טוען...

החלטה שניתנה ע"י ניצן סילמן

ניצן סילמן15/10/2020

בפני

כבוד השופט ניצן סילמן

מבקשת

מדינת ישראל

נגד

משיבים

1. מסעוד חטיב (עציר)
ע"י ב"כ עו"ד תמי אולמן ועו"ד שאדי סרוג'י

2. עודאי אדריס (עציר)

3. מחמוד אבו אל היג'א (עציר)
שניהם ע"י ב"כ עו"ד יוסף סלימאן

4. אחמד אבו אל היג'א (עציר)
ע"י ב"כ עו"ד מג'יד חיג'אזי

החלטה

בקשת מעצר עד תום ההליכים של המשיבים כנגדם הוגש כתב אישום המייחס להם עבירות נשק.

העובדות עפ"י כתב האישום –

1. בין המשיבים קשרי חברות ומשפחה.

2. ביום 12.8.20 סמוך לשעה 14:38 הגיעו המשיבים 1, 2 ו-4 ברכב מסוג bmw בצבע כסף מ.ר 62-313-16 שבבעלות ג'וני חאג' (להלן : "הרכב") לחניה הסמוכה למסעדת אל ואסים ליד כביש 574, סמוך לגדר המערכת. המשיבים הנ"ל יצאו מהרכב וחצו את גדר המערכת לכיוון שטחי הרשות הפלסטינית.

3. המשיב 3 הגיע סמוך לשעה 17:41 ברכב מסוג פורד פוקוס לבן מ.ר 73-683-65 שבבעלות אחמד אבו אל היג'א (להלן: "רכב הפורד"), לחניה הסמוכה לתחנת הדלק "יאסין" בישוב זמר, סמוך לכביש 574 והמתין.

4. סמוך לשעה 18:50 חזרו המשיבים 1,2 ו-4 משטחי הרשות, כשהם נושאים ומובילים בתוך שקית אותה אחז המשיב 4- 4 כלי נשק, מחסניות ומכלול של m16. המשיבים הנ"ל נכנסו לרכב ונסעו לחניה בה המתין המשיב 3. המשיב 4 יצא מהרכב אוחז בשקית, פתח את הדלת הימנית הקדמית של רכב הפורד, הכניס את השקית וחזר למושב ימני קדמי ברכב. (להבנתי קיימת טעות בכתב האישום בנושא זהות המשיבים כאן).

5. שני הרכבים החלו בנסיעה אחד אחרי השני בכביש 6 לכיוון צפון. סמוך לשעה 19:35, אחרי מחלף אליקים, עצרה המשטרה את רכב הפורד ובמהלך חיפוש נתפסה השקית עם הנשקים.

המשיבים חלקו על קיומן של ראיות לכאורה.

6. לטענת המשיב 4 אין ראיות כי נצפו יוצאים יחד מכיוון טמרה או כל מקום אחר; מדוחות פעולה עולה כי ביום האירוע זוהה רק המשיב 1 נכנס לשטחי הרשות; אין כל אזכור כי מהרכב ירדו מהלך הנסיעה חזרה לצפון שני אנשים. המשיב 1 נסע לבדו ברכב, כאשר המשיבים 2 ו- 4 לא נכחו.

7. לטענת המשיב 1 אין דוח על פיו נצפה נכנס ויוצא משטחי הרשות, אלא נראה רק בארץ. תואם את גרסתו כי נסע ברכב ולקח טרמפיסטים. לא נתפס נשק ברכב בו נהג.

עוד טען המשיב 1 כי השקית שנתפסה ובה הנשקים הייתה אטומה. אין ראיה כי המשיב 1 ידע או הסכים לתכולתה.

8. המשיב 1 טען כי אין כל אזכור בהאזנות סתר למילה "נשק", מדובר בפרשנות של המבקשת; אין זיהוי קולו של המשיב 1. עוד נטען לאכיפה בררנית משעלה בהאזנות סתר כי אנשים אחרים שותפים למעשה, אולם לא הוגש כנגדם כתב אישום.

9. המשיבים טענו לסתירות בדוחות פעולה באשר לקשר עין עם הרכב מהלך נסיעתו ועד מעצרו ברמת ישי, וכן באשר לזיהוי המשיב 1 ולבושו.

10. משיב 4 טען כי אין האזנות סתר המעידות על קשר בינו לבין יתר המשיבים. מכשירי הטלפון שנתפסו אינם של המשיב 4 ולא בוצעו להם האזנות סתר.

11. עוד נטען כי על הנשקים והשקית נמצאו ט"א של אדם אחר בשם מוחמד קיטאוי. אין ממצאים פורנזיים של המשיבים, והמשטרה לא עצרה אותו והוא לא נחקר.

12. לטענת המשיבים אין התאמה בין הנשקים שצוין כי נתפסו ובין האמור בכתב האישום.

13. המשיבים 2 ו- 3 טענו כי אין כל ראיה המעידה כי היו בשטחים. ברכב נתפס רק המשיב 1, אין עדות כי ירדו מהרכב מהלך הנסיעה נוסעים.

14. המבקשת טענה לקיומן של ראיות לכאורה טובות – האזנות סתר, דו"חות פעולה, מחקרי תקשורת ואיכונים, תמונות ממערכת עין הנץ.

15. עוד לטענת המבקשת, ט"א שנמצאו על הנשקים, ולא על השקית, היו של אדם תושב השטחים, אותו לא הצליחה לאתר המשטרה.

16. המבקשת טענה כי בכתב האישום מצוינים אך הנשקים שנקבע בחוו"ד מעבדת נשק כי מדובר אכן בנשק. בדוח הפעולה של דני קונק מצוין כי הנשקים נתפסו בתוך שקית בצבע שחור ירוק.

17. לטענת המבקשת הפרשנות לשיחות מהאזנות סתר היא פרשנות סבירה ותואמת את הראיות.

דיון –

18. בהליך זה, מכוח סעיף 21 לחוק המעצרים, אין בית המשפט מכריע בדין אם להרשיע נאשם או לזכותו, ואין להידרש לבקשה למעצר כמו שהייתה הכרעת דין. השאלה הינה קיומו של פוטנציאל הרשעתי, בראיות גולמיות אשר לגביהן קיים סיכוי סביר שעיבודן במהלך המשפט יוביל לראיות אשר מבססות אשמה מעל לכל ספק סביר (ראו: בש"פ 6187/95 מ"י נ' סלימאן אלעביד (1995), לא פורסם [פורסם בנבו]; בש"פ 8087/95 שלמה זאדה נ' מדינת ישראל, פד' נ(2) 133; בש"פ 825/08 מדינת ישראל נ' מוחמד דחלה, פד' נב(1) 625).

19. ביהמ"ש אינו נדרש למשקל העדויות או מהימנות עדים (בש"פ 1899/18) [פורסם בנבו]; אין די בהצבעה על סתירות קלות בדברי העדים על מנת לשלול התשתית הלכאורית (בש"פ 352/11), [פורסם בנבו], ויש צורך בסתירות המקעקעות לחלוטין הגרסה על מנת לכרסם בפוטנציאל הראייתי בשלב הלכאורי.

20. שתיקת נאשם בחקירתו יכולה לחזק התשתית הראייתית (בש"פ 562/18; בש"פ 916/18)[פורסם בנבו].

הראיות בתיק –

21. מזכר רסר אפלויג – התקבלו ביום האירוע המוצגים הבאים –

המשיב 4 – קונוס קרטון ובו חומר החשוד כסם

המשיב 3 – רכב פורד, שקית בד גדולה בצבע שחור וירוק פתוחה מונחת על הרצפה ליד הנהג. בתוך השקית חולצה שחורה, שקית בד בצבע חום. ברכב הפורד נתפס נייד מסוג סמסונג עם מסך שבור

בשקית הבד שנמצאה על הרצפה ליד הנהג ברכב הפורד נתפס אקדח ; חלק עליון של רובה m16 ארוך עם מכלול בתוך חולצה מגולגלת שהייתה בשקית הבד; אקדח שרשום עליו d.d.g ללא מחסנית בתוך חולצה מגולגלת בשקית הבד; 3 נשקים ארוכים עם מחסנית בתוך שקית בד חומה שהייתה בתוך שקית הבד ברכב הפורד.

