טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 2 מתן הוראות 24/06/13

הילה גרסטל24/06/2013

מספר בקשה:3

לפני כבוד הנשיאה הילה גרסטל

בעניין: פקודת החברות

ובעניין: Better place Inc. company number 4453107

(להלן "החברה האמריקנית")

המבקשים:

1.סיגל רוזן רכב (מפרקת זמנית)

2.שאול קוטלר (מפרק זמני)

נגד

המשיבים:

1.Better place Inc. company number 4453107

2. Better place Gmbh

4. קבוצת ברן

5. י ב מ ישראל בע"מ

6. כונס נכסים רשמי תל אביב

החלטה

לפני בקשת המפרקים הזמניים לשכור שירותי משרד עורכי דין בארה"ב לצורך הגשת הליך משפטי למתן תוקף בארה"ב להחלטות בית המשפט זה בקשר לחברה האמריקנית, ולביצוע הפעולות המשלימות הנדרשות לצורך פירוקה. עוד מבקשים הם לשכור שירותי דירקטור מקצועי חלף הדירקטורים המכהנים, ולשכור שירותי משרד עורכי דין שייצג את החברה בהליכים הצפויים להינקט נגדה בארה"ב.

כן מבקשים המפרקים הזמניים להתיר להם לבטל את כל פוליסות הביטוח של החברה האמריקנית, למעט ביטוח דירקטורים, ביטוח נושאי משרה וביטוח מעבידים ולהוסיף את הדירקטור המקצועי שמבוקש למנות לרשימת המבוטחים בביטוח נושאי משרה ואחריות מקצועית.

מעיון בבקשה ובתגובות לה, לרבות תגובת כנ"ר עולה כי דין הבקשה להתקבל.

חברת י.ב.מ ישראל בע"מ, נושה מהותית של החברה האמריקנית, הודיעה כי אינה מתנגדת לבקשה. גם מר שי אגסי, הודיע באמצעות בא כוחו כי אינו מתנגד לבקשה.

חברת ברן, הנושה הידועה כגדולה ביותר בחברה האמריקנית, הודיעה כי לא תתנגד לבקשה כפוף לשני תנאים: ראשית, דורשת חברת ברן כי לקראת תום תקופת 3 חודשים ידווחו המפרקים הזמניים לבית המשפט על ההליכים שננקטו ועל סכומי השעות שחויבו ואושרו, וכן יימסרו דיווח לגבי שעות העבודה הצפויות. שנית, דורשת חברת ברן כי ככל שהטיפול יגיע לתקרת שכר של 100,000 דולר ארה"ב, יפנו המפרקים הזמניים לבית המשפט ויציינו אם יש מקום לדעתם להמשך הפעולות הננקטות בארה"ב. חברת ברן דורשת כי התנאים יחולו לפי המוקדם ביניהם, ובמצטבר.

כנ"ר בתגובתו הודיע לבית המשפט, כי מברור שערך עם המפרקים הזמניים, תנאי חברת ברן מוסכמים עליהם. עוד הביע כנ"ר עמדתו כי בנסיבות העניין עולה הבקשה בקנה אחד עם טובת החברה, ולכן אינו מתנגד למבוקש.

לנוכח כל האמור לעיל, דין הבקשה להתקבל, וכך אני מורה. למען הסר ספק, המשך הפעלת החברה יעשה תוך שמירה על ההוראות שניתנו בהחלטות קודמות, לרבות שמירה על מנגנון הפרדת הנכסים והכספים של כל אחת מן החברות לטובת נושיה שלה.

ניתנה היום, ט"ז תמוז תשע"ג, 24 יוני 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/06/2013 החלטה על בקשה של מבקש 2 מתן הוראות 24/06/13 הילה גרסטל צפייה
14/11/2016 החלטה שניתנה ע"י עירית וינברג-נוטוביץ עירית וינברג-נוטוביץ צפייה
26/12/2018 החלטה שניתנה ע"י עירית וינברג-נוטוביץ עירית וינברג-נוטוביץ צפייה