טוען...

החלטה על תגובה לבקשה לצירוף ראיה

מירב כפיר16/03/2015

מספר בקשה:28

בפני

כב' השופטת מירב כפיר

מבקשים

1. רחל קירשנר

2. רז קירשנר

3. משה קירשנר

נגד

משיבים

1. יפתח מילשטיין

2. דוד מילשטיין

3. חבצלת מילשטיין

החלטה

לפני בקשה לצירוף ראיות לאחר סיום הליך ההוכחות.

המבקשים מבקשים לצרף אסמכתאות ביחס לתשלומים ששילמו כדמי שימוש חורג למינהל וכתשלום ארנונה, תשלומים אשר נתבעים על ידם בהליך זה. לטענתם, האסמכתאות האמורות נשמטו מתצהיר העדות הראשי נוכח חילופי ב"כ.

בנוסף מבקשים לצרף תדפיס מאתר הועדה לתכנון ולבניה שיש בו, לטענתם להוכיח, את המועד בו הוגשה על ידם בקשה לשימוש חורג למינהל. באשר למסמך זה נטען כי הצורך בהגשתו התעורר רק לאחר חקירתו הנגדית של מר משה קירשנר.

המשיבים מתנגדים לבקשה ולחילופין מבקשים להביא ראיות נוספות מטעמם ולחקור בשנית את המבקשים.

תגובת המשיבים כפי שהוגשה מתייחסת ברובה לצירוף התדפיס מאתר הועדה לתכנון ובניה זמורה ומתעלמת מהאסמכתאות ביחס לתשלומים שמבקשים המבקשים לצרף.

נוכח התגובה האמורה עומדים המבקשים על בקשתם בעיקר ביחס לאסמכתאות התשלום, על מנת שלא להאריך שלא לצורך את הדיון ועל מנת שלא יידרש דיון הוכחות נוסף.

כבר בשלב זה יצוין כי לא מצאתי הצדקה לאי הגשת הראיות מלכתחילה והטענה כי האסמכתאות ביחס לתשלומים נשמטו מהתצהיר הינה טענה קלושה בייחוד נוכח העובדה שמדובר בראיות מהותיות שעל בסיסן עומדת עילת התביעה. ללא ביצוע התשלומים האמורים, הרי, לא ניתן לטעון כי נגרם למבקשים נזק כלשהו ומן הדין היה לצרף ראיות אלה לתצהיר העדות הראשית.

יחד עם זאת ודווקא משום כך שמדובר בראיות מהותיות הרי שאי התרת הגשת ראיות אלה תחמיץ את עשיית הצדק, כאשר ניתן יהיה לטעון כי התביעה לא הוכחה בהעדר אסמכתאות תשלום, המהוות את הראיה הטובה ביותר.

אשר לתדפיס הוועדה לתכנון ובניה הרי שאין בראיה המבוקשת משום ראיה מהותית, מדובר בראיה שולית לעניין המחלוקת אשר תצריך קיומו של דיון הוכחות נוסף ואף המבקשים עצמם בתשובתם מסכימים לוותר על הגשתה על מנת שלא להאריך ולסרבל הדיון.

לאור האמור ונוכח כך שחלק מהראיות האמורות הינן מהותיות למחלוקת, אני מתירה צירוף האסמכתאות ביחס לתשלומים למינהל בגין שימוש חורג וכן אסמכתאות תשלום הארנונה, נספחים ב, ד', ה' ו-ו' לבקשה, כראיות בתיק.

יובהר כי הגשת הבקשה בשלב זה של הדיון מצדיקה פסיקת הוצאות לטובת המשיבים, ודרך התנהלות זו תילקח בחשבון בעת פסיקת הוצאות במועד מתן פסק הדין.

ניתנה היום, כ"ה אדר תשע"ה, 16 מרץ 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/12/2010 החלטה מתאריך 01/12/10 שניתנה ע"י צבייה גרדשטיין פפקין צבייה גרדשטיין פפקין לא זמין
17/04/2011 הוראה לבא כוח תובעים להגיש אשור פקס איריס לושי-עבודי לא זמין
24/04/2013 הוראה לנתבע 1 להגיש תצהיר עדות ראשית נתבע איריס לושי-עבודי צפייה
15/07/2013 פרוטוקול איריס לושי-עבודי צפייה
16/03/2015 החלטה על תגובה לבקשה לצירוף ראיה מירב כפיר צפייה
01/09/2015 פסק דין שניתנה ע"י מירב כפיר מירב כפיר צפייה