טוען...

הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר מעצר

נסר אבו טהה27/06/2013

בפני

כב' השופט נסר אבו טהה

המבקשת:

מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד מסעד אליאס מסעד

נגד

המשיבים:

1. מחמוד אלגדיפי (עציר)- בעצמו

2. איהאב אבו שריפה (עציר)- בעצמו
ע"י באי כוחם עו"ד אייל הדר ועו"ד שלום פיניאה

החלטה

1. בפניי בקשה למעצרם של המשיבים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם על רקע כתב אישום המייחס להם ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, ייבוא סמים מסוכנים, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, כניסה למקום צבאי, שיבוש מהלכי משפט, הסתייעות ברכב לביצוע פשע. למשיב 1 מיוחס בנוסף עבירה של איומים.

2. מכתב האישום עולה, כי המשיבים קשרו לכאורה קשר עם אחרים (להלן: "האחרים"), לייבא סמים מסוכנים מסוג חשיש ממצרים לישראל. נטען, כי במסגרת הקשר, ביום 27/5/13, סמוך לפני השעה 09:30, הגיעו המשיבים ברכבו של המשיב 1 מסוג "סובארו 4B" (להלן: "הרכב"), לציר המוכנה "א", הסמוך לגבול ישראל מצרים, ונסעו לכיוון ציר "פילדלפי". המשיבים המשיכו בנסיעה מהירה על ציר "פילדלפי", עד הגיעם למקום מפגש שנקבע עם אחרים, בסמוך לקו דיווח 154 על גבול ישראל- מצרים (להלן: "נקודת המפגש"). באותה עת, הגיעו האחרים מן הצד המצרי, אל הגדר בסמוך לנקודת המפגש, כשהם נושאים עימם חבילות סם מסוכן מסוג חשיש במשקל כולל של 26.091 ק"ג (להלן: "חבילות הסמים"), והשליכו את חבילות הסמים בזו אחר זו, אל מעבר לגדר בצידה הישראלי. נטען, כי המשיבים יצאו מרכב, המשיב 1 נותר עומד ליד הרכב, והמשיב 2, התקרב לנקודת המפגש בסמוך לגדר, אסף חלק מהחבילות והכניסן לתוך תיק אשר נשא בידו. בשלב כלשהו, התקרב המשיב 1 אל הגדר, והמשיב 2 השליך לעברו את התיק והמשיך באיסוף חבילות הסמים מן הארץ. המשיב 1 אסף חבילות הסמים הנוספות, הניחן בתיק והכניס את התיק לרכב. בהמשך נטען, כי המשיב 1 התקרב בשנית לכיוון הגדר, אסף חבילות סמים נוספות, הכניסן לרכב והתיישב במושב הנהג. כאשר המשיב 2 אסף חבילות סמים נוספות, רץ לעבר הרכב כשהוא נושא עמו את החבילות הנוספות והתיישב במושב הנוסע שליד הנהג. בהמשך נטען, כי המשיבים פתחו בנסיעה מהירה על ציר "פילדלפי" עד להגיעם לכביש הגישה ליישוב עזוז (להלן: "היישוב"). המשיכו בנסיעה במהירות גבוהה לאורך הכביש של היישוב, עד שיצאו מצידו השני של היישוב. אותה עת, נסע מאחוריהם, ובצמוד אליהם, רכב מסוג "טויטה" הנהוגה בידי פארס עדיסאן (להלן: "הטויוטה"). כוח צה"ל אשר נסע בגי'פ צבאי וקיבל דיווח אודות מעורבות הרכב בהתרחשות האמורה, התמקם במרחק של כשני קילומטרים מן היישוב וביצע חסימה על הכביש. בהגיעם למקום בו עמד הג'יפ, נהג הטויוטה עלה על דרך עפר על מנת לחמוק מן הג'יפ והמשיבים ביצעו פניית פרסה חדה ונסעו בנסיעה מהירה ופרועה חזרה לכיוון היישוב, חצו את היישוב ויצאו מעברו השני ועלו על ציר המכונה "ב", כאשר הג'יפ בו כוח צה"ל דולק אחריהם וכוח צה"ל נוסף (להלן: "חיילי הכוח"), הצטרף אף הוא. נטען, כי במהלך הנסיעה על ציר "ב" כאמור, השליכו המשיבים מן הרכב חבילות סמים וכן את התיק בו חבילות הסמים. בשלב זה, קראו חיילי הכוח למשיבים לעצור את רכבם וביצעו ירי באוויר על מנת שהרכב יעצור. המשיבים לא שעו לקריאות והמשיכו בנסיעה מהירה. בשלב זה, פתחו חיילי הכוח בירי לעבר גלגלי הרכב. עקב כך, הרכב נעצר וממנו יצאו המשיבים כשידיהם מורמות והם נעצרו במקום. נטען, כי במהלך מעצרם, פנה המשיב 1 אל חיילי הכוח ואיים עליהם באומרו כי: "יפגוש אותם בבאר שבע".

