טוען...

פרוטוקול

חנה קלוגמן31/01/2013

בפני כב' השופטת חנה קלוגמן

התובעת

חיה פישר-קצב

נגד

הנתבעים

1. מאיר שבג

2. פרסום ושווק יו 2 בע"מ

<#2#>

נוכחים:

מטעם התובעת: בעצמה וע"י עו"ד אזואלוס

מטעם הנתבעים: בעצמו וע"י עו"ד שינדלר ועו"ד סטרול

פרוטוקול

ב"כ הנתבעים:

התיק הזה, כתב ההגנה הוגש בינואר 2011, אנחנו שנתיים מהגשת כתב התביעה. אני שמח, כעו"ד שעובד 15 שנה במקצוע, התיק מתנהל מהר. לא ייתכן שמהיום הראשון, יש קוזאק נגזל שצועק שזה ייקח המון זמן, וביהמ"ש נגרר אחרי השטויות שנאמרות מצד התובעת. התובעת במשך שנתיים, הגענו ליום האחרון של התיק, ועם חברי ירצה לסגור מהר, הוא יסכם בע"פ. אנחנו בשנתיים סיימנו תיקים. הוכחות, לא עם עד אחד, אלא עם שבעה. זה לא טענה לביהמ"ש, אלא לחברי שהוא לא קולגיאלי.

ב"כ התובעת:

אני מברך את חברי שעשה השתדלות אמיתית והצליח למרות כל נבואות הזעם שלו, הצליח להגיע לדיון הזה. גם הוא, וגם עו"ד סטרול. והצליח לדחות את שאר הדיון שנקבעו לו להיום, והוא הצליח להתייצב עם עו"ד נוסף ממשרדו. אני מברך אותו על כך. כנראה שהיה ממש בהחלטתה של ביהמ"ש. לא בכדי הבקשה לדחייה הוגשה ללא תצהיר, ולא על גבי טופס של הנחיות הנשיאה. שהוכיחה את עצמה בפועל. הלקוחה שלי, לפני יותר משנה וחצי הייתה אמורה לקבל שיק על כל סכום העבודה שלה. אנחנו שנתיים וחצי אחרי הזמן, כל יום שעובר חופר עוד סכין בלבה של הלקוחה שלי. לכן אני מבין את הלקוחה שלי, בד"כ אני נענה ברוחב לב לבקשות של ארכה מכל סוג שהוא, במקרה הזה, שאני יודע את הרגישות, הלקוחה אמרה שהדיון נדחה אין ספור פעמים, והלכו לקראתם, והיא לא מוכנה. עם כל הכבוד לחברי, בשעה 11:30 מרשתי קבעה לוח זמנים. היא אישה עובדת, היא הפסידה חצי יום עבודה. דעתו של חברי יכולה לנוח.

אני מבקש לחקור את העדה הגב' לירון ראשונה.

עדת ההגנה, גב' לירון קובריגרו מעידה לאחר שהוזהרה לומר את האמת כדין:

חקירה נגדית:

ש. את חתומה על התצהיר מיום 21/1/12?

ת. נכון.

ש. את מכירה את חנה רק מהפרויקט הזה או גם מאחרים?

ת. אני לא זוכרת.

ש. עבדת עם חנה על פרויקט של רכבת ישראל, של בית הנשיא?

ת. רק של בית הנשיא.

ש. מה עשית כשעבדת איתה בבית הנשיא, עבדת איתה באופן אינטנסיבי?

ת. עבדתי באירוע עצמו, כל מה שביקשו ממני. להיות על הבמה עם הדיילים, הרקדניות.

ש. תיאום של ההפקה עשית מהמשרד, לא מהשטח, תיאום בין ספקים, גורמים שצריכים להגיע לאירוע, אמנים, אני מדבר על האירוע בבית הנשיא?

ת. אני לא זוכרת אם עשיתי תיאומים, היו שם מפיקים בפועל, היה מאיר ועוד אחד. אולי הם ביקשו ממני לעשות משהו. אנחנו עבדנו כולנו.

ש. הזמנות עבודה מי חתם על עליהן?

ת. אם הוצאתי הזמנה אז אני חתומה עליה. זה פורמט שיוצא אוטומטית.

ש. את שמה חותמת?

ת. בלי חותמת.

ש. יש מקרים שאת שמה חותמת?

ת. יש מקרים כאלה.

ש. עם חתימה שלך על החותמת?

ת. כן.

ש. באירוע של בית הנשיא, במה התבטאה העזרה שלך לחיה או שלמעשה עבדת בתור פקידה אצל יו 2 מול חיה וגורמים נוספים?

ת. אני לא עובדת מול חיה. לי יש את מאיר שהוא המעסיק שלי. במהלך האירוע נתבקשתי ע"י מאיר, לא משנה אם חיה ביקשה או מישהו אחר, שאני אתן יד, שאם צריך לטפל בבמה, בתאורה. אם חנה ביקשה ממני, זה כי מאיר ביקש ממני לעשות.

ש. כמה פגישות היית נוכחת בעצמך באירוע של קריית מלאכי?

ת. אני לא זוכרת.

ש. היית איתה ביום צילום אחד?

ת. לא.

ש. היית איתה בימים של ההקמות לפני האירוע של קריית מלאכי?

ת. לא.

ש. לא היית בכלל פעילה כעוזרת לחיה?

ת. לא.

ש. אני יודע שחיה פנתה אליך ואמרה שהיא צריכה את עזרתך, והשבת לה לא, למה אמרת לה לא, כי מאיר לא אישר, במהלך תקופת ההפקה, האם היה מקרה שחיה פנתה אליך וביקשה את עזרתך?

ת. באחת הפגישות כן דובר על זה שאני יעזור, תמיכה ומה שצריך.

ש. במה דובר, מי היה בפורום הזה, מאיר היה?

ת. אני לא זוכרת. זה היה מזמן.

ש. כשאת אומרת דובר מי דיבר על זה?

ת. אני לא זוכרת אם חיה או מאיר.

ש. אם מאיר היה נותן הוראה לעזור עזרת?

ת. כן.

ש. האם היה לך מתאים להיות יותר פעילה בהפקה?

ת. אני באה ועושה את מה שצריך לעשות. להגיד שהיה לי יותר מתאים לעבוד עם חיה או במשרד, זה לא משהו שאני יכולה להגיד לך.

ש. זה נכון שבהפקה הזו של קריית מלאכי, אני לא יודע מה קורה בהפקות אחרות, היית בדין ודברים עם ספקים מסוימים ואישרת הזמנות עבודה. זה נכון שבזמן האירוע של קריית מלאכי חתמת על הזמנות עבודה לספקים מסוימים, זוכרת איזה ספקים?

ת. לא זוכרת את הספקים. בגלל שאנחנו היינו מפיקי האירוע הכל עובר דרך יו 2. מאיר המנכ"ל של החברה, אני עוזרת של מאיר.

ש. יש מצב שבו ספק מסוים בא ומספק לך שירות או סחורה בלי שאת חותמת לו על הזמנת עבודה או שמאיר חותם לו?

ת. יכול להיות מצב כזה. אם אתה לא במשרד ואתה עושה את ההזמנה טלפונית.

ש. בד"כ נהוג שעל הזמנת עבודה חותמים, במקרה הזה, האם היו מקרים שכן או מקרים שלא, היו מקרים של ספקים שלא חתמת להם על הזמנה?

ת. כן, גם שלא חתמתי והיו ספקים שכן חתמתי.

ש. וכשחתמת שמת את החותמת של החברה?

ת. לא. אם הייתה דרישה, הייתי שמה גם חותמת.

ש. ביקשו נייר חתום שמישהו בשם החברה?

ת. אם היית מתעקש, הייתי שמה חותמת.

