טוען...

החלטה שניתנה ע"י אורן שגב

אורן שגב18/10/2018

18 אוקטובר 2018

לפני:

כב' השופט אורן שגב

התובע:

ולדימיר פישזון

ע"י ב"כ: עו"ד ניק בנרי

-

הנתבעים:

.1 ג.י. ביצוע פרויקטים בע"מ- ניתן פס"ד

.2 גלעד כהן – ניתן פס"ד

.3 גלה הנדסה בע"מ –ניתן פס"ד

.4 ירון בנין בע"מ – ניתן פס"ד

.5 ג'י קורפוס בע"מ – ניתן פס"ד

.6 גאורגי ספוז'ניקוב – ניתן פס"ד

.7 א.ל. מגדלים בע"מ

.8 ילנה קונדרוב – ניתן פס"ד

ע"י ב"כ: עו"ד אדאורדו ווסר

החלטה

במהלך הדיון שהתקיים היום בפניי, ביקשו הצדדים גילוי ספציפי של מסמכים. כמו כן, ביקש ב"כ הנתבעת, כי יושתו הוצאות על התובע בגין ביטול ישיבת ההוכחות היום וכן בגין העובדה שרק היום, ניאות התובע לסלק את התביעה כנגד הנתבעת 8, לאחר שנאלצה להגיש כתב הגנה.

לאחר ששקלתי את טענות הצדדים להלן החלטתי:

  1. בנוגע לגילוי המסמכים הספציפיים שנתבקשו ע"י התובע, אני מורה לנתבעת 7 לגלות לתובע בתוך 7 ימים מהיום את המסמכים הבאים: הסכמי התקשרות עם הנתבעות 1 ו- 5 בלבד, וזאת לתקופה הרלוונטית לתקופת עבודתו של התובע בלבד, כאמור בכתב התביעה.

ככל שהסכמים אלה מכילים פרטים מסחריים, שאינם רלוונטיים להעסקתו של התובע, יגיש ב"כ הנתבעת 1 הודעה מתאימה על כך, ולאחר קבלת תגובת התובע, תינתן על ידי החלטה בהתאם.

ככל שלא קיימים בהסכמים אלה פרטים מסחריים בלתי רלוונטיים כאמור לעיל, יועברו הסכמי ההתקשרות ישירות לב"כ התובע. הנימוק שבבסיס החלטתי לאפשר גילויים של הסכמים אלה, הוא כי הם רלוונטיים על מנת לבחון את שאלת היריבות הנטענת בין התובע לבין הנתבעת 7.

ביחס ליתר המסמכים שנתבקשו (חשבוניות, המחאות וכו'), לא מצאתי כי לעת הזו יש להם רלוונטיות, ודי בהסכמי ההתקשרות על מנת לבדוק את שאלת היריבות.

  1. ביחס למסמכים הספציפיים שהנתבעת 7 ביקשה, סבורני, כי הצדק עם התובע, כי אין כל רלוונטיות למסמכים שנתבקשו שאינם מתייחסים במישרין לתקופה הרלוונטית לכתב התביעה, והדבר יהווה פגיעה מיותרת בפרטיותו של התובע. לפיכך, אני מורה לב"כ התובע להעביר לחברו את המסמכים שנתבקשו, ושלגביהם אף ניתנה הסכמת ב"כ התובע בדיון, לתקופה הנ"ל בלבד.

המסמכים יועברו לב"כ התובע בתוך 7 ימים מהיום.

  1. בנוגע לפסיקת הוצאות, הצדק עם ב"כ הנתבעות 7-8, ובמה דברים אמורים? ישיבת היום תוכננה להיות ישיבת הוכחות, והדבר נקבע זה מכבר ואין חולק כי היה ידוע היטב לתובע ולבא כוחו. אין בידי לקבל את טענת התובע, לפיה לא ניתן צו להגשת תצהירי עדות ראשית, שכן כתב התביעה תוקן (בשנית) לפני כשנה, ונקבעה ישיבת הוכחות. יחד עם זאת, ב"כ התובע הצהיר במהלך הדיון כי סבר שאלה הוגשו.
  2. כתוצאה מכך, הנתבעות 7-8 לא הגישו תצהירים מטעמן והתוצאה היא, שישיבת ההוכחות בוטלה לריק. למצער, ניתן היה לצפות מהתובע, שסירב לבקשת הנתבע 2 לבטל את ישיבת ההוכחות, להגיש במועד בקשה למתן אורכה להגשת התצהירים, ובכך היה נחסך זמנם של ב"כ הנתבעת 7 והנציג מטעמה, שהתייצב לדיון.
  3. לפיכך, אני משית על התובע לשלם לנתבעת 7 הוצאות בסך 2,500 ₪. סכום זה נפסק על ידי על הצד הנמוך רק מתוך התחשבות בתובע, שהנו אדם מבוגר, שאינו שולט בשפה העברית, ולאור העובדה שהתרשמתי כי נקלע לסיטואציה שלא בטובתו.
  4. ביחס לסילוק התובענה כנגד הנתבעת 8, סבורני, כי מן הראוי לפסוק לטובתה הוצאות בסך 1,000 ₪. סכום זה נפסק על ידי בהתחשב בכך שהתבעת 8 הגישה כתב הגנה, אך לא הספיקה להגיש תצהירי עדות ראשית ואף לא התייצבה לדיון ההוכחות שהיה קבוע להיום. סכומי ההוצאות דלעיל, ישולמו בתוך 30 יום מהיום.
  5. בשים לב לכך, שהתובענה נפתחה בשנת 2015, אני מורה לתובע להגיש תצהיר עדות ראשית מטעמו בתוך 14 יום ממועד קבלת המסמכים הספציפיים כאמור לעיל. עותק יישלח במישרין לב"כ הנתבעת, אשר יגיש את תצהירי הנתבעת בתוך 14 יום ממועד קבלת תצהירי התובע במשרדו. נקבע להוכחות ליום 10.12.18 בשעה 09:00 עד השעה 11:00.
  6. סיכומי הצדדים יישמעו בתום דיון ההוכחות.

ניתנה היום, ט' חשוון תשע"ט, (18 אוקטובר 2018), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/07/2016 פסק דין שניתנה ע"י אסנת רובוביץ - ברכש אסנת רובוביץ - ברכש צפייה
08/11/2016 סיכום ישיבת גישור אסנת רובוביץ - ברכש לא זמין
04/01/2018 הוראה לתובע 1 להגיש מועדים מוסכמים אורן שגב צפייה
18/10/2018 החלטה שניתנה ע"י אורן שגב אורן שגב צפייה
04/05/2019 החלטה שניתנה ע"י רעות שמר בגס רעות שמר בגס צפייה
06/05/2020 פסק דין שניתנה ע"י אורן שגב אורן שגב צפייה