3. ב"כ המבקשת עתר להורות על מעצרם של המשיבים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. נטען, כי התשתית הראייתית נסמכת על הודעות חיילי צה"ל על זיהוי הרכב בו נסעו המשיבים סמוך לגדר, תיעוד ההברחה, ועדויות על השלכת חבילות הסם בתיק ובתוכו סמים מהרכב. ב"כ המבקשת הפנה להודעתה של התצפיתנית נופר- אשר זיהתה רכב שחור חולף על פניה ועובר בסמוך לקו דיווח 154 בגבול מצרים; הודעת מורן אמסלם המתארת את המפגש בין הדמויות ברכב השחור לבין דמויות מהצד המצרי; הודעת אייל לפיה ראה רכב הונדה שחור "טס" בסמוך ליישוב עזוז- כאשר לגישת המבקשת זה הרכב שנצפה על ידי מורן; הודעת קובי רחמים המתאר כי משהבחינו המשיבים בחסימה של הג'יפ הצה"לי, בצעו פניית פרסה וברחו מהמקום; הודעת קסינה במסגרתה מסרה כי לאחר שקיבלה דיווח, הגיעה לנקודה וזיהתה רכב שחור נוסע לכיוון היישוב ובמהלך המרדף אחר הרכב, נזרק מהרכב תיק גב בצבע אדום. בהמשך, ביצעו סריקות ונתפסו חבילות המכילות את הסם; הודעת יהודה אשר זיהה את זריקות הסם מהרכב, ובהמשך ביחד עם הגשש נמצאה חבילה במרחק של חמישה מטרים מהרכב וחבילה נוספת "בעומק השטח", וכן נתפס תיק גב; הודעת יניב המתאר את המרדף והירי, וכי מהרכב השחור נזרק תיק אדום; הודעת גילי אשר אבטח את התיק שנזרק; הודעת הגשש ס.ס. המתאר את תפיסות החבילות ותיק הגב; מזכר של השוטר אלכסנדר במסגרתו ציין כי המשיב 1 סיפר לו שהוא מזהה את עצמו בסרטון והיה אמור להרוויח מההברחה 3,000 ₪. עוד צוין, כי השיחה לא הוקלטה מסיבה טכנית. עוד ישנם דו"ח שרשרת הסם, ותפיסת הסמים. עוד נטען, כי המשיבים בהודעותיהם, קושרים עצמם למקום.

בנוגע לעילת המעצר, נטען, כי כנגד המשיבים קמה עילת מעצר מכוח סעיף 21(א)(1)(א) ו 21(א)(1)(ב) לחוק, בשים לב לאופי ונסיבות ביצוע המעשים. כמו כן, קמה כנגד המשיבים חזקת מסוכנות מכוח סעיפים 21(א)(1)(ג)(2) ו- 21(א)(1)(ג)(3). עוד הפנה ב"כ המבקשת לעברם הפלילי של המשיבים, שיש בהם כדי להעצים, לגישתו, את המסוכנות הנשקפת מהמשיבים.

