טוען...

החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור

דרורה בית אור23/10/2017

בפני כב' השופטת דרורה בית אור, עמיתה

המאשימה

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עוה"ד רותם יוחנני

נגד

הנאשם

אפרים מימוני - בעצמו

ע"י ב"כ עוה"ד נתנאל לגמי

נוכחים:

קצינת המבחן הגב' טל אמיר

מרכזת הפרויקט הגב' עדי בלוטנר

<#1#>

פרוטוקול

קצינת המבחן:

לאורך התקופה הארוכה של הקשר עם הנאשם נערכים מאמצים להגיע למפגשים ולבצע משימות. בתקופה האחרונה הוא נעצר בפעם השניה וההתייחסות שלו לנסיבות מדאיגה. צריכה להיות עירנות לגבי מצבי הסיכון. אנחנו חושבים שלא בשלה העת לסיום את התכנית ואנחנו מציעים שהוא ייתן בדיקות שתן פעמיים בשבוע כי למרות בדיקות השתן הנקיות יש לנו ספקנות אם ישנה הימנעות מוחלטת משימוש בסמים.

ב"כ המאשימה:

אני מודאגת מההתפתחויות האחרונות. אני מצפה לקבל לידי את שני התיקים. בראשון הוגש כתב אישום והשני בבדיקה. שוחחנו הרבה עם הנאשם בעבר אודות הדרדרות במצב לפני מספר חודשים. לצערנו הסיכון אף מתממש. ביקשתי מחברי בתביעות לקדם את הטיפול בעניינו של הנאשם על מנת לדעת מה עמדתנו הסופית לעניין סיום ההליך. ככל הנראה נבקש לסיים את ההליך לאור ההתפתחויות האחרונות. אני מבינה כי חברי בשירות המבחן מודאגים גם הם ומבקשים לקבל ניסיון אחרון לקיים וועדה בעניינו. לאור העובדה כי אני ממתינה לחומר מהתביעות אסכים לזה לעת עתה וככל הנראה בפעם הבאה אבקש לסיים את ההליכים. מדובר בנאשם שצועד עצמנו דרך ארוכה והשיג דברים במהלך הזמן הזה, אני לא מקלה בכך ראש אבל הדבר הכי מדאיג מעבר לענייני האלמ"ב וההתפרצויות זה עצם הספקנות של שירות המבחן שאין ניקיון מלא מסמים. לכן אני מבקשת גם שביהמ"ש יורה לנאשם לקיים בדיקות שתן סדירות.

ב"כ הנאשם:

יש הרבה דברים שאני שומע שאני לא מסכים איתם ויש דברים שכן. יש מקרים שבהם צריך לדעת להגיד את הדברים כמו שהם בצורה ברורה גם אם הדברים קשים וזה המקום וזה נכון להוכיח את הנאשם. אי אפשר עם כל הכבוד להגיד שהנאשם אנחנו יודעים שעשה דברים טובים ואנחנו רואים הדרדרות וכאילו כל הדברים שעשה נמחקו. נכון שיש מקרים שצריך לסיים את ההליך בביהמ"ש הקהילתי אבל במקרים כאלה צריכה להיות מהפכה רבתי. עדיין צריך לבחון את הדברים. לבוא ולקחת את שני הדברים האחרונים ולהגיד שזה מהפכה רבתי זה לא נכון. מעולם לא התנגדנו לבדיקות שתן. זה נכון שלנאשם קצת קשה הוא אמר כי לא מאמינים לו שהוא לא נרקומן. מלכתחילה מה שבוקש פה זה קהילה טיפולית ואף אחד לא היה מוכן כולל אני את זה שהנאשם לא נרקומן. עד שפתאום הנאשם הגיע לבית חוסן וראתה אותו אשת מקצוע ואמרה כי הוא לא צריך קהילה. הנאשם מוכן לעשות בדיקות ויעשה בדיקות.

ביהמ"ש:

לגבי נושא בדיקות השתן, הנאשם כל הזמן אומר מההתחלה ובדוח כתוב במפורש שהבדיקות ללא שרידי סם. על מה מסתמכת בקשת שירות המבחן לבדיקות שתן כאשר אין אינדיקציה שהייתה בדיקה לא נקיה.

קצינת המבחן:

האינדיקציה זה מה שעלה בשיחות עם שירות המבחן. מזה תקופה הנאשם לא עשה בדיקות שתן רציפות.

ביהמ"ש:

כשאומרים לבן אדם פעמיים בשבוע לעשות בדיקות שתן זה אומר שיש משהו משמעותי. אם הסם פג מהשתן אחרי 48 שעות לערך אז אין טעם לעשות בדיקה פעם בשבוע. אם אומרים לבן אדם לעשות שתי בדיקות בשבוע המסר הוא שלא סומכים עליו. אני רוצה לדעת על מה זה מתבסס.

