טוען...

החלטה שניתנה ע"י איל באומגרט

איל באומגרט30/05/2018

בפני

כבוד השופט איל באומגרט

בעניין:

פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם-1980

להלן: "הפקודה"

בעניין:

ליאור משיח, ת"ז 24550675

להלן: "החייב"

ובעניין:

הכונס הרשמי מחוז חיפה

להלן: "הכונ"ר"

ובעניין:

עו"ד גיבלוב אולג

להלן: "המנהל המיוחד"

החלטה

לפניי בקשה מכוח ס' 128 לפקודה לקצוב מזונותיהם של שלושה קטינים.

הנושה והחייב היו נשואים זה לזו ומקשר הנישואין נולדו הקטינים. משגבה הר בין הנושה והחייבת הם התגרשו ובהסכם אשר קיבל תוקף של פסק דין, הסכימו, בין היתר הצדדים, כי החייב ישלם בגין מזונות כ"א מהקטינים 1,350 ₪ וזאת עד להגיע כל קטין או סיום הלימודים התיכוניים, לפי המאוחר יותר.

עוד הוסכם בין הנושה והחייב כי דירת הצדדים תועבר לבעלותה בכפוף שהיא זו שתישא בהחזרי המשכתנא, אופנוע מסוג הארלי דייוידסון יישאר בבעלות החייב.

ביני לביני עתר החייב לצו לכינוס נכסיו ובקשתו נעתרה ב- 21.11.18 כאשר החל מ- מדצמבר 2017 מושת עליו תשלום עיתי בשיעור של 500 ₪.

הנושה עותרת לחייב את החייב במלוא המזונות תוך שהיא טוענת כי שכרה מעבודתה במשרה מלאה מגיעה לכדי 5,700 ₪ לחודש. עוד היא טוענת כי לשניים מהקטינים לקויות אשר מטבע הדברים מגבירות ההוצאות.

החייב מבקש להעמיד את שיעור המזונות על סך של 1,000 ₪ לחודש, כאשר לא ברור באם המדובר בסכום כולל לשלושת הקטינים או לכל אחד מהם. לטענת החייב הוא משתכר כ- 6,000 ₪ לחודש ומהכנסה זו עליו לשלם שכ"ד, לכלכל עצמו ולשם התשלום העיתי במסגרת צו הכינוס. לשיטת החייב היה ולא תיעתר בקשתו לא יוכל לחיות בכבוד ותפגענה זכויותיו הבסיסיות.

המנהל המיוחד סבור כי יש להעמיד את שיעור המזונות הכולל על סך של 2,500 ₪ תוך שהוא מציין כי לאחת הקטינות מלאו 18 שנים.

הליך קציבת המזונות הינו הליך דו שלבי. בשלב הראשון על בית המשפט המוסמך לפסוק את שיעור המזונות. זהו תנאי בלעדיו אין. בשלב השני קוצב אותם בית המשפט של חדלות פירעון בשים לב למצב החייב, הנושה ומצבת הנכסים. בהחלט ייתכן מצב ובו שיעור המזונות שייקצב בהליך חדלות הפירעון ייפחת מזה שנפסק על ידי בית המשפט בשלב הראשון.

בענייננו, הסכם המזונות קובע כי תשלום המזונות יהא עד גיל 18 או סיום הלימודים התיכוניים, לפי המאוחר. לאחר מכן יעמדו דמי המזונות על שליש.

באשר לקטינים עם לקויות הדעת נותנת כי נעשתה פנייה למל"ל ולפחות בגין הקטין משתלמת קצבת נכות אשר יש בה כדי לממן חלק מהוצאות הקטין. על פי ההלכה הפסוקה יש להתחשב גם בהכנסה זו, במסגרת חישוב המזונות, גם אם לא לנכותה במלואה.

דומה שהליך דומה צריך היה להיעשות גם בעניינה של הקטינה עם הלקות.

מאידך, יש לזכור כי החייב נטל לרשותו אופנוע יוקרתי דבר המלמד שאינו נוהג בצניעות המחייבת.

על כן, מוחלט:

הקטינה שמלאו לה 18 – עד לסיום לימודיה התיכוניים יהא שיעור המזונות 1,250 ₪ לחודש ולאחר מכן 450 ₪ לחודש.

הקטין בעל הלקות – נוכח קבלת קצבה מהמל"ל מחד ומאידך נוכח ההנחה כי הלקות מחייבת הוצאות מיוחדות יהא שיעור המזונות 1,100 ₪ לחודש.

הקטינה בעלת הלקות – ככל שזו מקבלת קצבת נכות מהמל"ל שיעור המזונות יהא 1,100 ₪ לחודש. ככל שאינה זכאית לקצבת נכות יהא שיעור המזונות 1,250 ₪ לחודש..

את המזונות יש לשלם ישירות לחשבון הנושה עד ל- 10 לכל חודש. חוב עבר ישולם בתשלומים חודשיים של 500 ₪ כ"א בנוסף לתשלום החודשי. תוקף החיוב ממועד מתן צו הכינוס.

ב"כ הצדדים יסדירו עצמאית השאלה האם הקטינה מקבלת קצבת נכות מהמל"ל.

נוכח החיוב במזונות – צו התשלומים יהא 300 ₪ לחודש החל מינואר 2018 ואילך.

ניתנה היום, ט"ז סיוון תשע"ח, 30 מאי 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/11/2017 החלטה שניתנה ע"י איל באומגרט איל באומגרט צפייה
30/05/2018 החלטה שניתנה ע"י איל באומגרט איל באומגרט צפייה
29/11/2018 החלטה שניתנה ע"י איל באומגרט איל באומגרט צפייה