טוען...

החלטה שניתנה ע"י ישראלה קראי-גירון

ישראלה קראי-גירון20/08/2018

בפני

כבוד השופטת ישראלה קראי-גירון

המבקשים

1. אליאס עביד ת.ז. 055197131

2. עביד בדיעה ת.ז. 056984594

נגד

המשיב

בנק ירושלים בע"מ

החלטה

זוהי בקשת רשות ערעור על החלטת כב' הרשמת הבכירה יונת הברפלד-אברהם, מיום 3/7/18, שניתנה בת"ט 26624-12-17 בבית-משפט השלום בקריות (להלן: "ההחלטה"). בהחלטה, התקבלה בקשת המבקשים למתן רשות להתגונן בתביעה לתשלום סכום קצוב שהגיש נגדם המשיב (להלן: "הבנק") בלשכת ההוצאה לפועל בקריות, ואולם זאת כנגד הפקדת סך של 5,000 ₪.

ההליך כנגד המבקשים החל על-ידי הבנק ולשכת ההוצאה לפועל בקריות. בהליך זה הגיש הבנק תביעה בגין חוב שנותרו המבקשים חייבים לו לטענתו, שמקורו בהלוואה מובטחת במשכנתא שנטלו המבקשים מהבנק עוד ביום 6/10/88. לטענת המבקשים, הם אינם חייבים דבר לבנק, משום שבפועל לא קיבלו את התמורה שטוען הבנק כי נתן להם כהלוואה.

לאחר שעיינתי בבקשה, אני סבורה כי דינה להידחות, וזאת ללא צורך במתן תשובה.

ראשית, בהתאם לאמור בצו בתי-המשפט (סוגי החלטות שלא תינתן בהם רשות ערעור), התשס"ט-2009 (להלן: "הצו"), לא תינתן רשות ערעור על החלטה ליתן רשות להגן או על החלטה המקבלת התנגדות בביצוע שטר, וזאת כאמור בסעיף 1(9) לצו. לטעמי, גם החלטה כמו זו במקרה דנן המתנה מתן רשות להגן בהפקדה כספית, נכללות בגדר סעיף 1(9) לצו.

למעלה מן האמור, בדיקת נסיבות העניין מגלה כי מדובר בהחלטה סבירה ומנומקת שניתנה במסגרת שיקול הדעת השמור לערכאה המבררת ואין מקום להתערב בה.

עיון בבקשה מלמד כי טענות ב"כ המבקשים כנגד ההחלטה, הינן כי הסכום שהורה בית-המשפט קמא למבקשים להפקיד כתנאי למתן רשות להתגונן גבוה, ומהווה הכבדה בלתי-נסבלת עליהם ובפועל יש בהחלטה משום חסימת זכותם של המבקשים לברר עניינם בערכאות.

איני סבורה כי יש בטענות אלה ממש. בית-המשפט קמא בהחלטה מנומקת שקל את כל הנסיבות, לרבות סיכויי טענות המבקשים , ותוך איזון נכון של זכותם לקבל את יומם בבית-המשפט ומנגד החובה להבטיח כי המשיב לא יינזק בגין המשך ההליכים ויובטח תשלום הוצאותיו במקרה שידחו טענות המבקשים , קבע את אשר קבע בהחלטה והכל תוך מתן הנמקה , ובמסגרת שיקול דעתו.

אני סבורה כי אין זה ראוי שערכאת הערעור תחליף שיקול דעת הערכאה המבררת בשיקול דעתה, כל עוד ההכרעה של בית-המשפט קמא סבירה, שקולה ומנומקת. בוודאי נכון הדבר כאשר אני סבורה כפי שסברה הערכאה המבררת כי אכן יש מקום להתנות מתן רשות להתגונן בהפקדה כספית, והסכום שנקבע הינו שקול, סביר ומאזן נכון את האינטרסים המנוגדים של הצדדים.

אשר על כן, דין הבקשה להידחות וכך אני מורה.

מאחר ולא נדרשה תגובה, אין צו להוצאות.

המועד לביצוע ההפקדה הנדרשית מוארך ויהיה עד יום 30/8/2018.

ניתנה היום, ט' אלול תשע"ח, 20 אוגוסט 2018.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/02/2018 החלטה על בקשה של תובע 1 מתן החלטה יונת הברפלד-אברהם צפייה
03/07/2018 החלטה שניתנה ע"י יונת הברפלד-אברהם יונת הברפלד-אברהם צפייה
20/08/2018 החלטה שניתנה ע"י ישראלה קראי-גירון ישראלה קראי-גירון צפייה
11/10/2018 הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר יונת הברפלד-אברהם צפייה