ש. אני מעריך שאת לא זייפת את החתימה של מאיר, אז ברגע שהיית חותמת היית חותמת בחתימתך הרגילה ושל החברה, בכלל על מסמכים?

ת. כשאני חותמת אני כתובה למטה.

ש. הכתיבה היא שלך, לא של מאיר?

ת. שמתי חתימה רגילה שלי.

ש. את כמובן שלא היית חותמת בלי אישור של מאיר?

ת. לא.

ש. כשחתמת על מסמכים זה היה תמיד לאחר אישור ממאיר או שהיה לך סמכות כללית ממאיר לחתום?

ת. יש הזמנות שאני חותמת עליהם, ציוד משרדי, לא הייתי מטרידה את מאיר. כמובן שיש דברים יקרים יותר, הייתי מקבלת אישור.

ש. בסכומים נמוכים את לא מטרידה את מאיר. בסכומים גדולים את כן פונה למאיר ומבקשת ממנו אישור, יש משמעות לסכום אם לפנות למאיר או לא?

ת. כשצריך לפנות למאיר, אני פונה למאיר. אני לא רוצה להיתפס על סכומים. אני מפעילה שיקול דעת.

ש. הסכום הוא חלק מהשיקולים שלך?

ת. כן.

ש. מה הסכום?

ת. זה מאד דינאמי.

ש. יש משהו שתעשי על דעת עצמך?

ת. הכל זה באישורו.

שאלת ביהמ"ש: יש לך סמכות כללית מתוקף תפקידך. במסגרת זו יש הזמנות שתחתמי עליהן, יכול להיות שזו תהיה הזמנה על סכום מאד גבוה אבל היא ברורה שאת תחתמי עליה, אבל גם אם יש סכומים נמוכים שנראה לך לא קשור לעניין את תשאלי את מאיר?

ת. כל מה שקורה במשרד, הכל התנהל דרך מאיר. אני כבר לא עובדת שם. הכל זה תחת אישורו. במקרה הספציפי, מאיר היה בחו"ל, זה דרש אישור. כשמאיר במשרד, גם על הדברים הקטנים הייתי שואלת, גם אם הייתי יודעת שמאיר היה מאשר. כל מה שיוצא ונכנס זה דרך מאיר.

ש. יש מקרה שאת זוכרת שחתמת על סכום או הזמנת עבודה ומאיר כעס עליך למה חתמת?

ת. לא, כי אני מבקשת ממנו אישור.

ש. אין מצב שהוא כעס עליך על חתימת כספית שחתמת?

ת. לא זוכרת כזה דבר.

ש. על החתימה של ה-153,000 ₪, על זה הוא כעס עליך שחתמת?

ת. אני לא זוכרת. אני רוצה להסביר, כשהפנו אלי את הפניה מהעירייה ודרך חיה, לחתום על המסמך, שאם לא האירוע מתפוצץ, אני לא זוכרת אם הצלחתי לתפוס אותו או לא. אני חושבת שהוא אמר לפתור את הסיטואציה. בדיעבד, שחתמתי על המסמך אני לא זוכרת אם הוא כעס, אני מקוה שלא.

ש. הוא אמר שלא היית צריכה לחתום על המסמך הזה?

ת. זה מגוחך. הוא נתן לי לפעול לפי שיקול דעתי.

ש. הוא ידע על המסמך אבל אמר לך לפעול לפי שיקול דעתך?

ת. אני לא יודעת אם הוא ידע על המסמך, אני חושבת שסיפרתי לו את הסיטואציה. אז כשדיברתי איתו לא בטוחה שהיה את המסמך.

ש. בגלל שלא זכרת אני אנסה לרענן את זכרונך, אני אומר לך שהחתימה שלך גם על המסמך שנקרא ב' 1, זו חתימתך?

ת. נכון.

ש. עם חותמת של החברה?

ת. כן.

ש. גם החתימה שלך על מסמך ב'1 וגם החתימה שלך על מסמך "תקציב", נספח ד' 1, גם על זה את מאשרת את חתימתך והחותמת?

ת. כן, זה היה באותו מעמד. חתמתי עם חיה ביד במשרד.

ש. אני מסתכל על ד' 1 שצורף לנספחי התצהיר, את אומרת שהחתימה על המסמך ב' 1 וד' 1 נחתם על ידך מול חיה באותו מעמד?

ב"כ הנתבע:

אני מבקש לראות את המקור.

<#3#>

החלטה

בשלב זה החקירה תמשיך על בסיס הצילום ולאחר שיסתיים הדיון יוכלו הצדדים לטעון לעניין המקור.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ' שבט תשע"ג, 31/01/2013 במעמד הנוכחים.

חנה קלוגמן, שופטת

ש. אני מראה לך את ד' 1 ואת ב' 1, שזה למעשה שינויים שנעשו בכתב ידה של חיה עם סיכומים סופיים, הורדה של 4,000 ₪ והוסיפה מתורגמנית חירש, ומופיע הסכום של 153,000 ש"ח, התחשיב של 2 השורות שמופיע נעשה עם חיה מולך באותו מעמד?

ת. כן.

ש. כשעשיתם את התיקונים האלה, אני אומר לך כשישבת עם חיה לעשות את התיקונים, דיברת עם מאיר בטלפון והוא הסכים לשינויים האלה, את מאשרת?

ת. אני לא מאשרת. אני לא זוכרת.

ש. את מאשרת שדיברת איתו בטלפון ליד חיה לפני שחתמת?

ת. אני לא זוכרת.

ש. זה נכון, שחיה כתבה כמה וכמה פעמים אליך ולחברה, למייל של מאיר, מה קורה עם התשלום, המקדמה, מה קורה עם החוזה, את מאשרת שנשלחו אליך?

ב"כ הנתבע: אני מתנגד. אני מבקש שיציג מסמך שהיא חתמה או שלחה, או מיילים.

שאלת בימ"ש: האם היו מיילים מחיה?

ת. אני קיבלתי מיילים מחיה. אני לא בטוחה אם היא שאלה אותי לגבי הכסף. בעניינים הכספיים היא לא פנתה אלי, לא שזכור לי. חיה יודעת שאין מה לפנות אלי בענייני הכספים, אלא למאיר.

ש. אנחנו צירפנו כנספח 10 לתצהיר העדות של חיה, צירפנו קבוצה של מיילים שנשלחו, אני מציג לך כמה מדגמית, תסתכלי על הכותרת, מיילים שחיה שלך אליך ולמאיר, האם המיילים האלה באמת נשלחו אליך?

ת. זה כנראה למאיר, אבל אני רק מכותבת.

ש. את פותחת מיילים בד"כ?

ת. כן. או שראיתי, או שלא. אני לא זוכרת. זה מ-2010.

ב"כ הנתבע: אבקש שב"כ התובעת יפנה את העדה למיילים ספציפיים.

ש. אני מפנה אותך למייל שאת מכותבת אליו, מיום 2/11/2010 בשעה 9:55, המייל הזה הגיע לידיך?

ת. אני בד"כ קוראת מיילים, יש מצב שיש מיילים של העבודה שאני לא מגיעה אליהם. אני לא זוכרת.

ש. המייל מיום 20/9/2010, את מאשרת שידעת עליו או קראת אותו?

ת. אני לא יכולה לאשר לך את זה כי אני בכלל לא מכותבת כאן. אז בטוח שלא קיבלתי את המייל הזה.

ש. אני מציג בפנייך מייל מיום ה-18/4/2010 בשעה 17:38, "לירון, האם קיבלת את התקציב נכון להיום", קיבלת את המייל הזה, הוא מופנה אליך?

ת. אני לא זוכרת.

ש. היה מצב שבו אחרי שחתמת על המסמך ב 1 הזה, ועל ד' 1 , מה שהיה בפגישה עם חיה. אחרי הפגישה הזו היה מסמך שהעברת לחיה או לעירייה איזה תקציב אחר מעבר לתקציב שכתוב בד' 1?

