טוען...

הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת

נטע רות28/11/2016

לפני:

השופטת נטע רות

התובע:

שרה אוחיון

-

הנתבע:

המוסד לביטוח לאומי

החלטה על שאלות הבהרה

בהמשך לחוות דעתך מיום 13/7/16 הנך מתבקש להשיב על שאלות ההבהרה כדלקמן וזאת, במידת האפשר, תוך 30 יום ממועד קבלת החלטה זו:

א. בתשובה א' ציינת שהתובעת סבלה מבקע דיסק מותני בגובה L5 - S1 האם נכון, כי במידה והמדובר בבקע דיסק הקשור בעברה של התובעת (היינו לפני עבודתה בחברת הוניגמן) ניתן יהיה ללמוד על כך מהשינויים הניוונים הקיימים באזור בקע הדיסק?

ב. האם בדיקת ה – MRI מיום 28/10/11, אשר בה לא ניתן למצוא עדות על שינויים ניוונים, עמדה בפניך בעת מתן תשובותיך?

ג. האם ניתן לומר כי מקום בו לא ניתן למצוא שינויים ניוונים בבקע הדיסק, כפי שנצפה בבדיקת ה - MRI שצויינה לעיל, כי בקע הדיסק נוצר בחודשים הסמוכים לבדיקת ה – MRI? אם תשובתך שלילית, אנא נמק אותה.

ד. לפי המסמכים הרפואיים שעמדו בפניך, האם נכון לומר, שלא הייתה עדות כלשהי לכך שהתובעת סבלה מבעיה דיסקלית כלשהי בעברה (היינו לפני ינואר 2010 כאשר החלה לעבוד בחברת הוניגמן)?

ה. האם נכון שבקע הדיסק שנצפה בתובעת אינו אופייני לגילה? אם לא נכון, אנא נמק תשובתך ובסס אותה על ספרות רפואית.

ו. בסיפא לתשובה ב' בחוות דעתך ציינת ש"העבודה אמנם פיסית בחלקה", אולם, בתשתית העובדתית שהועברה לך על ידי בית הדין בהחלטתו מיום 19/6/16 ניתן להבין שצויינו פעולות פיזיות רבות של הרמה והורדה של ארגזים כבדי משקל לאורך כל יום העבודה וזאת לאורך 18 חודשים. האם נכון לומר שעבודה פיזית של הרמה והורדה של קרטונים בעלי משקל של 5 ק"ג – 15 ק"ג לאורך כל יום העבודה, כאשר מדובר בעשרות קרטונים לכל משטח וכאשר התובעת הייתה מבצעת מספר משטחים ביום, אינה מהווה עבודה פיזית בחלקה, אלא עבודה פיזית במהותה?

ז. האם מוסכם עליך כי הרמה והורדה של עשרות קרטונים במשקלים שצויינו לעיל לאורך כל יום העבודה וזאת לאורך 18 חודשים יכול להוות גורם לפגיעה בחוליות עמוד השדרה?

ח. אם תשובה לשאלה ז' חיובית, האם ניתן לומר שזעזועים אלו גורמים בכל כיפוף ויישור של הגב עם הרמת המשא לנזקים מזערים לחוליות עמוד השדרה? אנא נמק תשובתך.

ט. האם מוסכם עליך שאירוע זעזוע אחד הרמת קרטון בעל משקל שנע בין 5 ק"ג ל 15 ק"ג יכול לגרום לפגיעה בגב ולבקע דיסק?

י. האם נכון לומר שזעזוע רב של חוליות עמוד השדרה לאורך שנה וחצי יכול לגרום לבקע דיסק בעמוד השדרה או לכל הפחות להחמיר אותו?

יא. בהתאם לתשובותיך לשאלות שלעיל, האם נכון יהיה לקבוע שהשפעת העבודה הפיזית של התובעת גבוהה מ 20% לפגיעה בגבה של התובעת? אם לא נכון, אנא הסבר ונמק את תשובתך בהתאם לנתונים הספציפים של התובעת, החומר הרפואי שעמד בפניך ותנאי העבודה שפורטו על ידי בית הדין בהחלטתו.

יב. האם ייתכן, כי מצב הגב של התובעת הוחמר בעקבות תנאי עבודתה המתוארים בתשתית העובדתית שבהחלטת בית הדין? אם נכון? אנא ציין בכמה אחוזים הוחמר. אם לא נכון, אנא נמק תשובתך.

המזכירות תשלח החלטה זו למומחה עם העתק לצדדים.

ניתנה היום, (28 נובמבר 2016), בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/05/2016 החלטה שניתנה ע"י נטע רות נטע רות צפייה
28/11/2016 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת נטע רות צפייה
06/02/2017 פסק דין שניתנה ע"י נטע רות נטע רות צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 שרה אוחיון אליהו קייקוב
נתבע 1 המוסד לביטוח לאומי עדי וידנה