טוען...

החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור

דרורה בית אור18/09/2017

בפני כב' השופטת דרורה בית אור, עמיתה

המאשימה

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עוה"ד רותם יוחנני

נגד

הנאשם

אפרים מימוני – בעצמו

ע"י ב"כ עוה"ד נתנאל לגמי

נוכחים:

קצין המבחן מר משה טבול.

<#1#>

פרוטוקול

קצין המבחן:

אני רוצה להתחיל בנקודות טובות בעניין הנאשם.

ישנם מספר תחומים בהם הנאשם פועל על מנת להתקדם, בתחום התעסוקה, מיצוי הזכויות ועוד. יחד עם זאת, חלה נסיגה לאחרונה בהתנהלות של הנאשם ולכן אנו סבורים כי יש לדחות את מועד עליית השלב כפי שהיה מתוכנן לעוד שישה שבועות. לאור הנסיגה שהייתה לאחרונה חשוב שיהיה מעקב הדוק יותר בשלב זה ולכן נמליץ כי הדיון הבא בעניינו יתקיים בשבוע הבא.

ב"כ המאשימה:

אני ממשיכה לשבח את הנאשם על הדרך הטובה והקשר עם שירות המבחן והדברים הטובים שהוא עושה בשביל עצמו. הייתי מאוד מופתעת לקרוא את הדיווח הפעם ומאוד הופתעתי כששוחתי עם החוקר בתיק שנפתח ואני חושבת שמתחילה הידרדרות מסויימת ואתה חייב לעצור אותה בזמן, לא יכולים להיות מקרים כאלה שנתפתחים תיקים בשלב הזה, אני מבינה את נסיבות החיים הקשות והנושא של המגורים והתעסוקה אבל אתה בשלב מתקדם שאתה חייב לתפוס עצמך בידיים ולהשתלט על עצמך. הסתכלתי הבוקר על הסדר הטיעון שלך ואני בטוחה שהסניגור שלך יסביר על מה מדובר אבל אבקש לקבוע בעניין שלך דיון שהוא קרוב ואני רוצה לראות שאתה עולה על דרך המלך. אני כל הזמן זוכרת שהקראת את המילים שלך "אני אלך עקב בצג אגודל שאני לא אאכזב" אני רוצה שתזכור את המילים האלה ואני בטוחה שאתה יכול, אתה קמת ממצבים מאוד קשים בחייך ואתה בתהליך מעולה, תמשיך לשמור על הישר.

ב"כ הנאשם:

אני מצטרף לדברי התובעת. אנחנו כמובן לא נתנגד לדיון כל שבוע, לא נתנגד להמשך הקשר בבית-המשפט הקהילתי. אני שמעתי דברים כאלה ואחרים מעו"ד סנדלר לגבי התיק אם וכאשר כמה ולמה, אני לא רוצה להיכנס לפן הראייתי אומנם אני ייצגתי את הנאשם בשלב המעצר והוא שוחרר מהר מאוד, שחרור ממעצר לא אומר כי אין תיק אבל חשוב לזכור כי אנחנו בשלב ראשוני עדיין. אין עשן בלי אש, הכוונה היא שמבחינתי אמירה של גורמי טיפול לא ניתן לערער עליה אבל כשאומרים שחלה נסיגה ואם זה בגלל התיק, אני בא ורואה שהוא מגיע למפגשים בשירות המבחן ועושה את כל המוטל עליו, אז נכון שהיה את התיק הזה והוא משבר גדול. יכול להיות כי הוא היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון ויכול להיות שיש אמת בדברים. יש כאלה שאשמים ויש כאלה שלא.

ביהמ"ש:

אני רוצה לדבר מעומק ליבי, אנחנו כאן הולכים עם הנאשם ומלווים אותך עם המון אהבה, הערכה והערצה על התהליך שאתה עובר בבית-המשפט הקהילתי. כל העניין הזה שיצא ממך במילים במכתב שרשמת ובגלל זה ישנה הרגשה שאנחנו באמת, אומנם אנחנו בית-משפט אבל פה שומעים וקשובים לנאשמים ולרחשי ליבם ולמה שקורה איתם ולוקחים בחשבון שיש עליות ומורדות. אתה יודע את זה כי אתה מעל שנה וחצי כאן ויש הוכחות בשטח. אתה כל הזמן היית מהרגע הראשון במצב של עלייה וזה באמת משהו נדיר. אני לא רוצה להיכנס לניתוחים של הדברים אבל אתה יכול להבין מה שקורה לנו כשאנחנו שומעים על מה שקורה איתך, קשה נורא לקבל את זה וצריך להבין את מה שקרה. צריך לבדוק את כל הדברים. יש אינדיקציה למשהו ואני מקווה שזה לא סימן למשהו יותר קשה וגם אם כן אנחנו כאן לעזור כמו שעשינו עד עכשיו, לא ויתרנו עליך ולא הרמנו ידיים, אנחנו כאן על מנת לעזור לך. קרו לך דברים לא פשוטים בחייך ויש דברים טובים שעברת אבל תבין שאנחנו כאן בזהירות רבה ובאמת נבדוק הכל לפרטי פרטים, אנחנו רוצים לבדוק מה קרה אבל אנחנו לא יכולים להתעלם מהדברים, אני מדברת ממקום שאני חושבת כי אתה נורא חכם ואינטליגנטי ואתה מבין את מה שקורה כאן איתנו, קח את הדברים באמת במידתיות הזאת, אני לא יודעת מה קרה ומה הסיפור, אבל היה אירוע שהוא התפרש כמו שהתפרש ויכול להיות כתב אישום בעניין הזה, קח את הדברים כמו תמרור אזהרה ואתה צריך לשים את עצמך במקום טוב ובטוח ושלא יהיה המשך של תהליך לא טוב. אני כאן ושירות מבחן כאן וכולנו כאן בשבילך. יש לך כוחות אדירים ואתה יודע את זה, זה לא פשוט מה שעברת בחייך ולאן שהגעת היום. אנחנו נפגש בשבוע הבא.

הנאשם:

אני חיכיתי שישה חודשים לטיפול השיניים ואמרו לי בהתחלה כל מיני בעיות ולאחר מכן כשהגעתי שוב אמרו כי אין מה לעשות, אמרתי שהיה צריך להגיד את זה לפני וכנראה שכעסתי קצת. לא קיצוני, הם הזמינו משטרה.

ביהמ"ש:

אני רוצה שתבין ואתה יודע את זה כשאדם ללא עבר פלילי וכתבי אישום מגיע למגע עם הממסד או גורמים קהילתיים והוא מתעצבן, כמו כולנו שיכולים להתעצבן, אז גם היחס אליו אחר וגם הוא נמצא במקום שהוא מרשה לעצמו להתפרץ, הרגישות שלך היא מעבר בגלל מה שעברת בחייך במסגרות ומשם גם קיבלת לא מעט "מכות", הרגישות גבוהה יותר ובגלל זה התגובה שלך שונה מעט. כל מה שאני אומרת לך היום שיש לך הרבה אנשים שרק תרים טלפון ותספר מה עובר עליך ואולי גם מישהו יוכל לתת לך באותו רגע עזרה ואולי ידברו בשמך אם צריך, אתה צריך רק להרים טלפון ולקבל עזרה מאיתנו. אתה נמצא היום תחת זכוכית מגדלת כל הזמן.

ב"כ הנאשם:

אני רוצה לפנות לאפרים, אפרים בית המשפט הקהילתי, שירות המבחן וכל הגורמים לא רוצים שההליך יפסק, במקרה הזה אני חושב שאנחנו נמצאים באותו צד, אנחנו רוצים את טובתך ואני כן חושב שבלי קשר אם יהיה כתב אישום או לאו ההחלטה גם אם זה רק טעות בשיקול הדעת, תדע אנחנו כאן בשבילך וההצלחה שלך היא ההצלחה שלנו ואני מקווה שהשנה החדשה תביא איתה בשורות טובות.

<#4#>

החלטה

נדחה למעקב ליום 25.09.17 בשעה 09:30.

<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"ז אלול תשע"ז, 18/09/2017 במעמד הנוכחים.

דרורה בית אור, שופטת עמיתה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
26/09/2016 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
26/12/2016 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
21/02/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
06/03/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
05/04/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
11/07/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
18/09/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
16/10/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
23/10/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
04/12/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
01/01/2018 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
15/01/2018 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
05/02/2018 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
05/03/2018 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור לא זמין