טוען...

הוראה למבקש 1 להגיש החלטת עליון

רם וינוגרד07/06/2014

מספר בקשה:109

המבקשים

1. קרן גירון
2. אלי גירון

ע"י ב"כ עו"ד שחר סרור

נגד

המשיבים

1. משה קישון
2. בתיה קישון

ע"י ב"כ עו"ד דוד גדנסקי

החלטה

  1. לאחר עיון בבקשת המבקשים (הנתבעים 4-3) לחיוב המשיבים (התובעים) בהוצאות המשפט בהם נשאו המבקשים, בתגובה ובתשובה לתגובה, הגעתי לכלל מסקנה לפיה יש לחייב את המשיבים במחצית מההוצאות הנדרשות על ידי המבקשים, קרי: בסכום של 11,329 ₪ נכון למועד הגשת הבקשה.
  2. ההוצאות המפורטות בבקשה על נספחיה אכן נדרשו לצורך ניהול ההגנה, כאשר חוות-הדעת השמאית הוגשה כחוות-דעת נגדית לזו שהגישו המשיבים; חוות-הדעת בעניין הדין החל הוגשה לנוכח טיב המחלוקת שהתעוררה; ויתר ההוצאות הן הוצאות סבירות במסגרת ניהול הליך מעין זה. עם זאת, אין לחייב את המשיבים בהוצאות בהן נשא יואל עמרני לצורך ניהול הגנתו, כפי שהובהר בפסק-הדין. מאחר ואין מחלוקת שהגורם שנשא בהוצאות המבקשים בפועל הוא יואל עמרני, ועל פני הדברים שירתו חוות-הדעת ויתר ההוצאות באופן ישיר גם את האינטרס של עמרני בניהול ההליכים, הרי שיש לקבוע כי מחצית מהוצאות אלה הוצאו כדי לשרת את האינטרס של עמרני ורק מחצית מההוצאות יש לזקוף לטובת המבקשים.
  3. לפיכך, ומאחר ובפסק-הדין נקבע כי עמרני אינו זכאי לשיפוי מהמשיבים בגין הוצאות המשפט שהוציא או שכר-טרחת עורכי-דינו (וגם מאחר והמבקשים אינם חשופים לתביעה כלשהי מצד עמרני בגין הוצאות שהוציא עבור ניהול הגנתו שלו), הרי שעל המשיבים לשלם למבקשים רק מחצית מסכום ההוצאות, כפי שנקבע לעיל.

המזכירות תשלח העתק מההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, מוצאי שבת, ט' סיוון תשע"ד, 07 יוני 2014, בהעדר הצדדים.