טוען...

החלטה שניתנה ע"י יהושע רטנר

יהושע רטנר20/08/2017

בפני

כב' השופט יהושע רטנר

תובעת

הכשרה היישוב חברה לביטוח

נגד

נתבעת

שומרה חב' לביטוח בע"מ

החלטה

תביעה ותביעה שכגד

1. ביום 27.6.17 ניתן פסק דין על דרך הפשרה.

2. לפני בית המשפט בקשת הנתבעת לתיקון טעות סופר ו/או השמטה מקרית בפסק הדין. לטענתה מאחר ובית המשפט קבע שהאחריות לתאונה משותפת וכי על כל צד לשלם לצד השני מחצית מנזקיו, היה מקום לפסוק לטובת הנתבעת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד, כפי שנפסק לטובת התובעת.

3. התובעת מתנגדת לבקשה. לטענתה המאזן הכולל, לאחר שבית המשפט קיזז את התשלום של התובעת לנתבעת, הביא לתוצאה שבשורה התחתונה על הנתבעת לשלם לתובעת 2,690 ₪. לפיכך התביעה העקרית התקבלה והתביעה שכנגד נדחתה. משכך בדין בית המשפט פסק את הוצאות המשפט לטובת התובעת, ולא נפסקו הוצאות משפט לטובת הנתבעת.

4. לאחר ששקלתי את הבקשה הגעתי למסקנה שדינה להדחות. בסופו של דבר התביעה העקרית התקבלה והתביעה שכנגד נדחתה. כלל הוא שבית המשפט פוסק את הוצאות המשפט לטובת בעל הדין שזכה בדינו ובמקרה זה התובעת. אני מודע לכך שלאור האחריות המשותפת של שני הנהגים לתאונה, התוצאה הינה שרירותית במידה מסויימת. זאת מאחר הנזקים ברכב התובעת היו גבוהים באופן משמעותי מהנזקים ברכב הנתבעת. עם זאת מדובר בכלל משפטי שיש ליישמו, גם במקרה שהתוצאה הסופית נובעת מנסיבה עובדתית מקרית (גובה הנזק), למרות האחריות המשפטית המשותפת לשני הנהגים.

5. הבקשה נדחית.

ניתנה היום, כ"ח אב תשע"ז, 20 אוגוסט 2017

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/03/2017 קביעת דיון הוכחות יהושע רטנר לא זמין
27/06/2017 פסק דין שניתנה ע"י יהושע רטנר יהושע רטנר צפייה
20/08/2017 החלטה שניתנה ע"י יהושע רטנר יהושע רטנר צפייה