טוען...

הוראה לבא כוח תובעים להגיש כתב תביעה מתוקן

רויטל טרנר27/10/2015

לפני:

כב' הרשמת ד"ר רויטל טרנר

המבקש:

אהרון מיכאל

-

המשיבה:

ז.ר תעשיות מתכת בע"מ

החלטה

1. בפניי בקשה לתיקון כתב התביעה.

2. בכתב התביעה המקורי, תבע המבקש מן המשיבה סך של 125,830 ₪ בגין הרכיבים הבאים: פיצויי פיטורים, פיצוי בגין פיטורים שלא כדין, הודעה מוקדמת, חופשה שנתית, דמי הבראה ותגמולים. בכתב הגנתה, טענה המשיבה בין היתר כי המבקש התפטר מעבודתו ולכן אינו זכאי לפיצויי פיטורים או הודעה מוקדמת, וכי שאר זכויותיו שולמו כדין ואף ביתר.

3. כעת, לאחר שהתקיימה ישיבת גישור אשר לא הביאה את הסכסוך לידי גמר, מונחת בפני בקשתו של המבקש לתקן את כתב התביעה, כאשר טוען הוא כי כתב התביעה הוגש כאשר לא היו בידיו כל המסמכים הרלוונטיים, וביניהם תלושי השכר, וזאת למרות שביקש את המסמכים מן המשיבה מבעוד מועד. כעת נמצאים המסמכים בידיו ולטענתו הוא זכאי גם להפרשי שכר בגין חודש עבודתו האחרון, וכן הוא מבקש לתקן את הסכומים הנקובים בכתב התביעה המקורי. התביעה המתוקנת עומדת על סך של 133,039 ₪.

4. המשיבה מתנגדת לבקשה וזאת מאחר ולטענתה התיק נמצא בשלב מתקדם וכן מאחר והמבקש פועל בחוסר תום לב שכן המסמכים שהתבקשו על ידו נמסרו לו באמצעות באי כוחו הקודמים, ולכן לא היתה מניעה ממנו מלהגיש את כתב התביעה המקורי כשהוא כולל את הסכומים המתוקנים.

דיון והכרעה:

5. תקנה 41 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), התשנ"ב-1991, קובעת כי בידי בית הדין שיקול דעת רחב לעניין תיקון כתבי טענות כך שבית הדין רשאי, בכל עת, להתיר לכל אחד מבעלי הדין או להורות לו לתקן את כתבי טענותיו.

6. בתי הדין לעבודה אימצו גישה ליברלית בכל הקשור לתיקון כתבי טענות והם מאפשרים זאת (ואף יורו על כך מיוזמתם) כל אימת שנראה כי התיקון יתרום להעמדת מכלול המחלוקות הרלבנטיות בפני בית הדין, ובכך יתרום לבירור האמת באופן ממצה ויעיל. עוד נקבע, כי בית הדין יאפשר תיקון תביעה מקום בו התיקון לא יגרום לצד השני נזקים שאינם ניתנים לתיקון על דרך פסיקת פיצוי כספי.

7. לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, מצאתי כי יש לקבל את הבקשה, כפי שיוסבר להלן.

8. במקרה דנן, התיקון המבוקש הינו בשני עניינים: ראשית, הוספת רכיב הפרשי השכר, ושנית, תיקון שאר הרכיבים על דרך של הפחתתם. הבקשה לתיקון כתב התביעה הוגשה בשלב מוקדם יחסית, שכן אומנם התקיימה ישיבת גישור אך טרם התקיים דיון מוקדם בתיק, ואף נותר די זמן בידי המשיבה כדי להגיש כתב הגנה מתוקן וזאת מבלי לדחות את הדיון הקבוע בתיק. על כן, אין בתיקון כתב התביעה בשלב זה כדי להעניק למבקש יתרון דיוני כלשהו ואין בו כדי להביא להתארכות ההליכים באופן חריג.

9. מעבר לכך, תיקון כתב התביעה מאפשר למבקש להביא בפני בית הדין את מכלול טענותיו ביחס לתקופת העבודה, וזאת מבלי שבית הדין יקבע דבר בשלב זה לגבי סיכויי התביעה. יודגש, כי מרבית טענותיו העובדתיות של המבקש אינן משתנות בכתב התביעה המתוקן, ומרבית התיקונים הינם כאמור על דרך של הפחתת חישובי הרכיבים השונים, כאשר המשיבה כבר הציגה את החישובים מטעמה על בסיס אותם מסמכים המצויים גם בידה. על כך, היקף תיקון כתב ההגנה אינו גדול.

10. לאור כל האמור לעיל, החלטתי לקבל את הבקשה, כך שכתב התביעה המתוקן יבוא במקום כתב התביעה המקורי.

11. המשיבה רשאית להגיש כתב הגנה מתוקן וזאת תוך 30 ימים מהיום.

12. הוצאות בקשה זו יילקחו בחשבון לצורך מתן פסק הדין בתיק העיקרי.

5129371

54678313
ניתנה היום, י"ד חשוון תשע"ו, (27 אוקטובר 2015), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/10/2015 הוראה לבא כוח תובעים להגיש כתב תביעה מתוקן רויטל טרנר צפייה
04/02/2016 הוראה לבא כוח נתבעים להגיש כתב הגנה מתוקן רויטל טרנר צפייה
06/11/2016 הוראה לבא כוח תובעים להגיש סיכומי התובע טל גולן צפייה
06/11/2016 חתימת הצדדים הסכם פשרה טל גולן לא זמין
24/11/2016 הוראה לנציג ציבור - בתי דין לעבודה להגיש חתימות נציגי ציבור טל גולן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אהרון מיכאל אורן נתיב
נתבע 1 ז.ר תעשיות מתכת בע"מ שאדי גברין