טוען...

הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת

ריבה שרון28/07/2019

בפני

כבוד השופטת ריבה שרון

תובעים

פלוני

  • ע"י ב"כ עוה"ד אליעזר פלדה ואח'

נגד

נתבעים

כלל חברה לביטוח בע"מ

  • ע"י ב"כ עוה"ד שיראל סלע ואח'

החלטה

1. התובעת - יליד 5/89, הייתה מעורב תבת.ד. נשוא התביעה מיום 1/4/18 (להלן: "התאונה"). לאחר שבחנתי את המסמכים הרפואיים שהוצגו ואת טענות - מצאתי שקיימת ראשית ראיה בשלב זה, למינוי מומחה בתחום האורתופדיה.

2. אני ממנה כמומחה מטעם בית המשפט בתחום האורתופדי את ד"ר דוד הנדל, שע"צ (להלן: "המומחה"). המומחה יואיל ליתן חוות דעת בעניינה של התובעת, להתייחס לשאלת קיומה של נכות (זמנית וצמיתה) בגין התאונה, לצורך בטיפולי עבר ועתיד וכו' וכן- לנכות שאינה קשורה בתאונה, אם יש כזו.

3. כתב המינוי יעוכב עד ליום 6/8. עד ליום 4/8 - יוכלו הצדדים להודיע, ככל שקיימת מניעות אובייקטיבית ממשית מפני מימוש המינוי בהליך זה, ולנמק. אי הודעה- תחשב הסכמה לזהות המומחה. גם המומחה מתבקש לבחון בטרם יחל בעבודתו, ולהודיע (רק) אם ידוע לו על מניעות כאמור.

4. בשכ"ט המומחה בגין חוו"ד, אותו אני מעמידה על הסך של 5,000 ₪ בתוספת מע"מ כחוק, וכן בעלות בדיקות עזר לצורך חוות הדעת שאינן מכוסות במסגרת הציבורית - תישא בשלב זה הנתבעת, כמימון ביניים בלבד.

5. המומחה מתבקש לשלוח את דרישת שכ"ט שלו בתוך 30 יום ממועד קבלת כתב המינוי, ולצרף אישור בדבר ניהול ספרים ופטור מניכוי מס במקור. ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי חשבונו של המומחה משולם בתוך 30 יום ממועד דרישתו, ואם לא תגיע עד ליום 2/10 - יפעלו לבקשה, ולאחר מכן- לפירעונה במועד. אסמכתא בדבר תשלום תומצא בפקס לב"כ הצד שכנגד ולמרפאת המומחה לאחר התשלום.

אבקש להקפיד על האמור בסעיף זה, במועד, ולחסוך מהמומחה את הטרדה הכרוכה בקבלת שכרו, לא כל שכן- בקשות ופניות מיותרות לבית המשפט בנושא.

6. הפנייה אל המומחה תעשה רק לאחר כניסת המינוי לתוקף, ותמיד בכתב, עם העתק לצד שכנגד. תיאום שיהא הכרח לבצע טלפונית מול מזכירות מרפאתו – יתועד בכתב וישלח עליו מזכר לצד שכנגד.

7. מועד הבדיקה לא יקדם מחלוף 60 יום לאחר המצאת העתק מפניית ב"כ התובעת אל המומחה לידי ב"כ הנתבעת. המועד יודע לב"כ הנתבעת, מיד לאחר קבלתו.

8. הצדדים ימציאו לידי המומחה ללא דיחוי את כל המסמכים בהתאם לדין ולפסיקה. מסמכי הנתבעת יומצאו לידיו בתוך 45 יום ממועד קבלת מכתבו של ב"כ התובעת.

9. המומחה רשאי לדרוש מהצדדים כל מסמך רפואי שימצא לנכון ולהפנות את התובעת לכל בדיקת עזר שיזדקק לה. כן יואיל לבדוק את התובעת ולהגיש את חוות דעתו לבית המשפט בתוך 45 יום ממועד הבדיקה/המצאת בדיקות עזר משלימות שיבקש.

10. לאחר קבלת חוו"ד יוגשו תחשיבי נזק מפורטים וריאליים- בתוך 30 יום ע"י כל צד.  

לתחשיב התובעת יצורף דו"ח רציפות בעבודה מהמל"ל הכולל פרטי מעסיקים, תק' עבודה ושכר. ככל שנדרש צו-יתבקש מבעוד מועד.

11. הליכים מקדמיים שטרם הסתיימו, יושלמו הדדית עד ליום 11/8.

12. פגרות בתי המשפט תבואנה במניין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי.

13. הצעתי תשלח בדואר, בבוא העת. ב"כ הצדדים ירשמו לפניהם את התיק לת.פ מעקב אחר התהליך שכן לא קבוע מועד להמשך ויואילו להימנע מפניות לבימ"ש, בעניינים שניתן לפתור ביניהם ע"ד של הדברות ישירה.

המזכירות תואיל לשלוח את כתב המינוי לצדדים ותרשום בפניה ת.פ ליום 6/8.

לאחר מועד זה- בהעדר הודעה או החלטה אחרת – ישלח גם למומחה.

ניתנה היום, כ"ה תמוז תשע"ט, 28 יולי 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/07/2019 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת ריבה שרון צפייה
18/01/2020 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
17/03/2020 החלטה על בקשה של נתבע 1 הודעה ריבה שרון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני אליעזר פלדה
תובע 2 פלוני אליעזר פלדה
נתבע 1 כלל חברה לביטוח בע"מ שיראל סלע
מבקש 1 ד"ר אלון קובו