4. באי כוח המשיבים מנגד, טענו, כי מחומר הראיות בתיק, לא מתגבשת תשתית ראייתית לכאורית לחובת המשיבים. ראשית, נטען, כי חסרות עובדות משמעותיות ביחס לשרשרת הסם. כך למשל, השוטר דניאל אשר הגיע למקום הלכידה בשעות הצהריים, מציין בדו"ח כי הוא הוזעק על ידי כוח צבאי, ומשהגיע למקום, הבחין ברכב סוברו 4B ולידו שני אנשים כפותים, ובתא המטען של הרכב הייתה מזוודה ובה חבילות החשודות כסם. עוד לדבריו, פנה לאיש צה"ל, סמ"פ יהודה יפת, שנטל חלק במרדף, ויהודה מוסר לו מזכר עם שרשרת הסם. אולם המזכר לא נמצא בחומר החקירה. בנוסף, מדוחות החיילים עולה, כי מי שתפס את הסם והביאו לרכב, זה לא יהודה, אלא הסמג"ד- קובי רחמים. בדו"ח שקובי ערך, תיאר השתלשלות שבמהלכה היה מרדף אחרי רכב ושלחו כוחות. הוא לא מציין דבר לגבי תפיסת המזוודה או הנחתה בתא המטען של הרכב החשוד. יתרה מכך, אין רקע עובדתי כיצד אותן חבילות הגיעו לתא המטען של הרכב ואין תמונות בתיק החקירה, לא ידוע מה צבעו של התיק שנתפס, שכן התפיסה לא תועדה, ולא ידוע המרחק בין התיק שנתפס לבין ציר הנסיעה. שנית, נטען, כי מהסרטון המתעד את האירוע, לא ניתן לזהות את הדמויות ולא ניתן לזהות את כלי הרכב. שלישית, בסעיף 15 לכתב האישום, נטען, כי את המשיבים ליווה נהג רכב טויוטה. הנהג שוחרר בהליך המעצר ולא מיוחסות לו עבירות הסם. רביעית, הסרטון מלמד, כי מהרכב נזרקו חבילות הסם ואף התיק, אולם לא נתפסו טביעות אצבע של המשיבים על גבי החבילות או התיק. חמישית, על פי המזכר של השוטר אלכסנדר, המשיב 1 הודה בפניו בכך שהוא שותף להברחה עבורה היה עתיד לקבל 3,000 ₪. שיחה זו לא הוקלטה מחמת תקלה, וכאשר נכנס הרמ"ח והשיחה מוקלטת, אנו למדים כי המשיב 1 לא אומר דבר שקושר עצמו לאירוע וניתן לראות זאת בתמלול השיחה. לא מוזכר בה דבר הקשור לאירוע. יש עילה לשיחה, וההסברים שניתנו להימצאות במקום, היו על בסיס עילה זו וזה מופיע בתמלול. בנוסף, במסגרת פעולת חקירה בין המשיב 2 לאחיו, מספר המשיב 2 לאחיו כי "הפילו עליהם תיק", ו"הכניסו להם את המזוודה לתא המטען". לאור האמור, עתרו באי כוח המשיבים לשחרר את המשיבים לחלופת מעצר.

ראיות לכאורה

5. חומר החקירה כפי שיובא להלן בתמצית:

א. הודעת התצפיתנית- נופר מונסנגו (מיום 28/5/13) – מסרה בהודעתה, כי הבחינה ברכב שחור נוסע לכיוון קו דיווח 158 על ציר "פילדלפי". קיבלה דיווח שמתבצעת הברחה בקו, הרכב הפרטי נסעה במהירות על ציר "פילדלפי" ובעקבותיו נסע רכב נוסף.

ב. הודעת קצינת התצפית- מורן אמסלם (מיום 27/5/13) – נמסר, כי במהלך המשמרת זוהו טרקטורון ואופנוע בשטח מצרים כקילומטר מהגדר, נוסעים לכיוון הגדר בקו דיווח 154. הם נעצרו ליד הגדר, יצאו חמישה אנשים, הגיעו לגדר והחלו לזרוק חבילות. באותו זמן הגיע מהצד הישראלי, רכב פרטי בצבע שחור ממנו יצאו שני אנשים. אחד יצא לכיוון הגדר ואחד עמד ליד הרכב. "הוא עשה מספר נגלות בכל פעם אסף מספר חבילות וחזר לרכב". נזרקו בערך 23 חבילות.