ת. אני לא זוכרת, אני מצטערת.

ש. מי מקליד את המסמכים אצלך בעבודה, את או מאיר?

ת. לא רק אני ומאיר היינו במשרד. גם אני וגם מאיר. יש עוד עובדים.

ש. יש מצב שבו את הקלדת איזה מסמך אחר של תקציב או מסמך אחר שכותב לחיה שאת צריכה לפעול בבימוי בלבד וכו', היה מסמך כזה שהעברת והקלדת לחיה או שמאיר נתן לך להקליד?

ת. יכול להיות, אני לא זוכרת. אם אני כתבתי או מאיר, אני לא זוכרת. מה כתבתי.

ש. השינויים האלה, אני מפנה אותך לנספח ד', מדובר בנייר שכתוב את תפקידיה של חיה וכמה היא אמורה לקבל, זה נכון?

ת. אם חיה באותו יום הייתה אומרת לי לחתום גם ערבות על הבית, הייתי חותמת באותו יום. אני מאד אוהבת את חיה.

ש. למה?

ת. חתמתי כי הרגשתי שזה מה שאני צריכה לעשות. כי היה בלאגן, ראש העיר, אנחנו מבטלים, חיה איימה עליו שהיא לא תתן לו חומרים. 3 שבועות – חודש לפני אירוע.

ש. איזה חומרים?

ת. חומרי צילום, כל ההפקה.

ש. חומרי צילום זה היה אחרי ההפקה?

ת. היא עשתה סרטון, אל תבלבל אותי. היה סרטון שהוצג ביום האירוע, זה חומר שהיה אצלה.

ש. את הסרטון היה הייתה צריכה להעביר לו?

ת. היא לא צריכה להעביר לו. אם באה מפיקה ואומרת שהיא אם מאיר לא משלם, אז אני הולכת ואז בא ראש העיר ואומר שצריך לחתום על זה וזה, אם לא מאיר מפוטר ושהוא עובד עם חיה לבד, אם צריך לחתום אז חתמתי.

ש. זה מה שראש העיר אמר?

ת. הוא לא אמר את זה באוזניי.

ש. איך ידעת שראש העיר אמר?

ת. אם זכרוני אינו מטעה אותי, גואל בחור שעובד איתנו במשרד, והבנתי את זה ממנו. הבנתי מגואל שראש העיר דורש, מאיים שנחתום על ההזמנה, אם לא מאיר מפוטר ושהם יעבדו עם חיה בנפרד, או שהאירוע מבוטל. כמדומני שזה גואל.

ש. יכול להיות ששמעת את זה ממאיר עצמו?

ת. הוא לא היה בארץ, אני לא זוכרת אם שמעתי את זה ממאיר. אני זוכרת ששמעתי את זה מגואל.

ש. את אומרת שהיית חותמת על כך מסמך, גם אם מדובר בערבות?

ת. צחקתי כשאמרתי את זה. זה היה ציני, עניין הערבות.

ש. בואי נסתכל על ד' וד' 1, רואים סכומים במסמך, יש תיקונים שנעשו בו, בינינו את לא טיפשה, למה חתמת?

ת. לא נכנסתי לעובי הקורה כשחיה עשתה שינויים.

ש. לא אמרת לך מה את מוסיפה דברים, למה חתמת לה?

ת. אני לא זוכרת. יכול להיות שאמרתי.

ש. אני מפנה אותך לנספח ב' 1, בנספח זה למעשה הסכם הזמנת העבודה שלנו, כתוב...?

ב"כ הנתבע: אני מתנגד. הוא מכניס לעדה מילים.

ש. אני מפנה לנספח ב' 1 לתצהיר התובעת, את מאשרת את מה שכתוב?

ת. כן.

ש. המפרט המצורף זה נספח ד' 1?

ת. כן.

ש. אני רוצה להפנות אותך למסמך נוסף, אמרת שלא תמיד היית חותמת ולפעמים היית כותבת "לירון" וזה מספיק מבחינתך?

ת. כל מי שעובד מהעמדה שלי, ברגע שהוא מוציא הזמנה, זה חתום על שמי.

ש. תקריאי מה כתוב בתיאור המוצר?

ת. אני מקריאה.

ש. זה בשביל הסרט?

ת. היו כמה דברים שצולמו, אני לא זוכרת.

ש. ידוע לך אם מישהו בעולם הזה ישב על המחשב שלך והוציא, ולא את או מאיר, את מסמך ב' 2?

ת. לא ידוע לי שכן, אתה שואל אותי שאלה טריקית.

ש. זה לא מזויף, נכון, זה יצא מהמחשב שלך?

ת. כן, זה יצא מהמחשב שלי.

ש. יכול להיות שאת הקלדת את עניין תוספת התקציב המקורית, מי מקליד בד"כ?

ת. כל אחד מקליד, או לובה, ליאת, דניאל, יש מלא. זו העמדה שלי שאף אחד לא יושב לי עליה. אני יכולה לשבת גם אצל מאיר במשרד. זה סוג המשרד. משפחה כזו, אני יכולה לשבת על השולחן של מאיר ולהוציא מסמך, ורון על שלי ואני על של רון. יש תחנה, אם מאיר ישב בתחנה שלי יהיה רשום "לירון". אני לא זוכרת אם אני הוצאתי או מישהו אחר.

ש. יש מישהו נוסף אצלכם במשרד, כל האנשים שציינת, יש מישהו אחר במשרד חוץ ממך ומאיר שמוציא הזמנות עבודה?

ת. כל מי שציינתי.

ש. זכור לך אם אלו שציינת הוציאו את המסמך הזה, זה אחד מהם?

ת. אני לא זוכרת. אלא אם כן מישהו פרץ, ועשה את זה..

ש. הייתה לכם פריצה פעם?

ת. לא זכור לי שהיה דבר כזה.

ש. את מכירה את חיה, חיה היא טיפוס מאיים באופי שלה?

ת. אני מכירה את חיה בפן המקצועי, מעולם לא הרגשתי מאוימת על ידה. אני לא יודעת איך היא בחוץ. אבל אני חושבת שחיה לא מאיימת. ולא אמרתי שהיא מאיימת, אמרתי שראש העיר איים.

ש. אני מפנה אותך לסעיף 4 לתצהירך, את כותבת שקיבלת פנייה מהעירייה, מי מהעירייה פנה אליך?

ת. זה יכול להיות, אני לא זוכרת, אני אתן לך אופציות, דבורה שהייתה, ראש העיר.

ש. אם זה היה ראש העיר היית זוכרת?

ת. אני לא מתרגשת מזה.

ש. אז מי עוד?

ת. גואל, יכול שבזמנו, הוא היה מקושר. אין לי שם ספציפי.

ש. בהמשך הסעיף, "לחתום על מסגרת תקציבית", זה מסמך ד' 1?

ת. כן.

ש. לגבי הסכומים בסעיף 5, מסגרת נועדה שיעבדו בתוכה?

ת. זה לא אומר שהכוונה לעשות שימוש בכל הכסף, אלא לא ביותר מזה.

ש. במסגרת תקציבית, כשיש מסגרת מפורטת לסעיפים?

ת. זה תמיד עד, בהערכה מסוימת. מאיר הולך לאותו ספק ומנהל איתו מו"מ. ברור שלא להגיע לערך הגבוה, אלא במטרה להוריד את המחיר.

ש. יכול להיות שבמסגרת התקציבית יהיה כתוב 0, אין מצב של יש מאין, באירוע הזה הוא יצא אל הפועל בצורה מרהיבה, היית באירוע?

ת. שמעתי שהוא היה מצוין.