המשיב 1 נתפס הרכב ונייד מסוג סמסונג עם מגן שחור בין שני המושבים הקדמיים

המשיב 2 – נייד מסוג שיומי שבור שנתפס ברכב מסוג מאזדה מ.ר 7968754

22. דוח פעולה תימור מרעי – ביום האירוע נסע אחרי הרכב בכביש 6 לצפון. חברו לרכב במחלף עירון, שפנה בהמשך ימינה לכביש 77 ושוב ימינה לכביש 75 לכיוון רמת ישי. בצומת מסחרי רמת ישי אבד קשר עין עם הרכב עקב מהירות מופרזת בה נסע. הקשר חודש לאחר רמזור מרכז מסחרי ברמת ישי מול תחנת דלק מנטה. מהלך הנסיעה הרכב נסע במהירות מופרזת, זגזג בין מכוניות. כשהגיעו לצומת מושב בית שערים, הרכב פנה ימינה לבית שערים וביצע פניית פרסה במטרה לחזור לכביש 75. בוצעה חסימה באמצעות דוקרנים. עצר את נהג הרכב שהתנגד ונדרש להוציאו בכוח, ובזיהוי התברר כי מדובר במשיב 1. הנהג היה לבד ברכב. מהלך חיפוש ברכב נתפס נייד סמסונג שחור בין שני מושבים קדמיים, וכפפות בכיסא אחורי.

23. דוח פעולה רסר צחי כהן – ביום האירוע ליווה את הרכב על כבישים 77, 722 ו- 75, ושמר על קשר עין רציף. מהלך הנסיעה, המשיב 1 שנהג ברכב נהג בפראות תוך סיכון עוברי דרך, לרבות חציית רמזורים אדומים וקו לבן רציף. עם הגעה לצומת בית שערים בכביש 75 ביצע חסימה של הרכב ובוצע מעצר

24. דוח פעולה ברנשטיין – היה ברכב עם השוטרים צחי כהן ותימור. סמוך לשעה 19:25 התקבל דיווח על הרכב, והתבקשו להגיע למחלף עירון ולבצע מעצר. כשעלו על כביש 6 לכיוון צפון ממחלף עירון זיהו את הרכב, נסעו אחריו למחלף 722, ואז הרכב נסע לכיוון כביש 77 והחל בנסיעה מהירה כשהם אחריו. עלו על כביש 75 לכיוון בית שערים. בצומת הרכב פנה ימינה לישוב. המשיכו בנסיעה וביצעו חסימה. פרק מהרכב ורץ לכיוון הנהג, פתח את הדלת ועצר את הנהג. הנהג בהמשך זוהה כמשיב 1

25. מזכר בן ישי מיום 17.8 – לאחר מעצר הרכב, הגיע לכניסה לישוב בית שערים, ואזרח שאל אותו אם הם מחפשים שני גברים. השיב שכן, והאזרח אמר שבצומת רמת ישי זיהה שני גברים יורדים במהירות מרכב מסוג bmw ורצים לכיוון דרום. עלה במהירות לרכבו ונסע לכיוון רמת ישי תוך שמקפיץ כוחות לאזור. מהלחץ ומהירות התגובה לא לקח את פרטי המודיע.

26. דוח פעולה עטיה – מהלך סריקות בצומת רמת ישי ביום האירוע אחר שני חשודים שנמלטו מהרכב, התקבל דיווח אודות תיאור לבוש אחד החשודים – חולצה שחורה, גינס כחול ומבנה גוף גדול. רמ"פ מודיעין זיהה דמות העונה לתיאור עולה לאוטובוס שנוסע לכיוון בית שערים. בוצעה חסימה, עלו על האוטובוס וזיהו את החשוד, שאמר ששמו אחמד אבו אל היג'א (המשיב 4)

27. דוח פעולה רסמ זרדב, לאחר שנעצר המשיב 4 והועלה לרכב משטרתי, נשאל אם יש עליו משהו לא חוקי, והשיב "כן יש לי סמים בכיס". בכיס ימני במכנסיו נמצא קונוס חום ובתוכו קוביה החשודה כחומר מסוג חשיש.

28. דוח פעולה סטפצ'נקי – נדרש ביום האירוע לבצע מעצר של שני רכבים סמוך למחלף אליקים (הרכב ורכב הפורד). בשלב מסוים לאחר המחלף התקבל דיווח כי רכב הפורד תקוע בפקק. בהגיעם אל הפקק, פרק מהניידת, והמשיך בהליכה עד שהבחין ברכב הפורד. פתח את דלת הנהג, ואמר לו "עצור משטרה". הנהג הרים ידיו, היה לבדו ברכב. לבש חולצה שחורה עם הדפס כתום ומכנסי ספורט עם פסים כתומים בצד, בעל מבנה גוף מלא ושיער שחור. לאחר איזוק, טען החשוד כי הרכב לא שלו, שייך לסבא שלו, והוא לא יודע מה יש ברכב. הזדהה בשם מחמוד אבו אל היג'א.

29. דוח פעולה קונק – אחרי מחלף אליקים הבחין ברכב הפורד בפקק תנועה. ניגש לרכב ופתח את הדלת בצידו השמאלי של הנהג, הבחין ששוטרים פותחים את דלת הנהג. עם פתיחת הדלת הבחין בשקית בד גדולה בצבע שחור וירוק פתוחה מונחת על הרצפה מצדו השמאלי של הנהג. פתח את השקית בנוכחות המשיב 3, ונמצאו אקדח עם מחסנית ללא כדורים, חולצה שחורה מגולגלת ובתוכה חלק עליון של נשק m16 ארוך עם מכלול ואקדח נוסף שרשום עליו d.d.g ללא מחסנית. בתוך שקית הבד, הייתה שקית בד חום ובתוכה 3 נשקים ארוכים עם מחסנית ללא כדורים, וחלק בצבע שחור של נשק.

30. דוח פעולה כץ – בהמשך חיפוש ברכב הפורד נמצא בין כסא הנהג לידית ההילוכים טלפון מסוג סמסונג בצבע לבן. המשיב 3 אמר ששייך לו.

31. דוח פעולה רסב זובידאת – מודיע בשם שגיא דיווח על חשוד ברח' הערבה 16 ברמת ישי. החשוד לבוש חולצת פולו כהה קרועה באזור השכמות, בחור שחור עם שיער קצר, טיפה מלא. החשוד הגיע לביתו ואמר לו שרודפים אחריו וביקש להתחבא. המודיע אמר לו ללכת והוא עזב את המקום. בשיחה עם המודיע אמר שמדובר בבחור ערבי כבן 30. בהגיעם למקום התבקשו ע"י ימ"ר לעזוב

32. דוח פעולה אליהו – ביום האירוע התבקש לעצור רכב מסוג מאזדה מ.ר 7967854 בכביש 75, צומת רמת ישי, ובתוכו חשודים, שאחד מהם הוא המשיב 2. עם עצירת הרכב, פתח דלת אחורית שמאלית וראה את המשיב 2 כשהוא מזיע ומתנשף, לבוש חולצה שחורה. בחיפוש ברכב עם הבעלים חטיב רדא נתפס נייד מסוג redmi שלדבריו אין לו מושג למי הוא שייך. למעט המשיב 2, היו ברכב 3 נוסעים שלכל אחד מהם טלפון משלו. המשיב 2 טען שהנייד לא שייך לו, אין לו טלפון. הנוסעים ברכב – חטיב רדא, חטיב מחמוד וחטיב פאדי.

דוח פעולה אליהו מיום 18.8 – בהמשך לדוח הפעולה כאמור מיום האירוע, הנייד נתפס בתא כפפות.

33. מזכר רסב סומך – בבדיקת המכשיר רדמי שנתפס ברכב המאזדה, המשויך לכאורה למשיב 2, נמצא כי יש לו שני מספרי IMEI אחד מסתיים ב 928, והשני ב 924. לפי פלט איכונים של מס' נייד 052-3807254 נמצא כי מס' ה IMEI שלו מסתיים ב 928.

