טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש בקשה

שרה ברוינר ישרזדה27/09/2018

27 ספטמבר 2018

לפני:

כב' השופטת שרה ברוינר ישרזדה - סגנית נשיא

התובע:

אבראהים אחמד עלי עאבד

-

הנתבע:

עוף ירושלים מהדרין בע"מ

החלטה

לאחר עיון בבקשה לתיקון כתב התביעה, בתגובה לה ובתשובה לתגובה אני קובעת כדלקמן:

1. בית הדין יעדיף בירור כלל המחלוקות שבין הצדדים במסגרת הליך אחד ועל כן כעקרון יש מקום להתיר תיקון כתב התביעה על מנת שיכיל גם טענות בגין ארועים שנוצרו לאחר הגשת כתב התביעה המקורי.

2. עם זאת ,יש ממש בכל טענות הנתבעת באשר למועד המושהה מאד של הגשת הבקשה, נוכח המועד הנטען של הפיטורין, וסמיכותו למועד שנקבע לכתחילה לקד"מ באופן שאילץ את ב"כ הנתבעת לסד זמנים מצומצם. כן יש ממש בטענה כנגד הגשת הבקשה בטרם קוימו הוראות בית הדין לענין גילוי מסמכים ועוד.

כמו כן, לא מצא התובע כל מקום להתיחס לנספח שצרפה הנתבעת לתגובתה , ממנו עולה לכאורה כי התובע התפטר. קושי נוסף עולה מן הבקשה , וזאת באשר לבקשה צורף תצהיר "בג"צי" שאין לקבלו בהליך אזרחי.

3. עיון בנוסח כתב התביעה המתוקן מעלה על פניו קשיים, כך בעוד לענין בסיס חישוב יום לצרכי חופשה טוען התובע כי עומד על 210 ₪, הרי שהתובע טוען כי זכאי להפרשי שכר מינימום בסך 48 ₪ ליום, כאשר תלושי השכר עוסקים בסך של כ-208 ₪ ליום. כך, לאחר שצרפה הנתבעת דוחות נוכחות לתצהיר גילוי המסמכים מטעמה, הרי שאין מקום לחישוב הפרשים נטענים בגין ש"נ על בסיס גלובלי, אלא תוך התיחסות אליהם.ככל שמבקש התובע לתקן את התביעה, ראוי שיעשה גם על מנת לדייק את טיועניו ואין הצדקה לכלות זמנו של בית הדין וזמנם של הצדדים בכפל הליכים לענין זה.

4. נוכח כלל האמור וככל שמבקש התובע לתקן תביעתו יגיש בקשה מחודשת ובה גרסה עובדתית ברורה. אל הבקשה יצורף תצהיר כדין שבו התיחסות התובע לנתונים העובדתיים ובאופן ספציפי גם לנספח 2 לתגובת הנתבעת וכן יערך תחשיב המתיחס לנתונים שגלתה הנתבעת בתצהיר הכילוי מטעמה.

בנוסף לכך, תנאי להגשת הבקשה הוא הגשת תצהיר גילוי המסמכים שהיה על התובע להגיש זמן רב קודם לכן.

5. בקשה כאמור תוגש בתוך 14 יום, וככל שתוגש תנתן לנתבעת האפשרות להשלים התיחסותה בתוך 14 יום נוספים. זכות תשובה בתוך 3 ימים לאחר מכן. ככל שלא תוגש הבקשה, לא יותר לתובע להגישה וההליך יתקיים על יסוד המצוי בתיק.

6. בשאלת ההוצאות ,הן לענין התנהלות התובע כאמור לעין, הן לענין בקשה זו, הן לענין הבקשה שתוגש ככל שתוגש והן לענין הצורך בהגשת כתב הגנה- אדרש לאחר חלוף המועדים האמורים בסעיף 5 לעיל.

ניתנה היום, י"ח תשרי תשע"ט, (27 ספטמבר 2018), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/09/2018 הוראה לתובע 1 להגיש בקשה שרה ברוינר ישרזדה צפייה
25/04/2019 החלטה על בקשה מחודשת לתיקון כתב תביעה בצירוף תצהיר ותצהיר גילוי שרה ברוינר ישרזדה צפייה
14/01/2020 פסק דין שניתנה ע"י שרה ברוינר ישרזדה שרה ברוינר ישרזדה צפייה