טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אייל אברהמי

אייל אברהמי27/12/2018

27 דצמבר 2018

לפני:

כב' השופט אייל אברהמי, נשיא

התובעים

אחמד טוטח ו 209 אחרים
ע"י ב"כ עוה"ד אלה חמדאן

-

הנתבעת

קווים תחבורה ציבורית בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד אייל ריבנר

פסק דין

1. בתיק זה מדובר בתביעות של 209 עובדים. התביעות עסקו בענין אחד ולפיכך ניתנה החלטה לאיחוד הדיון בכולן.

2. התביעות הוגשו בעיקרן מחודש מרץ 2017.

בתחילה התביעות היו לקבלת תוספת בשל סיכון מיוחד הואיל והתובעים, נהגי אוטובוסים שנסעו בשטחים. התובעים נדרשו לכמת את התביעות בשורה של החלטות כך למשל החלטותי מיום: 10.1.18, 7.5.18, 24.5.18, 15.6.18, 19.6.18, 29.7.18, 27.8.18. חרף זאת כימות כנדרש לא הוגש למעשה עד היום. כאשר הבוקר לראשונה התקבל תצהיר של 5 תובעים.

בתצהיר זה של התובעים מפרטים חמשת התובעים שפרטיהם יובאו לקמן ניכוי שכר שעשתה הנתבעת, מהטעם של חיוב בהשתתפות עצמית, ככל הנראה בזיקה לתאונה שבה היו מעורבים עם האוטובוס . חמשת התובעים הנ"ל שמם הינו כדלקמן: עמאד עוויסאת, אבו סבתיאן סאמי, ציאד מחמוד, שקיר נאסר, עבדל אל רחמן עמירה, (להלן יקראו אלה: חמשת התובעים וחמשת התביעות בהתאמה). תביעות חמשת התובעים הנ"ל יופרדו משאר התביעות ושאר 204 התביעות שנותרו יקראו להלן התביעות ו/או התובעים בהתאמה. חמשת התביעות כאמור שנותרו יתבררו בפני בנפרד והחלטה נפרדת ביחס אליהם תנתן בנפרד.

3. ב"כ התובעים, לאור הערות בית הדין ולאחר שהתקיים דיון מוקדם מחקה את התביעה לקבלת תוספת סיכון (פרוט' מיום 17.9.18 עמ' 9) . עניינה של התביעה שנותרה התמקד בקבוצת עובדים (כ 11 עובדים כך נמסר לנו אותה עת) שהיו זכאים לטענתם להחזר השתתפות עצמית שנוכה משכרם בגין תאונות בהם היו מעורבים ולקבוצה נוספת של עובדים (כ-16 עובדים) שתדלקו את האוטובוסים מכספם והיו זכאים להחזר הוצאות דלק. ב"כ התובעים נדרשה להגיש תוך 45 יום רשימה מפורטת מי מהעובדים שייך לקבוצה הראשונה (התובעים החזר הניכויים בגין השתתפות עצמית) ומי מהתובעים שייך לקבוצה השנייה (התובעים הזכאים להחזר הוצאות דלק) .

4. בדיון בו נדרשה מיום 17.9.18 העלתה ב"כ התובעים טענה נוספת חדשה אודות ניקיון אוטובוסים שנדרשו התובעים לעשות. הואיל ומדובר היה בעילת תביעה חדשה נדרשה ב"כ התובעים להסביר מדוע יש לדון בה בתביעה זו שהתנהלה עד אותה עת במשך כשנה וחצי (מאז חודש 3/17) ולתקנה רק כעת. ב"כ התובעים הודיע לאחר מכן כי מבקשים להמשיך את ההליך ולדון בענין נקיון האוטובוסים.

5. בדיון מוקדם נוסף שהתקיים ביום 22.11.18 לאחר שהוצגו בפני התובעת הוראות ההסכם הקיבוצי המתייחסות לניקוי האוטובוסים נתרצתה ב"כ התובעים והודיע כי היא אינה מבקשת לתקן את כתב התביעה וטוב שכך. מיד לאחר מכן ניתנה החלטה לפיה הבקשה לתיקון כתב תביעה נדחית. ב"כ התובעים התבקשה פעם נוספת להגיש, תוך 14 יום, את שתי הרשימות (קבוצת העובדים) שמשכרם נוכה ההשתתפות העצמית ותובעים החזר וקבוצת העובדים שזכאים להחזר הוצאות הדלק שתדלקו באוטובוס . כן נדרשה לפרט ביחס לכל אחד מהתובעים (מהקבוצה שתובעים החזר ניכוי בגין השתתפות עצמית) את הסכום שנוכה משכרו בגין איזה אירוע ביחס לאיזה אוטובוס מספרו וכיוצ"ב. באשר לקבוצה השניה שתובעת החזר הוצאות דלק שתדלקו באוטובוסים היה עליה לפרט מתי היה התדלוק לצרף חשבונית, באיזה מקום היה התדלוק, באיזה רכב וכל שאר הפרטים הנדרשים כדי לבחון את הענין. ביום 21.12.18 נדרשה ב"כ התובעים להבהיר מדוע לא הגישה את כל הנדרש כאמור וזאת עד ליום 26.12.18. אף הפעם לא מסרה הודעה ולא הגישה את מה שנדרש כדי שניתן יהיה לקדם את ההליך. רק הבוקר, כאמור הוגש תצהיר של חמשת התובעים שתביעותיהם הופרדו מקבוצת התיקים שבפנינו . נראה שיש לטפל בחמש התביעות שנותרו בנפרד.

6. על אף ההחלטות שניתנו עד כה שבהם למעשה נדרשה ב"כ התובעים פעם אחרי פעם לכמת את התביעות ולפרטן לא עשתה כן. ב"כ התובעים למעשה הכשילה את היכולת לברר את התביעות. עד כה חלפו כמעט שנתיים ימים ולא ברור מה התביעות ובפני מה עומדת הנתבעת. בנסיבות אלה אין מנוס ממחיקת התביעות מחמת חוסר מעש ובשל אי ציות להחלטות בית הדין כמפורט . התביעות ימחקו. התזכורת הקבועה בפני להיום 27.12.18 מבוטלת .

התובעים שתביעותיהם נמחקו ישלמו לנתבעת הוצאות ההליכים בסך 5,000 ₪ תוך 30 יום מהיום .

התובעים יהיו רשאים כמובן להגיש תביעות חדשות ובלבד שאלה יהיו מכומתות כנדרש בדין.

מזכירות נא לבטל את התזכורת ולסגור את התביעות, למעט התביעות של חמשת התובעים כאמור לעיל בסעיף 1.

ניתן היום, 27 דצמבר 2018, בהעדר הצדדים וישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/01/2018 הוראה לתובע 1 להגיש (א)כתב תביעה מתוקן אייל אברהמי צפייה
07/05/2018 הוראה לתובע 1 להגיש (א)יפוי כוח תובעים אייל אברהמי צפייה
27/12/2018 פסק דין שניתנה ע"י אייל אברהמי אייל אברהמי צפייה
27/12/2018 הוראה לנתבע 1 להגיש (א)כתב הגנה אייל אברהמי צפייה
12/05/2019 פסק דין שניתנה ע"י אייל אברהמי אייל אברהמי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 תאאר אדמירי האלה חמדאן
נתבע 1 קווים תחבורה ציבורית בע"מ