34. דוח פעולה בן דוד – בחיפוש סמוך לבית המשיב 2 בשטח פתוח, נתפס תיק כחול ובו כפפות בצבע שחור, גרב שחורה ובתוכה כדורי נשק. ליד התיק נתפס קרטון לבן ובתוכו מה שנראה כמו חלקים של m16 עטוף בניילון נצמד

דוח פעולה דומיין – בביתו של המשיב 2 נתפס עציץ החשוד כסם מסוג גראס

35. מחקרי תקשורת ואיכונים

המשיב 1 לו משויך מנוי המסתיים ב 865 –

מאוכן ביום האירוע בשעה 14:46 בקיבוץ מגל מנשה, וב 17:54 בשומרון.

בפריקת נייד של המשיב 1, נמצא כי מנוי המסתיים ב 089 שמור תחת השם אחמד אבו אלהיגא, ובין השניים קשר טלפוני מחודש 6/20 כולל ביום האירוע והתכתבות בווטסאפ.

מנוי המסתיים ב 441 שמור תחת השם קארין תאונה, ובין השניים קשר טלפוני מחודש 6/20 כולל ביום האירוע

כמו כן, נמצאו שיחות עם מנוי 254 המשויך למשיב 2

המשיב 2 לו משויך מנוי 254 –

מאוכן בשעה 14:44 בקיבוץ מגל מנשה

בין השעות 17:06 עד 18:03 בשטחים

בין השעות 18:17 עד 19:04 בעמק חפר

19:27 בגבעת ניל"י

19:54-22:35 – ברמת ישי

בפריקת הנייד המשויך למשיב 2 נמצא כי מנוי המסתיים ב 775 השייך לפאדי חטיב מופיע תחת איש קשר בשם "אאאאא פדי".

ביום האירוע יש התכתבות בווטסאפ בין השנים בין השעות 18:27 ל 18:47, מהלכן כאמור המשיב 2 מאוכן ברמת ישי. המשיב 2 שולח לפאדי מיקום היכן הוא נמצא. עפ"י המיקום הוא ברח' הערבה ברמת ישי

מנוי המסתיים ב 441 מופיע על שם "קארנ". ביום האירוע יש התכתבות ווטסאפ בין השניים, והמשיב 2 שולח לה תמונה של עסק פיצה דומינוס

מנוי המשויך למשיב 4 שמור תחת השם "אחמד קסאנ" – יש שיחות בין השניים לפני האירוע וביום האירוע, לרבות בשעה 18:52 שיחה 165 מהלכה נשמע, לכאורה, המשיב 1 אומר "יאללה בואו"

והמשיב 4 עונה "יאללה, ביי"

כמו כן, נמצאו שיחות עם מנויים המשויכים למשיבים 1 ו- 3 לפני האירוע.

משיב 3 המשויך לו מנוי המסתיים ב 178 –

מאוכן ביום האירוע בשעה 18:44 בעמק חפר

בפריקת הנייד של המשיב 3 נמצא כי מנוי 089 המשויך למשיב 4 מופיע תחת השם אחמד ג'סאן. נמצאו שיחות עם המנויים המשויכים ליתר המשיבים.

משיב 4 המשויך לו מנוי המסתיים ב 089 –

מאוכן בשעה 19:29 בגבעת ניל"י.

36. דוחות מעקב

14:38 נראה הרכב חונה סמוך למסעדת אל ואסים

14:40 3 גברים לא מזוהים נראים הולכים בשביל עפר מכיוון כביש 574 לכיוון גדר המערכת

בדו"ח נוסף – גבר 1 לא מזוהה לבוש חולצה לבנה קירח, גב' 2 לא מזוהה מבנה גוף גדול חולצה שחורה, וגבר 3 לא מזוהה נראים הולכים לכיוון גדר המערכת.

17:41 רכב הפורד נראה חונה בחניית עפר סמוך לכביש 574 (זמר) הסמוך לכביש 5714

18:50 הרכב נראה חונה סמוך למסעדת אל ואסים סמוך לכביש 574

18:53 המשיב 1 לבוש חולצה לבנה עם שני פסים בצבע אדום בשרוול ימין, גינס ארוך ונעלי ספורט, הולך בחניה הסמוכה למסעדה, נכנס למושב הנהג ברכב ונוסע לכיוון כביש 574 לכיוון זמר

18:55 2 גברים לא מזוהים נראים יושבים ברכב בכביש 574 סמוך למסעדת אל ואסים

18:56 גבר לא מזוהה לבוש חולצה שחורה נראה הולך בשביל עפר כשבידו שקית שחורה מכיוון גדר המערכת, חוצה את כביש 574 והולך לכיוון הרכב

19:01 הרכב נראה נוסע בכביש 574 ופונה לרח' סמוך לתחנת דלק "יאסין"

19:02 גבר לא מזוהה לבוש חולצה שחורה ומכנסי גינס יוצא מהרכב, אוחז שקית שחורה והולך ברח' לכיוון כביש 574. הרכב מתחיל בנסיעה.

בדו"ח נוסף מזוהה הגבר כמשיב 4 (זיהוי עפ"י תמונה) אוחז שקית שחורה עם כיתוב "טיב טעם", הולך בכביש 574 מכיוון תחנת דלק "יאסין" ופונה לחניית עפר, פותח את דלת המושב הקדמי ברכב הפורד, מכניס את השקית, סוגר את הדלת וחוזר לכיוון תחנת הדלק.

19:04 רכב הפורד נראה נוסע בכביש 574, לכביש 5714. המשיב 4 נראה מנופף בידו לעבר הפורד

19:05 המשיב 4 נראה הולך לכיוון הרכב ונכנס למושב הקדמי. הרכב מתחיל בנסיעה בכביש 574 (זמר) מכיוון תחנת הדלק פונה לכביש 5714

19:07 נראה הרכב נוסע בכביש 5714 חולף על פני הפורד שחונה בשולי כביש 5714. הפורד מתחיל בנסיעה אחרי הרכב, פונים לכביש 57, כביש מס 6 לכיוון מחלף באקה ג'ת.

19:13 רכב הפורד נראה נוסע בכביש 6 מכיוון כביש 57 לכיוון מחלף יקנעם

19:37 רכב הפורד נעצר ע"י ימ"ר. הרכב נראה ממשיך בנסיעה בכביש 6, פונה לכביש 77 ובהמשך לכביש 75 רח' השיקמה ברמת ישי, ומיד חוזר על עקבותיו, פונה לכביש 75

19:42 הרכב נראה נוסע לכיוון בית שערים

19:43 הרכב נעצר ע"י ימ"ר

19:53 המשיב 4 נראה יושב בתחנת אוטובוס בכביש 75 סמוך לרח' דקל ברמת ישי, ובהמשך נראה עולה על אוטובוס 332

19:54 המשיב 4 נעצר ע"י ימ"ר

22:02 רכב מאזדה 7968754 נראה נוסע בכביש 75 וממשיך בנסיעה לכיוון רח' הערבה ברמת ישי

22:09 רכב המאזדה נראה נוסע מכיוון רח' הערבה לכביש 75

22:19 רכב המאזדה נראה נוסע ברח' אלון רמת ישי ופונה בכביש 75 לכיוון רח' השיקמה

22:20 רכב המאזדה נעצר ע"י ימ"ר

37. דוח צפיה במצלמות כביש נתיבי ישראל ברמת ישי

שעה 19:41 נראה הרכב נוסע במהירות מיקנעם לכיוון רמת ישי, ואז נראה פונה ימינה ברמזור ונכנס לרמת ישי.

דוח צפיה מצלמות בית שערים

19:43 נראה הרכב מגיע לצומת בכביש 75 מכיוון רמת ישי, ופונה לכיוון הישוב ומבצע פרסה. נראה רכב פרטי בצבע אפור/כסף שחוסם את נתיב נסיעתו, ושני בלשים עם כובעי זיהוי על ראשם רצים לעבר הרכב, פותחים דלתות קדמיות, ואחד מהם מוציא את הנהג ומבצע מעצר.

