טוען...

פסק דין שניתנה ע"י מיכל בר

מיכל בר12/12/2018

בפני

כבוד הרשמת בכירה מיכל בר

תובע

יאיר מיכאל

נגד

נתבעים

1.עומרי קבהא

2.בשארה מדחאת

פסק דין

לפני תביעה שעניינה נזק לכלי רכב שהיה מעורב בתאונת דרכים אשר ארעה ביום 30.9.17 בכביש מס' 65 לכיוון מערב.

ביום 30.9.17 ארעה תאונת שרשרת בה היו מעורבים שלושה כלי רכב אשר נסעו אחד אחרי השני בכביש מס' 65 . ברכב הראשון נהג התובע, ברכב השני נהג הנתבע 1 וברכב השלישי נהג הנתבע 2. יוער, כי הנתבע 2 לא התייצב לדיון לפני ומאחר שזומן לדיון כדין, במסירה אישית, מצאתי לנכון לדון בהעדרו.

בכתב התביעה נטען, כי בזמן שרכב התובע האט בעקבות עומס תנועה, התנגש בו מאחור רכב הנתבע 1, אשר לא שמר מרחק כדין, וכי לאחר שנייה נוספת, רכב נוסף התנגש ברכב הנתבע 1, הוא רכב הנתבע 2.

בכתב ההגנה מטעם הנתבע 1 נטען, כי התאונה ארעה לאחר שרכב הנתבע 2 הדף את רכב הנתבע 1 אל עבר רכב התובע, כאשר מיד לאחר מכן פגע שוב רכב הנתבע 2 ברכב הנתבע 1 והדף אותו בשנית אל עבר רכב התובע.

בדיון לפני העידו התובע, הנתבע 1 ואשתו של הנתבע 1.

לאחר ששמעתי את העדויות ושקלתי את טענות הצדדים, הגעתי לכלל מסקנה כי יש לחייב את הנתבעים 1 ו-2 ביחד ולחוד בנזקי התובע.

ודוק. נהג התובע העיד לפני כי חש בשתי מכות, באופן המלמד על פגיעה ראשונית על ידי רכב הנתבע 1 ופגיעה נוספת על ידי רכב הנתבע 2, אשר הדף את רכב הנתבע 1 אל עבר רכב התובע. הנתבע 1 ואשתו העידו מנגד, כי רכב הנתבע 2 פגע בהם פעמיים, וכי לפיכך חש התובע בשתי פגיעות. ברם, מצאתי כי גרסה זו קלושה למדי ואינה מתיישבת עם היגיון הדברים. ויודגש. הנתבע 1 העיד לפני, כי עוד לפני שבלם לפני רכב התובע, שמע את רכב הנתבע 2 מאחוריו מנסה לבלום, וכי האחרון נסע במהירות מופרזת. אם אמנם כך היו פני הדברים, הרי שהפגיעה הראשונה ברכב הנתבע 1 הייתה אמורה להיות עוצמתית, ואולם לגרסת הנתבע 1 ואשתו, הפגיעה הראשונה הייתה קלה יותר, בדמות שפשוף, כאשר הפגיעה השנייה הייתה משמעותית יותר. כאמור, גרסה זו אינה מתיישבת עם הגיון הדברים, מה גם שהתובע העיד לפני – ולא מצאתי שלא ליתן בגרסתו אמון – כי עת ששוחח עם הנתבע 1, אישר האחרון כי הייתה פגיעה אחת ברכבו.

מכל המקובץ לעיל אני קובעת כי התאונה אירעה לאחר שרכב התובע נעצר עצירה מוחלטת, רכב הנתבע 1 התנגש ברכבו מאחור, ולאחר מכן רכב הנתבע 2 פגע ברכב הנתבע 1 והדף אותו אל רכב התובע, כך שרכב התובע ספג שתי חבטות, בזו אחר זו, בחלקו האחורי. משמדובר במעוולים במשותף שלא ניתן להפריד הנזק לו גרמו, אחריותם ביחס לנזקים הנתבעים היא ביחד ולחוד.

לאור האמור, אני מחייבת את הנתבעים לשלם לתובע, ביחד ולחוד, סך 9,623 ₪ בגין הנזק שנגרם לרכבו בהתאם לדוח השמאי שצורף וסך 400 ₪ בגין הוצאות ההליך. בסה"כ ישלמו הנתבעים לתובע, ביחד ולחוד, סך 10,023 ₪. התשלום יעשה בתוך 30 ימים מהיום, בכפוף להצגת רישיון רכב או מסמך רשמי ממשרד התחבורה, המעיד על בעלות ברכב וכן בכפוף לאישור אי הגשת תביעה ממבטחת הרכב.

המבקש לערער על פסק הדין רשאי להגיש בקשה לבית המשפט המחוזי מרכז לוד בתוך 15 ימים.

המזכירות תמציא את פסק הדין לצדדים.

ניתן היום, ד' טבת תשע"ט, 12 דצמבר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/12/2018 פסק דין שניתנה ע"י מיכל בר מיכל בר צפייה
07/03/2019 החלטה על בקשה של מבקש 1 תיקון טעות סופר בהחלטה / פרוטוקול / פסק דין מיכל בר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 יאיר מיכאל
נתבע 1 עומרי קבהא
נתבע 2 בשארה מדחאת