ג. הודעת הקצינה- קסניה טרובניקה (מיום 27/5/13)- בעקבות דיווח על רכב שחור הנוסע בקו 158, נסעו לכיוון הרכב וזיהו אותו בכניסה ליישוב עזוז. הרכב התחיל לברוח, אז החלו במרדף. בחלוף דקה לערך, זיהו כי מהרכב השחור נזרק תיק גב בצבע אדום. הם לא עצרו, והמשיכו במרדף שכלל התראה בצעקות וירי לאוויר. בחלוף 15 שניות לערך, הרכב נעצר וממנו יצאו שני חשודים, והם נעצרו. לאחר נוהל הזיהוי, בוצעו סריקות באזור הרכב, נתפסו מספר חבילות על ידי הסמ"פ והגשש. במהלך המעצר, "החשוד הרזה יותר אמר כי יפגוש אותנו באזרחות". עוד נמסר, כי הם הנחו צוות סיור לשמור על קשר עין עם התיק ולא להתקרב אליו. בהמשך, הגיע הסמג"ד לקח את התיק והביא אותו לרכב שנעצר.

ד. הודעת הנהג הצבאי- יניב בורוביץ (מיום 27/5/13)- נהג ברכב יחד עם הקצינה קסניה. במהלך המרדף אחר הרכב השחור, זיהה כי נזרק תיק אדום בשטח, ובמהלך המרדף הם עברו ליד התיק והמשיכו לדלוק אחר הרכב שבורח. עוד ציין, כי אף אחד לא עלה לרכב או ירד מהרכב השחור במהלך המרדף.

ה. הודעת מפקדת צוות- גילי לניר (מיום 27/5/13)- השתתפה במרדף אחר הרכב שנמלט. בהמשך, אבטחו את האזור שבו התיק נזרק, ולאחר כמה דקות הגיעו יהודה והגשש ובהמשך הסמג"ד ולקחו את התיק. "התיק היה תיק גב גדול בצבע אדום ואפור נראה כמו תיק טיולים". עוד נמסר, כי באזור לא היו תיקים נוספים, אולם היו עוד חבילות.

ו. הודעת הסמג"ד- קובי רחמים (מיום 28/5/13)- משהתקבל דיווח שבוצעה הברחה בצד הישראלי, על ידי רכב פרטי בצבע שחור, ויחד איתו כלי רכב נוסף אשר לא זוהה, הוא החל לנסוע לכיוון יישוב עזיז, וכקילומטר מהיישוב, הבחין ממרחק של 200 מטר שני כלי רכב צמודים זה לזה, נוסעים במהירות גבוהה. הוא ביצע עם הג'יפ חסימה על הציר על מנת לעצור את הרכבים – כשהרכב הראשון היה ג'יפ "לנד קרוזר" בצבע לבן, ומאחוריו רכב סוברו 4B בצבע שחור. הג'יפ עלה על דרך עפר במטרה להימלט מהמקום, ורכב "הסוברו" ביצע פניית פרסה חזרה לכיוון יישוב עזיז. הוא המשיך לדלוק אחר רכב "הסוברו", ובמהלך המרדף התקבל דיווח על זריקת תיק מתוך הרכב.

ז. הודעת הסמ"פ- יהודה יפת (מיום 27/5/13)- בהודעתו מסר, כי היה בג'יפ במהלך המרדף אחרי רכב ה"סוברו", תוך שהוא שומר על קשר עין עם הרכב. במהלך הנסיעה, זיהה כי מהצד של הנוסע ברכב נזרקו "סחורות" ותיק גב. לאחר מעצרם של המשיבים, ביצע יחד עם הגשש סריקות, במהלכן "נתפסה חבילה במרחק של חמישה מטרים מהרכב, וחבילה נוספת בעומק השטח. במרחק של יותר מ- 250 מטרים לערך גם החבילה השנייה נתפסה לאחר שהגשש הראה לי אותה והיא נתפסה על ידי. המשכנו בסריקות לעומק השטח בנתיב הבריחה של החשודים ולאחר כ- 400 מטר לערך, נתפס תיק גבר בצבע אדום אפור ובתוכו מספר חבילות. את התיק תפס הסמג"ד והביא אותו למקום שבו נעצר הרכב... החבילות שנתפסו בשטח, היו מלבניות עטופות בנייר דבק שקוף". עוד מסר, כי תוך כדי המעצר המשיב 1 איים עליו ועל הקצינה באומרו: "חכה חכה שתגיע לבאר שבע לידיים שלי".