38. צילומים מערכת עין הנץ

רכב הפורד -

12.8 14:47 מנהרת יקנעם כביש 6 לדרום

12.8 15:06 כביש 6 מחלף באקה

12.8 19:11:43 צומת ניצני עוז כביש 5714 לדרום

12.8 19:13:26 מחלף ניצני עוז מכביש 57 לכביש 6 לצפון

12.8 19:33:04 מחלף עין תות לצפון

הרכב -

12.8 13:22 צומת אבליים למערב

12.8 13:28 מנהרת אבטין כביש 6 לדרום

12.8 13:55 מחלף ניצני עוז כביש 6 מצפון לכביש 57

12.8 13:56 צומת ניצני עוז כביש 5714 לצפון

12.8 19:10:41 צומת ניצני עוז כביש 5714 לדרום

12.8 19:13:18 מחלף ניצני עוז מכביש 57 לכביש 6 לצפון

12.8 19:32:11 מחלף עין תות כביש 6 לצפון

12.8 19:38:41 מנהרת יקנעם לצפון

39. נמצאה ט"א של מוחמד קטאוי על גבי נשק מאולתר שנתפס

40. חוות דעת מעבדת נשק –

חלקי רובה הסער m16 הורכבו ונבדק ירי – נמצא כי יורה ובכוחו להמית אדם.

3 תתי מקלע מאולתרים נבדקו ונמצאו כי יורים ובכוחם להמית אדם

אקדח חצי אוטומטי cz נמצא כיורה

אקדח גז/זיקוקים התקבל ללא חלקים פנימיים ולא ניתן לבצע ניסוי ירי.

41. האזנות סתר –

שיחה 60 11.8 22:35 לכאורה בין המשיב 1 וג'וני חאג' –

המשיב 1 "טוב, שמע אותי, אני חזרתי ונתתי את המכונית לסאמר, שומע אותי?... עכשיו אני אתקשר אל סאמר, אגיד לו תביא אותה לג'וני עכשיו. הבנת?"

...

ג'וני "כן, תגיד לו שיביא אותה למקום למעלה"

...

המשיב 1 "מחר אתקשר אליך או בסוף הלילה... אני רוצה לצאת עמו לסידור רחוק, אני רוצה לבדוק, הבנת?"

ג'וני "חאלס, בסדר גמור"

המשיב 1 "בצהריים ככה, אני אצא לסידור רחוק ואחזור, אבל הדיבור הזה בינינו. תיזהר להגיד לו, תיזהר לספר לו משהו"

שיחה 61 11.8 22:38 לכאורה בין המשיב 1 וסאמר –

המשיב 1 "אה.. לך אה..למקום איפה הבית של ג'וני... תן להם אותה שם, תן לו אותה... לך שים אותה שם... הרי אמרתי לך שיוצא איתה"

סאמר "לתת להם אותה עכשיו?"

המשיב 1 "ואללק, כן, לך שים אותה שם..."

סאמר "עכשיו אתה רוצה... הם רוצים אותה?

המשיב 1 "ואללק, מי זה שרוצה אותה? אני רוצה אותה!..."

שיחה 69 12.8 9:51 לכאורה בין המשיב 1 וגבר –

המשיב 1 "תתרכז אתי, תתרכז אתי לגמרי, שאדע מה לעשות. בקשר לשלושה האלו שאתה מדבר עליהם... זה הולך בשבע, בסדר? הכל טוב?"

גבר "תראה, תראה פחות, כי אני רוצה לסדר את העניינים שלי"

המשיב 1 "אני מסביר לך, מה אתה רוצה בחינם? אל תשגע אותי!"

...

גבר "יאללה תסדר אותה שש, שש וחצי יאללה יאללה זריז, שילך"

המשיב 1 "בחיי הילדים שלי, הוא לא יתן...אני אדבר איתם, אגיד להם בגלל שאני לוקח שלושה במכה אחת, אתה מבין?"

...

המשיב 1 "טוב. השלושה האלו הבנו, וחוץ מהם?"

גבר : "יש... תגיד לאחמד שיגיד לך את מה שהראיתי לו"

המשיב 1 "אהה. הוא מספר לי על אקס שש. אקס שש אהה... אקס שש טוב?"

גבר "כן"

...

המשיב 1 "תסביר לי מההתחלה עד הסוף כמו שצריך, והשלושה האלה להזמין?"

גבר "כן, תזמין"

המשיב 1 "טוב... כשאתה אומר לי מילה להזמין, אז תבין שאני הולך לשלם"

גבר "לא, זהו, תזמין"

שיחה 88 12.8 12:15 – לכאורה בין המשיבים 1 ו- 4 –

המשיב 4 "מה להגיד לו?"

המשיב 1 "מי זה?"

המשיב 4 "לשלוש האלה "

המשיב 1 "מה מוכנות? יאללה!"

המשיב 4 "עכשיו אבדוק איתו"

משיב 1 "אם מוכנות, אל תדבר אתי עליהם הרבה"

המשיב 4 "מצטער"

משיב 1 "יאללה, עכשיו. כדי לדעת איפה אני עומד"

שיחה 146 12.8 17:08 לכאורה בין המשיבים 1 ו- 2 עם גבר –

המשיב 2 "תכין, תכין קפה, בא הכריש לשתות קפה"

גבר "מה?"

המשיב 2 "הכריש.."

המשיב 1 "הלו"

גבר "אה, בוס"

המשיב 1 "כן, זה כריש"

גבר "אני חוזר מג'נין, עוד חצי שעה אהיה בבית"

משיב 1 "טוב, יאללה, בסדר. אני אנסה לבוא מוקדם יותר, כי אני כבר אצלכם. אני כבר פה בפנים"

גבר "יאללה, בסדר"

המשיב 1 "יאללה, ותתקשר אל הבנאדם ההוא, אין פה אף אחד, יאללה"

שיחה 147 12.8 17:16 לכאורה בין המשיב 2 וגבר –

גבר "מתי אתה חוזר?"

משיב 2 "הנה, חצי שעה... שעה, שעה וחצי, שעתיים

גבר "תגיד לאבא שאני לא רוצה לחזור הביתה. אומר תבוא לפה, מדליק לי מנגל, אי אפשר"

...

משיב 2 "טוב, אתה רוצה לראות את ההורים שלך. מה, אנחנו רוצים לאכול, רוצים לירות לך... אנחנו רוצים לירות לך וזה"

גבר "אי אפשר, יא בנאדם"

משיב 2 "הכנתי שלוש ארוכות"

גבר "ביי ביי ביי, אחי"

משיב 2 (צוחק) "ביי... עכשיו משחררים אותך? אל תנתק"

גבר "כן"

שיחה 151 12.8 17:29 לכאורה בין ארגילה לבין המשיב 2 ועוד גבר –

ארגילה "איפה אתה?"

משיב 2 "ואללה, ככה, עסוק, עסוק מאוד, ככה בסידור, חשוב חשוב יעני"

...

משיב 2 "קח, קח"

גבר "הלו... עכשיו אני חוזר עכשיו חוזר, הבאתי לך ציוד אחו מניוקי בכל טמרה אין כמוהו"

שיחה 178 12.8 19:56 לכאורה בין המשיב 2 וקרין –

משיב 2 (לוחש) "קרין, קרין"

קרין "הלו"

משיב 2 "קרין, רדפו אחרינו הימ"ר, תעלי לכיוון... תעלי לכיוון נצרת"

קרין "מה?"

משיב 2 "רדף אחרינו הימ"ר, תעלי לכיוון נצרת, אני מכבה את הטלפון רבע שעה ומתקשר אלייך, תעלי מהר, ביי!"

קרין "לא מבינה"

משיב 2 "תעלי לכיוון נצרת, הימ"ר רדף אחרינו"

קרין "טוב, טוב, טוב, טוב"

שיחה 197 12.8 20:21 לכאורה בין המשיב 2 וקרין –

משיב 2 "קרין, איפה את? איפה את? קרין"

קרין "אני בנצרת, אבל אני לא לבד יעני"

...

