טוען...

החלטה שניתנה ע"י משה הולצמן

משה הולצמן19/04/2020

בפני

כבוד השופט משה הולצמן

המבקשת:
(הנושה)

אוטו קאש שירותי מימון בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד תמיר יהלומי ואח'

נגד


המשיבים

1. דוד חונדיאשוילי

ע"י ב"כ עוה"ד סיגל בנטון

2. עו"ד זיאד דבאח (נאמן)

3. הממונה על חדלות פירעון- מחוז באר שבע והדרום

החלטה

  1. לפני בקשה מטעם המבקשת (הנושה) לביטול הליכי חדלות פירעון בעניינו של המשיב 1 (להלן "המשיב").
  2. היחיד הגיש בקשה למתן צו לפתיחת הליכים וביום 9.2.2020 ניתן הצו המבוקש על ידי הממונה ועו"ד זיאד דבאח מונה כנאמן בעניינו של היחיד.
  3. המבקשת, אוטו קאש שירותי מימון בע"מ, ביקשה להורות על ביטול הליכי חדלות הפירעון, וטענה, בעיקרי הדברים, כי היחיד נטל ממנה הלוואת כספים לצורך רכישת רכב כנגד שיעבוד מלוא זכויותיו על הרכב למבקשת; לאחר שההלוואה לא נפרעה ומונה כונס נכסים במסגרת הליכי הוצאה לפועל לצורך מימוש המשכון על הרכב, היחיד נקט בפעולות לצורך העלמתו של הרכב; היחיד יצר קשר עם בא כוחה של המבקשת בניסיון להגיע להסדר, אלא שהמגעים להסדר לא צלחו. באת כוחו של היחיד הודיעה שהרכב נלקח על ידי שותפו של היחיד לעסק (שבינתיים נסגר) שניתק עמו את הקשר. כונס הנכסים טרם איתר את הרכב למרות שחלפו כ-15 חודשים ממועד נקיטת הליכי ההוצאה לפועל.
  4. היחיד הודיע על התנגדותו לבקשה וטען שלא ניסה לבוא בדברים עם בא כוחה של המבקשת לצורך גיבוש הסדר, והרכב נלקח על ידי שותפו לעסק שהקשר עמו נותק.
  5. הנאמן העלה בתגובתו תהיות לגבי התנהלותו של היחיד, בשים לב לכך שתלונה הוגשה למשטרה בשיהוי רב, במרץ 2020, והעדר פנייה מטעמו ללשכת ההוצאה לפועל לגבי הנסיבות הנוגעות להיעלמותו של הרכב, אך סבר שאין מקום להיעתר לבקשה בטרם נערכה בדיקה וחקירה למשיב.
  6. הממונה הצטרף לעמדת הנאמן לפיה אין מקום להורות על ביטול הליכי חדלות הפירעון בטרם נערכה בדיקה למשיב על ידי הנאמן.
  7. לאחר שבחנתי את טעמי הבקשה והתגובות סבורני שאין מקום להורות על ביטול הליכי חדלות הפירעון, נכון לעת הזו, בטרם נערכה חקירה ממצה של היחיד על ידי הנאמן, ובכלל זה לגבי הנסיבות הנוגעות להיעלמותו הנטענת של הרכב, והפעולות שננקטו על ידי המשיב בנוגע לכך.

למעלה מהצורך אציין שלנאמן הוקנו סמכויות לבדיקת מצבו הכלכלי של היחיד, והוא יכול לזמן את היחיד לבירור, לפי סעיפים 144-152 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשמ"ח- 2018 (להלן: "החוק").

  1. סבורני שיש להידרש לעריכת בירור בעניינו של המשיב בהקדם ככל הניתן ובכלל זה בסוגית הרכב.

בענייננו, איתור הרכב ומכירתו על ידי המבקשת, במעמדה הנטען כנושה מובטח, במסגרת הליכי הוצאה לפועל (ככל שלא תוגש הודעה על פדיון הרכב הממושכן על ידי הנאמן), יש בהם כדי להקטין את יתרת חובו הנטענת של המשיב כלפיה, מה גם ששוויו של הרכב הולך ופוחת במשך הזמן, על ההשלכות הנובעות מכך לגבי כלל הנושים, ומכאן החשיבות הטמונה באיתורו מוקדם ככל הניתן.

בנסיבות אלה, יש מקום לזמן את המשיב לבירור אצל הנאמן, בהקדם ככל הניתן, בין היתר, לצורך בירור הנסיבות הנוגעות להיעלמותו הנטענת של הרכב, ובדיקת המידע שיכול ומצוי ברשותו של המשיב שיש בו כדי לקדם את איתורו של הרכב ושל שותפו לעסק.

לאור מצב החירום השורר במדינה בשל התפרצות נגיף הקורונה וככל שלא ניתן לזמן את המשיב לבירור בשל הגבלות על קיום מפגשים, הנאמן ישקול לערוך בירור עם המשיב באמצעות הטלפון, או באמצעות הפניית שאלות שעליהן יינתן מענה על ידי המשיב באמצעות תצהיר בתוך פרק זמן קצוב.

הנאמן יודיע לגבי הפעולות שננקטו בתוך 10 ימים ממועד מתן החלטה זו.

  1. מבלי לגרוע באמור לעיל, המבקשת יכולה לנקוט בפעולות לצורך איתור הרכב על חשבונה בלבד.
  2. למען הסדר אציין שככל שבכוונת המבקשת לנקוט בהליכי הוצאה לפועל במסגרת הליכי כינוס הנכסים, עליה להגיש בקשה מתאימה ותביעת חוב לנאמן (לעניין זה ראו סעיף 247(א) לחוק).
  3. המזכירות תודיע לצדדים.
  4. תזכורת פנימית למעקב.

ניתנה היום, כ"ה ניסן תש"פ, 19 אפריל 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/04/2020 החלטה שניתנה ע"י משה הולצמן משה הולצמן צפייה
23/02/2021 החלטה שניתנה ע"י משה הולצמן משה הולצמן צפייה
24/04/2022 החלטה שניתנה ע"י ירון פנש ירון פנש צפייה
28/04/2022 החלטה שניתנה ע"י ירון פנש ירון פנש צפייה
21/05/2022 החלטה שניתנה ע"י ירון פנש ירון פנש צפייה
04/09/2022 החלטה על בקשה של משיב 3 בקשה לאישור מתווה ירון פנש צפייה