טוען...

פרוטוקול

מאיה אב-גנים ויינשטיין29/05/2017

2091-01-17

מספר פל"א 8478/2017

לפני כבוד השופטת מאיה אב-גנים ויינשטיין

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

עלי נאסר ת.ז. 208306050

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד מוטי דורנשטוך

הנאשם וב"כ עו"ד עומייר מריד

פרוטוקול

ב"כ הנאשם: בטרם אתן מענה לכתב האישום, בפי הנאשם טענות מקדמיות. כתב האישום כפי שניתן להבינו בפרק העובדתי, הנאשם כן מודה כי הוא נהג ללא רישיון וללא ביטוח, אולם יתר הוראות החיקוק כפי שהן נוסחו, הנאשם טוען כי לא ניתן לתת את הלבוש המשפטי לאותו מסד עובדתי המצוי בכתב האישום, כך לגבי הוראות החיקוק: 2,4,5,6 ו- 7. אמנם הסמכות אינו בשיקול דעת של המאשימה, אך שיקול דעת זה אינו מוחלט ויש לקיימו באופן הגון תוך הפעלת עיקרון של שיקול דעת מושכל. אני מפנה להחלטה של בימ"ש מלפני כעשור, במסגרת ת"ד 2136-05 מפי השופט טטנבאום, שכאשר המאשימה באה לייחס הוראת חיקוק, אין היא אמורה לבחור בעבירות סל, כאשר ניתן למצוא ובהתאם לנסיבות, עבירות שהן בהתאם לתקנות התעבורה, כמו כן אנו נמצאים בהליך תעבורתי ולא פלילי, שניתן לייחס עבירות שעה שיש הוראות חיקוק שמתאימות. באשר להוראה של נהיגה בקלות ראש, אני טוען כי המאשימה בחרה ללכת לפי סעיף 62 (2) כאשר ניתן לייחס לפי תקנה 21 (ג). לגבי הנהיגה הפוחזת המיוחסת לו לפי סעיף 38 לחוק העונשין, עדיין ניתן לייחס לו לפי תקנות התעבורה. אם נודה בעובדות כתב האישום, עדיין לא ניתן לייחס את הוראות החיקוק. אין מחלוקת- והנאשם מודה- לכך שהוא נהג ללא רישיון וללא ביטוח. רב הנסתר על הגלוי. הנאשם ללא עבר פלילי, ראה שרודפים אחריו כשמצדו הייתה עבירה שבוצעה ע"י אחר שאינו מוזכר בכתב האישום, לכן חשב בתומו שאותה הניידת בעניין ההוא, לכן המשיך בנסיעתו ישר, הניידת הגיעה לכיוון מסגד הארבעים, באמצע הכפר, ירידה תלולה, היה לו קושי להשתלט על האופנוע ולכן בזמן זה מי מהשוטרים ירה לעברו ומתוך פחד הוא נס על נפשו עד שפרק מהאופנוע ונעצר.

לאחר דיון מחוץ לפרוטוקול בהסכמת הצדדים, מאחר שמותב זה מסיים את תפקידו בבית המשפט לתעבורה בחודשים הקרובים ולא ישמע את המשך התיק:

ב"כ הנאשם: אין מנוס מלקבוע את התיק להוכחות. אני מוותר על עד תביעה 1, מר דוד עזרן.

<#3#>

החלטה

  1. הצדדים יזומנו לישיבת הוכחות ליום 13/07/17 בשעה 11:30. בישיבה זו יישמעו כל עדי התביעה, עדי ההגנה וסיכומי הצדדים בעל-פה.
  2. כל צד יזמן עדיו ויוודא התייצבותם.
  3. הוסבר לנאשם כי חובה עליו להתייצב לדיון, וכי אם לא יעשה כן- יתקיים הדיון בהעדרו.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ד' סיוון תשע"ז, 29/05/2017 במעמד הנוכחים.

מאיה אב-גנים ויינשטיין , שופטת

הוקלד על ידי מוריה ברקת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/05/2017 פרוטוקול מאיה אב-גנים ויינשטיין צפייה
22/10/2017 החלטה שניתנה ע"י ארנון איתן ארנון איתן צפייה
28/01/2018 החלטה שניתנה ע"י נאיל מהנא נאיל מהנא צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל גלעד יששכר משולם
נאשם 1 עלי נאסר וסים דראושה, עומייר אחמד מריד