טוען...

גזד

אינאס סלאמה17/03/2013

בפני כב' הסגן נשיא אינאס סלאמה

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

נידל נסאר

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה: עו"ד יגאל זיידלסון

ב"כ הנאשם: עו"ד אסדי

הנאשם בעצמו

פרוטוקול

ב"כ המאשימה לעונש:

הנאשם הורשע לאחר ניהול הוכחות בעבירות של נהיגה רשלנית סטייה מנתיב ונהיגה שגרמה לנזק ברכוש ובגוף, מדובר בתאונה עם נסיבות חמורות וחריגות כאשר בעצם הנאשם סטה מהכביש ובעצם הרכב הדרדר לכיוון המדרגות, שם עמד אחד הנפגעים, העיד בבית המשפט במסגרת הליך הוכחות ואף סיפר בדרך בלתי אמצעית מה שעבר לאחר הפציעה, הוגשו תעודות רפואיות הן שלו והן של הולכת הרגל השנייה שנמצאה בחצר ביתה. אך בנס התאונה הזאת, תוצאותיה היו כפי שהיו, אמנם התוצאות קשות אך לפי מה שתואר התוצאות יכלו להיות קטלניות. ביררנו את מצבם של הנפגעים היום, אמנם שניהם במצב יחסית טוב, לפי מה שהם טוענים הם לא סובלים מפגיעות חמורות, אך עדיין לאור הפציעות הקשות שעברו אנו חושבים שיש מקום להעדיף את האינטרס הציבורי על פני נסיבותיו האישות, ככל שיהיו, של הנאשם.

התביעה מגישה גיליון הרשעות קודמות - הק/1.

התביעה מבקשת להטיל עונש של מאסר, אין לנו התנגדות כי הדבר יבוצע על ידי עבודות שירות, מאסר על תנאי, קנס, פסילה בפועל מרתיעה וממושכת ופסילה על תנאי.

ב"כ הנאשם:

מצטרף לדברי חברי ומסכים לכל מילה שהוציא מפיו.

אך לעניין העונש אני אומר כי עתירתו של חברי למאסר בפועל אינה מוצדקת ואין מקום לה בנסיבות העניין. טרם שאתייחס לגופו של עניין וגופם של הטיעונים, חברי לא הגיש כל פסילה שתומכת בעתירתו לפסילה בפועל ועתירתו לפסילה ממושכת ומרתיעה.

כשהנאשם הגיע למשרדינו ומילא ידינו לייצגו בתיק, הפכנו את התיק, למדנו אותו ביחד, הוא בעצמו אמר לי שהוא באמת לא יכל למנוע את התאונה. לאחר שבחנו את הראיות אמרתי לו את המילים הבאות- על סמך הראיות בתיק בית המשפט יכול גם להרשיע וגם לזכות. בסופו של יום אנו מכבדים את מה שנפסק על ידי בית המשפט. אין ספק כי הנסיבות הן נסיבות מיוחדות וחברי יכול להסכים על כך. כשאני חוזר הביתה מביקור אצל דודה שלי, נכנס לכביש של הבית שלו, אני מתכוון לחנות את הרכב, "המשהו הזה", אותו ילד, אני אומר שלא עלה בידינו להוכיח מה הייתה הסיבה שגרמה לסטייה. ברור שאין שום סיבה, מוסכם שהתאונה אירעה מתחת לבית שלי, אין סיבה שאני אנהג בפרעות, אני אשתולל או אעקוף, ברור שהסטייה נגרמה משום נסיבות כלשהן שלא עלה בידינו להוכיח אותן.