ש. היה אירוע, היו סרטים, הנושאים שמופיעים, הדברים בוצעו, הנושאים שמופיעים במסגרת התקציבית ידוע לך אם הם בוצעו?

ת. אני לא יודעת אם הם בוצעו, כי עוד פעם לא בדקתי את זה. עכשיו, כאן מה שאתה מראה לי, זה על הבימוי, אז כל הסעיפים האלה בכלל אתה אומר מישהו היה צריך לשלם עליהם, מאיר היה צריך לשלם, לעשות מו"מ עם הספקים ולהוריד מחירים.

ש. למה יש עוד מסמך נוסף על עניינים טכניים?

שאלת ביהמ"ש: אם יתברר שחלק מהספקים האלה שמאיר היה צריך לשלם, שילמה חיה. באופן עקרוני, הספקים קיבלו את כספם?

ת. אני לא יודעת שהיא שילמה.

ש. מישהו עשה את העבודה בהתנדבות, מה את מעריכה?

ת. אני לא יודעת, אם מישהו שילם.

שאלת ביהמ"ש: אם יסתבר שחיה שילמה מגיע לה את הכסף ממאיר?

ת. אין לי מושג, מה שהם סגרו ביניהם, מי משלם למי ומה.

חקירה חוזרת:

ש. אני מקריא לך את מה שאמרת בחקירה, ותפרטי כמה שיותר. את אומרת "נאמר לי לפתור את הסיטואציה, חיה איימה עליו כל ההפקה הייתה בסכנה" תבהירי לגבי כשאת אמרת שחיה אומרת שאת הולכת, ומאיר יפוטר?

ב"כ התובעת: אני מתנגד. השאלה הזו היא מנחה, שנועדה לקבל ממנה דעה כללית על משהו. אין פה משום הבהרה, את הדברים האלה אם רצתה לכתוב, יכלה לכתוב ברחל בתך הקטנה בתצהיר שלה.

ת.

ש. כשאת אומרת ש"חיה איימו עליו, ואם ראש העיר אמר שאם הוא לא חותם אז מאיר מפוטר", תסבירי כמי שאת נמצאת בארץ לבד וצריכה לפתור את הסיטואציה לבד מה מונח על הכף?

ת. האירוע של קריית מלאכי. או שאני חותמת על המסמך או שהוא מפוטר ושמו הטוב ייהרס מול העירייה וראש העיר. או שהמצב הכי גרוע, שבכלל לא יהיה אירוע.

ש. אמרת את המשפט הבא, "באותה סיטואציה גם אם היא תבקש לחתום על ערבות הבית, היית חותמת", זה נאמר בציניות, כמו שציינת, אבל למה התכוונת שהיית חותמת על כל דבר?

ת. כי הבנתי את המשמעות של החתימה שלי. שאם אני לא חותמת זה יכול לפגוע במאיר, בשם של החברה ושל מאיר.

ש. מה היה קורה לאירוע?

ת. יכול להיות שהוא לא היה מתקיים.

ש. את תיארת שלא רק את חותמת, גם ליאת לובה, דניאל, כל האנשים שהזכרת הם עובדי החברה?

ת. כן.

ש. וכולם מורשי חתימה על הזמנת רכש מטעמה?

ת. רק מאיר מורשה חתימה.

ש. את מחזיקה את המסמך היום, ד' 1, את המקור עוד לא קיבלנו, את הפתקה המצורפת, האם הייתה לפני החתימה או אחרי?

ת. אחרי.

ש. התוספת של שני השורות למטה עם הסימנים, זה היה לפני או אחרי החתימה?

ת. לא זוכרת.

העדה: אבקש לפסוק את שכרי.

<#5#>

החלטה

אני פוסקת לעדה שכר עדות בסך 300 ₪ אשר ישולמו בשלב זה ע"י הנתבעים, ובמסגרת פסק הדין אקבע אם זכאים הם לשיפוי אם לאו.

<#6#>

ניתנה והודעה היום כ' שבט תשע"ג, 31/01/2013 במעמד הנוכחים.

חנה קלוגמן, שופטת

ב"כ התובעת:

לבקשת עו"ד שינדלר אני מבקש להגיש את האסמכתאות לגבי התשלומים ששולמו ע"י התובעת לספקים.

<#7#>

החלטה

האסמכתאות יוגשו לביהמ"ש במסגרת מערכת נט המשפט תוך 7 ימים.

<#8#>

ניתנה והודעה היום כ' שבט תשע"ג, 31/01/2013 במעמד הנוכחים.

חנה קלוגמן, שופטת

הנתבע, מר מאיר סבג מעיד לאחר שהוזהר לומר את האמת כדין:

חקירה נגדית:

ש. אתה מציג מצג שהיית מפיק פעיל בהפקה בקריית מלאכי?

ת. נכון.

ש. זה לא הפרויקט הראשון שאתה עובד עם חיה, עבדת איתה גם בבית הנשיא וברכבת ישראל, בכל הפרויקטים עבדתם באותה מתכונת?

ת. לשיטתי כן, לשיטתה לא.

ש. מה התפקיד המדויק שלך באירוע של קריית מלאכי?

ת. מפיק העל של האירוע. בהגדרה מפיק על היא, יש לי חברה שהיא חברת פרסום שעוסקת בהפקת אירועים, תערוכות בארץ ובעולם. יש לי מגוון של לקוחות. קודם כל, יש מי שצריך להביא את העסקה. המשרד שלי הביא את הפרויקט, המוניטין שלי יצא לפני, ראש העיר שמע על אירועים שעשיתי, והוא רצה שאפיק לו את האירוע החשוב בקריית מלאכי. הוא פנה אלי והחליט שאני אמור להיות מפיק העל באירוע. התפקיד הוא, באה תזמורת ויש כלים, יש במאית, יש תסריטאית, יש מנהל טכני, יש מנהל בטחון, יש אמבולנסים, תאורה, ועוד הרבה דברים. מי שמנצח על כל הפרויקט זה מפיק העל.

ש. אתה מסכים איתי שהעבודה על הפרויקט התחילה ב-11/2009?

ת. כן.

ש. אתה מסכים איתי שמדובר בהפקה גדולה, אני אומר פאזל 500 -1000 חלקים, זה פאזל?

ת. בינוני. עשיתי הרבה יותר מורכבים מזה.

ש. ההפקה הזו היא מורכבת?

ת. לא מורכבת.

ש. אני ערכתי טבלה, כל הדברים כתובים בתצהירים, מה מאיר סבג עשה ומה אחרים עשו, מאיר סבג הביא את העבודה, צינור להעברת הכספים והיה ב-3 פגישות עבודה וביום האירוע, האם אתה מסכים איתי או לא?

ת. לא מסכים איתך בעליל. על פי יישק דבר. לשאלת ביהמ"ש, הייתי בשטח, הייתי מעורב אפילו בתסריט, שאם הוא לא נראה לי הוא לא יוגש ללקוח. עשינו שינויים בתסריט, רק אחרי שזה הניח את דעתי ניגשנו איתו ללקוח.

ש. כמה ישיבות עבודה כאלה, של עבודה על התסריט וקביעת התכנים?

ת. בעשרות פגישות. אני אעשה סדר, נגדיר מה הפגישות: פגישות יחד עם העירייה או אנשי המקצוע? עשרות תכתובות, עשרות טלפונים.

ש. זה נכון שכל מי שהיה אחראי על ההיבט הטכני היה עוז שטיינר?

ת. לא, עוז שטיינר נמנה כזרועי הארוכה בהיבט הטכני, לא בכולו. שכרתי אותו כמו ששכרתי במאית, כמו ששכרתי רקדן, צלם, די.ג'יי וכו'.

ש. און, שהוא עובד שלך, מה עשה בפועל בהפקה הזו?

