טוען...

הוראה לנתבע 1 להגיש תצהירי נתבע

אביטל רימון-קפלן27/09/2016

27 ספטמבר 2016

לפני: כב' השופטת אביטל רימון-קפלן

התובע/נתבע שכנגד:

מחמד חאמד

-

הנתבעת/תובעת שכנגד:

מ. בר תחזוקה בע"מ

החלטה

1. בהמשך להחלטתי מיום 21/9/16, שבה התבקשה הנתבעת להבהיר האם היא חולקת על האמור בסעיף 5.2 להסכם העבודה שצירפה היא עצמה לכתב ההגנה, בכל הנוגע לגובה ההפרשות לביטוח מנהלים המגיעות לתובע, לפני תשובת הנתבעת לפיה היא אכן חולקת על גובה ההפרשות שחושבו על ידי בית הדין שכן לדבריה, היא מחתימה את כל עובדיה על הסכם עבודה זהה, המניח כי לעובד יש קופת פנסיה קודמת, אליה ימשיכו להפריש כספים.

במקרה של התובע לטענתה, לא היתה לתובע קופת פנסיה קודמת ולכן נפתחה עבורו קופת פנסיה חדשה אליה בוצעו הפרשות כדין לפי צו ההרחבה הכללי במשק ואף מעבר לכך ועל כן היא אינה חייבת לתובע דבר בגין הפרשות לביטוח מנהלים.

המדובר בטענה שלא נזכרה בכתב ההגנה, אך בהתחשב בתיקוני כתב התביעה שהותרו לתובע ועל מנת שלא לעכב את המשך בירור התובענה לטובת שני הצדדים, החלטתי לראות את הטענה כמוכחשת על ידי התובע, ולכלול אותה כחלק מן הפלוגתא בתיק זה לעניין זכאות התובע להפרשי הפרשות לביטוח מנהלים.

2. משאלו הם פני הדברים, הפלוגתאות בתביעה ובתביעה שכנגד, הן המפורט להלן.

3. הפלוגתאות בתביעת התובע כנגד הנתבעת:

א. משאין חולק כי ביום 10/1/14 התובע שלח הודעת התפטרות ליום 10/4/14 וביקש מכתב פיטורים, האם כטענת התובע הודעה זו בוטלה כעבור מספר ימים בשיחה עם מנהל הנתבעת, או שמא כטנעת הנתבעת הודעה זו מעולם לא בוטלה ונותרה בעינה?

ב. בכפוף לפלוגתא א' לעיל – האם כטענת התובע נטילת רכבו על ידי הנתבעת, ניתוק הטלפון והדרישה לקבלת מחשבו מהווים פיטורים בהתנהגות תוך כדי תקופת מחלה, או שמא כטענת הנתבעת, התפטרותו של התובע שלא בוטלה נכנסה לתוקפה במועד שהודיע עליו התובע והנתבעת פעלה בהתאם?

ג. בכפוף לפלוגתאות א' ו-ב' לעיל האם התובע פוטר מעבדותו בנתבעת תוך כדי תקופת מחלתו, או שמא כטענת הנתבעת היה זה התובע שהתפטר מעבודתו בנתבעת?

ד. בכפוף לפלוגתאות א'-ג' לעיל האם התובע זכאי לפיצויי פיטורים ודמי הודעה מוקדמת, ואם כן באיזה סכום? האם התובע זכאי לפיצוי בגין פיטוריו תוך כדי מחלה ובחוסר תום לב ואם כן באיזה סכום?

ה. האם התובע זכאי לדמי מחלה בגין התקופה שעד ליום 30/4/16 ואם כן באיזה סכום?

ו. האם התובע זכאי לגמול עבודה בימי מנוחה (20 במספר) ואם כן בגין אילו ימים ובאיזה סכום?

ז. האם התובע זכאי לפדיון חופשה ואם כן באיזה סכום?

ח. האם התובע זכאי לדמי הבראה ואם כן באיזה סכום?

ט. האם התובע זכאי להפרשי הפרשות לביטוח מנהלים, ואם כן באיזה סכום? במסגרת פלוגתא זו נשאלת השאלה האם כטענת הנתבעת, המוכחשת על ידי התובע, ניתן לפרש את הוראות סעיף 5.2 להסכם העבודה שבין הצדדים כמזכות את התובע בהפרשות לקרן פנסיה בהתאם לשיעורי צו ההרחבה הכללי במשק, בלבד?