ח. הודעת הגשש (מיום 27/5/13) – בהודעתו מסר, כי השתתף במרדף אחרי הרכב החשוד. לאחר מעצרם של החשודים, החלו בסריקות ובמרחק של 5 מטר מהרכב של החשודים, "תפסתי חבילה שככול הנראה נזרקה מהאוטו". במרחק של 200 מטר לערך, מצא חבילה נוספת, ובהמשך הציר, מצא תיק גב אדום שאותו פתח הסמג"ד שהיה איתו (יהודה יפת). החבילות היו עטופות בסרט דבק שקוף.

ט. הודעת השוטר- דניאל טטריאן (מיום 27/5/13)- מהודעתו עולה, כי כאשר הגיע לשטח הפתוח ליד יישוב עזוז, ניגש לרכב "הסוברו", כאשר תא המטען היה פתוח, ובתוכו היה תיק אדום/שחור מלוכלך מאבק, ובתוך התיק חומר שנראה כמו "עוקות" של חשיש וליד התיק עוד 2 "עוקות", שזה 20 פלטות של חשיש. נמסר לו על ידי יהודה יפת כי הוא תפס את התיק עם הסמים, והגשש זיהה עוד שתי "עוקות" נפרדות בדרך הבריחה של רכב ה"סוברו". יפת תפס אותם והביא אותם, ספר את החבילות ומסר לו מזכר עם שרשרת הסם ואת הסמים שנתפסו.

י. הודעת אייל הירשפלד (מיום 27/5/13)- בהודעתו תיאר כי ראה רכב מסוג הונדה שחור ורכב טויוטה לנד קרוזר, כאשר הם נוסעים במהירות בתוך היישוב.

יא. חוות דעת מומחה- המעבדה האנליטית (מיום 28/5/13) – החומר שנתפס זוהה כסם מסוכן מסוג חשיש במשקל 26091 גרם.

יב. דוח פעולה של השוטר מור סבג- בו צוין כי קיבל את הסמים שנתפסו מהמג"ד יובל גז. וכן נמסר דוח שרשרת הסם.

יג. תמלול שיחה בין המשיב 1 לשוטר דורון אלוני והשוטר אלכס:

שיחה מס' 1: לשאלת החוקר: "זה רק 3,000 ₪?" השיב: "כל העולם יודע על הסיפור הזה... כל העולם יודע את הסיפור הזה...".

שיחה מספר 3: כאשר אלכס שואל את המשיב מדוע עשו את זה עם רכב פרטי, והאם הם לא פחדו שהרכב יתקע, המשיב אמר: "אין רכב אחר". בהמשך מסר כי הג'יפ הלבן לא היה קשור אליהם.

שיחה מספר 4: לשאלת החוקר האם לא פחדו שיבוא רכב או שירו עליהם, השיב: "לא יודע... לא הסתכלתי". לאחר שהמשיב אומר לשוטר שהוא עתיד להתחתן, ורק צריך "להשלים" את החתונה שלו, שואל אותו השוטר האם 3,000 ₪ היו משלימים את החתונה (הסכום אותו היה עתיד לקבל עבור הסמים), והמשיב עונה לו: "סוגר פינה". בהמשך הוסיף: "אני מתכנן רק להשלים את החתונה, רוצה להכיר את החיים, לא רוצה להתעסק עם שום דבר לא חוקי יותר".

יד. מזכר של השוטר אלכסנדר קלנטרוב (מיום 29/5/13): במזכר ציין, כי במהלך שיחה עם המשיב, ולאחר שהוצג בפניו סרטון המצלמות, מסר לו המשיב, כי הוא היה אמור לקבל 3,000 ₪. בהמשך מסר, כי זיהה את עצמו בסרטון וכן את האדם הנוסף שמצולם, אולם, הוא לא רוצה "להלשין" עליו. כאשר נשאל האם הוא מוכן לעלות את הדברים שאמר, על הכתב, ענה לו המשיב כי הוא לא מוכן מאחר ולאחר שישתחרר הוא יצטרך לשלם "קנס" על אותם אנשים שיפליל אותם. עוד מצוין במזכר, כי השיחה לא הייתה מבוקרת.