משיב 2 "עכשיו אני לא יכול להדליק את הטלפון הרבה... אני לא יודע לשלוח מיקום ואני לא יודע איפה אני... יש דומינוס בו... תרשמי... תרשמי מהר, דומינו בוזו"

קרין "אבל איפה? בנצרת?

משיב 2 "לא יודע איפה זה. תרשמי! מהר, ביי!"

קרין "כן. תשלח לי תמונה, משהו, כדי שאבין איפה"

משיב 2 "אני לא יכול לצלם, הרכבים שומעים, ביי, ביי"

שיחה 198 12.8 20:22 לכאורה בין המשיב 2 וארגילה –

משיב 2 "ארגילה, תעדכן את הבחורים שהימ"ר רדף אחרינו ותפסו שניים. תפסו את מחמוד, אני בבריחה. הרכב מאחוריי, תעדכן את הבחורים אצלנו ותנקו"

ארגילה "הנה, אצלכם, הם כבר אצלכם בפתח הבית"

משיב 2 "הימ"ר?"

ארגילה "כן"

משיב 2 "יש משהו, בכבוד של אחותך?"

ארגילה " לא, הנה, מחפשים, בסדר"

משיב 2 "מה מחפשים? אותי?"

ארגילה "לא יודע מה מחפשים... הם לא נותנים, לא נותנים לאף אחד לרדת"

משיב 2 "תסתכל, מטוסים באו. אני אבוד, לא יודע איפה אני. ביי, ביי"

שיחה 200 12.8 20:23 לכאורה בין המשיב 2 וקרין –

משיב 2 "דחוף דחוף בואי, דחוף! אל תתקשר לאף אחד מהבחורים, תביני אותי קצת, ותכבי את האינטרנט אצלך, אין בכלל בכלל. עם המיקום והכל"

קרין "טוב, אבל אתה אומר לי שאתה לא יודע נצרת או מה, אז מה?

משיב 2 "נצרת... ואללה, לא יודע. חכי אני אצלם לך את זה, ותשימי לב"

שיחה 202 12.8 20:26 לכאורה בין המשיב 2 וארגילה –

ארגילה "תסביר לי את מי לקחו, מי לא לקחו, כדי שאבין"

משיב 2 "יתכן שלקחו את הקירח ומחמוד אל יוסף ואחמד..."

ארגילה "כן"

משיב 2 "לא יודע אם הוא ברח, ואני ברחתי. לא יודע, אני בורח ובא.. לא יודע כלום"

ארגילה "סוגרים את הבית אצלכם לגמרי, בכבוד שלי, הימ"ר"

שיחה 204 12.8 20:31 לכאורה בין המשיב 2 וקרין

משיב 2 "הימ"ר פה, הימ"ר פה, ביי!"

קרין "הלו"

משיב 2 "הימ"ר פה"

קרין "טוב"

משיב 2 "בואי, תעמדי בצד, ביי. מהר, ביי!"

שיחה 208 12.8 20:38 לכאורה בין משיב 2 וארגילה –

משיב 2 "יש משהו? מצאו משהו?"

ארגילה "לא, יא בנאדם. לא נותנים לאף אחד, הרחיקו אותנו מאה מטר"

משיב 2 "אין כלום, נקי?! נקי?!... תרגיע אותי, שותף"

שיחה 233 12.8 21:26 לכאורה בין המשיב 2 ופאדי ח'טיב–

משיב 2 "חאג', תבין אותי, חרא לגמרי לגמרי. תבין אותי, צא לכיוון נצרת מהר, לבדך... שולח לך כתובת ומוחק אותה. מהר, מהר!"

פאדי "ביי"

שיחה 242 12.8 21:38 לכאורה בין המשיב 2 ופאדי –

משיב 2 "יצאת, פאדי?"

... פאיד "טוב, יאללה, אני ומחמוד וזה מגיעים"

משיב 2 "מהר.. אתה ומי?"

פאדי "אני ומחמוד ורדא"

משיב 2 "מהר, לא משנה מה. בואו, תוציאו אותי מפה ותכבו את הטלפונים... עכשיו אשלח לך כתובת לווטסאפ, ותמחק אותה מהר"

שיחה 248 12.8 21:43 לכאורה בין המשיב 2 וואיל –

משיב 2 "הימ"ר וזה רודף אחריי, אני אצלכם בנצרת, לא יודע, בואו, תוציאו אותי מפה. אלה שאיתי נתפסו"

ואיל "איפה אתה בדיוק?"

משיב 2 "לא יודע, אני אשלח לך בווטסאפ מיקום, ותמחוק את זה במהירות. תבין איפה, מהר, בחיאת ואיל, מהר! אני בורח"

...

ואיל "היכנס, היכנס בין הבית, היכנס בין הבתים"

משיב 2 "אני ברחתי, ושעתיים מסתתר... המכוניות הלכו, הכל הלך"

שיחה 256 12.8 21:54 לכאורה בין ההמשיב 2 וואיל –

ואיל "טוב, אתה תבין, תהיה אתי. תיזהר, אני אדאג שהמכונית תהיה בכביש בחוץ ואתה תבוא תקפוץ לכביש. אני אגיד לך מה הרכב ואתה תגיד לי. תתקשר אליי, תגיד לי לעצור."

משיב 2 "לא, אני לא רוצה לעלות למעלה. אני לא רוצה לעלות למעלה לכיוון הכבישים. אני בין בתים יושב בתוך בניין, שומע?" ...

משיב 2 "אין כלום. אני נקי, נקי נקי, כלומר אין כלום, מקסימום...

ואיל "לא, לא. אם הקטע שישימו עליו עין, הבחור סך הכל אתה עצרת אותו טרמפ... לא, אני לא רוצה להזיק לו, הילד הזה לומד"

משיב 2 "עכשיו עליתי אתו, עכשיו עליתי אתו טרמפ. מקסימום אבל אין כלום, הכל בסדר"

שיחה 262 12.8 22:05 לכאורה בין המשיב 2 ופאדי –

פאדי "כן, אני לידך, כי יש משהו מאחוריי. הנה, אני מסתובב וחוזר"

משיב 2 "לא, תסתובב"

פאדי "צא החוצה"

משיב 2 "תסתובב, תסתובב"

שיחה 274 12.8 22:13 לכאורה בין המשיב 2 ופאדי –

משיב 2 "תגיד, מה זה הרכב שיצא לפניכם?"

פאדי "זה רכב טויוטה שחורה, גבר ובחור"

משיב 2 ..."מה עם זה עם הטנדר?"

פאדי "הנה, אני לידו, רוצה לבדוק אותו"

...

משיב 2 "זה ימ"ר זה, זה כנראה ימ"ר... כן, הימ"ר כך, אינעל אללה, תצפית אחו מניוקה, הלך לנו קרוב לחצי מיליון"

...

משיב 2 "כן, תעצור, תעצור איפה שהטנדר, בדיוק תעצור... בכבוד של אחותי, ימ"ר. אכלו אותה הבחורים. ביי"

הודעות –

42. המשיב 1 –

בחקירה ראשונה (13.8) טען כי אין לו טלפון, והטלפון שנתפס ברכב לא שייך לו. נסע ברכב של סגן מועצת אעבלין, לקח אותו לבדיקה רצה לעשות החלפות רכבים. נתן לו בתמורה סקודה.

לטענתו לא זוכר אם היה איתו מהלך היום עוד מישהו ברכב, אם עצר לקנות שתיה, כמה זמן נסע ברכב עד שנעצר או מתי היה בשטחי הרשות. "לא זוכר אם הסעתי אנשים, יש לי אלצהימר"

בחקירה שנייה (18.8) סירב לענות על שאלות בטענה כי אמר כל מה שיש לו ואין לו מה להוסיף.

בחקירה שלישית (24.8) טען כי מסוכסך עם אנשים; ביום האירוע לא נסע במהירות אלא אנשים הפריעו לו מהלך נהיגה ועל כן התרחק מהם.

