טוען...

החלטה שניתנה ע"י אריאל ברגנר

אריאל ברגנר10/08/2017

בפני

כבוד השופט אריאל ברגנר

התובעת

אורלי צמח

נגד

הנתבעת

צופיה קלר

החלטה

לאחר שעיינתי בבקשת התובעת ובתגובות לה לא מצאתי טעם המצדיק פטור מפסיקת הוצאות משפט. ככלל, יש לפסוק לבעל דין שהתביעה כנגדו נדחית הוצאות ריאליות, הן ההוצאות שהוציא בפועל, ועל כך הגישה הנתבעת קבלות בגין תשלום שכר טרחת באת כוחה. ואולם, מדובר בנקודת מוצא ועל בית המשפט לבחון האם ההוצאות הנטענות סבירות, מדתיות והכרחיות לניהול ההליך בהתחשב במכלול הנסיבות.

בענייננו ההליך עודנו מצוי בשלב מקדמי וטרם התקיימו דיוני הוכחות כאשר באחד הדיונים נפסקו הוצאות לחובת הנתבעת מחמת אי התייצבותה לדיון והתובעת אינה כופרת בטענה כי התשלום בוצע. כך גם התחשבתי בעובדה כי התובעת אינה מיוצגת ובנכונותה לקבל (גם אם באיחור) את הצעת בית המשפט ולהביא לסיום ההליך תוך חסכון ניכר בהוצאות הצדדים. מנגד נתתי הדעת למחדליה הדיונים של התובעת אשר בעטיים נפסקו לחובתה הוצאות שטרם שולמו בסך 1,500 ₪ בצירוף מע"מ, ולעובדה כי התביעה הוגשה בהליך אשר הצריך את הנתבעת לשכור ייצוג משפטי לשמירת זכויותיה ובמסגרת זו הוגשו מטעמה בקשות שונות ותצהיר עדות ראשית.

לאור האמור אני סבור כי מכלול הנסיבות מצדיק פסיקת הוצאות ושכ"ט עו"ד בסכום כולל של 3,500 ₪.

התובעת תודיע בתוך 30 ימים מהיום האם היא עומדת על המשך ניהול ההליך במסגרת התובענה, או לחילופין תידחה התביעה בכפוף לתשלום הוצאות הנתבעת ושכ"ט עו"ד בסכום כולל של 3,500 ₪.

ניתנה היום, י"ח אב תשע"ז, 10 אוגוסט 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/12/2016 החלטה על תשובה לתגובה לבקשה לביטול פסק-דין שניתן במעמד צד אחד איילת טופז-אחיעזר צפייה
10/08/2017 החלטה שניתנה ע"י אריאל ברגנר אריאל ברגנר צפייה
07/03/2018 החלטה שניתנה ע"י אריאל ברגנר אריאל ברגנר צפייה
11/03/2018 פסק דין שניתנה ע"י אריאל ברגנר אריאל ברגנר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אורלי צמח מיכה בר
נתבע 1 צופיה קלר אמיר כהן