ת. הוא ליווה אותנו בלוקיישן. הוא מנהל לוגיסטי וטכני שלי, הוא לא היה אמור להיות באירוע. אני מיניתי אחראים, שכרתי אנשים מקצועיים לצורך כך, שעשו נאמנה את האירוע. עוז שטיינר, אין לי את הרשימה. זה אנשי מקצועי.

ש. מי היה בבימוי?

ת. בימוי יש במאית שאני עובד איתה בפעם השלישית. קוראים לה חיה פישר. בחורה מקסימה, שעשיתי איתה עבודות בעבר. שהתנהלה ע"פ הרוח והדרך שאני מכתיב ומוביל שבאה נטולת אגו לעבודות הקודמות שלי. נדמה לי שאם הייתה סיטואציה של אי נוחות זמנית, לא הייתה מעיזה להתקרב עם מקל לאנשים מסוגי כפי שהיא תיארה.

ש. אני אומר לך שאון היה בהפקה שלושה ימים?

ת. לא.

ש. כמה הוא היה, כמה ימי עבודה און עבד על הפרויקט הזה, אתה שילמת לו משכורת?

ת. און הוא עובד מן המניין בחברה שלי. אני מנהל 18,000 הפקות ועניינים במהלך עסקיי. און לא נשכר כדי לעבוד בפרויקט הזה.

ש. אני שואל אותך, כמה ימי עבודה און השקיעה בחמישה החודשים האלה?

ת. כמה שביקשתי ממנו. ביקשתי שיהיה נוכח בתכנון הראשוני של האירוע, לעשות לוקיישן. הוא זרועי הארוכה.

ש. אני אומר לך, שגם בעדות של עוז וגם דבורה וארז קינן, הם אמרו שמי שלמעשה הפיק בפועל את ההפקה לא רק את הבימוי והתוכן, אלא גם הטכני, זו הייתה חיה, זה נכון או לא?

ת. אתה יכול להראות לי שדבורה אמרה כזה דבר?

ש. אני מציג בפניך תזה, האם היא נכונה או לא?

ת. לא נכונה באופן גורף.

ש. אתה בהפקה הזו, כמה פעמים היית בחו"ל?

ת. פעם אחת, לחודש. כשההפקה הייתה מנובמבר עד חודש יוני. יצאתי לשני חתונות, של הבן והבת של אחותי.

ש. זה נכון שברכבת ישראל ובבית הנשיא און ולירון עמדו לרשותה של חיה מעין עוזרי הפקה ועזרו לה לעשות תיאומים?

ת. יש לי 37 עובדים בהפקה, הם עומדים לשירותי בלבד. ע"פ הנחייתי הם יעשו משימה, אם אין אפשרות שהם יעמדו לשירותי, אני שוכר אנשי מקצוע. שכרתי אנשי במה, את עוז, תאורנים, הגברה. וכל מי שנחוץ.

ש. אתה חתמת על הזמנות העבודה של אלה ששכרת אותם?

ת. אני מעריך שכן. לא לפני שנעשתה בדיקה. על מנת שחס וחלילה לא תהיה סיטואציה שמי מהאנשים שהיו עסוקים בהפקת האירוע יגיד שהיה חסר לי תקציב והדברים דפוקים, כל הפרויקט נעשה בצורה כזו שישבנו על התכניות, חיה עברה סעיף סעיף, האיש הטכני עבר סעיף סעיף, וכל גורם עבר על כל הסעיפים, שאלתי אם זה יגרום לאירוע להיות מושלם, וכך אישרתי. במשא ומתן עם ספקים, אין ספק שלא עובר דרך זכוכית המגדלת שלי.

ש. בבית הנשיא אתה אישרת את כל הספקים גם בתוכן וגם בהפקה?

ת. את התוכן, אני אגלה לך סוד, יש במאית. אני מעריך שכן חתמתי על הזמנות העבודה באירוע בבית הנשיא. אירוע של שנות ה-60 למדינה, אירוע קטן מבחינתי, יכול להיות שאני או מישהו מטעמי.

ש. זה נכון שחיה ברכבת ישראל, אתה אומר שהזמנת את כל הספקים ועשית איתם מו"מ?

ת. כמה שיכולתי.

ש. כשלא יכולת?

ת. אנשים אחרים בצוות שלי. או לחלופין, חיה הציגה לי רשימת ספקים עם תקציבים, אמרתי אוקיי, לך יש את שלך, את סומכת עליהם אוקיי. אני צריך להביא מישהו מקביל, אם לחיה אין את הדברים הראויים ההפקה יכולה לפול. במחירים שאני ראיתי בספקים שהיא שלחה, חד משמעי ובאופן גורף, לעולם באירוע הספציפי הזה לא היה סכוי שגורם כל שהוא יעשה עסקה בלי אישור שלי, ובלי ניהול משא ומתן מטעמי או של מישהו מטעמי. הדברים נאמרו בחודש נובמבר, ואם לא היה לטעמה הייתה יכולה ללכת בכל עת.

ש. זה נכון שבהפקה הזו חיה ביקשה ממך לקבל את לירון כעוזרת הפקה כמו בבית הנשיא, ברכבת ישראל שתעזור להריץ דברים?

ת. אמרתי, במידת האפשר. כשאני שכרתי את חיה, בהצעת המחיר כתוב פירוט, גם עוזרת הפקה, מסמך האחרון שהגשנו לעירייה.

ש. שילמת לעוזרת ההפקה?

ת. זה כלול ב-60,000 ₪. זה לא מסמך שאני כתבתי, היא כתבה את זה.

ש. אני אומר לך, שחיה, כדי להרים את ההפקה, שבשבילך היא קטנה, בשביל חיה זה הפקת ענק?

ת. לטעמי זה לא היה גדול עליה. אני מחזיק מחיה היא תותחית.

ש. אני אומר לך, שחיה נאלצה לשכור עוזרת הפקה בגלל הכמות הגדולה של הפרטים שצריך לעבוד עליהם, היא שכרה את לימור הרשקו, ידעת עליה?

ת. כן, הכרתי אותה. היא עבדה עם חיה.

ש. אמרת שיש לך צוות שאתה סומך עליו, און ועוד אנשים נוספים, שאתה משלם להם משכורת, למה היית צריך לשכור, כמה אירועים היו לך במקביל?

ת. היו לי המון אירועים במקביל.

ש. תן לי שני אירועים שהיו במקביל?

ת. אני לא זוכר עכשיו, אני מתחייב שיש עשרה. 80% משכרה, חיה קיבלה טרם האירוע.

ביהמ"ש יצא להפסקה.

המשך חקירה נגדית לאחר הפסקה:

ש. אתה בתור מפיק על ניהלת את התקציב של האירוע?

ת. כן.

ש. אתה אמרת לפני כן שאתה מצוי בפרטים, הכל תחת ידך, אין דבר כזה שמתפספסים דברים?

ת. ב-99.9995 בשליטתי.

ש. תקציב הפקה זה מורכב משני תקציבים או שזה אחד מאוחר?

ת. התקציב מורכב מלפחות 10 מרכיבים שונים.

ש. כשהעברת הצעה לעיריית קריית מלאכי?

ת. היו בו כ-100 סעיפים. נשלח כמסמך אחד.

ש. את התקציב שהעברת לעירייה, זה תקציב שאתה הכנת אותו?

ת. תקציב שהכינה חיה פישר בהנחייתי.

ש. התקציב שהכינה חיה פישר בהנחייתך כולל סעיפים טכניים ותוכן?

ת. כמעט כל הפרטים. תוכן וטכני, כן.

ש. כל "החגיגה" כלולה באותו מסמך תקציב?

ת. פחות או יותר. במהלך האירוע היו בלת"מים, שאני החלטתי עליהם. שאף אחד לא יתלונן.

