טוען...

החלטה שניתנה ע"י חנה קיציס

חנה קיציס10/05/2017

בפני

כבוד השופטת חנה קיציס

תובעים

קרדן נדל"ן יזום ופיתוח בע"מ

נגד

נתבעים

מועצה מקומית באר יעקב

החלטה

1. בהמשך להחלטתי מיום 23.4.17 בבקשת התובעת לגילוי מסמכים ומתן תשובות לשאלות, אדון כעת בבקשת הנתבעת בעניין זה.

2. במסגרת דרישתה לגילוי מסמכים ספציפי, התבקשה התובעת להעביר לנתבעת חשבוניות ו/או קבלות שהוצאו על ידי התובעת בקשר לכתבי הזיכוי הנזכרים בכתב התביעה. לטענת הנתבעת הרישום בספרי המשיבה יבהיר כיצד התייחסה התובעת לכתב הזיכוי ויש בו כדי להכריע את המחלוקת האם מדובר בחיוב עצמאי אם לאו. התובעת טוענת כי ביקשה הבהרה לשאלה שכן על פי ההסכם בין הצדדים (סעיף 6.4 להסכם), היה על הנתבעת להוציא קבלה שאינה חשבונית מס. עוד היא מדגישה כי אותה קבלה לא אותרה על ידה. בתשובה לתגובה טוענת הנתבעת כי על התובעת לגלות את החשבוניות ו/או קבלות שהוצאו על ידה בקשר לכתבי הזיכוי, הואיל ולא נטען על ידה כי אין ברשותה חשבוניות או קבלות שכאלו.

3. גם אם הנתבעת היא זו שהוציאה קבלה שאינה חשבונית מס בהתאם להוראות ההסכם, עדיין יש חשיבות לשאלה כיצד נרשמה קבלה זו במסמכי הנהלת החשבונות של התובעת ויתכן כי יהיה ברישום זה כדי לסייע לברורה של הפלוגתא העיקרית כפי שהוגדרה על ידי ב"כ התובעת בדיון מיום 30.5.16 (על חשיבות גילוי מסמכי הנהלת החשבונות של הנתבעת, עמדתי בהחלטתי מיום 23.4.17, וכך פני הדברים גם באשר למסמכי הנהלת החשבונות של הנתבעת).

על כן, על התובעת להשיב לדרישה זו.

4. התובעת נשאלה האם תשלום סכום הזיכוי הובטח בשעבודים או ערבויות מגורמים נוספים מלבד הנתבעת, ואם ניתנו, באלו נסיבות בכוונת התובעת לממשן. הנתבעת טוענת כי גם מידע זה נחוץ לברור הפלוגתא שבמחלוקת. התובעת טוענת כי שאלת תוקפם של השעבודים שניתנו בשים לב לכתב הזיכוי נשוא התביעה, הינה שאלה שבמומחיות משפטית שאינה מתאימה לשאלון. עוד היא מוסיפה כי יתכן ופרשנותה הינה אחת ואילו פרשנות הצד המשעבד/ הערב היא אחרת. לעניין מימוש שעבודים אלו היא טוענת כי מדובר בשאלה תאורטית כאשר אין חולק כי התביעה היחידה שהוגשה על ידה הינה התביעה הנוכחית, וברי כי מתן תשובה לשאלות אלו לא תקדם את חקר האמת בברור התביעה הנוכחית. התובעת משיבה כי מדובר בשאלות עובדתיות ולא משפטיות והתשובות נחוצות לצורך ברור מעמדו של כתב הזיכוי האם אכן מדובר בחיוב עצמאי או בהמחאת זכות על דרך השעבוד.

5. צודקת הנתבעת בטענתה כי אין מדובר בשאלה משפטית, אלא בשאלה עובדתית; התובעת נשאלה האם ניתנו שעבודים ולא נשאלה מה תוקפם של שעבודים אלו. אם אכן הובטח כתב הזיכוי בשעבודים נוספים הרי יתכן ויהיה באופן ניסוח שעבודים אלו , כמו גם עצם מתן השעבודים , כדי לשפוך אור על הפלוגתא שבמחלוקת. כך פני הדברים גם באשר לשאלה מתי ניתן יהיה לממש שעבודים אלו, ככל שניתנו, אין מדובר בשאלה תיאורטית בלבד, שכן אם קיימות נסיבות המונעות את מימוש השעבודים ואלו נוגעות לעובדה שמדובר בהמחאת זכות, יש בנסיבות אלו כדי לחדד את הפלוגתא שבמחלוקת, ולסייע לנתבעת להוכיח את טענותיה.

5. לאור האמור, אני מקבלת את בקשת הנתבעת במלואה; התובעת תגלה את המסמכים הנדרשים ותשיב לשאלות נשוא הבקשה בתוך 14 יום.

ניתנה היום, י"ד אייר תשע"ז, 10 מאי 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/12/2015 הוראה לתובע 1 להגיש כתב תביעה מתוקן יעקב שפסר צפייה
23/04/2017 החלטה על בקשה של תובע 1 גילוי מסמכים /פרטים נוספים/שאלון חנה קיציס צפייה
30/04/2017 החלטה על תגובה לבקשה מטעם הנתבעת להורות לתובעת להשיב לשאלון ולגלות מסמכים ספצפיים חנה קיציס צפייה
10/05/2017 החלטה שניתנה ע"י חנה קיציס חנה קיציס צפייה