כשעומת עם ממצאי חקירה, לרבות מחקרי תקשורת המעידים על שיחות בין המנוי שלו (865) למנויים של המשיבים 2 ,4 וארגילה, האזנות סתר שבוצעו ודוחות מעקב, חזר וטען כי סיפר גרסתו ואין לו מה להוסיף.

43. חאג' ג'וני –

סגן ראש מועצת אעבלין, מס מנוי שלו מסתיים ב 866, הרכב בבעלותו. עשה החלפה על הרכב עם מסעוד לפני כשבוע, לא זוכר שם משפחתו, שלקח את הרכב לבדיקה ומאז לא עונה לו לטלפון. מסעוד נתן לו בתמורה סקודה שחורה.

זיהה את המשיב 1 בתמונה שהוצגה לו כמסעוד, ואישר כי מס' הטלפון שלו מסתיים ב 865

זיהה את הקולות שלו ושל המשיב 1 בשיחות 60 , 63 ו- 64 מהלכן דיבר עם המשיב 1 לעניין הרכב (26.8)

44. המשיב 2 –

בחקירה ראשונה (13.8) טען כי אינו זוכר את מס' הטלפון שלו, ושמר על זכות השתיקה כשנשאל לגבי מעשיו יום האירוע, מערכת יחסיו והיכרותו עם יתר המשיבים.

בחקירה שנייה (18.8) חזר וטען כי אינו זוכר את מס' הטלפון שלו, ואינו יודע היכן הוא נמצא; לא זוכר מה עשה ביום האירוע. שמר על זכות השתיקה בהמשך החקירה

בחקירה שלישית (24.8) נשאל לגבי חצר הבית ברמת ישי אליה נכנס וביקש להסתתר בטענה כי רודפים אחריו והשיב "זה לא נכון. אני הייתי מזיין את שכנה שלו, הוא שאל אותי מה אתה עושה פה, אני אמרתי לו בורח מאנשים, מה אני יגיד לו מזיין שכנה שלו אולי קרובת משפחה שלו אני לא יודע"

לא ידע לומר את שם העיר בה היה, לא יודע לטענתו מי זו קרין, לא ידע להבהיר תמונה שנשלחה מנייד שנתפס במאזדה בה נסע בתא הכפפות לקרין ובה תמונה של פיצה דומינוס, ומיקום ששלח בווטסאפ לפאדי שהוא ברח' הערבה ברמת ישי. השיב "לא יודע" לכל השאלות שנשאל לגבי האזנות סתר בהן נשמע משוחח עם ארגילה, קרין ופאדי. טען כי עלה טרמפ לרכב שאינו מכיר את יושביו.

45. שגיא אסף –

גר בערבה 16 ברמת ישי. ביום האירוע היה בבית וצפה בטלויזיה, כאשר סמוך לשעה 21:30 ראה אדם עובר בגינה. כשיצא ראה אדם שחום עור, מזיע, לבש חולצת פולו שחורה שאמר לו שרודפים אחריו והוא רוצה להתחבא שם. הבין מהדיבור שמדובר בבחור ערבי. ביקש ממנו לעזוב והוא עזב. בזמן שהלך ראה שהיה לו קרע בכתף שמאל בחולצה.

מבנה גוף קצת מלא, נראה מבוהל ומזיע. זיהה את המשיב 2 בתמונות שהוצגו לו.

46. פאדי ח'טיב –

טען שאין לו טלפון; ביום האירוע היה בבי"ח עם חבריו מחמוד ורדא, וסביבות השעה 20:30 יצאו לסיבוב בנצרת, וראו על הכביש 3 אנשים. עצרו להם, ואחד מהם ביקש טרמפ איתם לטמרה. בהמשך נעצרו. נסעו ברכב של רדא. לא מכירים את הבחור שאספו.

טען שאינו מזהה קולות בשיחות שהושמעו לו בינו לבין המשיב 2, אין לו כלל טלפון, לא דיבר איתו ולא מכיר אותו. רק אספו אותו טרמפ

47. ח'טיב רדא

ביום האירוע נסע ברכבו לבי"ח רמב"ם עם פאדי ומחמוד, ובשעה 20:30 יצאו לעשות סיבוב בנצרת. אדם בכביש סימן להם לעצור לו טרמפ, הם עצרו לו. לא מכיר את הבחור שאספו. מס המנוי של מחמוד מסתיים ב 437 ושל פאדי ב 775

לא ידע להבהיר שיחות שהושמעו לו בין המשיב 2 לבין פאדי כולל מיקום בו היה ומשם אספו אותו, או איך הגיע נייד של המשיב 2 לתא הכפפות ברכב כאשר הוא ישב מאחור

48. מחמוד ח'טיב

חזר למעשה על הגרסה שסיפרו פאדי ורדא, הכחיש כל היכרות עם המשיב 2 ושיחות איתו. טען כי ככל שפאדי דיבר עם המשיב 2 השיחות לא נערכו בפניו.

49. עובייד קרין –

מס המנוי שלה מסתיים ב 441 (ממנו נעשו התקשרויות ביום האירוע עם מנוי המשויך למשיב 2). מכירה את המשיב 2, ידיד שלה. המשיב 1 הוא חבר משותף שלהם. זיהתה בתמונות שהוצגו לה את המשיבים 1 ו-2 . המשיב 1 הכיר לה את המשיב 2.

מס' המנוי של המשיב 1 מסתיים ב 865, ושל המשיב 2 ב 254. אישרה התכתבות בווטסאפ ביום האירוע עם המשיב 2, ששלח לה תמונה של דומינוס פיצה וביקש ממנה לבוא לאסוף אותו. אמר לה שהוא קרוב לנצרת.

50. מוחמד ח'טיב -

מס' המנוי שלו מסתיים ב 481 (ממנו בוצעו שיחות עם המשיב 2 ביום האירוע, ונשמע משוחח אדם המכונה "ארגילה"). הכחיש שהוא מדבר בשיחות, הכחיש כי כינויו ארגילה. מכיר את המשיב 2, אבל אין ביניהם קשר, הוא חבר של אחיו. לא מכיר את יתר המשיבים, לא יודע על האירוע ואין לו קשר.

51. המשיב 3 –

בחקירה ראשונה (12.8) אישר כי מס המנוי שלו מסתיים ב 178, וכי רכב הפורד בו נהג שייך לסבא שלו. לטענתו רצה לקנות רכב, ונסע עם רכב הפורד לסידורים בחיפה, משרד הרישוי היה סגור אז נסע למסעדה בצומת שכח את שמה. היה כל היום לבד.

לא יודע להסביר את הנשק שנמצא ברכב. לא מכיר את יתר המשיבים, ולא נפגש איתם היום.

בחקירה שנייה (18.8), שינה גרסה וטען כי אין לו טלפון, לא יודע של מי הטלפון שנתפס ברכב; שמר על זכות השתיקה כשנשאל לגבי מעשיו ביום האירוע; מעולם לא היה בשטחים; לא ידע שיש נשק ברכב; לא יודע מי שם אותו; בהמשך חקירה שמר על זכות השתיקה

בחקירה שלישית (24.8) טען כי השאיר את הרכב פתוח כשהיה במסעדה. חזר וטען כי אין לו קשר לאירוע, אינו מזהה קולות בשיחות שהושמעו לו, לא מכיר את המשיבים

52. אחמד אבו אלהיג'א –

סבא של המשיבים 2-4. רכב הפורד הוא בבעלותו. אף אחד מנכדיו לא אמר לו שמתכוון לקחת את רכבו ביום האירוע. באותו יום שם לב בחצות שהרכב לא ליד הבית, ובהמשך גילה שנכדיו עצורים וחשד שהרכב עמם.

53. המשיב 4 -

בחקירה ראשונה (12.8) טען כי יצא מטמרה ביום האירוע בסביבות 14:45 לחיפה, בגשר פז עלה על האוטובוס של נצרת לבקר את המשפחה של אשתו. הם לא יודעים שהוא מגיע. בחיפה היה בים. לא נפגש עם אנשים, אין לו טלפון, לא דיבר עם אף אחד. לא מכיר מי מהמשיבים. משתמש מדי פעם בחשיש.