ש. אתה יודע כמה שולם לספקים במהלך כל התקופה הזו בפועל?

ת. מה זאת אומרת?

ש. לירון אמרה פה שיש מסגרת תקציב אבל לא צריך להשתמש בכולה. אני יכול להגיד לך שמסגרת התוכן של חיה, חיה יצאה במינוס של 4,000 ש"ח?

ת. אתה משווה את חיה אלי? אני מפיק על! היא רק עבדה אצלי.

ש. כשחיה בנתה את תקציב התוכן שהוא חלק מהתקציב הכללי, תקציב התוכן שלה היא חרגה, בשורה התחתונה בפיצנטה, היא הגיעה לאיזה מינוס של 4,000 ₪ כדי שההפקה של התוכן תצא לפועל. בתקציב השני, שהוא תחתיך?

ת. כל התקציב הוא תחתי.

ש. הסעיפים של ההפקה בתקציב, הדברים הטכניים, גם שם הייתה חריגה?

ת. כן, כמעט 25% פחות, ממה שהגשנו לעירייה. הרווחנו.

שאלת ביהמ"ש: אתה מקבל מהעירייה אישור, לאחר בקשת תקציב, ואם אתה מצליח להשיג הנחות זה כסף שאתה נהנה ממנו?

ת. ברור. זה מקובל בתעשייה, בכל העולם. זה המשכורת שלי. ראש העיר אמר לי מה שקיבלנו ממשרד הפנים, ו-30,000 ₪, שזו העמלה שלי. יכול להיות שלא הייתי מתווכח עם הספקים.

ש. אני מציג לך את נספח ו' לכתב התביעה ומהווה חלק מהתצהיר, התקציב הכללי שיש בו הפקה ותוכן, זה המסמך?

ת. נגיד.

ש. כשאנחנו מסתכלים על המסמך האומנותי בלבד של התוכן, נספח ד' וד' 1 שנחתם אחרי זה, אם אני מסתכל על התקציב הכללי, נספח ו', החלק של התוכן, אני רואה שיש כל מיני דברים, ואני רואה פחות. יכול להיות שחלק מהחלק האמנותי אמרת לחיה שאתה מביא?

ת. לא.

ש. למה יש חלק שנמצאים וחלק לא, תאשר לי שהחלק שנמצא בהצעה שהועברה לעירייה לא נמצאים בנספח ד', למה?

ת. אני מאשר, החלק האמנותי לשיטתה של חיה, היה בסמכותה וזה נכון בהיבט של ניהול החלק האמנותי. בהיבט התקציבי לא אישרתי בשום אופן להוציא שקל. וכשהגיע ארז קינן, אמרתי לו שילך הביתה. או שאני משלם לו או שילך הביתה. שילמתי לו טבין ותקילין, וחיה חייבה אותי כפול, על אותו כסף. ארז קינן היה אצלי במשרד, שאלתי אותו מה להערכתו מתוך הסכום הכולל שחיה טוענת שלא עשית אתה רוצה להחליף מהסכום עד שתברר המחלוקת הוא אמר להוריד 3,000, אחרי שבדקנו שאין כפילויות, הוא אמר להוריד 3,000 ₪. הגענו להסכמה ברורה לחלוטין ושילמתי לו את כל כספו. כשאני מעיין במסמכים שביקשתי לראות 3 שנים, ביקשנו לשבת, יש עניינים שאסור היה לה לעשות, אני כספק על יש לאנשים אינטרס לעשות איתי עסקים. פעם ירוויחו ופעם יפסידו. לבוא ולנהל את הכספים שלי כאשר כל עמלתי נחתכה ע"י ראש העיר כי זה מה שהם קיבלו מראש העיר, חיה יודעת והיא אף כתבה לי במייל, שאני עשיתי עסקה הפסדתית, מה עושה בן אדם שמפיק אירוע, עושה קיצוץ רוחבי, הולכים לספקים ומורידים מחירים, וגם להביא פרנסה לביתי.

ש. כדי להבהיר, אני מפנה אותך שוב פעם לחלק האמנותי בנספח ו', אני אומר לך שתכל'ס מה שנשאר באחריות חיה זה רק אלה שמסומנים באפור, והם מהווים את מה שנמצא בנספח ד'. אני מסתכל בנספח ו', זו טבלה, מופיע בו פרק "החלק האמנותי", עוד בזמן אמת היא הוציאה את החלק האמנותי שזה המסגרת התקציבית של התוכן, נספח ד'. אני מציג לך את נספח ד', אני אומר לך שהוא נגזר מהעמ' השני של נספח ו', הוא כל מה שממורקר, זה נכון?

ת. אני לא יודע.

ש. האם המסומן באפור?

ת. האפורים שולמו כבר לארז קינן. יש הרבה אפורים, חלק נכבד מהם. מה יש פה, חריגה מסמכות, חיובי יתר בענק. חיובים כפולים, לא יכול להיות שאני שוכר את ארז קינן שנותן לי במפרט בהזמנת העבודה שעות עבודה ופתאום אני מחויב שוב.

שאלת ביהמ"ש: הפריטים המסומנים באפור בנספח ו' בחלקם שולמו גם על ידך?

ת. בהחלט. לדוגמא ארז קינן.

שאלת ביהמ"ש: יש לך את הפריטים שמסומנים באפור, אתה יודע למי אתה שילמת, נכון?

ת. לא מדובר פה ברשימת ספקים. אלא מוצרים שאנחנו צריכים לאירוע. בהגדרה מוצר זה אולפן הקלטות, כל הדברים האלה. לקחתי מפיק אומנתי שהיה מוסכם על הגב', למה ביקשתי חתימות מהאנשים שעובדים איתי, שאלתי אם זה מקובל, ביקשתי שהיא תחתום. היא חתמה, אישרתי את התקציב. במסמך הזה מפורט כל הפעילות שארז קינן היה אמור לספק במסגרת הדרישה הכספית שלו, ואז אני רואה שבמסמכים שחור על גבי עיתון שאני מחויב פעמיים.

ש. אמרת שארז קינן לא מופיע באפורים?

ת. מה כתוב באפורים? כתוב אולפן? כתוב הקלטות?

ש. הסעיפים האפורים, ארז קינן מופיע בהם?

ת. הפעילות שבוצעה ע"י ארז קינן מופיעה בסעיפים האפורים. לא כתוב המילה ארז קינן.

ש. ארז קינן עשה את העיבוד המוזיקלי?

ת. יש ניירת.

ש. עבדת מול ארז קינן, מי עבד מולו?

ת. אני שילמתי, הבמאית עבדה מולו.

ש. ארז קינן עשה את העיבוד המוזיקלי, אתה מסכים איתי?

ת. אני מבקש לראות את המסמך של ארז קינן. אני צריך לבדוק במסמכים.

ש. אני אומר לך שארז קינן שזה העיבוד המוזיקלי?

ת. ...

ש. מי דאג לכוריאוגרפיה?

ת. אני דאגתי ואני שלמתי.

ש. תאשר לי, מי דאג לשרית חדד ושילם?

ת. אני.

ש. מי דאג למיקי גבע ושילם?

ת. אני.

ש. הובלות ציוד והפקה מי דאג ושילם?

ת. אני. שילמתי והובלתי.

ש. אומגה לבמה?

ת. בוטל.

ש. בלונים לאייטם סיום?

ת. בוטל.

ש. לביא אומגה?

ת. אני. זה זיקוקים.

ש. צילום האירוע והנתוב?

ת. אני.

ש. עיבוד מוזיקלי ארז קינן?

ת. אני.

ש. מה זה VJ לאירוע?

ת. יכול להיות שזה אני.

ש. התשלום למפיק בפועל שזה 25,000 ₪, עוז שטיינר?

ת. מפיק טכני, לא בפועל. ואני. עוז שטיינר זה המפיק הטכני שמופיע בנספח ו'.