אנו לא מקלים ראש בפציעות ובפגיעות. הנאשם "סוחב" כתרמיל על גבו את הפסילה. הוא סבל, כאב את כאבם, הזדהה איתם, הוא ביקר את שניהם. העיד בחקירה הנגדית שלו שבמקרה גם אותה נפגעת היא קרובת משפחתו, אותו נפגע הוא חבר שלו. בהתחשב בעובדה שהן הנפגע והן הנפגעת קרובים מאוד ואפילו הנפגעת עצמה גידלה אותו, אני אומר לחברי ולבית המשפט- איזה אינטרס יש לנו, האינטרס הציבורי דווקא במקרה הזה, לאור הקרבה, ברור שהתאונה או הנסיבות שגרמו לתאונה שום דבר לא נעשה בזדון או בכוונה, הוא אפילו היה אצלה בבית מספר פעמים לאחר ששוחררה ותיקן לה את המחשב בבית. אני יכול להראות תמונות שמעידות שהבחור הזה (הנפגע) מבלים ביחד, יש להם תמונות ביחד בפייסבוק. בהתחשב בטבלת הפסיקה שאגיש לבית המשפט כעת, יש תאונות קשות יותר, מדובר על רשלנות גבוהה, ברור שהרשלנות כאן למרות הפגיעות הקשות היא רשלנות ברף הנמוך, לעניין נסיבותיו האישיות, יש 24 פסקי דין שאני מגיש לבית המשפט, שם מדובר על ניתוחים ואשפוזים של חודשים. בסופו של יום בתי המשפט גזרו עונש שנע בין 3 חודשים ל-8 חודשי פסילה. מפנה את בית המשפט לתיק שאצל כב' השופט בנג'ו מדינת ישראל נ' ברנר.

התאונה אירעה לפני 5 שנים, דחייה אחת הייתה דחייה בשל האירוע הטרגי שאירע במשפחה, מגיש תעודת פטירה של אביו ששם קץ לחייו, בעיצומן של שמיעת הראיות. האב היה עד לאירוע ויכל לשפוך אור. הנפגעים רוצים אך ורק בטובתו, אני עצמי לא השגתי את הנפגעת, דיברתי עם שתי אחיותיה, שתי אחיותיה מסרו לי שהיא רוצה אך ורק בטובתו, הם שכנים, הוא רואה אותה באופן יומיומי, היא מתנהלת כרגיל, אין שום סימני פגיעה שנראים לעין או שלא נראים לעין. היא מתנהלת כרגיל וכך גם הנפגע השני, השתקמו ואפילו חזרו לשגרת חייהם. הניהול לא היה ניהול סרק.

לעניין נסיבותיו האישיות, המדובר במי אשר בן 29, הנאשם בפנינו מפרנס משפחה בת 6 נפשות, לא נשוי, הוא דחה את לימודיו האקדמיים פעמיים אך ורק כדי לעזור ולסייע למשפחתו שכן משפחתו נקלעה למצב כלכלי קשה, במיוחד לאחר שאביו שם קץ לחייו. החובות והמצוקות אליהן נקלע הנאשם הן מצוקות קשות מאוד. יש לו אח שהוא נשוי, עקב המצב הכלכלי במשפחה הוא כרגע מתגורר ביחידת דיור אצלם בבית. הבן אדם שלפנינו נרשם להנדסת חשמל בטכניון. היה מצטיין בלימודיו, הוא הפסיק את לימודיו פעמיים אך ורק לעזור למשפחה.

העבירה האחרונה שצבר לחובתו הינה לפני 5 שנים. עם הנפגע השני אני שוחחתי והוא התכוון להגיע ולהעיד להגנתו של הנאשם, אך בשל מצב החירום אליו נקלע בעבודה לא עלה הדבר בידו.

אבקש ככל הניתן בהתחשב בצדק המאחה ובקרבת הנפגעים לנאשם, בעינוי הדין שעבר הנאשם, מבלי להקל ראש בסבלם של הנאשם, בהתחשב בנסיבות האישיות, ארבעת אחיו קטינים, לא מזמן הוא פתח עסק של בורקס, נכנס כשותף בעסק, עשו עליו עוקץ. עקב החובות בסופו של יום הוא סגר את המקום וכרגע עובד בשיפוצים באופן יומיומי הוא נוסע לאזור המרכז. אבקש שבית המשפט לא יחרוג משלושת החודשים של החובה.

<#3#>

גזר דין

מדובר במי שהורשע לאחר ניהול ראיות בעבירות של נהיגה רשלנית וסטייה מנתיב נסיעה שגרמה לחבלות של ממש. הנאשם במקביל, זוכה מעבירות של אי מסירת פרטים, אי הגשת עזרה ואי הודעה על התאונה.

