טוען...

החלטה שניתנה ע"י פנינה לוקיץ'

פנינה לוקיץ10/07/2016

תובע

איגור קודינסקי

נגד

נתבע

בן ציון ברקוביץ

נגד

צדדים שלישיים 1. טים חן גוונים 2007 בע"מ

2. הפרופיל (אלומניום חיפה) בע"מ

נגד

צד רביעי טים חן גוונים 2007 בע"מ

החלטה

בפתח הדברים אבקש להתנצל בפני הצדדים על העיכוב במתן ההחלטה בבקשת הצד השלישי 2 (להלן: "המבקשת") להורות על שינוי זהות המומחה שמונה על ידי בהחלטה מיום 17.2.16, ואשר נבע הן מתקלה בהעלאת התיק לעיוני והן מעומס רב.

לאחר בחינת הבקשה ונימוקיה וכן תגובת הנתבע אשר התנגד לה, אני סבורה כי יש להיעתר לבקשה ולשנות את זהות המומחה כך שלא ימונה, כמומחה מטעם בית המשפט, מומחה שאך לאחרונה נחקר ע"י ב"כ המבקשת כאן בהליך אחר. נכון הדבר כי הבקשה לא הוגשה מיד עם המינוי אלא רק בחלוף כחודש לאחר החלטת המינוי, אולם אין בכך כדי להביא לדחייתה מטעם זה בלבד.

נכון גם שעצם העובדה כי מומחה שימש כמומחה של צד בתיק אחר, והביע עמדה העומדת בניגוד לעמדת המבקשת (ועל אף שעמדתו שם לא אומצה לבסוף בפסק הדין כפי שעולה מהודעת המבקשת 24.5.16), איננה מחייבת להגיע למסקנה כי עמדתו כאן בהכרח לא תהא "אוהדת" את עמדת המבקשת ("יריבתו" בהליך האחר), אולם אין ספק כי יש בכך להעיב על מידת האמון שהמבקשת תוכל לתת בחוות דעתו, ככל שזו לא תהא "לטובתה".

לאור מעמדו של מומחה מטעם בית המשפט, חשוב שלצדדים יהא אמון בו, ומשכך אין למנות, ביודעין, מומחה שצד, מסיבות מנומקות, אינו יכול לתת בו אמונו. העלאת הבקשה לפני כניסת המינוי לתוקפו אין בה לפגוע במומחה, שכן אין בהחלטה לשנות את זהות המומחה כדי להצביע על העדר אמון במומחה, אלא רק על כך שבנסיבות שנוצרו, לאור זהות אחד הצדדים המעורבים, אין מקום שהוא ישמש כמומחה בתיק ספציפי זה.

לאור האמור לעיל אני מורה על ביטול מינויו של מר אבי שטרן כמומחה בית המשפט. במקומו ימונה מר רונן שטרנברג שעל אף שאינו בעל מומחיות בתחום האלומיניום, הינו מומחה מנוסה ומיומן, אשר ידע להעזר בכל הבדיקות הנדרשות לצורך חיווי דעתו, והוראות מתאימות ינתנו בהחלטת המינוי הנפרדת.

אין להביא תוכן החלטה זו לידיעת מר אבי שטרן (שמינויו טרם נכנס לתוקף) או לידיעת מר שטרנברג.

ניתנה היום, ד' תמוז תשע"ו, 10 יולי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/07/2014 פסק דין מתאריך 14/07/14 שניתנה ע"י פנינה לוקיץ' פנינה לוקיץ צפייה
19/01/2015 החלטה שניתנה ע"י פנינה לוקיץ' פנינה לוקיץ צפייה
17/02/2016 החלטה שניתנה ע"י פנינה לוקיץ' פנינה לוקיץ צפייה
10/07/2016 החלטה שניתנה ע"י פנינה לוקיץ' פנינה לוקיץ צפייה
10/07/2016 הוראה למומחה בית משפט להגיש חווד רונן שטרנברג פנינה לוקיץ צפייה
02/11/2016 החלטה שניתנה ע"י פנינה לוקיץ' פנינה לוקיץ צפייה