טוען...

החלטה שניתנה ע"י סיגל רסלר-זכאי

סיגל רסלר-זכאי13/01/2022

רת"ק 26873-01-22 ורטנסקי נ' הוט - מערכות תקשורת בע"מ

בפני כב' השופטת סיגל רסלר-זכאי

העתק החלטת בית משפט מיום י"א שבט תשפ"ב 13 ינואר 2022

לפני בקשה לפטור מאגרה וערבון שהוגשה בגדרי בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית משפט קמא (כב' השופט סגה"נ טל חבקין), שמחק את תביעת המבקש בהעדר התייצבות שלו ושל המשיבה. בקשה לביטול פסה"ד נדחתה גם היא. יוער, כי המבקש עתר גם לפסילתו של כב' השופט, בקשה שנדחתה ולאחר מכן ביקש שהתביעות שהגיש (חמש תביעות קטנות) לא ידונו לפני כב' השופט, בקשה שנדחתה גם כן.
החלטתי לדחות את הבקשה, במעמד צד אחד, מהטעמים הבאים על משקלם המצטבר; בעל דין רשאי לעתור לפטור מערבון ואגרה או להפחתתם מטעמים של קושי כלכלי ועליו הנטל להוכיח שני תנאים מצטברים. הראשון, שמצבו הכלכלי אינו מאפשר לו לבצעם והשני, שלהליך שהוגש סיכוי להצליח (ר' בש"א 1528/06 ורנר נ' כונס הנכסים הרשמי (17.10.07)). די שלא עמד בתנאי אחד כדי שבקשתו תדחה. זאת ועוד, על פי ההלכה לצורך בחינת התנאי הראשון לא די בבדיקת המסוגלות האישית של המבקש, אלא עליו להוכיח שניסה להסתייע בחבריו ובקרוביו לשם הפקדת הערבון, או להציג טעם מספיק מדוע לא עשה כן. לתנאי השני, בהתייחס לפטור מהפקדת ערבון, לא די בהוכחה ליכאורית של סיכוי כלשהו, אף נמוך, להליך או לקיומה של עילה, בדומה לבקשת פטור מתשלום אגרה, אלא נדרשים סיכויי הצלחה גבוהים יותר כדי לקבל פטור כאמור.

לסיכויי ההליך - בבקשה לא טען המבקש לסיכויי ההליך. מעיון בבקשת רשות הערעור והחלטות בימ"ש קמא, לשלב זה של ההליך ובזהירות המתבקשת עולה כי סיכויי ההליך קלושים. המבקש לא התייצב לדיון, לאחר שבקשתו לפסול את השופט או להעביר התביעות שהגיש לגורם שיפוטי אחר נדחו. מעבר לעובדה כי המדובר בעשיית דין עצמי ובהתנהלות הגובלת בזלזול, אותה יש להוקיע, התביעה נמחקה לא נחסמה דרכו של המבקש להגיש תביעה חדשה. די בכך כדי לדחות את הבקשה.

למצב הכלכלי - על המבקש פטור מאגרה לחשוף בפני בית המשפט את כל המידע אשר יש בו כדי ללמד על מצבו, כאשר ללא פרטים מהימנים הנתמכים במסמכים על הכנסת המבקש, רכושו, הוצאותיו והכנסותיו, לא ניתן להיזקק לבקשה לפטור (רע"א 7764/05 יחזקאל דניאלי נ' אריה חברה לביטוח בע"מ (18.8.05) ו- (30.5.06); ע"א 254/07 לפיד נ' סמואל (21.2.07)). המבקש, בתצהיר לאקוני טען להיעדר נכסים, כספים ויכולת לשלם את האגרה או הערבון וכן כי הוא מתגורר בבית הוריו בשכירות ומתקיים מגמלת נכות. לתצהיר צורפו מספר דפי חשבון בנק וכן אסמכתא לזימונו של המבקש למשרדו של מבקש המדינה בשנת 2017. לא צורפו אסמכתאות כלשהן להוצאותיו והכנסותיו של המבקש, לרבות לא למצבו הבריאותי הנטען. זאת ועוד, המבקש טוען כי הוא משפטן, עיתונאי וחוקר - היה עליו להוכיח כי אין לו הכנסות מעיסוקיו. בנוסף, טענתו של המבקש, בתצהיר, כי אין לו שירותי אינטרנט, בזהירות המתבקשת, עולה כי עומדת בסתירה לתביעה שהוגשה נגד המשיבה, בגין השירות שקיבל בעת התקנת שירותי האינטרנט. די בכך כדי לדחות את הבקשה גם בסוגיה זו.

לפני סיום, אין באפשרותי להימנע מלהתייחס לאופן הבוטה והמשתלח בו מנוסחת בקשת רשות הערעור, אשר גם בנסיבות אלו מוצדק לדחותה. אוסיף כי התייחסתי לכך כבר במסגרת הליך אחר שנקט המבקש. דומה כי המבקש לא הפנים כי עליו לשנות דרכיו והתנהלותו.

מכל האמור לעיל, שתי הבקשות נדחות. הבקשה לא הועברה לתגובה, לכן איני עושה צו להוצאות.
ניתנת אורכה לתשלום האגרה והפקדת הערבון עד ליום 13.2.22.
לא יבוצעו התשלום וההפקדה יימחק ההליך ללא התרעה נוספת.

תז"פ ליום 15.2.22.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/01/2022 החלטה שניתנה ע"י סיגל רסלר-זכאי סיגל רסלר-זכאי צפייה
13/02/2022 פסק דין שניתנה ע"י שרה דותן שרה דותן צפייה
16/02/2022 החלטה שניתנה ע"י סיגל רסלר-זכאי סיגל רסלר-זכאי צפייה
16/02/2022 החלטה שניתנה ע"י סיגל רסלר-זכאי סיגל רסלר-זכאי צפייה
06/03/2022 החלטה שניתנה ע"י שרה דותן שרה דותן צפייה
31/03/2022 החלטה שניתנה ע"י סיגל רסלר-זכאי סיגל רסלר-זכאי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 - תובע מיכאל ורטנסקי
משיב 1 - נתבע הוט - מערכות תקשורת בע"מ
משיב 2 היועץ המשפטי לממשלה ליאורה חביליו