקה לאחר שהוטלו עיקולים בבנקים וכל ההכנסות שהיו לחברה עוקלו, כבר אי אפשר היה לשלם כלום."

מכאן, שלא מצאתי כי התובעת הציגה את יכולתה הכלכלית וכל טענתה נסובה סביב סיכויי התביעה להתקבל, טענה שאין בה ממש בשלב כה מוקדם של ההליך, בטרם קבלת בקשת הרשות להתגונן, שכן לא ניתן להעריך בשלב זה את הצלחת התביעה.

לאור האמור לעיל, ולאחר בחינת הכרחיות הפקדת עירבון בגזברות בית המשפט, ולאחר שלא מצאתי כי ערובה מאת מנהל הנתבעת יהווה תחליף ראוי, מצאתי כי דין הבקשה להידחות; בהתאמה הנני מורה כי התובעת תפקיד בגזברות בית המשפט ערבון, כאור בהחלטתי מיום 19.4.17, וזאת עד ולא יאוחר מיום 15.6.17.

ככל ולא תעשה כן , תישקל מחיקת התביעה מחוסר מעש.

עיון בתיק- 20.6.17.

ניתנה היום, כ"ט אייר תשע"ז, 25 מאי 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/04/2017 החלטה שניתנה ע"י ליאת דהן חיון ליאת דהן חיון צפייה
07/05/2017 החלטה שניתנה ע"י ליאת דהן חיון ליאת דהן חיון צפייה
25/05/2017 החלטה שניתנה ע"י ליאת דהן חיון ליאת דהן חיון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 במרום הפקות 2004 בע"מ לבנה קציר
נתבע 1 מיכל זלצר אופיר לב