טוען...

פרוטוקול

אביבה טלמור29/06/2014

בפני כב' השופטת הבכירה אביבה טלמור

התובע

זכריה סולימני

נגד

הנתבעת

בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ

<#1#>

נוכחים:

התובע בעצמו.

נציג הנתבעת גרגורי כץ.

פרוטוקול

התובע זכריה סולימני מוזהר להעיד אמת:

אני מתגורר במושב אחיטוב במועצה המקומית עמק חפר. יש שביל שמוביל מהבית שלי לחצר המשק שלי. מצד שמאל של השביל, שזה סמוך למקום מגוריו של השכן שלי, הוצב על ידי הנתבעת עמוד תקשורת של טלפון בגובה של בערך 4-5 מטרים שהוא מחזיק כבלי תקשורת. מול עמוד תקשורת זה במרחק של כ-30 מטרים ישנו עוד עמוד תקשורת נוסף של בזק שגם הוא שייך לנתבעת ובו יש כבלי תקשורת שקשורים לבית של השכן שלי כך שהשביל נמצא באמצע בין שני עמודי תקשורת אלה וכבלי התקשורת הם מעל השביל. עמוד התקשורת שיותר סמוך לבית של השכן שלי רן ניסים היה עמוד תקשורת ישן וגם היה רקוב ונטע לצידו. מדובר בעמוד תקשורת מעץ. גם השכן שלי ששמו רן ניסים וגם אני התרענו בשיחות טלפון לבזק והודענו להם על זה שעמוד התקשורת שסמוך לבית של רן ניסים נוטה על צידו ולא עומד ישר ולא התייחסו אלינו. עד שבינואר 2013 היה חודש חורפי שבו היו גשמים ורוחות חזקות וכתוצאה מכך העמוד נטה על צידו עוד יותר. באחד הלילות, 07.01.13 בשעות הערב חלפה משאית במקום והיות ועמוד התקשורת עמד על צידו וכבלי התקשורת היו נמוכים מדיי ולא מתוחים, המשאית פגעה בכבלי התקשורת וסחבה איתם יחד עם המשאית והעמוד נפל ודודי השמש שעמדו מימין לכביש אחד על מחסן במשק שלי איפה שהתאילנדים גרים ואחד על הבית של הבת שלי נהרסו וניזוקו וצלחת של תקשורת גם היא ניזוקה וזו צלחת תקשורת של יס. הגג של המחסן שבו גרו התאילנדים היה בו חור, הדוד נפל בתור החור לחדר ולמזלי לא נגרמו נזקים לבני אדם אלא רק נזקי רכוש ונכנסו מים. את התאונה עצמה עם המשאית לא ראינו. המשאית לא נשארה במקום, עזבה את המקום בלי לדווח והבת שלי באה וקראה לי שאראה מה קרה. הבת שלי כשהיא שמעה רעש ושמעה בום והיא הייתה בתוך הבית יצאה החוצה לראות מה קרה והיא ראתה את המשאית בורחת מהמקום והיא לא הספיקה לרשום את המספר. הבת של י גרושה עם שני ילדים והיא גרה אצלי. הנזק להחלפת שני דודי שמש וקולטים מסתכם בסך של 12,285 ₪. אני תבעתי גם הוצאות כלליות לרבות טלפונים בסך 500 ₪ והתייעצות עם עו"ד 2,000 ₪. אני לא פניתי לבזק בכתב כדי להתריע על עמוד הטלפוו שהוא לא עומד יציב אלא נוטה לצידו אלא רק התקשרתי טלפונית. הבת שלי פנתה לבזק רק אחרי המקרה במס' מכתבים ולא פיצו אותנו. אני מגיש את כל המסמכים שצרפתי לתביעה כחלק מהתביעה שלי.

אני מציין שהעמוד הישן הזה שנפל כפי שתיארתי נמצא עוד אצלי בחצר. אני גם רוצה להגיד שהיום גם נמצאים במושב 4 עמודים שנוטים על צידם ומסכנים את הציבור ובזק לא מתקנת אותם ומקומות שבזק תיקנה חלק מהעמודים השאירה את העמודים הישנים עומדים נטויים וזה מסכן את הציבור.

חקירה נגדית על ידי נציג הנתבעת:

אין שאלות.

עד מטעם התובע רן ניסים מוזהר להעיד אמת:

אני שכן של התובע. הבתים שלנו נמצאים בשכנות זה לזה וחצרות המשק סמוכות זה לזה עם כביש משותף. ישנו שביל שמפריד בין חצר המשק שלי לבין חצר המשק של התובע. בצד של חצר המשק שלי יש עמוד תקשורת שהוא עמוד מעץ והתקינה אותו בזק שהיא הנתבעת והוא מחזיק בכבלי תקשורת שמחוברים לבית שלי ולמקומות אחרים. גובהו הוא כ-4-5 מטרים. מעבר לשביל סמוך יותר למשק של התובע ישנו עמוד תקשורת נוסף שהתקינה הנתבעת שאף הוא עמוד מעץ בגובה של 4-5 מטרים והוא מחזיק בכבלי תקשורת המחוברים לבית התובע ולמקומות אחרים. כבלי התקשורת עוברים מהעמוד שסמוך לביתי, מעל השביל ומתחברים לעמוד התקשורת של בזק שנמצא מעבר לשבי וסמוך לבית התובע. המרחק בין העמוד הסמוך לביתי לאותו עמוד שסמוך לבית התובע הוא בערך 30 מטר.