בחקירות נוספות (18.8, 24.8) שמר על זכות השתיקה

54. עאסלה זהור, אשתו של המשיב 4

אישרה כי המנוי שלו מסתיים ב 089, אולם לטענתה ביום האירוע החליטה להיפרד ממנו וניתקה את הקו. המשיבים 2 ו- 3 הם בני דודים שלו. מכירה את המשיב 1, הגיע אליהם פעם הביתה

הכרעה –

55. עיון במארג הראיות מעלה קיומן של ראיות לכאורה בעצמה נאותה, לביסוס המיוחס למשיבים –

א. מעדויות וראיות עולה כי, בניגוד לגרסת המשיבים בחקירותיהם, קיימים ביניהם קשרי משפחה והכרות, הכוללת תקשורת לפני וביום האירוע – מחקרי תקשורת מעידים כי בנייד המשויך למשיב 1 שמור הנייד המשויך למשיב 4 תחת שמו ובין השניים קשר טלפוני, וכן שיחות עם נייד המשויך למשיב 2; בנייד המשויך למשיב 2 שמור הנייד של המשיב 4 ובין השניים בוצעו שיחות, כולל בשעה 18:52 ביום האירוע, מועד בו לכאורה יצאו המשיבים 1,2 ו- 4 מכיוון השטחים לכיוון הרכב כשמשיב 4 אוחז בשקית שהכילה את הנשקים. עוד נמצאו שיחות עם מנויים המשויכים למשיבים 1 ו- 3; בפריקת הנייד המשויך למשיב 3 נמצא שמור מס המנוי של המשיב 4, ושיחות עם יתר המשיבים.

עובייד קרין, שמס המנוי שלה נמצא שמור בניידים המשויכים למשיבים 1 ו- 2, אישרה בחקירתה כי מכירה את השניים, וכי המשיב 1 הוא שהכיר לה את המשיב 2.

אחמד אבו אלהיג'א העיד כי המשיבים 2-4 הם נכדיו!

עאסלה, אשתו של המשיב 4, העידה כי המשיבים 2-3 הם בני דודיו, ומכירה את המשיב 1 שביקר פעם בביתם.

ב. ראיות מעידות כי משיבים 1,2 ו- 4 נסעו יחד ברכב ביום האירוע, נכנסו לשטחי הרשות וחזרו לכיוון צפון, ואילו המשיב 3 הגיע לאיזור הארוע סמוך לשעה 17:40, ובהמשך נסע אחרי הרכב עד מעצרו לאחר מחלף אליקים – מנוי המשויך למשיב 1 מאוכן בשעה 14:46 בקיבוץ מגל מנשה, בדומה למשיב 2 שהמנוי שלו מאוכן באותו המקום בשעה 14:44; מנוי המשויך למשיב 2 מאוכן בין השעות 17:06 עד 18:03 באזור השטחים, ומנוי של המשיב 1 ב 17:54 בשומרון; מנויים של המשיבים 2 ו- 4 מאוכנים בשעות 19:27, 19:29 בהתאמה, בגבעת ניל"י.

די באיכונים שבוצעו למנויים המשויכים לכאורה למשיבים, כדי לקבוע את קיומה של תשתית ראייתית לכאורית ברמה הנדרשת לשלב זה של ההליך. (ראה -בש"פ 4596/17 עלי אלטורי נ' מדינת ישראל מיום 2.7.17)

לא רק אלא אף זאת, הרכב תועד בשעה 13:56 בצומת ניצני עוז כביש 5714, ובהתאם לדוחות מעקב נראה בשעה 14:38 חונה סמוך למסעדת אל ואסים סמוך לכביש 574, ממנו נראו פורקים 3 גברים והולכים לכיוון גדר המערכת –אחד מהם קירח ולבוש חולצה לבנה, כאשר בשעה 18:53 זוהה המשיב 1, קירח, לבוש חולצה לבנה הולך חזרה לכיוון הרכב.

יובהר, כי לא מצאתי באבחנות בדוחות המעקב באשר לפרטי הלבוש של המשיב 1, כלובש חולצה לבנה או חולצה לבנה עם שני פסים בצבע אדום בשרוול ימין, כדי לפגום, בוודאי לא בשלב דנן, בזיהויו.

בשיחה 146 מיום האירוע בשעה 17:08 בין המשיבים 1 ו- 2 לגבר, נשמע המשיבים קובעים להגיע לביתו של הגבר, כאשר המשיב 1 מציין "אני כבר אצלכם. אני כבר פה בפנים"

רכב הפורד, שאין חולק כי ביום האירוע היה ברשותו של המשיב 3, נראה חונה בחניית עפר סמוך לכביש 574 בשעה 17:41. המשיב 3 מאוכן בשעה 18:44 בעמק חפר.

בשעה 18:53 נראה, כאמור, המשיב 1 חוזר ונכנס למושב הנהג ברכב, ובשעה 18:55 מזוהים 2 גברים יושבים ברכב. ממחקרי תקשורת עולה, כי בשעה 18:52 התקיימה שיחה בין המנויים המשויכים למשיבים 2 ו- 4, מהלכה נשמע, לכאורה, המשיב 1 אומר למשיב 4 לבוא. בהתאם, בשעה 18:56 נראה גבר לבוש חולצה שחורה הולך עם שקית שחורה בידו מכיוון גדר המערכת ונכנס לרכב, ובהמשך בשעה 19:02 מזוהה המשיב 4, לבוש חולצה שחורה אוחז שקית שחורה יוצא מהרכב, הולך לכיוון תחנת הדלק "יאסין", ובחניית העפר פותח את דלת מושב קדמי ברכב הפורד, מכניס את השקית, ומנופף בידו לכיוון רכב הפורד עת מתחיל בנסיעה לכביש 5714. אז חוזר לרכב ויושב במושב הקדמי, שמתחיל בנסיעה לאותו הכיוון.

בהמשך ועד זמן קצר טרם נעצר המשיב 3 נוהג ברכב הפורד ע"י ימ"ר, תועדו שני הרכבים נוסעים האחד אחרי השני חזרה מאזור האירוע לכיוון צפון.

ג. האזנות סתר מעלות כי המשיבים הגיעו לאזור ונכנסו לשטחי הרשות לצורך רכישת נשקים –

שיחה 68 מדבר המשיב 1 על הנחה שיבקש "בגלל שאני לוקח שלושה במכה אחת". ברכב הפורד נמצאו 3 נשקים מאולתרים עם מחסניות בשקית בד חומה; בשיחה נוספת (88) משוחחים המשיבים 1 ו- 4, שואל המשיב 4 לעניין "שלוש האלה", והמשיב 1 שואל אם הן מוכנות, ובמידה וכן אומר למשיב 4 לא לדבר איתו עליהן; שיחות 147 , 158 ממנוי של המשיב 2 בשעות 17:16, 17:29 בהתאמה, מהלכן מאוכן המשיב 2 בשטחים, נשמע אומר "הכנתי שלוש ארוכות" (147) ו"עכשיו חוזר, הבאתי לך ציוד אחו מניוקי בכל טמרה אין כמוהו" (151); בשיחות המשיב 2 עם ארגילה הוא נשמע דואג לעניין החיפוש של ימ"ר בביתו, ומבקש שינקו ולדעת אם מצאו משהו "תרגיע אותי, שותף"; בשיחה 274 נשמע המשיב 2 אומר לפאדי ח'טיב כי הימ"ר תצפתו ו"הלך לנו קרוב לחצי מיליון".

ד. המשיבים 2 ו- 4 ירדו מהרכב בצומת רמת ישי והחלו בבריחה - הרכב נראה בשעה 19:37 פונה לכביש 77 מכביש 6, ובהמשך לכביש 75 לכיוון רמת ישי, ומיד חוזר על עקבותיו ופונה לכביש 75, נוסע בשעה 19:42 לכיוון בית שערים.

בצומת מסחרי רמת ישי אבד קשר עין עם הרכב, וחודש מול תחנת הדלק כשחזר לכיוון כביש 75 (דוח פעולה תימור מרעי).

