טוען...

החלטה שניתנה ע"י אלי אברבנאל

אלי אברבנאל10/05/2020

בפני

כבוד השופט אלי אברבנאל

העותרת

אס. קיו. לינק בע"מ

נגד

המשיבים

1. הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית

2. הממונה על יישום חוק חופש המידע ברשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית

החלטה

1. בעתירה המתוקנת מיום 21.7.2019 ביקשה העותרת להורות למשיבים למסור לה מידע הנכלל בארבעה ראשי הפרקים שלהלן:

ראש הפרק הראשון – דרישה לקבלת שמותיהם של היועצים שסייעו למשיבה 1 (להלן: המשיבה) בבחינת ההצעות במכרז נשוא העתירה וחוות הדעת שמסרו בעת בחינת ההצעות במכרז.

ראש הפרק השני – דרישה לקבלת מידע הנוגע לעמידת הזוכות בתנאי המכרז, ובעיקר דוחות הפעילות שהגישו הזוכות למשיבה.

ראש הפרק השלישי – דרישה לקבלת מידע "המעורר חשש כבד לניגוד עניינים המוסתר על ידי ועדת המכרזים".

ראש הפרק הרביעי – דרישת לקבלת "מידע אודות ערבויות בנקאיות וכתבי אישור".

2. אשר לראש הפרק השני - משטענו המשיבות בדיון שהתקיים ביום 19.1.2020 כי עד למועד הגשת הבקשה לא נמסרו לידיהן דוחות כאמור ואין בידן חומר הנוגע לראש פרק זה – מתייתרת העתירה בעניין זה.

אשר לראש הפרק השלישי - במהלך הדיון נמסר מידע מפורט בנוגע לנטען בראש פרק זה, שכנגדו לא הועלו טענות נוספות מצדה של העותרת. משכך מתייתרת העתירה בנוגע לראש פרק זה.

אשר לראש הפרק הרביעי - בדיון הבהירה העותרת כי המידע הנדרש על ידה נמסר לה. ומשכך אף הדיון בנושא זה התייתר.

3. כאמור בראש הפרק הראשון שני נושאים: מסירת שמותיהם של היועצים ששימשו את המשיבות במכרז נשוא העתירה; וכן חשיפת חוות דעתם של היועצים האמורים. יוער כי טבלת הניקוד ששימשה במכרז נמסרה לעיון העותרת.

אשר לשמותיהם של היועצים – המשיבים הודיעו בדיון האמור כי לעמדתם יש למסור לעותרת מידע על זהותם של היועצים האמורים (עמ' 2 לפרוטוקול). בהודעת עדכון מיום 20.2.2020 הודיעו המשיבות כי שלושה מהיועצים מסרו לכך את הסכמתם ואילו שניים מהם מתנגדים לכך, האחד מהם אף ציין כי לא פגש את נציגי העותרת ולא בדקת את הצעתה. משכך נמסרו שמותיהם של השלושה שלא התנגדו לכך. יצוין כי שמותיהם של היועצים האמורים נכללים ברשימת מאגר המומחים העומדים לרשות המשיבה לצורך בחינת מועמדויות למכרזים הפתוחה לעיון הציבור.

אשר לתוכן חוות הדעת שנתנו היועצים, מבהירים המשיבים כי "על אף הרושם המוטעה שקיבלה העותרת, לידי ועדת המחקר לא הוגשו חוות דעת של בודקים חיצוניים במסגרת ההליך התחרותי. כך, חוות הדעת אשר הוגשה לידי חברי ועדת המחקר במסגרת ההליך התחרותי נערכה על ידי עובדי הרשות... כאשר התייחסות הבודקים החיצוניים, נגעה רק בשאלות נקודתיות בתחום מומחיותם, כגון שאלות הנוגעות בהיבט הטכנולוגי אשאר הוצג בהצעות השונות...".

4. מהמקובץ עולה כי מרבית המידע המפורט בבקשתה של העותרת מיום 19.2.2019 נמסר לה או שהדיון במסירתו התייתרה.

נוכח האמור לעיל, עד יום 24.5.2020 תודיע העותרת על עמדתה בנוגע להמשך הדיון בעתירה זו – האם היא עומדת על קבלת שמותיהם של שני היועצים הנוספים ששמותיהם לא נמסרו לה – דבר העשוי לחייב את צירופם כמשיבים; והאם היא עומדת על דרישתה לקבלת התייחסותם של היועצים להצעותיהן של הזוכות, מהנימוקים שהעלתה בתגובתה להודעת העדכון מיום 27.2.2020.

5. התיק יועבר לעיוני ביום 25.5.2020

המזכירות תמציא את ההחלטה לב"כ הצדדים.

ניתנה היום, ט"ז אייר תש"פ, 10 מאי 2020, בהעדר הצדדים.