ש. אחרי שענית לי עכשיו, כל מה שבאפור חיה הייתה צריכה לטפל?

ת. כל מה שבאפור ובלבן.

שאלת ביהמ"ש: חיה הייתה צריכה לטפל גם באפור וגם בלבן, או שהייתה חלוקת עבודה?

ת. אם היא אחראית על הקטע האמנותי והבימוי, היא הייתה צריכה לשאת בכל הרשימה בפועל. גם האפור וגם הלבן. מנובמבר, סירבתי בתוקף, שהיא תיקח ספקים לרשותה ותחת חסותה, כל מה שהצלחתי להוציא ממנה בכוח ואין לה ברירה, אני שילמתי, אני הוצאתי פיקחתי, עשיתי משא ומתן. אני הבנתי שהיא עשתה קופונים על חשבוני.

שאלת ביהמ"ש: היו ספקים, תארת שכל ספק שהצלחת לקחת בחזרה אתה עשית, היו ספקים שחיה הייתה צריכה לשלם להם מתוך כספי ההפקה בפועל? אתה מסכים שהיו ספקים שהיא שילמה להם?

ת. אני לא מסכים. בפועל, היא לא הוכיחה שהיא שילמה לספקים.

ש. אני שאלתי את לירון שאלה, והיא לא ידעה לענות עליה, נספח ד' שמראה את כל מה שקשור לספקי התוכן, כל הפעולות האלה יכול להיות שנעשו בהתנדבות. יכול להיות מצב שבו ספקי התוכן עשו את העבודה שלהם בהתנדבות או בחצי מחיר ולמרות זאת העבודה נעשתה, העבודה נעשתה?

ת. העבודה נעשתה, כפי שציפיתי. אחרת לא הייתי מעסיק אותי. יש לי סטנדרטים.

ש. אין יש מאין, העבודה נעשתה אז שולם בגינה משהו?

ת. משהו. אני משער שהיא שילמה, אבל לא ראיתי מסמך.

ש. אני אומר לך שבקבוצת המסמכים שצירפנו לביהמ"ש, נספחים שהיו שם חשבוניות ושיקים, נספח 9 ואילך לתצהירנו, יש רשימת שיקים שנפרעו שצורפו שמראים במפורש שהשיקים נפרעו, אני אומר לך, שאין יש מאין, הספקים קיבלו את הכסף שלהם ועשו את העבודה, מדובר על ספקי התוכן, אתה מאשר או לא?

ת. אני מאשר ש-80% מההוצאה של ספקי התוכן אני שילמתי. אני מתקן ל-70%.

ש. למי מספקי התוכן אתה שילמת?

ת. כוריאוגרפיה, 11,000. בחורנו ארז קינן 25,000. שרית חדד 70,000. ועוד כהנה וכהנה.

ש. אני אומר לך שכל אלה, ספקי התוכן, שאתה אמרת, סוכם שאתה תעבוד מולם מראש, אלה הלבנים, ?

ב"כ הנתבעים: אני מתנגד. אני לא מצאתי את הנספחים.

ב"כ התובעת: המסמכים שצורפו נמצאים בתיק.

ש. כל אלו שציינת, הם ספקי תוכן, שאתה אמרת ששילמת ומופיעים בנספח ו', הם למעשה המסומנים בלבן שסוכם מראש שאתה תטפל בהם ישירות ותשלם להם ישירות, האם זה נכון?

ת. באופן גורף לא.

ש. אני אומר לך שכל מה שכתוב באפור, זה סעיפים שנשארו אצל חיה לטיפול שזה האולפן, עיצוב תלבושות, הפקה?

ת. חיובים כפולים.

ש. זה נכון שאלה נשארו לחיה לטיפול?

ת. בשום אופן לא.

ש. אני אומר לך שנספח ד' הוא למעשה, רובם ככולם, אם לא הכל, רובם של הסעיפים האפורים בנספח ו'?

ת. ...

ש. אני אומר לך שהפריטים שמסומנים באפור בנספח ו' הם למעשה מרכיבים את נספח ד', כאשר הלבנים בנספח ו נשארו אצלך והאפורים אצל חיה והם מהווים את נספח ד?

ת. אני מעולם לא הגשתי דוח כזה לאף אחד. לא מכיר את המסמכים האלה. אני הגשתי מסמך שכל כולו שלם. הם חתכו אותו לחתיכות, לא מכיר בזה.

ש. אני מפנה אותך לנספח ב' 1 לכתב תביעתנו, "הזמנת רכש מתאריך 25/5", לירון חתומה עליו, עם חותמת של החברה, אני קורא לו הסכם הזמנת עבודה, הסכם שלמעשה כולל את כל היחסים שלך מול חיה, זה נכון או לא?

ת. אני קורא לזה מסמך סחיטה שאילו יכולתי להתלונן במשטרה על סחטנות, פשע ומאפיה.

ש. בנספח ב 1, אם אני קורא בתיאור המוצר, בימוי אירוע 60 שנה לקריית מלאכי ע"פ מפרט מצורף, אני מראה לך את נספח ד' שהוא למעשה המסמך המצורף לנספח ב' 1 האם אתה מאשר שכשכתוב בנספח ב' 1 מצורף, הוא מצורף כד' 1?

ת. אני לא מאשר.

ש. לירון אישרה את זה, זה נכון או לא?

ת. לא נכון.

ש. אני אומר לך שלירון חתמה על נספח ב' 1 ועל נספח ד' 1 שזה ד' מתוקן, היא חתמה, היא אישרה את חתימתה, שאלתי, אני אומר לך שב' 1 וד' 1 ששניהם חתומים ע"י לירון נחתמו באותו מעמד ע"י לירון בהרשאתך, נכון או לא?

ת. לא נכון.

ש. מתי למדת על נספח ב' 1 וד' 1?

ת. כשחזרתי לארץ.

ש. באיזה תאריך חזרת לארץ?

ת. לא זוכר. חודש הייתי בחו"ל.

ש. מתי היה האירוע הזה בקריית מלאכי?

ת. ב-16.6 נדמה לי, וכבר הייתי כמובן בארץ. הייתי לפני זה כבשבועיים בארץ לפחות.

ש. אם באירוע היית בארץ, אז שבוע אחר נספח ב' 1 כבר היית בארץ. האם נספח ב' 1 אתה אומר שראית אותו אחרי שחזרת לארץ, לירון הראתה לך על מה היא חתמה לך?

ת. לא היה חשוב לי בכלל. אם היא הייתה חותמת על מיליון דולר היא הייתה חותמת על מיליון דולר. עם מיליון דולר הייתי הולך למשטרה.

ש. אני אומר לך שאתה קיבלת לידך את נספח ב' 1 וד' 1, אתה מאשר שקיבלת אותם שבוע אחרי שחזרת לארץ?

ת. אני מאשר שנכתבו.

ש. ע"י מי נכתבו?

ת. חיה פישר.

ש. מי חתום על המסמכים?

ת. לירון חתומה.

ש. אני אומר לך, כשהיית בחו"ל לירון שיגרה לך את המסמכים בפקס, היא דיברה איתך בטלפון?

ת. היא דיברה איתי אחרי מעשה, אני לא הייתי זמין.

שאלת ביהמ"ש: אחרי חזרתך לארץ, אתה רואה את המסמכים האלה?

ת. אני רואה את המסמכים האלה, מאשר שראיתי את המסמכים אחרי החזרה לארץ.

ש. זה לא שינה בכלל אחרי שראית את המסמכים?

ת. אבוד לי. אני פתרתי בעיה שראש עיר מפטר אותי. הייתי חותם על מסמכים הרבה יותר קשים מאלה.

ש. כשנתת ללירון אישור לחתום על המסמכים?