קצינת המבחן:

הבקשה נובעת מתוך תכנים ומידע שעלה במסגרת השיחות וקצינת המבחן יודעת על אותם תכנים. הבקשה להעלות היא על מנת לאמת את החששות.

ב"כ הנאשם:

כל זמן שהנאשם מתבקש למסור בדיקות שתן הוא מוסר. מבחינתו למסור כל יום אם צריך. בעניין הספציפי הזה הנאשם מרגיש כי לא מאמינים לו אחרי כל מה שהוא עושה.

ביהמ"ש:

עברנו דרך ארוכה עם הנאשם ועל כל הכוח לטפל בבעיות שלו. ההתחלה לא הייתה פשוטה ואנחנו לא יכולים להגיד פה כי שירות המבחן לא מאמין לנאשם. אומרת כאן קצינת המבחן כי הדברים עלו בשיחות פרטניות, כמובן שלא נפרט את תוכן השיחות. אנשי המקצוע שהולכים איתו לאורך כל הדרך אומרים שישנה אינדיקציה לכך שיש צורך לבצע בדיקות שתן נוספות. יש כאן משהו מקצועי ואני מבקשת מהנאשם במשך שבועיים עכשיו עד לדיון הבא למסור פעמיים בשבוע בדיקות. לא מהמקום שלא מאמינים לנאשם אלא בדיקות טכניות. היום דיברנו בקשר אליך והדברים שקרו לא ניתן להגיד שלא קרו מנגד לא ניתן לסתור את ההליך שעברת. ישנה בעיה שצריך לטפל בה. הייתה הרגשה עוד לפני המעצר שמשהו השתנה לא לטובה. אנחנו רוצים לחזור לדרך המלך ובביהמ"ש הקהילתי יש לנו כוח ויכולת להכיל דברים אבל צריך לטפל בזה.

ב"כ הנאשם:

אין שום בעיה. אנחנו בקשר יום-יומי עם קצינת המבחן. כשקורה משהו הנאשם מקבל ממני בראש.

ב"כ המאשימה:

הנאשם בטיפול שנתיים כאן ועדיין ביצע עבירות נוספות בזמן הזה.

ביהמ"ש:

הנאשם לאורך כל התקופה מההתחלה ברגע שהתחיל הדברים היו טובים והוא קיבל מאיתנו את כל השבחים בעולם. עכשיו ישנה בעיה ואנחנו צריכים להעמיד את הדברים על דיוקם וזה חייב להיאמר כי מה שקרה לא טוב. אנחנו לא יכולים היום להתנער מהדבר הזה.

ב"כ המאשימה:

יש פה עניין של ביטחון הציבור ונפגעת העבירה.

ביהמ"ש:

עכשיו צריכים לקיים וועדה והנאשם ימסור שתי בדיקות שתן בשבוע.

הנאשם:

אני מתבייש במה שקורה. אני יודע שזה לא בסדר. קורים דברים ואני מרגיש בפנים שאני בחושך המוחלט הזה ואני מרגיש שבשינוי שאני עושה תכף האור יבוא. אני אמרתי את שלי מלפני שנתיים וכן קורים דברים. אני פעם ראשונה בחיים שלי התלוננתי נגדה, נגד נפגעת העבירה. במשטרה היא ערבבה דברים.

ביהמ"ש:

אבקש ממך עכשיו להוריד את עניין החוסר אמון, יש פה שירות מקצועי של שירות המבחן ולא ניתן להגיד מילה אחת רעה. אכפת להם ממך.

הנאשם:

זה לא עניין של חוסר אמון אבל פשוט בשביל לצאת לבדיקות ולשיחות וכל הדברים האלה אני יוצא ממקום העבודה שלי וזה משבש לי קצת את סדר היום זאת הסיבה היחידה. אני נתקל בבדיקות שתן האלה באנשים ששכחתי מזמן. זה לא בגלל הבדיקה עצמה.

<#4#>

החלטה

נדחה למעקב ליום 06.11.17 בשעה 09:30.

המהלך השבועיים על הנאשם לתת שתי בדיקות שתן בשבוע ולהגיע למפגשים פרטניים בשירות המבחן.

שירות המבחן יקבע וועדה בעניינו של הנאשם.

<#5#>

ניתנה והודעה היום ג' חשוון תשע"ח, 23/10/2017 במעמד הנוכחים.

דרורה בית אור, שופטת עמיתה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
26/09/2016 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
26/12/2016 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
21/02/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
06/03/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
05/04/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
11/07/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
18/09/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
16/10/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
23/10/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
04/12/2017 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
01/01/2018 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
15/01/2018 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
05/02/2018 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור צפייה
05/03/2018 החלטה שניתנה ע"י דרורה בית אור דרורה בית אור לא זמין