טו. תמלול שיחה בין המשיב 2 לאחיו: לאחר שאחיו של המשיב מספר לו על נסיבות מעצרו, המשיב אומר לו: "תפסו אותנו בפארק, בא צה"ל עצר אותנו ושם לנו דברים בתוך הרכב כאילו זה שלנו". ובהמשך "סתם היו יושבים סדרו אותנו והביא דברים ושמו בתוך התא מטען". בהמשך חוזר המשיב על כך שהכול שקר.

טז. דיסק הסרטון: בית המשפט עשה מספר ניסיונות לצפות בסרטון, אולם מחמת תקלה בדיסק שנמסר לבית המשפט, לא היה ניתן לצפות בסרטון.

גרסת המשיבים

6. מהמשיב 1 נגבו ארבע הודעות: בהודעתו הראשונה (מיום 27/5/13), הכחיש את המיוחס לו, וטען כי הוא טייל באזור עזוז עם המשיב 2. למקום הגיעו ברכב "סוברו" 4B השייך לו, והוא נהג ברכב. בהמשך טען, כי את הסמים שנמצאו באוטו, הביאו החיילים מהשטח ושמו לו באוטו. הכחיש כל קשר לתיק גב בו נמצאו סמים. כמו כן, טען כי לא נגע בחבילות ולכן לא יימצאו טביעות אצבע שלו או דנ"א.

בהודעתו השנייה (מיום 29/5/13 שעה 13:42),מסר, כי הגיע לאזור עזוז בשעות הבוקר על מנת לטייל, והמשיב 2 היה איתו כל הזמן.

בהודעתו השלישית (מיום 29/5/13 שעה 17:20), הכחיש את המיוחס לו ושמר על זכות השתיקה. משהוצג בפניו הסרטון המתעד את האירוע, והוא נתבקש לתאר את מה שראה בסרטון, מסר, כי רואה דמויות "זורקים משהו מעל הגדר מצד אחד לצד השני", והדמות השניה שמגיעה מהצד הישראלי של הגדר "אוסף משהו נראה לי את מה שזורקים מהצד השני". בהמשך זיהה אדם נוסף בצד הישראלי ועוד משהו "שחור" שלא זיהה מהו. כאשר אותו אדם שהצטרף לסרטון משטח ישראל, הגיע מכיוון "המשהו השחור" שלא זיהה. הכחיש כי הוא הדמות המתועדת בסרטון. כאשר נשאל אם הוא לא ראה אות נתקל בחבילות מרובעות, האם ייתכן ויימצא טביעות אצבע שלו עליהן?, השיב: "באמת תפסו אותנו החיילים היו להם דברים כאלה והרביצו לנו עם דברים כאלה". ובהמשך "...אני אומר לך שלא נגעתי בזה ככה עם היידים אבל היו לי הרבצות בזה... החייל שם את היד שלי על הרצפה ודפק לי עם החבילה על היד". בהמשך, הוצג בפניו יתר הסרטון, וכשנתבקש לתאר מה ראה, מבר כי האדם הראשון מהצד הישראלי מסר לאדם השני מהצד הישראלי תיק. כאשר נשאל איך הוא יודע שמדובר בתיק, השיב כי אמר "דיר" ולא תיק ובשפה הערבית "דיר" זה שקית. בהמשך הצפייה בסרטון, מתאר כי האדם ששם את החבילה שקיבל "בדבר הזה השחור שנמצא בצד". כאשר נשאל מה זה הדבר השחור? השיב שאינו יודע. לשאלת החוקר: "לאחר שאותו בחור שם את המשהו בתוך הדבר השחור מה הוא עושה?" השיב: "חזר לכייון של המעקה, מרים משהו, אוסף וחוזר לאוטו". לשאלת החוקר: "איך הגעת למסקנה שהדבר השחור הוא אוטו?" השיב: "אני רואה שהוא פותח דלת". בהודעתו הרביעית (מיום 2/6/13): הכחיש את המיוחס לו, וגם לאחר שהושמעו לו השיחות המוקלטות עם השוטר אלכסנדר בהם מסר, כי הבריח סמים תמורת 3,000 ₪, הכחיש את המיוחס לו.

