טוען...

הוראה למוטב להגיש תסקיר

שוש שטרית23/02/2017

לפני כבוד השופטת שוש שטרית

המבקשת

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד שלומי שוחט והמתמחה רפי שמואל

נגד

המשיב

דוד חדד (עציר) ת.ז. 054347224 - בעצמו

ע"י ב"כ עו"ד ליאור חיימוביץ

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

התקבל תסקיר שירות המבחן, אני אזכיר כי בתחילה לא הוצגה חלופה בדמות מעצר בית ובית המשפט ציין בהחלטה שבהעדר חלופה יש לעצור עד תום ההליכים ואולם לאור הנסיבות ולאור כך שהעבר התיישן, המשיב נשלח לשירות המבחן.

התסקיר מצייר אותו באופן שלילי, אני חושב שקצת נוקט עמדה ולוקח את כל דברי המתלוננת ככזה ראה וקדש, אני חושב שצריך לחזור למושכלות יסוד, כרגע יש חלופת מעצר מחוץ לעיר באר שבע וצריך לבחון האם ניתן לאיין את המסוכנות. אבקש שבית המשפט יתרשם מהערבים.

ב"כ המבקשת:

קיבלנו את תסקיר שירות המבחן, לטעמנו מדובר בתסקיר סופי, התסקיר סוקר את מאפייניו של המשיב וכן את עמדת המתלוננת. שירות המבחן מתאר קשר זוגי בו המתלוננת חווה אלימות והתעללות מינית, כלכלית, פיזית ונפשית באופן יום יומי. שירות המבחן מבקש על החשש של המתלוננת מהמשיב, משיב שמתקשה לראות אותה כאדם אינדיווידואלי, מתייחס לאלמנטים של ניצול והפחדה. מאפייני המשיב מעמידים את המתלוננת בסיכון מולו. שירות המבחן התרשם מאדם בעלי מאפייני אישיות מניפולטיביים ואלימים, אדם תוקפן שהתקשה לשתף פעולה עם שירות המבחן, שמתקשה לראות את הפסול במעשיו. שירות המבחן לקח בחשבון את קשיו לווסת את דחפיו, מתקשה להציב לעצמו גבולות ותופס עצמו כאדם קורבני וקובע כי קיימת רמת מסוכנות גבוהה.

מדובר במשיב שבעברו הרשעות בעבירות אלימות כנגד המתלוננת ותיק המתנהל בעבירה זהה כנגד אותה מתלוננת.

אנו סבורים כי המסוכנות הנובעת מהמשיב שאין אלא להורות על מעצרו כבר עתה.

באשר לשאלת הפיקוח האלקטרוני, חוק הפיקוח האלקטרוני קובע כי בעבירות שבוצעו בתוך המשפחה צריכים טעמים מיוחדים, אני לא שמעתי מה הטעם המיוחד. אנו סבורים שאין מקום לשלוח את המשיב לבחינה נוספת של שירות המבחן כשזו רמת הסיכון הנובעת מהמשיב, שאלו מאפייני המשיב ונבקש להורות על מעצרו עד תום ההליכים כבר עתה.

ב"כ המשיב:

גם בתיק הזה יכולים להפקיד הפקדה כספית משמעותית אשר תאיין את המסוכנות. יכול להיות שהמתלוננת באמת מסכנה, אבל יכול להיות שלא, יש לזכור שמדובר בסכסוך גירושין.

<#2#>

החלטה

תסקיר מעצר הוגש בעניינו של המשיב, מדובר בתסקיר שלא בא בהמלצה לשחרורו, אם כי יש לומר שלא נבחנה חלופת מעצר ע"י שירות המבחן, שכן המשיב הציע להשתחרר ללא פיקוח וללא כתובת ברורה.

ב"כ המשיב ביקש להציג חלופת מעצר, אולם לאחר עיון בתסקיר שירות המבחן איני סבורה שחלופת מעצר, טובה ככל שתהיה, תוביל לשחרורו של המשיב ממעצר, אם כי לא ניתן לשלול על הסף מעצר בפיקוח אלקטרוני.

שירות המבחן מתבקש לבחון את המפקחים שיוצעו בפניו והם בתו של המשיב ובעלה וכן דודתו. כמו כן מתבקש שירות המבחן לבחון מעצרו של המשיב בפיקוח אלקטרוני.

קובעת דיון נוסף ליום 9.3.2017 בשעה 13:30.

המזכירות תעביר העתק החלטתי לשירות המבחן אשר יערוך תסקיר משלים בעניינו של המשיב עד מועד הדיון הנדחה.

המשיב יישאר במעצר עד החלטה אחרת ויובא לדיון באמצעות שב"ס.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ז שבט תשע"ז, 23/02/2017 במעמד הנוכחים.

שוש שטרית , שופטת בכירה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/02/2017 הוראה למוטב להגיש תסקיר שוש שטרית צפייה
09/03/2017 הוראה למוטב להגיש תסקיר שוש שטרית צפייה
05/04/2017 החלטה שניתנה ע"י שוש שטרית שוש שטרית צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל איה קמושוביץ' (מרקוביץ')
משיב 1 דוד חדד (עציר) ליאור חיימוביץ