4. הפלוגתאות בתביעה שכנגד:

י. בכפוף לפלוגתאות א'-ג' לעיל, האם כטענת הנתבעת התובע חייב לפצות אותה בגין התפטרותו בטרם השלים 36 חודשי עבודה, ואם כן באיזה סכום, או שמא כטענת התובע היתה זו הנתבעת שפיטרה אותו ועל כן הוא אינו חייב בכל פיצוי?

יא. האם התובע איבד ציוד של הנתבעת, ואיזה ציוד?

יב. בכפוף לפלוגתא יא' לעיל, האם על התובע לפצות את הנתבעת בשוויו של הציוד ואם כן באיזה סכום?

5. לאור הפלוגתאות דלעיל, ניתן בזאת צו הדדי לגילוי ועיון במסמכים באמצעות תצהיר גילוי מסמכים אליו יצורפו העתקי המסמכים שגולו וזאת תוך 45 יום מהיום.

6. הצדדים יגישו את העדויות הראשיות של כל עדיהם (לרבות בעלי הדין) בתצהירים אליהם יצרפו את כל המסמכים שבכוונתם להסתמך עליהם.

העתקי התצהירים והמסמכים יועברו ישירות לצד השני בידי הצד המגיש אותם.

7. סדר הגשת התצהירים והעתקי המסמכים יהיה זה: התובע/הנתבע שכנגד (להלן – התובע) יגיש תצהירי עדות ראשית מטעמו לעניין תביעתו כנגד הנתבעת (להלן - התביעה), תוך 90 יום מהיום.

הנתבעת/התובעת שכנגד (להלן - הנתבעת) תגיש תצהירי עדות ראשית מטעמה לעניין התביעה ולעניין תביעתה שכנגד התובע (להלן - התביעה שכנגד), תוך 45 ימים מיום קבלת תצהירי התובע.

התובע יגיש תצהירי עדות ראשית מטעמו לעניין התביעה שכנגד בתוך 30 יום מקבלת תצהירי הנתבעת.

8. לא הוגשו תצהירי התובע בעניין התביעה במועד, תמחק התביעה על הסף עפ"י תקנה 44 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין) תשנ"ב – 1992. לא הוגשו תצהירי הנתבעת לעניין התביעה במועדם במועדם, יראה הדבר כאילו אין בדעת ב"כ הנתבעת להביא ראיות לעניין התביעה העיקרית.

לא הוגשו תצהירי הנתבעת בעניין התביעה שכנגד במועד, תמחק התביעה שכנגד על הסף עפ"י תקנה 44 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין) תשנ"ב – 1992. לא הוגשו תצהירי התובע לעניין התביעה שכנגד במועדם, יראה הדבר כאילו אין בדעת ב"כ התובע להביא ראיות לעניין התביעה שכנגד.

9. על המצהירים יהא להתיצב לחקירה על תצהיריהם במועד שיקבע להוכחות.

10. סירב עד לאמת דבריו בתצהיר, או שלא עלה בידי אחד הצדדים לבוא עמו בדברים, יגיש אותו צד למזכירות בית הדין, במועד הגשת תצהיריו, בקשה להזמנת אותו עד שיעיד בפני בית הדין במועד שיקבע כאמור. בבקשה האמורה יפורטו הסיבות בגינן מבוקש להעיד עדים שלא בתצהיר ונושא העדות.

11. התיק יובא לעיוני ביום 29/12/16 לבדיקת הגשת תצהירי תובע וקביעת מועד להוכחות בכפוף לכך.

ניתנה היום, כ"ד אלול תשע"ו, (27 ספטמבר 2016), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/11/2015 החלטה שניתנה ע"י אביטל רימון-קפלן אביטל רימון-קפלן צפייה
15/02/2016 החלטה שניתנה ע"י אביטל רימון-קפלן אביטל רימון-קפלן צפייה
21/09/2016 הוראה לנתבע 1 להגיש הודעת הנתבעת להפרשים לטובת התו אביטל רימון-קפלן צפייה
27/09/2016 הוראה לנתבע 1 להגיש תצהירי נתבע אביטל רימון-קפלן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מחמד חאמד נדים מסרי
נתבע 1 מ. בר תחזוקה בע"מ תומר אברהמי
תובע שכנגד 1 מ. בר תחזוקה בע"מ תומר אברהמי
נתבע שכנגד 1 מחמד חאמד נדים מסרי