מה שקרה הוא שהעמוד שסמוך לביתי שהוא עמוד תקשורת שהתקינה בזק כאמור הוא התחיל לנטות לצידו "נשכב לצידו" ועמד בצורה הטויה לצד. מתי שזווית העמוד שנטע לצידו הייתה כבר יותר חדה ונראתה לי יותר מסוכנת אני ביקשתי דרך המשרד של הוועד המקומי של מושב אחיטוב להודיע על העמוד שנוטה לצידו לבזק זה היה בערך לפני 3 שבועות לפני המקרה שארעה ב-.07.01.13

בעקבות כך באמת מוועד המושב המקומי התקשרו לבזק ומסרו את הטלפון שלי ובאמת בזק התקשרו אליי לטלפון הנייד שלי ותיאמו איתי מועד שבו הם יגיעו למושב ואני אגש איתם וראה להם בדיוק על איזה עמוד מדובר ואיך הוא נוטה לצידו ואני המתנתי להם ביום שקבענו והיום שקבענו היה למעשה יומיים אחרי המועד שפניתי לוועד המקומי ובזק התקשרו אליי וקבענו מועד. בזק לא הגיעו למועד שנקבע למרות שאני המתנתי להם כדי שיגיעו. התיאום היה טלפוני והם לא הגיעו. לא פניתי פעם נוספת, הייתי בטוח שבזק יטפלו בנושא גם בלי לפגוש אותי כי מסרתי את כל הפרטים לוועד המקומי והם התקשרו לבזק ובזק חזרו אליי שכן קיבלו את ההודעה. ב07.01.13 למיטב זכרוני זה היה חורף הייתה סופת גשמים ורוחות קשים, העמוד נפל בחצר שלי. אחרי שהוא נפל כבלי התקשורת לא נפלו לגמרי על הכביש, דהיינו עלה שביל, אלא נשארו תלויים באוויר בצורה אלכסונית שכזו מאוד נמוך. באותו ערב מאוחר יותר נסעה משאית בשביל הזה ואנחנו לא יודעים מי זה הנהג אבל זו הייתה משאית שהמשיכה ונסעה בשביל וראינו סימני דרך עלה שביל של הגלגלים שלה והיא משכה איתה את כבלי התקשורת וכתוצאה מכך נוצר נזק לתובע ואצלי גם היה נזק אבל מאוד קטן וגם לשנכן מאחוריי היה נזק אבל אני לא תבעתי.

כשהמשאית פגעה בכבלי התקשורת ונגרם הנזק, אני לא הייתי בבית ולא ראיתי את המקרה ולא שמעתי את הרעש של הנזקים. אני חזרתי בשעות מאוחרת וראיתי את הנזקים.

אני מציין שנשארו סימנים של גלגלי המשאית על הדרך שכן באותו רגע שהייתה המשאית כנראה לי היה גשם ולכן נשארו הסימנים של גלגלי המשאית על השביל. אני רוצה להגיד שכרגע יש עוד 4 עמודי כבלי טלפון, דהיינו עמודי תקשרת של בזק שנמצאים באותו מצב שהם נטויים לצד ומסכנים ועוד עמודים שבזק החליפה אבל השאירה את העמודים הישנים וזה ממש מסכן. אחד כזה נמצא במקום ציבורי בבית העם.

חקירה נגדית:

ש. הדרך היא פרטית?

ת. כן. מדובר בשביל פרטי שפריד בין המשק שלי למשק של התובע. בין המשקים על השבילים והדרכים האלה נכנסות משאיות שמביאות סחורות, ציוד וכו'. וגם מוציאים סחורות.

ש. רשת הטלפונים נמצאת לא בחזית של הבתים אלא מאחוריהם.

ת. נכון.

ש. המשאית נכנסה שלביל הזה?

ת. כן. נהגים מביאים סחורות מספקים. אני לא ראיתי את המשאית כפי שציינתי בפניך.

התובע:

מבקש לקבוע מועד נוסף לדיון ולמועד זה אזמין עדה נוספת מטעמי שרית סולימני.

הצדדים:

הגענו להסכם פשרה לפנים משורת הדין ועל מנת לסיים הדיון בדרכי נועם וללא דיונים משפטיים ממושכים וסיכונים משפטיים הדדיים ובהמלצת בהמ"ש לפיו תשלם הנתבעת לתובע לסילוק תביעת התובע כנגד הנתבעת סך של 8,000 ₪ (להלן "סכום הפשרה").

סכום הפשרה ישולם על ידי משלוחו בדואר רשום לתובע תוך 30 יום מהיום לפי הפרטים הבאים: זכריה סולימני ת.ז 042403220 מושב אחיטוב. אם לא ישולם סכום הפשרה במועד יישא סכום הפשרה ריבית והפרשי הצמדה החל מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

כל צד יישא בהוצאותיו.

מבקשים ליתן תוקף של פסק דין להסכם פשרה זה.

<#4#>

פסק דין

ניתן תוקף של פסק דין להסכם פשרה זה.

<#5#>

ניתנה והודעה היום א' תמוז תשע"ד, 29/06/2014 במעמד הנוכחים.

אביבה טלמור, שופטת שלום בכירה בדימוס

הוקלד על ידי ליהי ולדמן

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/08/2013 החלטה מתאריך 21/08/13 שניתנה ע"י רקפת סגל מוהר רקפת סגל מוהר צפייה
16/03/2014 החלטה על בקשה של מבקש 1 ביטול החלטה / פס"ד 16/03/14 אביבה טלמור צפייה
16/03/2014 החלטה על בקשה של מבקש 1 ביטול החלטה / פס"ד 16/03/14 אביבה טלמור צפייה
29/06/2014 פרוטוקול אביבה טלמור צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 זכריה סולימני
נתבע 1 בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