טוען...

החלטה מפרוטוקול

גד גדעון11/04/2022

המערער

גיהאד אבו בדר ת"ז 211306428

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

נוכחים

ב"כ המערער עו"ד סמיר אבו אעבד

ב"כ המשיבה, עו"ד רפאל אביב

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המערער:

העורר מתעכב. אבקש להתחיל בדיון בלעדיו. אני חוזר על נימוקי הבקשה לעיכוב ביצוע. תקופה של כמעט שנה וחצי המערער היה בתנאים מגבילים ולא היתה שום הפרת תנאים. הוא התייצב לכל הדיונים, גובש הסדר טיעון והיה אמור להתקבל ...

ב"כ המשיבה:

לא היה הסדר טיעון.

ב"כ המערער:

היתה הודעה להסדר ובעקבות כך חרג מהסדר הטיעון בכך שלא אפשר קבלת תסקיר משלים. אני מפנה לס' 6, ו 7 לנימוקי הערעור. בית משפט קמא נתן עיכוב ביצוע. מה יקרה אם יהיה עיכוב ביצוע עד שתתקבל החלטה סופית בערעור. לא אחזור על כי נימוקי הבקשה. הכל בפני בית המשפט. אבקש לקבל את הבקשה.

ב"כ המשיבה:

שמעתי את דברי חברי. בניגוד לדבריו השאלה היא לא מה יקרה אם יהיה עיכוב ביצוע, אלא אם יש לסטות מן הכלל של ריצוי עונש מאסר באופן מידי והסטייה היא העיכוב הביצוע. המסגרת הנורמטיבית שלנו היא הלכת שוורץ והקריטריונים שהיא מונה. בענייננו אין צורך להכביר במילים באשר לחומרת העבירה. אורך תקופת המאסר הוא כזה שאין חשש בטח במחוזנו שם נשמעים הערעורים באופן מהיר, שהמערער ירצה "עודף" של ימי מאסר. מפנה לעניינו של הנאשם 1 באותו תיק. חברי ציין שהיה הסדר טיעון בתיק שבו התחייבו הצדדים למשהו שהיה בתסקיר. ביום 24.2.22 בפרוטוקול הדיון, הודו הנאשמים בכתב האישום, כפי שהוא והמאשימה אמרה שהיא לא מתחייבת להמלצות שירות המבחן, לא נכרת הסדר טיעון, ולומר שהמאשימה חורגת להסדר בכך שהיא טוענת למאסר בפועל ולא מקבלת את המלצת שירות המבחן, זה שגוי כי לא היה הסדר טיעון בין הצדדים. הנאשם הודה מרצונה בכתב האישום כפי שהוא, ביקש תסקיר. סטייה מטעמי שיקום זה חריג.

ב"כ המערער:

מפנה לס' ח' להחלטה של כב' השופט סולקין.

ב"כ המשיבה:

סטייה מטעמי שיקום זה חריג שם רואים שיקום מובהק של הנאשם, מלאכה של שירות המבחן שנבנית מתסקיר לתסקיר. לומר שזה המקרה שבו היה שיקום – זה לא המקרה. אנו לא רואים זאת כך. לשיטתנו בהתחשב בתסקירי שירות המבחן שהתקבלו עד לגזר הדין, בנימוקי גזר הדין, הנאשם 1 באותו תיק קיבל עונש של 22 חודשי מאסר, כל אלו מביאים למסקנה שאין מקום לעיכוב ביצוע עונש המאסר שכן לא הוצג אף נימוק בהתאם להלכת שוורץ המצדיק חריגה מהכלל.

ב"כ המערער:

מפנה להחלטה מיום 9.1.22 שם כותב כב' השופט – וההליך הטיפולי בעטיו מתבקשת דחייה. כישורי חיים זה לא רלוונטי לעבירת נשק? בימ"ש לא יכול לחרוג ממתחם העונש ההולם. מצבו הרפואי כפי שעולה מהתסקיר, לא אפרט מפאת צנעת הפרט. הוא חולה במחלה מאוד קשה. העברתי את כל המסמכים וזה עולה מהתסקיר. זאת הסיבה שגם שוחרר.

<#2#>

החלטה

לאחר ששקלתי את טענות הצדדים סבורני כי יש להיעתר לבקשה. אמנם אין חולק על כך שהעונש איננו חורג מן המתחם הראוי ואין חולק גם על כך כי עד היום לא עלה בידי המערער להציג התקדמות בטיפול. יחד עם זאת, בשים לב למצבו הרפואי המיוחד והשלכותיו ולהמלצות שירות המבחן יחד עם הטענה כי האפשרויות לא נבדקו עד תום, אין לקבוע מסמרות בעניין סיכויי הערעור להתקבל, ובנסיבות אלה כאשר קיימת אפשרות כלשהי כי בסופו של יום ייגזר עונש שונה שלא יכלול מאסר מאחורי סורג ובריח, איני רואה מניעה להוסיף ולעכב את ביצוע עונש המאסר עד מתן פסק הדין בערעור והכל באותם תנאים שבהם משוחרר המערער עד היום ואשר אותם לא הפר מאז שחרורו.

המערער יוסיף להימצא אפוא באותם תנאים עד מתן פסק הדין בערעור.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י' ניסן תשפ"ב, 11/04/2022 במעמד הנוכחים.

גד גדעון, שופט

הוקלד על ידי מלבה פונטה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/04/2022 החלטה מפרוטוקול גד גדעון צפייה
11/04/2022 החלטה מפרוטוקול גד גדעון צפייה
01/06/2022 פסק דין מפרוטוקול יואל עדן צפייה
01/06/2022 החלטה מפרוטוקול יואל עדן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 - נאשם גיהאד אבו בדר סמיר אבו עאבד
משיב 1 - מאשימה מדינת ישראל אלון אלטמן