טוען...

החלטה על עמדת עו"ד א.גולן בהתאם להחלטת ביהמ"ש

אהוד שוורץ23/09/2014

מספר בקשה:20

בפני

כב' השופט אהוד שוורץ

תובעת

רוכוורגר רוטמנש חברה לבנין והשקעות בע"מ

נגד

נתבעים

1.אשר סטולר
2. רובין חברה קבלנית לבנין בעמ
3. לאה תירוש
4. נילי הר לב
5. רונית הראל
6. מלי נאור
7. גילה גרוסמן
8. מיכל רובין קורניצר
9. עידן הראל
10. חן הראל
11. עדי נאור
12. אורן נאור

החלטה

זו בקשה למתן הוראות בדבר מכירת המקרקעין נשוא פסק הדין, בהתאם לחלופות המוצעות הבאות, מכירת המקרקעין כמקשה אחת לקונה יחיד, או מכירתם כמקשה אחת עם אפשרות שהמכירה תתבצע למספר רוכשים, או מכירה ללא הגבלות לפי החלופות שהוזכרו , תוך אפשרות להתקשר בהסכמי מכר של כל חלקה בנפרד.

עמדת רוב בעלי הזכויות, הן של התובעת והן של יתר הנתבעים, למעט הנתבעות 5-6 , הינה להורות על מכירת המקרקעין ללא הגבלות, וכאשר לשיטתם עומדים העקרונות אשר צריכים להנחות את כונסי הנכסים והם השאה מקסימאלית של התמורה לבעלים, תוך מתן אפשרות לקבלת הצעות מגוונות, ונוכח הפוטנציאל התכנוני, המאפשר בניית מספר מתחמים. צדדים אלה אינם מתעלמים מן הפסיקה שניתנה, ויתרון פרקטי אפשרי הקיים למציע אחד, ואולם לסברתם עניין ריבוי מציעים ופיצול מכר החלקות אינו נשלל מפסה"ד וניתן לביצוע.

מקצת הנתבעים סבורים שיש לנסות ולמצות שוב אפשרות חלוקה בעין בין השותפים, עניין שכפסע בינו לבין הצדדים, ובעקבות מו"מ שהתנהל לאחר פסה"ד שניתן בתיק. התובעת מתנגדת לכך בטענה שהמו"מ מוצה וכשל.

לעמדת הנתבעות 5-6, יש למכור את המקרקעין כמקשה אחת ולקונה יחיד. לשיטתן חלופה זו תביא הצעות מגופים רציניים וגדולים, שלהם אפשרויות כספיות גדולות ומבוססות יותר, וכי פיצול המכר בין מס' קונים/מציעים ייאלץ את הכונסים להתמודד עם מערכות התקשרויות חוזיות נפרדות, ויכול והדבר יסבך את הליך הכינוס ויביא לפתחו של ביהמ"ש הליכים משפטיים רבים, ובעיות תכנוניות, הקשורות לשיתוף הכרחי בין המתחמים, כמו דרכים וכיו"ב . לשיטתן, עמדת התובעת בעניין אינה מתיישבת עם קביעות פסה"ד, לפיו אין מקום להותרת תתי שותפויות, ויש למכור את השלם כמקשה אחת.

לאחר עיון בבקשה, תגובות ותשובה בעניין, אני מחליט לאשר פרסום הצעה, כאמור בסעיף 1.3 לבקשה 17, דהיינו מכירת המקרקעין ללא הגבלות של קונה יחיד, או כמקשה אחת.

איני רואה סתירה בין הצעה/מכר שכזה לבין פסה"ד שניתן, אכן הפסיקה שללה הותרת תתי שותפויות ובהעדר הסכמה אחרת, אך אין הנדון דומה לראיה, כעת עסקינן בשלב המכר, בכל מקרה חלוקת תמורה כספית בין ממציע אחד או ממכירת הנכס כמקשה אחת, ו/או ממספר מציעים ומכר מתחמים נפרדים, לא אמורה להשאיר תתי שותפויות, באשר מדובר בחלוקת כספים של מכר, להבדיל מחלוקה בעין של זכויות.

איני רואה מקום להגביל את ההצעות, יש ליתן לכוחות השוק, ועל פי חלוקת המתחמים, שאפשרית תכנונית, לומר את דברם, ייתכן שמבחינת הנוחיות של הכונסים ישנו יתרון מסוים בהתקשרות עם גוף אחד או כמקשה אחת, אך עדיין לא ראיתי שבנוחיות זו, יש לגבור על הפוטנציאל, שאינו מוחלט בשלב זה, אך לא ראיתי סיבה למנוע אפשרותו, בשל אותה נוחיות, וכאשר טומן בחובו אפשרות להשאת התמורה, וכאשר בהיבט של צורך להסדיר עניינים בין מציעים שונים, ניתן לעשות זאת במסגרת תניות מתאימות בהסכמי המכר.

משכך, אני מאשר פרסום הזמנה להציע הצעות, כאמור בסעיף 1.3 לבקשה 17, בקשת הכונס עו"ד חלפין, ובנוסח שהתבקש על ידו, כאשר הפרסום יבוצע בתוך 30 יום מהיום, כן מאושר נוסח הסכם למכירה בהתאם, והגם שהסכם מכר סופי כפוף כמובן לאישור ביהמ"ש.

המזכירות תשלח ההחלטה לב"כ הצדדים

ניתנה היום, כ"ח אלול תשע"ד, 23 ספטמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/01/2012 הוראה לנתבע 2 להגיש סיכומים מטעם נתבעת 2 אהוד שוורץ צפייה
01/03/2013 החלטה מתאריך 01/03/13 שניתנה ע"י אהוד שוורץ אהוד שוורץ לא זמין
03/06/2013 החלטה על בקשה של תובע 1 כללית, לרבות הודעה בקשה למתן פסק דין 03/06/13 אהוד שוורץ צפייה
03/06/2013 הוראה לאחר להגיש הפקדת ערבות אהוד שוורץ צפייה
23/09/2014 החלטה על עמדת עו"ד א.גולן בהתאם להחלטת ביהמ"ש אהוד שוורץ צפייה
09/07/2017 החלטה שניתנה ע"י אהוד שוורץ אהוד שוורץ צפייה