7. המשיב 2 מסר שתי הודעות. בהודעתו הראשונה (מיום 27/5/13) מסר, כי נסע עם המשיב 1 לטייל בפארק עזוז, הם נעצרו על ידי הצבא, ואז הצבא הביא תיק ושמו אותו ברכב. בהמשך הכחיש את המיוחס לו וטען כי לא ראה ולא נגע בחבילות הסמים. בהודעתו השניה (מיום 2/6/13), שמר המשיב על זכות השתיקה.

8. מהמקובץ לעיל, הנני קובע, כי המבקשת הניחה תשתית ראייתית לכאורית לחובת המשיבים בעבירות המיוחסות להם בכתב האישום, שעיקרה דוחות חיילי צה"ל שזיהו את הרכב בו נסעו המשיבים סמוך לגדר, וכן ניהלו את המרדף הן בשלב זריקת תיק הגב וחבילות הסם מתוך הרכב, והן בשלב ביצוע מעצרם בשטח. לצד דוחות חיילי צה"ל, קיים סרטון, על פי דוח צפייה, הסרטון מתעד טרקטורון עם אנישם מהצד המצרי מגיע לגדר המערכת בסמוך לעזוז, חוברים לשני אנשים שבאו ברכב שחור פרטי (סוברו 4B) ומעבירים חבילות של דבר מה לידי שני תושבי ישראל. בנוסף, גרסאות המשיבים הקושרים עצמם למקום ולזמן המעשים המתוארים בכתב האישום. יתרה מכך, המשיב 1 מגרסתו בפני החוקר אלכסנדר קלנטרוב, יש בה משום ראשית הודיה כי היה שותף להברחת הסמים תמורת 3,000 ₪.

בנוגע להשגות הסנגורים, מקומן של השגות אלו להתלבן בהליך העיקרי. לגופן של עניין, מחומר הראיות המפורט לעיל, קיימת שרשרת סם, ראה לעניין זה הודעת השוטר דניאל (כמתואר בסעיף ט לעיל). עוד לעניין זה ראה את הודעתו של הסמג"ד קובי רחמים.

בנוגע להעדר מציאתן של טביעות אצבע על חיבלות הסם או התיק, אין בעובדה זו כדי לכרסם בתשתית הראייתית. בנוגע לעובדה שהודעת המשיב 1 בפני השוטר אלכס לא הוקלטה אלא תועדה במזכר, ניתן הסבר על ידי השוטר כי מחמת תקלה במכשיר הפלאפון לא הצליח להפעיל את מנגנון ההקלטה. יתרה מכך, תוכן השיחה שלא תועדה בהקלטה, שוחזרה בשיחה נוספת בנוכחות הן השוטר אלכס והן הקצין דורון. במסגרתה, המשיב אישר חלקים מהאמירות שיוחסו לו על ידי החוקר אלכס.

9. לא הייתה מחלוקת בדבר קיומה של עילת מעצר.

10. בהתאם למצוות המחוקק בסעיף 21 ב' לחסד"פ, הדיון יידחה לקבלת תסקיר מעצר ליום 24/7/13 שעה 09:30 בפני שופט תורן.

11. המשיבים ישארו במעצר עד למתן החלטה אחרת ויובאו על ידי שב"ס במועד הנדחה.

המזכירות תשלח עותק ההחלטה לשירות המבחן.

תיק החקירה, לרבות תיק המודיעין הוחזר לב"כ המבקשת

ניתנה היום, י"ט תמוז תשע"ג, 27 יוני 2013, במעמד הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/06/2013 החלטה מתאריך 05/06/13 שניתנה ע"י נסר אבו טהה נסר אבו טהה צפייה
10/06/2013 הוראה למבקש 1 להגיש הגשת חומר חקירה נסר אבו טהה צפייה
27/06/2013 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר מעצר נסר אבו טהה צפייה
24/07/2013 החלטה מתאריך 24/07/13 שניתנה ע"י חני סלוטקי חני סלוטקי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אלון אלטמן
משיב 1 מחמוד אלגדיפי (עציר)
משיב 2 איהאב אבו שריפה (עציר)