טוען...

החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה למתן החלטה בבקשה לחיוב התובעת שכנגד 1 בהפקדת ערובה

מרי יפעתי11/07/2021

מספר בקשה:23

בפני

כבוד השופטת מרי יפעתי

מבקשת / נתבעת שכנגד

רקע - מידאס שותפות מוגבלת

נגד

משיבה / תובעת שכנגד

מ. דיזיין דקור בע"מ

החלטה

  1. לפני בקשת רקע מידאס שותפות מוגבלת, היא הנתבעת שכנגד (להלן: "מידאס"), להורות על חיובה בערובה של התובעת שכנגד 1, מ.דיזיין דקור בע"מ (להלן: "מ.דיזיין") להבטחת הוצאותיה בגין ההליך, בסכום שלא יפחת מסך 120,000 ₪, וזאת מכוח הוראות סעיף 353א לחוק החברות, התשנ"ט -1999.

  1. בבקשה טוענת מידאס כי יש מקום לחייב את מ.דיזיין בהפקדת ערובה, שכן כאשר נדרשה מ.דיזיין להעמיד ערבות בנקאית כבטוחה לחתימה על הסכם השכירות מושא התביעה, היא עשתה זאת באמצעות חשבון בנק של חברה אחרת, ובכך יש כדי להוכיח אי מסוגלות כלכלית. עוד טוענת מידאס כי סיכויי התביעה להתקבל קלושים בהיעדר אסמכתאות התומכות בטענותיה של מ.דיזיין.
  2. בהחלטה מיום 20.4.2021 הועברה הבקשה לתגובת מ.דיזיין. חרף האמור ואף לאחר מתן שתי אורכות להגשת התגובה, נוכח הודעת ב"כ מ.דיזיין על התפטרותו מייצוג, לא הומצאה עד כה תגובה. בנסיבות אלה החלטתי לדון בבקשה בהיעדר תגובה.
  3. כאשר התובעת הינה חברה קיימת חזקה כי זו נדרשת להפקיד ערובה להוצאות ככל שהדבר מתבקש. חזקה זו ניתנת לסתירה בשתי דרכים. האחת, החברה תוכיח כי ביכולתה יהיה לשלם את הוצאות הנתבע ככל שתחויב בהן. השנייה, בכך שבית הדין יגיע למסקנה כי נסיבות העניין – ביניהן סיכויי הצלחת התביעה, האם הוגשה בתום לב, והאם הבקשה להפקדת ערובה מיועדת למנוע בירור התביעה – אינן מצדיקות את חיוב החברה בהפקדת ערובה [סעיף 353א לחוק החברות; רע"א 10905/07 נאות אואזיס מלונות בע"מ נ' זיסר (ניתן ביום 13.7.2008)].
  4. כאמור, הנטל לסתירת החזקה מוטל על החברה התובעת, ובענייננו התובעת שכנגד מ.דיזיין. בהעדר תגובת מ.דיזיין לבקשה, לא הרימה מ.דיזיין את הנטל להוכיח כי יש ביכולתה לשלם את הוצאותיה של מידאס ככל ותדחה התביעה. משכך, לא נסתרה החזקה הנקובה בסעיף 353א לחוק החברות.

באשר לסיכויי התביעה, לא ניתן לקבוע בשלב זה כי הם גבוהים מאוד או נמוכים מאוד, ומשכך אין בנתון זה כדי לשנות את התוצאה.

  1. לאור האמור, הבקשה מתקבלת.
  2. באשר לגובה הערובה, יש לשקול מהו גובה הערובה הראוי בשים לב לצורך לאזן בין זכות הגישה לערכאות לבין זכותו של נתבע שלא "להיגרר" להליך סרק מבלי שהוצאותיו תובטחנה. לעניין זה יש לקחת בחשבון כי בענייננו מדובר בתביעה שכנגד וממילא מתנהל הליך בין הצדדים במסגרת התביעה העיקרית. כמו כן, התביעה שכנגד הוגשה על ידי שלושה תובעים שכנגד כאשר הבקשה הינה ביחס לחברת מ.דיזיין בלבד, היא התובעת שכנגד 1. משכך, לא רק התביעה העיקרית תתברר ממילא בהליך אלא גם התביעה שכנגד.
  3. לאחר ששקלתי מכלול השיקולים הרלבנטיים, החלטתי להעמיד את גובה הערובה על הסך של 20,000 ₪. התובעת שכנגד 1, מ.דיזיין, תפקיד בקופת בית המשפט עד ליום 10.8.2021 הסך של 20,000 ₪ כערובה לתשלום הוצאותיה של מידאס.
  4. לא יופקד הסכום כאמור, תמחק התביעה שכנגד שהגישה התובעת שכנגד 1.
  5. תזכורת פנימית ליום 11.8.2021.

ניתנה היום, ב' אב תשפ"א, 11 יולי 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/03/2020 החלטה שניתנה ע"י חילמי חג'וג' חילמי חג'וג' צפייה
11/07/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה למתן החלטה בבקשה לחיוב התובעת שכנגד 1 בהפקדת ערובה מרי יפעתי צפייה