טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש עדכון התובע

דלית גילה24/12/2014

24 דצמבר 2014

לפני: כב' השופטת דלית גילה

התובע:

פרופ' עזריאל ברק

ע"י ב"כ: עו"ד קרן אבידן ואח'

-

הנתבעת:

אוניבסיטת תל-אביב

ע"י ב"כ: עו"ד דפנה שמואלביץ ואח'

החלטה

לפני תביעתו של פרופ' עזריאל ברק (להלן: התובע), המועסק כעת באוניברסיטת חיפה, לחייב את אוניברסיטת תל-אביב (להלן: הנתבעת או האוניברסיטה) להכיר בזכאותו לרציפות זכויות פנסיה, שצבר באוניברסיטת תל-אביב ובאוניברסיטת חיפה, ולחייב את הנתבעת בכל פעולה שתידרש לשם תשלום זכויותיו, בהתאם להסכם רציפות ספציפי, לרבות חיובה לחתום על הסכם רציפות ביחס אליו.

הנתבעת ביקשה לדחות התובענה על סף, הן מחמת "התיישנות", שכן - התובע התפטר מעבודתו בה ביום 30.9.1995, ובקשה לרציפות זכויות עם אוניברסיטת חיפה נדחתה ב-19.2.2002, והן מחמת חוסר סמכות מקומית, הנתונה - לדעתה - לבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב-יפו; בנוסף, הודיעה הנתבעת, כי סמנכ''ל משאבי אנוש בה, מר חיים הובר, משמש כנציג ציבור בבית-הדין האזורי לעבודה בחיפה. לשאלה מפורשת - האם בכוונתה להעיד את מר הובר, השיבה הנתבעת, כי - בשלב זה, לא ידוע מי יהיו עדי האוניברסיטה בתיק שבכותרת, אך, לאור תפקידו של מר הובר, כסמנכ"ל משאבי אנוש באוניברסיטה, אין לשלול את האפשרות שהוא יהיה עד מטעמה.

התובע הודיע, כי אין אין לו כל עמדה ביחס להודעת הנתבעת, בנוגע לסמנכ"ל משאבי האנוש, והוא אינו סבור שיש באמור בהודעת הנתבעת כדי להשליך על התובענה שבפנינו בכל אופן שהוא, לרבות לעניין מקום בירורה. יחד עם זאת, עמדת התובע היא, כי לבית-דין זה נתונה סמכות המקומית לדון בתביעה, משום שמדובר בזכויות פנסיה שהוא זכאי לקבל מאוניברסיטת חיפה, עת ייצא לגמלאות, גם עבור עבודתו בתל-אביב; וכן שזכות זו טרם התיישנה, משום שהוא עתיד לפרוש רק בשנה הבאה.

אשר לדעתי - איני מוצאת לנכון להידרש לשאלת הסמכות המקומית, שכן, גם לו הייתי סבורה, שסמכות זו נתונה לבית-הדין האזורי בחיפה - ואינני קובעת כך - לא הייתי ממשיכה בברור התובענה לגופה, לרבות בשאלה - האם ראוי לסלקה על הסף מטעמי "התיישנות", נוכח היכרות אישית עם מר חיים הובר, שישב עימי לדין, כנציג ציבור, במספר הליכים אחרים. בשל האפשרות, שמר הובר יהיה עד בהליך דנן - הנני מדירה עצמי מהמשך הטיפול בו.

סבורתני, כי יתכן שמנימוק זה מנועים כל שופטי בית-הדין בחיפה מלהידרש להכרעה במחלוקת, אך, לא לי לקבוע בנושא זה; התיק יופנה, אפוא, אל כב' הנשיא כהן, להחלטתו בדבר הגורם השיפוטי אליו תועבר התביעה.

בהינתן, שלדעת הנתבעת, הסמכות המקומית לדון במחלוקות נשוא התביעה הינה של בית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב-יפו, יש להניח, שאם ייקבע שאין שופט בחיפה, שיוכל לדון בהליך - בשל היות סמנכ"ל משאבי אנוש של הנתבעת נציג ציבור כאן - הנתבעת תרצה שהדיון יתקיים בתל-אביב; ככל שהתובע סבור, כי במקרה כזה יש להעביר את הדיון לבית-דין אחר - עליו להודיע על כך לבית-הדין לא יאוחר מיום 30.12.14.

המזכירות תדאג להביא את התיק בפני כב' הנשיא כהן עם קבלת עמדת התובע, או ביום 31.12.14 - לפי המוקדם.

ניתנה היום, ‏24/12/14 (‏ב' טבת תשע"ה), בהעדר הצדדים.

המזכירות תמציא העתק לבאי-כח הצדדים, בפקס'.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/12/2014 הוראה לתובע 1 להגיש עדכון התובע דלית גילה צפייה
31/12/2014 החלטה על הודעה ובקשה רמי כהן צפייה
12/01/2015 החלטה שניתנה ע"י רמי כהן רמי כהן צפייה
06/02/2015 החלטה שניתנה ע"י דלית גילה דלית גילה צפייה
16/08/2015 הוראה לנתבע 1 להגיש כתב הגנה תומר סילורה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 עזריאל ברק - פרופ' יאיר אבני
נתבע 1 אוניבסיטת תל אביב דפנה שמואלביץ