טוען...

הוראה לערב להגיש עדכון פרטים

ארנון איתן19/03/2018

בפני

כבוד השופט ארנון איתן

בעניין:

מדינת ישראל

המאשימה

נגד

מחמד סלאימה

הנאשם

גזר דין

מבוא:

1. הנאשם הורשע על פי הודאתו בכך שביום 3.12.17 בשעה 14:57 ו/או בסמוך לכך נהג ברכב פרטי מ.ר. 41-375-62 ונסע באזור התעשייה הר טוב ברחוב המלאכה לכיוון כללי יציאה מאזור התעשייה, כשהוא אינו מורשה לנהיגה ומעולם לא הוציא רישיון נהיגה כחוק. באותה עת הנהג הנאשם ברכב כאשר אין לו תעודת ביטוח בת תוקף על השימוש בו.

הנאשם צירף תיק נוסף שעניינו בעבירה דומה ובהתאם הורשע בעבירות הבאות:

נהיגה ללא רישיון נהיגה: שתי עבירות בניגוד לסעיף 10 (א) לפקודת התעבורה תש"ל 1970.

נהיגה ברכב ללא ביטוח: שתי עבירות בניגוד לסעיף 2 א לפקודת ביטוח רכב מנועי תש"ל 1970.

טיעוני הצדדים:

2. ב"כ המאשימה ציין, כי הנאשם הורשע בביצוע שתי עבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה. על פיו הרישיון טרם הוסדר ובמצב דברים זה ישנו סיכון שהנאשם יעבור את העבירות פעם נוספת. עוד הוסיף, כי הנאשם הורשע בדצמבר 2014 בעבירה זהה והוטל עליו מאסר על תנאי של 3 חודשים למשך 3 שנים, וכן פסילת רישיון למשך 3 חודשים על תנאי לתקופה של שלוש שנים. שני העונשים הינם להפעלה בתיק זה. עוד ציין כי לנאשם עבר פלילי והרשעה בגין עבירות רכב בגינן ריצה מאסר למשך 10 חודשים. בנסיבות אלו עתר להטלת עונש מאסר שלא יפחת מ-3 חודשים, פסילה שלא תפחת משנתיים, פסילה על תנאי שלא תפחת מ-12 חודשים ל-3 שנים וקנס.

3. ב"כ הנאשם ציין כי הנאשם כבן 25 רווק הודה וחסך בזמן שיפוטי. על פיו הנאשם מכיר בחומרה של העבירה ומביע חרטה על מעשיו. ב"כ הנאשם ביקש להביא בחשבון את מצבו הרפואי של הנאשם  הסובל ממחלת סוכרת שמגבילה אותו והוא נדרש להזריק אינסולין מספר פעמים ביום.  עוד הוסיף, כי עד למעצרו עבד הנאשם ופרנס את עצמו ואף תמך במשפחתו. בנסיבות אלו ועל רקע תנאי המעצר בהם הוא נתון ביקש להסתפק בהטלת מאסר שירוצה בעבודת שרות בהתאם לחוות הדעת שהוגשה בעניינו למשך תקופת התנאי שתלויה ועומדת נגדו. כמו כן ביקש שעונש הפסילה שיוטל עליו יהיה מתון ושבכל מקרה יתאפשר לו להמשיך את לימודיו בדרך להוצאת רישיון נהיגה.

הנאשם בסיום הביע חרטה על מעשיו.

דיון:

4. מתחם הענישה בעבירות בהן הורשע הנאשם מתחיל במאסר צופה פני עתיד ועד למאסר קצר בפועל. בענייננו עבר הנאשם שתי עבירות וברישומו עבירה זהה קודמת בגינה כאמור הוטל עליו מאסר צופה פני עתיד, פסילה בפועל, פסילה על תנאי וקנס.

בנסיבות אלו ומשום עיקרון ההדרגתיות כמו גם מצבו הרפואי המורכב ראיתי למקם את הנאשם באמצעו של המתחם.

בעניינו של הנאשם הוגשה חוות דעת חיובית מאת הממונה על עבודת השרות והוא נמצא כשיר לבצע מאסר באופן זה.   

על יסוד דברים אלה, אני מטיל על הנאשם את העונשים הבאים:

א. אני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק ברישיון נהיגה לתקופה בת 12 חודשים.

הפסילה תימנה מיום 4.12.17.

תשומת לב הנאשם לכך שהעונש המקובל על נהיגה בזמן פסילה הוא מאסר בפועל.

ב. אני פוסל את הנאשם מלקבל או להחזיק ברישיון נהיגה לתקופה בת 6, וזאת על תנאי למשך שלוש שנים.

ג. אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסכום של 1200 ₪. ניתן לקזז את סכום הקנס מסכום ההפקדה בתיק מספר 1018-12-17)  

ד. אני מצווה על מאסרו של הנאשם בפועל למשך 4 חודשים. המאסר ירוצה בדרך של עבודות שירות בחברת "המשקם" האומן 1 ירושלים. על הנאשם להתייצב ביום 7.5.18 עד לשעה 10:00 בבוקר, בפני הממונה על עבודות שירות במפקדת מחוז דרום, יחידת עבודות שירות, ליד כלא באר שבע, לצורך קליטה והצבה.

תשומת לב הנאשם שעליו לבצע כל העבודות המוטלות עליו במסגרת עבודות השירות עפ"י הנחיות שתינתנה לו מעת לעת ע"י הממונה במקום. כל הפרה של עבודות שירות תגרום להפסקה מידית של עבודות השירות ולריצוי עונש מאסר בפועל.

ה. אני מורה על הפעלת עונש מאסר מותנה למשך 3 חודשים, כפי שנפסק על תנאי ע"י בימ"ש לתעבורה בירושלים בתיק 4344-06-14 ביום 24.12.14 לריצוי באופן חופף.

ו. אני מורה על הפעלת עונש פסילת רישיון למשך 3 חודשים, כפי שנפסק על תנאי ע"י בימ"ש לתעבורה בירושלים בתיק 4344-06-14 ביום 24.12.14 לריצוי באופן חופף.

ז. אני מצווה על מאסרו של הנאשם למשך 4 חודשים, וזאת על תנאי למשך שלוש שנים, אם יעבור על הוראות סעיף 67 ו/או 10(א) לפקודת התעבורה תשכ"א-1961, שעניינם נהיגה בפסילת רישיון או נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף.

 

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים בתוך 45 יום מהיום.

ניתן היום, ג' ניסן תשע"ח, 19 מרץ 2018, במעמד הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/12/2017 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות נאיל מהנא צפייה
19/03/2018 הוראה לערב להגיש עדכון פרטים ארנון איתן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל גלעד יששכר משולם
משיב 1 מחמד סלאימה אשרף חסן