טוען...

הוראה לבא כוח תובעים להגיש סיכומי תשובה

חנה קלוגמן17/11/2014

בפני

כב' השופטת חנה קלוגמן

התובעת:

חיה פישר
ע"י ב"כ עוה"ד אריה אזואלוס ואח'

נגד

הנתבעים:

1. מאיר שבג

2. פרסום ושווק יו 2 בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד אחיקם שינדלר ואח'

החלטה

עיון ראשוני בסיכומי הצדדים, מצביע על העובדה, כי הם הוגשו שלא בהתאם להוראות שניתנו בהחלטתי מיום 18.5.14.

אמנם נעתרתי לבקשה לתוספת עמוד אחד וזאת בהחלטתי מיום 27.4.14, ואף קבעתי כי החלטה זו חלה הדדית על שני הצדדים, יחד עם זאת, לא העליתי על דעתי, כי הצדדים יפרשו החלטה זו ככזו המתירה להם להגיש סיכומים גם מעבר למספר העמודים שהותר ובצורה בלתי קריאה, ובדרך עקיפה לקבל תוספת על זו שהתבקשה וניתנה בגינה החלטה.

אין באפשרותי לקרוא את הסיכומים בצורה בה הם כתובים והצדדים מתבקשים לחזור ולהגישם בצורה המקובלת, דהיינו גופן "דויד" בגודל אותיות 12, מרווח בין השורות של שורה וחצי ושוליים ברווח של 2 ס"מ משני צדי העמוד.

לפנים משורת הדין אני מתירה להגיש את הסיכומים על 13 עמודים.

האמור לעיל חל גם על סיכומי התשובה, שיש להגישם במתכונת כפי שפורט לעיל, על פני שלושה עמודים.

לעניין תיק המוצגים שצורף לסיכומי הנתבעים, לא מצאתי שניתנה החלטה המתירה לעשות זאת בנוסף לסיכומים. רוצים הנתבעים להפנות את בית המשפט לנספחים או מוצגים יעשו זאת בסיכומים עצמם תוך מתן פירוט מדויק לאיזה מוצג מופנה בית המשפט, כולל עמוד ושורה.

כמו כן, לא ניתן לצרף או להפנות למסמכים, תצהירים וכד' שאינם חלק מחומר הראיות שהוגשו כדין, וכוונתי בראש ובראשונה לתצהיר מר מוטי מלכה ,ראש עירית קריית מלאכי שלא התייצב להיחקר על תצהירו, למרות שזומן בשלוש החלטות נפרדות (החלטות מיום 16.12.12, 7.1.13 ו- 28.2.13).

לענין נספח ו' – פסיקה בעניין צירוף ראיות חדשות לסיכומים, הרי שפסיקה זו מוגשת כחלק מבקשה לצירוף הראיות החדשות לפני צירופן. הנתבעים מתבקשים להפנות את בית המשפט להחלטה המתירה הגשת הראיות הנוספות או לחלופין החלטה להגשת פסיקה בנושא. לא תוגש החלטה שכזו שכבר ניתנה לפני הגשת הסיכומים הרי שאין להתייחס לראיות החדשות בסיכומים המתוקנים.

כפי שכבר ציינתי בפרוטוקול, נשגבה מבינתי דרך התנהלות הצדדים בדיונים בתיק זה, שהיה צריך להסתיים בשלב מוקדם יותר ונוצרה ההרגשה, כי אורך הרוח שגיליתי כלפי הצדדים לאורך הדיונים והבקשות השונות שהוגשו הובן שלא כשורה, עת הוגשו הסיכומים בצורה בלתי קריאה ומנוגדת לכללים המקובלים.

לפנים משורת הדין, אני מאפשרת לצדדים לתקן כשל זה, כך שהתובעת תגיש סיכומיה בהתאם להוראות שפורטו לעיל תוך 14 יום, הנתבעים תוך 14 יום שלאחר מכן וסיכומי התשובה תוך 7 ימים שלאחר מכן. ת.פ. 1.1.15.

לחילופין, מוצע לצדדים לתאם מועד קרוב להשמעת טיעונים קצרים בע"פ למתן פסק דין על דרך הפשרה, לפי הסמכות הנתונה לבית המשפט לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט, ובכך לסיים את ההליכים בתיק זה.

מובהר בזאת כי על הצדדים לפעול בהתאם להוראות החלטה זו ואין להגיש בקשות נוספות, אלא את הסיכומים המתוקנים בלבד או לתאם מועד להשמעת טיעונים קצרים בע"פ כמפורט לעיל.

המזכירות תמציא החלטתי לצדדים.

ניתנה היום, כ"ד חשוון תשע"ה, 17 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
31/01/2013 פרוטוקול חנה קלוגמן צפייה
28/02/2013 החלטה מתאריך 28/02/13 שניתנה ע"י חנה קלוגמן חנה קלוגמן צפייה
17/11/2014 הוראה לבא כוח תובעים להגיש סיכומי תשובה חנה קלוגמן צפייה
23/11/2015 פסק דין שניתנה ע"י חנה קלוגמן חנה קלוגמן צפייה