אמנם, בדוחות הפעולה של השוטרים כהן וברנשטיין, שנסעו ברכב משטרתי עם השוטר מרעי, לא צוין אובדן קשר עין עם הרכב מועד כניסתו לרמת ישי, אולם בשלושה הדוחות הודגש כי הרכב עם פנייתו לכביש 77 מכביש 6 החל בנסיעה במהירות מופרזת, זגזג בין מכוניות, נהג בפראות תוך סיכון עוברי אורח. כמו כן, בהתאם לעדות אזרח, שפנה אל השוטר בן ישי בישוב בית שערים, זיהה בצומת רמת ישי שני גברים יורדים במהירות מהרכב ורצים (ראה מזכר בן ישי מיום 17.8)

ה. האזנות סתר למנוי המשויך למשיב 2 מחזקות ותומכות בגרסת המבקשת – המשיב 2 נשמע אומר כי הוא במנוסה מימ"ר שרודף אחריו, וכי תפסו את הקירח, מחמוד אל יוסף (שם אביו של המשיב 3 הוא יוסף) ואחמד. (ראה שיחות 204, 202, 198, 178)

כמו כן, האזנות סתר למנוי המשויך למשיב 2 תואמות פריקת הנייד, כי אינו יודע באיזו עיר נמצא ועל כן שולח לקרין צילום של מסעדת פיצה דומינוס, ומיקום לפאדי חטיב לפיו מסתתר ברח' הערבה ברמת ישי.

ראה לעניין זה גם שיחה 256 מהלכה מספר המשיב 2 לואיל שהוא מסתתר בין בתים, ועדות שגיא אסף שזיהה את המשיב 2 כמי שהגיע לחצר ביתו ברח' הערבה 16 ברמת ישי, מזיע ומבוהל, וסיפר שרודפים אחריו ומבקש להתחבא במקום.

גרסת המשיב 2 בעדותו כי היה במקום לאור היכרות, כביכול, עם השכנה, אינה תואמת ממצאי החקירה והעדויות. המשיב 2 אף לא ידע לומר באיזו עיר שהה, והיכן, כביכול, מתגוררת אותה שכנה. (בהאזנות סתר נשמע המשיב 2 אומר הן לקרין והן לארגילה כי אינו יודע היכן נמצא "אני אבוד, לא יודע איפה אני" שיחה 198). מעבר לאמור, שמר המשיב 2 על שתיקה מהלך חקירותיו.

ו. גרסת המשיב 3 לפיה לא ידע אודות הימצאות הנשקים ברכב, לא ראה מי שם את השקית משהותיר, כביכול, את הרכב פתוח עת היה במסעדה, עומדת בסתירה למארג הראיות בתיק -

שקית הבד עם הנשקים נמצאה ברכב הפורד כשהיא מונחת פתוחה על הרצפה ליד הנהג; המשיב 4 זוהה יוצא מהרכב, פותח את דלת ימנית קדמית של רכב הפורד ומניח שקית שחורה גדולה, ורכב הפורד מתחיל מיד בנסיעה, כאשר משיב 4 נראה מנופף בידו לעברו.

ו. גרסת המשיב 1 כי נסע ביום האירוע עם הרכב לבדיקת תקינותו, ולא זוכר אם הסיע אנשים מאחר "ויש לו אלצהיימר", אינה עולה בקנה אחד עם הראיות והשכל הישר. כאמור, מחומר החקירה עולה, לכאורה, כי למעט העובדה שקיימת היכרות בין המשיבים, המשיבים 2 ו- 4 נסעו ברכב עם המשיב 1, נכנסו לשטחי הרשות, ועם הגיעם חזרה לצומת רמת ישי, ככל הנראה לאחר שהבחינו כי הימ"ר בעקבותיהם, ירדו המשיבים 2 ו- 4 במהירות מהרכב והחלו במנוסה. יובהר, כי המשיב 1 מהלך חקירותיו לא סיפק כל הסבר מניח את הדעת, או הבהרות לממצאי חקירה, וביניהם מחקרי תקשורת המעידים על שיחות עם יתר המשיבים, איכונים, האזנות סתר, דוחות מעקב בהם זוהה יוצא מהרכב והולך לכיוון גדר המערכת וחזרה.

כך אף באשר לגרסת המשיב 4, לפיה ביום האירוע נסע, כביכול, בשעות הצהריים לחיפה, אז עלה על אוטובוס בגשר פז על מנת לבקר את משפחתה של אשתו. למעט העובדה כי המשיב 4 טען כי לא יידע את מי ממשפחתה של אשתו, אותם כביכול, מגיע לבקר (ואשתו בעדותה אף טענה כי החליטה ביום האירוע להיפרד ממנו), הרי שזוהה בדוחות מעקב יוצא מהרכב בשעה 19:02 סמוך לכביש 574, אוחז שקית שחורה גדולה, מכניס אותה לרכב הפורד וחוזר לרכב, מאוכן בשעה 19:29 בגבעת ניל"י, ונראה בשעה 19:53 יושב בתחנת אוטובוס סמוך לרמת ישי.

56. לאור האמור, אני קובע קיומה של תשתית ראייתית לכאורית בעוצמה נאותה להוכחת העבירות המיוחסות למשיבים בכתב האישום.

57. אשר לטענת אכיפה בררנית משלא הוגש כתב אישום כנגד מעורבים נוספים כפי שעלה מהאזנות סתר וממצאים פורנזיים, הרי שעיון בחומר החקירה וכפי שפורט בהרחבה לעיל מעלה שוני בתשתית הראייתית בין המשיבים וחשודים נוספים, כגון – ארגילה או תושב השטחים מוחמד קטאוי (אותו המשטרה, כך אליבא המבקשת, לא הצליחה כלל לאתר), ולא הוכח כי ההבחנה ביניהם שרירותית או מפלה באופן המחייב הכרעה בעניין כבר בשלב המעצר.

טיעוני המשיבים בעניין מקומם להתברר, במקרה הטוב, מסגרת ההליך העיקרי (ראה - בש"פ 7148/12 כנאנה נ' מדינת ישראל (14.10.2012); בש"פ 1495/17 מדינת ישראל נ' יובל זאודי 21.2.17; ופסק דינו של כב' השופט עמית בג"ץ 4922/19 אפרים נווה נ' מדינת ישראל, מיום 9.12.19).

ניתנה היום, כ"ז תשרי תשפ"א, 15 אוקטובר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/10/2020 החלטה שניתנה ע"י ניצן סילמן ניצן סילמן צפייה
17/12/2020 החלטה על בקשה של משיב 2 בקשה דחופה ניצן סילמן צפייה
17/12/2020 החלטה על בקשה של בקשת הבהרה ניצן סילמן צפייה
06/01/2021 החלטה שניתנה ע"י ניצן סילמן ניצן סילמן צפייה
10/01/2021 החלטה על בקשה של משיב 3 בקשה דחופה לדחיית שעת הדיון ניצן סילמן צפייה
11/01/2021 החלטה שניתנה ע"י ניצן סילמן ניצן סילמן צפייה
25/01/2021 החלטה על בקשה של משיב 3 בקשה למתן החלטה ניצן סילמן צפייה
24/03/2021 החלטה על בקשה של משיב 2 בקשה להוספת עו"ד ניצן סילמן צפייה
25/03/2021 החלטה שניתנה ע"י ניצן סילמן ניצן סילמן צפייה
25/03/2021 החלטה על בקשה של משיב 2 עיון חוזר ניצן סילמן צפייה
30/03/2021 החלטה שניתנה ע"י ניצן סילמן ניצן סילמן צפייה
04/04/2021 החלטה על בקשה של משיב 2 בקשה לשינוי מועד דיון ניצן סילמן צפייה
04/04/2021 החלטה על בקשה של משיב 2 בקשה שניה ניצן סילמן צפייה
04/04/2021 החלטה שניתנה ע"י רון שפירא רון שפירא צפייה
13/04/2021 החלטה שניתנה ע"י ניצן סילמן ניצן סילמן צפייה