בית המשפט כבר מציין כי לא יזקוף לחובתו את ניהול התיק, שכן מחלק מהעבירות הוא זוכה מחמת הספק על כל המשתמע מכך. בנוסף גם מועד ביצוע העבירות הוא משנת 2008 ועובדה זו היא עובדה לקולא בשים לב לזמן שחלף מאז.

מאידך, מדובר בתאונה שגרמה לחבלות של ממש לשני אנשים עם שברים בחוליות הגב של אחת הנפגעות ועם פצעים בפנים לנפגע האחר. מדובר בנסיבות לחומרה שיילקחו לחובת הנאשם.

קבעתי לא פעם שמתחם העונש ההולם על תאונת דרכים עם חבלות של ממש נע בין 4 ל-36 חודשי פסילה, הכל בהתאם לנסיבות, תוצאות התאונה ונסיבותיו האישיות של הנאשם העומד לדין.

בתיק זה לאחר ששקלתי את כל הטיעונים לרבות המצב העדכני של הנפגעים, התנהלותו של הנאשם לאחר התאונה ולקיחת האחריות המתמשכת מצדו, טיעוני ב"כ המאשימה והעבר התעבורתי המתון יחסית אני דן את הנאשם לעונשים הבאים:

אני דן את הנאשם למאסר על תנאי לתקופה של 4 חודשים. הנאשם לא ישא בעונש זה אלא אם

בתוך תקופה של 3 שנים יעבור את אחת העבירות שלהלן ויורשע בגינה.

ואלה העבירות: עבירה של נהיגה בעת פסילה לפי סעיף 67 לפקודת התעבורה (נוסח חדש) תשכ"א - 1961 (להלן: "פקודת התעבורה").

אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסך 1,600 ש"ח או 16 ימי מאסר.

אני פוסל את הנאשם מקבל או מהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 10 חודשים בפועל, ללא ניכוי.

אני פוסל את הנאשם מקבל או מהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 4 חודשים על תנאי למשך 3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור אותה/ן עבירה/ות שעליה/ן הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השנייה לפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א - 1961 ויורשע בגינה, תוך התקופה האמורה או לאחריה.

אין מקום לגזור על הנאשם עונש של מאסר בפועל כפי שהתבקשתי.

הקנס ישולם ב- 4 תשלומים שווים ורצופים החל מתאריך 01/05/13

אם תשלום אחד לא ייפרע במועדו, יעמוד כל הקנס לפרעון מיידי.

ריצוי הפסילה יחל בתאריך 17/04/13 בשעה 09:00 אך יחושב בפועל עם הפקדת רשיון נהיגה במזכירות בית המשפט, ואם הרשיון יופקד לפני כן יתחיל חישוב הפסילה מיום ההפקדה.

ב"כ הנאשם הונחה לגשת למזכירות לקבל שוברי תשלום.

מודעת זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה תוך 45 יום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ו' ניסן תשע"ג, 17/03/2013 במעמד הנוכחים.

אינאס סלאמה, סגן נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/12/2010 החלטה על בקשה של נאשם 1 שינוי / הארכת מועד 01/12/10 אינאס סלאמה לא זמין
02/04/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 שינוי מועד דיון 02/04/12 אינאס סלאמה לא זמין
19/06/2012 פרוטוקול אינאס סלאמה לא זמין
19/06/2012 החלטה אינאס סלאמה לא זמין
01/11/2012 עדות - סאמי חלבי אינאס סלאמה לא זמין
04/02/2013 הכרעת דין מתאריך 04/02/13 שניתנה ע"י אינאס סלאמה אינאס סלאמה צפייה
17/03/2013 גזד אינאס סלאמה צפייה
28/09/2013 פסק דין מתאריך 28/09/13 שניתנה ע"י כמאל סעב כמאל סעב צפייה
29/10/2015 הוראה למבקש 1 להגיש מימוש רונה פרסון צפייה