ת. לירון חתמה ללא ידיעתי ובאישורי בדיעבד. אישרתי את המסמכים. קדחת אישרתי.

ש. למה אתה מתכוון במילה קדחת?

ת. חיוך.

ש. אחרי שנספח ב' 1 וד'1 נחתמו, ואחרי שראית אותם פנית לחיה ושאלת מה היא מחתימה את לירון על דברים, לפני האירוע?

ת. בצורה הכי ציורית וברורה, אני מבקש לציין מסמך שכתבתי לגברת, ב-24/5. היא כתבה את זה. אני מקריא מאחד הנספחים לטענתי..

ש. את הנספח שהקראתי מתוכו, יש לך את האורגינלי, התאריך במסמך בכתב יד ולא מודפס?

ת. נבדוק את זה.

ב"כ הנתבעים: מדובר בעמ' 89 בנט.

ש. מסמך זה, הוא נשלח על ידך אחרי שחזרת לארץ וראית את העוול שנעשה לך?

ת. ראיתי את העוול כל החודשים.

ש. הנספח הזה, אותו 89 לנט, הוא נספח שאתה כתבת לחיה אחרי שחזרת וראית שלירון חתמה על מסמך שקראת לו "סחיטה" ואז הוצאת את המסמך של 89?

ת. אני מעריך שכן.

ש. המסמך הזה הוא מסמך בדיעבדי, שהכנת אותו רטרואקטיבית כדי לרפא איזה משהו, אתה מסכים?

ת. אני מוכן ללכת למכונת אמת. ואם המסמך לא נכתב במועדו, אני אשלם את הכל.

ש. הנספח הזה שאנחנו מדברים עליו, הוא נחתם בזמן אמת ברגע שידעת?

ת. אני הפצרתי בה שתתעשת.

ב"כ הנתבעים: היא יכולה לבדוק במייל של עצמה ולראות את התאריך.

ש. אני אומר לך, כשאני מסתכל באותו נספח, עמ' 89 בנט, אותו מכתב הבהרות, המסמך הזה הוא לא מדבר בכלל על נספח ב' 1 וד' 1 שנחתמו, הוא לא מדבר עליהם, אתה מאשר לי או לא?

ת. אני מעיין במסמך. מאשר.

ב"כ הנתבעים: מדובר בהטעיה. המסמך שאליו חברי מפנה הוא מה-25/5, בסעיף 8 לתצהירה התובעת כותבת שהמסמך נשוא התביעה, הוא מה-25/5. אותו מייל שמפנה מאיר סבג שנמצא בתצהירי התובעת נשלח ב-24/5. הנספח לא נולד באותו יום.

ב"כ התובעת: חברי מנסה לענות תשובות בשם הלקוח שלו, זה לא פעם ראשונה שהוא מנסה לעשות את זה, הלקוח התייחס למסמך 89 בנט ב-24/5 והוא אמר שהוא שלח אותו אחרי שהוא חזר ארצה, כשאמרתי לו להסתכל עוד פעם, הוא לא תיקן את עצמו ואז חברי מנסה לתקן אותו ע"י התנגדות. שאלתי את העד שאלה נוספת, אם מעבר לנספח אחרי שהוא חזר ארצה הוציא מסמך נוסף, ואז חברי התנגד. אני רוצה את התשובה, שאלה לגיטימית.

ש. נספח 89, אני אומר לך שהוא לא מדבר על ב1 וד1,. אחרי שחזרת ארצה ואחרי שראית את ב1 וד1, אתה הוצאת מכתב נוסף לחיה ואמרת, "תשמעי, לא מקובל עלי שהחתמת בסחיטה את לירון על נספחים אלו", האם הוצאת לה מכתב כזה או לא?

ת. נדמה לי ששלחתי לה מייל. אני מבקש לבדוק בתוך הערימה.

ש. אם הוא נשלח על ידך הוא יופיע בנספחים?

ת. אני מתאר לעצמי שהוא מופיע בנספחים.

ש. אני אומר לך, יש לך במהלך, לפני האירוע, מעבר לנספח ב' ומכתב שדיברת עליו האימייל, יש מסמך נוסף שבו אתה מודיע לה שאתה מתנער ממה שכתוב בב'1 או ד'1, מההתחייבות הזו?

ת. לא זכור לי. אני מאמין שאם נפשפש נמצא משהו.

ש. אני מפנה אותך לנספח 10 לתצהירנו, קבוצות של אימיילים, הראתי ללירון היא אמרה שהיא לא זוכרת, יש מייל מ-18/4, אתה מאשר שקיבלת את המייל הזה שנשלח גם ללירון?

ת. אני מאשר. אם כתוב על שמי, אז בטח שקיבלתי אותו. אני מתקן, אני לא רואה את שמי, לא יודע אם ראיתי את המסמך. אם זה התקציב האחרון שנכתב, צריך לשאול את חיה.

ש. אני מפנה אותך לנספח מ6/4 מכתב ללירון, קיבלת את המייל הזה?

ת. לא בטוח, נגיד שכן.

ש. מסמך עם המייל שלך שמופיע בו, מסמך שקיבלת אותו מתאריך 3/5?

ת. אני מקריא. "בבקשה תחתום על הזמנות עבודה וכן מקדמה לפני שאתה טס". קיבלתי את המייל הזה. על איזו הזמנת עבודה מדובר? מה פתאום איזה הזמנת עבודה?

שאלת ביהמ"ש: על מה אתה חתום עם חיה?

ת. כלום. אנחנו חתומים על מסמך שהוגש לעירייה וחיה מפורטת בו.

ש. אני מפנה לעיונך את נספח ב' 2, מסמך שיצא מהמחשב של לירון בתאריך 28/6, מאשר?

ת. נגיד שכן. אין לי מושג.

ש. אני אומר לך שהמסמך הזה הוא למעשה הזמנה נוספת שביצעת מחיה על עריכת הוידאו, אתה מאשר או לא?

ת. לא מאשר. הגב' חיה פישר ביקשה ממני תוספת, הייתה לה חריגה. היא בקשה 1,500 ₪ ואישרתי לה, יכול להיות שזה זה.

ש. בתיאור המוצר כתוב תוספת תקציב מקורי?

ת. התקציב המקורי

ש. מה זה התקציב המקורי?

ת. התקציב המקורי היה התקציב של קריית מלאכי וזו הייתה חריגה מהתקציב של קריית מלאכי, לא של חיה.

ש. היה לך מסמך תקציב בכל ה-6 חודשים, שבו מפורטים העבודות שאתה עושה ואת העבודות שהיא עושה?

ת. מסמך ההתקשרות עם קריית מלאכי. המסמך הגדול.

<#9#>

החלטה

המשך הוכחות בהחלטה שתשלח לצדדים.

הפרוטוקול נשאר חסוי ויימסר לצדדים רק לאחר סיום החקירה.

העד שחקירתו לא הסתיימה מתבקש שלא לשוחח עם בא כוחו או עם כל אדם אחר על תצהירו ועל החקירה.

השעה כעת 12:46.

החקירה הופסקה לאור העובדה שעו"ד שינדלר חייב להגיע לדיון בכפ"ס. אני מתנצלת בפני השופט בביהמ"ש בכפ"ס.

<#10#>

ניתנה והודעה היום כ' שבט תשע"ג, 31/01/2013 במעמד הנוכחים.

חנה קלוגמן, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
31/01/2013 פרוטוקול חנה קלוגמן צפייה
28/02/2013 החלטה מתאריך 28/02/13 שניתנה ע"י חנה קלוגמן חנה קלוגמן צפייה
17/11/2014 הוראה לבא כוח תובעים להגיש סיכומי תשובה חנה קלוגמן צפייה
23/11/2015 פסק דין שניתנה ע"י חנה קלוגמן חנה קלוגמן צפייה